i3 kokemuksia

i3, i4, i7, i8, iX, iX1, iX3
i3s-LPR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Joulu 2022, 09:58
Auto: 2019 BMW i3S

Wonderi kirjoitti: 18 Helmi 2023, 22:18 Nyt se on virallista. Naapurin herra 10veen mukaan mun i3 on tämän kylän hienoin auto.
Hehe... onnittelut!!

Täytyy sanoa että oman 2kk omistuksen aikana olen saanut enemmän positiivista palautetta i3:sta kun mistään muusta vuosien varrella omistamastani autosta jotka aikanaan olivat omasta mielestäni hienoja ja tuoreita (Suurin osa näistä USAssa kun asuin siellä 25v: 1993 Trans-Am kun uusi sukupolvi tuli juuri myyntiin, Volvon coupe ja avo C70, MB CL500, E92 M3 cabrio, tehtaan mattaharmaa MB EQC400).

i3 on varmaan näöltään vähiten "out of date tai stale" auto mitä ei enää valmisteta. Itselleenkin tulee välillä väistämätön hymy kun sitä "ihailee". En tiedä onko se merkki jostain vakavasta ongelmasta... ;)
i3i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 18 Maalis 2022, 11:36

Ensimmäinen katsastus lähenee i3:lla. Onko minkälaisia katsastuskokemuksia? Mistä tullu hylkyjä? Onko jarrulevyistä valitettu kovin herkästi?
Wiener
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Tammi 2023, 20:05

:) :) :)
Wonderi kirjoitti: 18 Helmi 2023, 22:18 Nyt se on virallista. Naapurin herra 10veen mukaan mun i3 on tämän kylän hienoin auto.
maja2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Maalis 2023, 18:49

Kävinpä koejamassa hiihtolomalla vm. 2018 i3 ja vm. 2019 i3s:n. Koeajosää oli juuri mitä toivoin: kova puuskittainen tuuli ja urille kulunut motari. Lopputuloksena oli että vakioalustalla olevaa i3:sta tähän taloon ei tule ikinä. I3s oli jo parempi mutta jotain tarvitsisi sillekkin tehdä jotta semmoisen ostaisin. Koeajamani i3S oli sitten todellinen karvalakkiversio: jopa vakkari ja navigointi puuttui :-O Ratissa ei ollut siis napin nappia... jäi kauppaan siis.

Mikäs on alustasarjojen/rengastuksen tämän päivän tilanne eli millä tuo sinkoilu sivutuulessa ja urissa saadaan parhaiten kuriin? Kahta liikkeessä kesärenkain ollutta autoa ei saanut koeajoon koska kuulemma tällä hetkellä ei löydy kunnollisia kitkoja missään. Ei kauheasti lämmittänyt tämäkään tieto mahdollista ostajaa.

Koeajamassani i3:ssa alla oli uudehkot nastarenkaat mallia 155/70R19 Tri-Ace Snow White.

https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... gKZ5_D_BwE

Liekö osasyy huojumiselle tässä....

Onko 2018-> ajovalot aina LEDit ja ovatko ne paremmat kuin aikaisemmin vanhemmissa malleissa lisävarusteena olleet?

Onko jotain merkittävää parannusta tapahtunut noissa juurikin tuon vm. 2018 faceliftin tiimoilta luotettavuuden yms. osalta?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1858
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Kukaan ei varmaan ole saanut i3/i3s:sta vakaata sivutuulessa. Urat ei sen sijaan tunnu vakiossakaan. Vinkuintialaisilla renkailla tuntuma voi olla ihan mitä vaan, onneksi saa taas nokialaisiakin talvirenkaita. I3s on useimpien mielestä tuulessa parempi kuin i3, jousitus tosin kovempi ja hieman vähemmän mukava.

Facelift-mallissa on led-kaukovalotkin jotka on paremmat kuin vanhemman version halogen-pitkät. Led-lähivaloissa ei mainittavas eroa. Pieniä softapäivityksiäkin tuli, ne tosin saattaa saada päivitettyä vanhempaankin versioon. 120Ah akku suuremman kapasiteettinsa lisäksi latautuu kulmänä paremmin.
Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 58
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: X2 25e M-sport
i3s 94ah Rex
Z4 35i M-sport
Paikkakunta: Naantali

