Ostin eilen i3.sen vm2022, 120ah akulla ja onpahan aikamoinen auto.
Apple CarPlay ei asennu vaikka profnav. Ehkä jotain puuttuu...
Millaisia kotilatureita teillä on? ja yleensä missä latailette?
Näitälatausappeja on pilvin pimein ja sit on vielä tää Bemarin oma bmwcharge, jollakulla täällä olikin siitä kokemusta.
Paljon on opeteltavaa kun bensa-autosta siirryttiin
Kivaa päivää kaikille jäsenille ja mukavaa olla uuden äärellä.
i3 kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Viimeksi muokannut Ramster321, 04 Elo 2023, 09:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kompakti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 41
- Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:47
- Auto: E46 330Ci Cab M Sport -03
I01 i3s 120Ah *Voll* -19 - Paikkakunta: Tuusula
Onnea hauskan auton hankinnasta!
Carplay on lisävaruste, joka ilmeisesti puuttuu sun autosta.
Mulla on kotona 11kw latausasema ja lataan siinä 90% kaikista latauksista.
Muutama lataus parkkihalleissa työpäivän aikana Helsingin alueella.
Pikalatauksia en ole vielä testannut, appeja on muutama ladattuna.
Carplay on lisävaruste, joka ilmeisesti puuttuu sun autosta.
Mulla on kotona 11kw latausasema ja lataan siinä 90% kaikista latauksista.
Muutama lataus parkkihalleissa työpäivän aikana Helsingin alueella.
Pikalatauksia en ole vielä testannut, appeja on muutama ladattuna.
Edelliset BMW:t
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
E87 120dA M Sport -08 Le Mans Blau
E90 318i -06 Arktis Metallic
E46 320i M Sport -02 Topasblau
E46 316i Compact -02 Topasblau
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Kiitos vastauksista.
Uskaltaisiko Bemuun hommata tän paketin että saisi CarPlayn siihen?https://thecarplayer.com/collections/bm ... sb-bmw-evo
R
Uskaltaisiko Bemuun hommata tän paketin että saisi CarPlayn siihen?https://thecarplayer.com/collections/bm ... sb-bmw-evo
R
Mulla on osoittautunut että pääkaupunkiseudulla oon hyvin pärjännyt täyssähkö i3:n kanssa hyvin hitaallakin kotilatauksella. Pitkään mulla oli vain Virran appi, joka mahdollisti työpaikalla lataamisen, tarvetta tosin vain kerran pari kuussa. Kesälomareissuilla Suomessa oli tarpeen ottaa käyttöön pari lisää, K - ja S ryhmien. Molemmissa pikalataukset on toimineet kiitettävästi. Noin vartin "tankkauksen" aikana on voinut käydä esim. Vessassa/kahvilla/ostoksilla, ja taas matka jatkuu. Kantapään kautta opin, vaikka sitten muistinkin lukeneeni, että pikalatauksissa autoa ei kannata makuuttaa yli 80% latauksen, se vaihe menee sitten jo joissain paikoissa kalliimmaksikin ajan käytön vuoksi. Konkurssiin ei aja kyllä nämäkään. Päivääkään en ole katunut bensakoneesta luopumista.
Onnea uudelle autolle!Ramster321 kirjoitti: ↑03 Elo 2023, 13:57 Ostin eilen i3.sen vm2022, 120ah akulla ja onpahan aikamoinen auto.
Apple CarPlay ei asennu vaikka profnav. Ehkä jotain puuttuu...
Millaisia kotilatureita teillä on? ja yleensä missä latailette?
Näitälatausappeja on pilvin pimein ja sit on vielä tää Bemarin oma bmwcharge, jollakulla täällä olikin siitä kokemusta.
Paljon on opeteltavaa kun bensa-autosta siirryttiin
Kivaa päivää kaikille jäsenille ja mukavaa olla uuden äärellä.
Kotona latailen yleensä ja suko-laturillakin pärjäis, mut laitatin Heidelbergin 11kW aseman ulkorakennuksen seinään. On kyllä mukavampi käyttää kuin suko.
