BMW i3-Premiere offiziell für den 29. Juli 2013
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=858695" onclick="window.open(this.href);return false;
Saas nähdä minkä näköinen tulee.
Onhan noita kuvia jo näkynyt protoista ja piirrustuksista,mutta..
2013 - BMW i3
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tuoreempaa kuvaa..
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=860966" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=860966" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Miksi noista sähköautoista pitää aina tehdä niin rumia koirankoppeja, ottaisivat Teslasta mallia miten auto muotoillaan ja tehdään WOW efekti.
Noh ehkä tuosta seuraa kuitenkin hyvää, carbon, sähkömoottoritekniikka jne. joita voidaan hyödyntää myös muissa tulevissa malleissa.
Noh ehkä tuosta seuraa kuitenkin hyvää, carbon, sähkömoottoritekniikka jne. joita voidaan hyödyntää myös muissa tulevissa malleissa.
Virallisia teknisiä tietoja tullut:
Near 50:50 weight distribution
DIN curb weight of 1,195 kilograms, (2,630 lbs)
Small turning circle (32.3 ft or 9.86 meters)
Rear wheels drive
Single-speed transmission
Electric motor outputs 170hp (125 kW) and peak torque of 184 lb-ft (250 Nm), which is on tap immediately.
Top speed of 93 mph (150 km/h)
The motor weighs just 110 lbs. (50 kg)
Maintains a linear flow of power into the higher reaches of the rev range.
0 to 35 mph (0 - 60 km/h) in about 3.5 seconds
0 to 60 mph (0-100 km/h) in approximately seven seconds
Battery range of 80 – 100 miles (130 - 160 km) in everyday driving.
Can be increased by up to approximately 12 percent in ECO PRO mode and by the same amount again in ECO PRO+ mode.
Available with a range-extender engine, which maintains the charge of the lithium-ion battery at a constant level while on the move as soon as it dips below a specified value.
650cc two-cylinder gasoline engine developing 34 hp (25 kW).
Range extender increases the car’s maximum range in day-to-day driving to around 160 – 180 miles (250 - 300 km)
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862808" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862887" onclick="window.open(this.href);return false;
Near 50:50 weight distribution
DIN curb weight of 1,195 kilograms, (2,630 lbs)
Small turning circle (32.3 ft or 9.86 meters)
Rear wheels drive
Single-speed transmission
Electric motor outputs 170hp (125 kW) and peak torque of 184 lb-ft (250 Nm), which is on tap immediately.
Top speed of 93 mph (150 km/h)
The motor weighs just 110 lbs. (50 kg)
Maintains a linear flow of power into the higher reaches of the rev range.
0 to 35 mph (0 - 60 km/h) in about 3.5 seconds
0 to 60 mph (0-100 km/h) in approximately seven seconds
Battery range of 80 – 100 miles (130 - 160 km) in everyday driving.
Can be increased by up to approximately 12 percent in ECO PRO mode and by the same amount again in ECO PRO+ mode.
Available with a range-extender engine, which maintains the charge of the lithium-ion battery at a constant level while on the move as soon as it dips below a specified value.
650cc two-cylinder gasoline engine developing 34 hp (25 kW).
Range extender increases the car’s maximum range in day-to-day driving to around 160 – 180 miles (250 - 300 km)
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862808" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862887" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ensimmäisiä arvosteluita kun luin niin pakko sanoa, että alkoi kiinnostamaan huomattavasti enemmän kuin aiemmin...
http://www.autoblog.nl/nieuws/scoop-de- ... w-i3-60554" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy vuodetut viralliset i3 tuotantoversio kuvat.
Ja kotimainen versio samasta aiheesta:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/talt ... hkoauto-i3" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolta löytyy vuodetut viralliset i3 tuotantoversio kuvat.
Ja kotimainen versio samasta aiheesta:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/talt ... hkoauto-i3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Voi voi, minkä näköinen. Miksi pitää olla noin hirvittävän rumannäköinen auto, vrt i8.
Kyllä tässä menee vielä aikaa ennen kuin sähköautot lisääntyy. Siis vetyladattavat sähköautot missä on kunnon akut.
20 - 30 vuotta, vai riittäkö 10 vuotta?
Kyllä tässä menee vielä aikaa ennen kuin sähköautot lisääntyy. Siis vetyladattavat sähköautot missä on kunnon akut.
20 - 30 vuotta, vai riittäkö 10 vuotta?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Kauppalehdessä oli uutinen jossa sanottiin BMW:n i3 myynnin käynnistyvän netissä, eli jos ei heti niin lähitulevaisuudessa myynti tapahtuisi ilman välikäsiä, nettikaupan kautta - tämä on jo kuulemma raivostuttanut saksan jälleenmyyjät. Jälleenmyynti nappaa 10% auton myyntihinnasta. Tulevaisuudessa siis myyjänä netti ja tehtaan palveluksessa oleva hlön kanssa käytäisiin kauppaa. Se mihin vaihtoautojen kanssa toimitaa, sitä ei lehti kerro.
Tästä samasta netin kautta tapahtuvasta suoramyynnistä Tesla käy par'aikaa oikeutta Yhdysvalloissa ja yllättäen siellä jälleenmyyjät ovat olleet raivoissaan asiasta. Ja jäähän tuossa moni välikäsi nuolemaan näppejään, jos asiakas hakeekin autonsa suoraan tehtaalta (kuljetukset, varastointi, jälleenmyyjän siivu jne.). Se, että mihin vaihtoauto sitten hoidetaan, voi olla tuossa mallissa haasteellinen, mutta luulisi siihenkin keksittävän jokin ratkaisu.japi2010 kirjoitti:Kauppalehdessä oli uutinen jossa sanottiin BMW:n i3 myynnin käynnistyvän netissä, eli jos ei heti niin lähitulevaisuudessa myynti tapahtuisi ilman välikäsiä, nettikaupan kautta - tämä on jo kuulemma raivostuttanut saksan jälleenmyyjät. Jälleenmyynti nappaa 10% auton myyntihinnasta. Tulevaisuudessa siis myyjänä netti ja tehtaan palveluksessa oleva hlön kanssa käytäisiin kauppaa. Se mihin vaihtoautojen kanssa toimitaa, sitä ei lehti kerro.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Joo en tiedä, mitä nuo muut autot maksavat ja kun tuota i3:sen hintaa mietin, niin päässä pyöri esim. Cooper S. Eihän tuo Mini varsinaisesti mikään verrokki ole noille patteriautoille, mutta hauska kauppakassi se kyllä on.Turbo kirjoitti:En tiedä mitä Luxissa vastaavat autot muuten maksaa, mutta jos tuo olisi suomi hinta, niin sehän olisi halpa! vrt. Ampera/Volt/Leaf!
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tänään tuli i3 tutkiskeltua. Kyydissäkin tuli oltua, ei tosin ratissa. Ihanhan se näppärän oloinen kärry on, menee siinä missä muutkin. Kunhan pääsen koneen äärelle, laitan ja fiiliskiä lisää.
Joku on näköjään tuonut vm -14 i3 REXin maahan. Autolla ajettu 6 tkm ja verotusarvo realistiselta vaikuttava 39te. 5%:n verotkin siten vain reilut 2 te. Rexejä saisi nyt halvimmillaan 39 te ennen veroja ja tuontikuluja. Ilman rexiä alk. 34 te Italiasta. Italian malleissa tosin tuskin on lämpöpumppua, joka on kuulemma hyvä varuste pohjoisessa.