I3s on kyllä huomattavasti parempi ajotuntumaltaan kuin i3, mutta kyllä s mallistakin aika mulju tulee pehmeillä ja kapeilla talvirenkailla. S malliin kun laittaa madallusjouset ja 15mm speiserit parantuu aika lailla tuo sivutuuliherkkyys ja on ihan ok ajettava ainakin kesärenkailla jos edessä 175 ja takana 195, eli s mallin normi rengaskoot.
Jotku käyttää myös kesällä edessä 195/50/20 ja takana 215/45/20 renkaita jolloin myös ajotuntuma entisestään paranee, mutta vaikuttaa varmasti jo rangeen.
Laku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:50
Auto: F11 535d ja E81
E31 850Csi ja E31 850i
E24 635Csi

Juuri samanlaisista kokemuksista kirjoittelin 2-3v. sitten tännekin. Todella huojuva ja uraherkkä oli koeajossa ja into laantui.
Wiener
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 13 Tammi 2023, 20:05

Olisiko kellään jakaa kokemusta siitä, mistä kannattaisi hankkia vannesetti i3:een. Omani on tuotu Keski-Euroopasta, alla oli vain alkuperäiset kesärenkaat ja setti alkuperäisvanteita. Myyjä heitti niihin kitkasetin, mutta kesäksi melkein pitäisi hankkia uudet vanteet joihin saisi sitten kesärenkaat. Oletteko kenties tilanneet vanteita ulkomailta, vai löytyykö suositeltavaa puoti Suomesta? Vai meneekö kukaan yhden vannesetin kanssa kumeja eestaas vaihdellen (tätäkin on ehdotettu)
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1858
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Ulkomailta tilasin tarvikevannesetin. Orggisvanteethan on ihan tolkuttoman hintaisia. Seuraavan auton kanssa meinaan pärjätä yksillä vanteilla.
maja2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Maalis 2023, 18:49

Mistäs tarvikevanteet tilasit ja mikä oli hinta ?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1858
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

En muista enää mikä saksalainen kauppa se oli. Aikaa on 3,5 vuotta, hinnatkin lienee muuttuneet.
i3i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 18 Maalis 2022, 11:36

Mulla in i3:ssa alla GoodYear Ulttragrip ICE 2 kitkarenkaat ja on tosi hyvät. Motari-ajoa mulla ei tule. Uraherkkyyttä en allekirjoita näillä renkailla ja kapea rengas menee hyvin sohjossa ja lumessa. Kokemusta aikaisemmista autoista leveillä talvirenkailla niin on nämä paremmat. Sivutuuliherkkyyden kanssa pärjää kyllä, osittain mikä tehostaa tuota epävakautta tuulisella kelillä on herkkä ja nopea ohjaus. Kuljettaja reagoi nopealla liikkeellä sivutuuleen ja nopea ohjaus ohjaa liikaa ja sit vetää takaisin. Ensimmäinen heilahdus johtuu tuulesta, mutta seuraavat ohjauksesta. Siihen tottuu ja siten oppii reagoimaan ohjauksella sivutuuleen rauhallisemmin, aluksi tuntui kyllä vähän oudolta, mutta ollu muitakin korkeita autoja, joihin sivutuuli kyllä on napannut hyvin.
Taajama/haja-alue ajossa aivan loistava talviauto.
Tuli juuri vuosi täyteen sähköautoilua 10700km 2196kWh eli 20,52kWh/100km esilämmitystä käytän aina.
Katsastus, huolto ja korjauskulut 0€.
Toisia vanteita kesärenkaille kaipaisin myös.
Ehdin tämän auton ostaa ennen sähköautojen hinnannousua ja olen tykännyt 100%:sti
Tällaisena ”pikkuautona” todella hyvä ajaa verrattuna moneen muuhun pikkukippoon polttomoottorilla.
Meillä ajetaan lähiajot sähköllä ja ”Lapin matkat” dieselillä, kun on se peräkärrykin (asuntovaunu).
Star63
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 17:36
Auto: BMW i3S 94Ah REX -19

Onko kellään kokemusta coilovereista i3:ssa? Maailmalta löytyy keskusteluja, joissa kerrotaan ajomukavuuden parantuneen (pehmentyneen), kun vaimennus säädetään minimiin. Olisi kiva kuulla tarkempia analyysejä aiheesta ja toisaalta, tuleeko autosta vähäisemmän vaimennuksen myötä liian "lullamainen" ajettava.

En ole madaltamassa autoa, mutta i3S:n vakioalusta on näille (kuoppaisille) teille omaan makuuni vähän turhan jämäkkä.
Vastaa Viestiin