Pikalatausta käyttäny sitten, kun käy kauempana. Aika hätänen on. Tämä i3:n latauskäyrä kai yksi parhaimpia?
Norjalaisen Björnin ”latauskisa” oli aika hauska YouTubessa.
Viimeisin pikalatauskerta oli S-ryhmän suurteholaturilla ja siihen viereen hitaammalle laturille oli tullu Tesla ihan tyhjällä akulla. Nolla%. Sillä oli jotain kirjautumisongelmiakin ja ei ilmeisesti CCS:ää. Minä näpäytin latauksen käyntiin akkosäpistä ja lähdin kauppaa. 25min kaupassakäynnin jälkeen mulla oli akku yli 90% ja matka jatkui. Teslakuski jäi lataileen. Siitä oli kiva lähteä ns pikkuakkuisella

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Kiitoksia vastauksista.
Mitäs vinkkejä annatte talviautoiluun i3.lla? Continentalin kitkat on. Mites esilämmitykset? Entäs kun ei oo autotallia niin pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon?
Pyysin just tarjousta kotilatausasemasta paikalliselta sähkäriltä. Varmaankin 11kwh laturi tulossa koska kotona 3x25
kiitollisena vastauksista.
Mitäs vinkkejä annatte talviautoiluun i3.lla? Continentalin kitkat on. Mites esilämmitykset? Entäs kun ei oo autotallia niin pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon?
Pyysin just tarjousta kotilatausasemasta paikalliselta sähkäriltä. Varmaankin 11kwh laturi tulossa koska kotona 3x25
kiitollisena vastauksista.
Mulla on Goodyear Ulttragrip ice2 kitkat alla ja niillä ei ollut mitään ongelmaa viime talvena lounais-Suomessa. Jäisellä tiellä kovalla tuulella saa ajella kieli keskellä suuta. Onneksi noita kelejä on todella harvoin. Silloin valitsen ajokiksi pitemmälle matkalle 4-vedon. Lähiajot menee i3:lla missä kelissä vaan. Tuntuu, että etenee paksussa lumessa hyvin, välillä oli kotitien tuiskannut umpeen niin siitä vaan läpi mentiin, sähköinen voimalinja taitaa tuossakin olla parempi.Ramster321 kirjoitti: ↑09 Elo 2023, 13:04 Kiitoksia vastauksista.
Mitäs vinkkejä annatte talviautoiluun i3.lla? Continentalin kitkat on. Mites esilämmitykset? Entäs kun ei oo autotallia niin pitääkö jotain erityistä ottaa huomioon?
Pyysin just tarjousta kotilatausasemasta paikalliselta sähkäriltä. Varmaankin 11kwh laturi tulossa koska kotona 3x25
kiitollisena vastauksista.
Esilämmitykset toimii hienosti johdon päässä tai ilman johtoa. Jos lähtöaika asetettu 3h ennen lähtöä niin akkukin lämpenee, jos auto on latausjohdossa. Tuon varmaan tiesitkin? Mulla auto on ilman katosta talvellakin ja latausluukun kanssa ei ollut mitään ongelmia. Lumet otin harjalla pois ennen johdon irroitusta. Tuo latausluukku saisi aueta alhaalta ylöspäin, toimisi näin latausliitännän katoksena, siinä ei insinöörien hoksottimet pelanneet vaikka ihan sähköautoksi ovat muuten sen suunnitelleet. Kyllähän nuo esilämmitykset ja jäähdytykset on ihan luxusta sähköautossa.
Sähköautokeskusteluissa näkee vastustajien kommenteissa puuttumista siihen ”johdon kanssa pelaamiseen”, mutta talvi ei tuo juurikaan muutosta sähköautoilijan käytökseen, ehkä lataukset hieman useammin, mutta auto aina lähtiessä lämmin lähes samalla johdon käytöllä kuin kesällä. Polttisautolla talvikäyttö on enemmän sitä johdolla pelaamista ja sen liittämisen muistamista. Kyllä monesti sängyssä illalla muisti, että ”ai niin se johto jäi laittamatta” ja sit aamulla raaputusta. Sähköautolla se lataustarve sisältää tuon automaattisesti ja kun sunnuntai-iltana ajastaa työviikon mukaan lähtöajat koko viikolle niin auto huolehtii lämmitykset oli johto kiinni tai ei. Talviautona sähköauto on aivan loistava.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1877
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: i3 94Ah 2016
- Paikkakunta: Nokia
Yhden kerran mulla yölatauksen aikana tuiskutti ja jäätyi lunta latausluukun koloihin niin paljon että ei mennyt kiinni. Sitten vaan ajettiin luukku auki kunnes se suli toimivaksi, ei haitannut mitään.
Kun tottuu i3:n kapeilla renkailla ajamaan loskan ja seisovan veden läpi ongelmitta, leveärenkainen auto voi yllättää pelottavasti liirtoon lähtiessä.
Kun tottuu i3:n kapeilla renkailla ajamaan loskan ja seisovan veden läpi ongelmitta, leveärenkainen auto voi yllättää pelottavasti liirtoon lähtiessä.
Hei
Ostin viikolla vuoden vanhan i3s:n, ruotsista tuotu. Tänään perehdyin tarkemmin autoon ja huomasin että keulaboksista puuttui kaikki renkaanvaihtoon/korjauksiin liittyvät värmeet, onko autossa vakiona ne rengasavaimet, kompura, vaahtopullo ym. Autossani oli kyllä paikat mutta kotelot tyhjiä vai onko ne kaikki pitänyt ostaa lisävarusteina.
Foorumilla on varmaan kokemuksia…
Ja pitäisikö tunkki löytyä tuosta keulaboksista vai mistä
On muuten todella mukava auto kun kauppakassi bensamini vaihdettiin patteriautoon
Ostin viikolla vuoden vanhan i3s:n, ruotsista tuotu. Tänään perehdyin tarkemmin autoon ja huomasin että keulaboksista puuttui kaikki renkaanvaihtoon/korjauksiin liittyvät värmeet, onko autossa vakiona ne rengasavaimet, kompura, vaahtopullo ym. Autossani oli kyllä paikat mutta kotelot tyhjiä vai onko ne kaikki pitänyt ostaa lisävarusteina.
Foorumilla on varmaan kokemuksia…
Ja pitäisikö tunkki löytyä tuosta keulaboksista vai mistä
On muuten todella mukava auto kun kauppakassi bensamini vaihdettiin patteriautoon
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1877
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: i3 94Ah 2016
- Paikkakunta: Nokia
Tunkki ja pyöränpulttiavain ei kuulu vakiovarustukseen, mitäs niillä tekisi tien päällä kun ei ole varapyörääkään. Varoituskolmio, ensiapulaukku, kompura, vaahtopullo, lukkopulttiavain, hinaussilmukka ja ruuvimeisseli frunkissa on tehtaan jäljiltä ollut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 13:42
- Auto: i3 2022 120ah
Minunkin autosta nuo puuttuivat. Vain varoituskolmio, ensiapulaukku sekä hinauslenkki olivat mukana. Mitä renkaan paikkaussarjaa kannatatte? Bemarin omaa?
6. Sija ja ainut eurooppalainen, ei huono!
https://www.is.fi/autot/art-2000009802545.html
https://www.is.fi/autot/art-2000009802545.html
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Maalis 2022, 10:47
Euroopassa myytävät Ford EcoSportit kai kyhätään nykyisin Euroopan Romaniassa, eli i3 ei ole sentään ainut eurooppalainen jos valmistusmaata katsoo, toki ainoa eurooppalainen premium-tuote kuten IS kertoo.i3i kirjoitti: ↑24 Elo 2023, 12:56 6. Sija ja ainut eurooppalainen, ei huono!
https://www.is.fi/autot/art-2000009802545.html

Tietysti japanilaisista ja korealaisistakin nykyään vaikea arpoa missä ne on valmistettu, ilmeisesti kuitenkin nuo tuolta listalta löytyvät luotettavat mallit valmistetaan kuitenkin aika pitkälti Japanissa ja Koreassa...?