Taitaavat testata akkua siellä kylmässä. Olen kokoajan ymmärtänyt että BMW alkaa valmistaa etuvetoisia, mutta miten sitten i:n kohdalla? Bensiinimoottorin voimat eteen ja sähkövoimat taakse vai?
Re: 2013 - BMW i3 bongattu ensimmäistä kertaa!
Lähetetty: 20 Maalis 2011, 23:13
Kirjoittaja Ricracing
Mini tuo on eikä mikään Bemari (toivottavasti). En kerta kaikkiaan usko että BMW pilaisi maineensa tuollaisilla kotteroilla.
Onhan BMW:llä varastossa muutamia vanhoja Britti autobrandejä Rolls-Roycen:n ja Mini:n lisäksi.
Re: 2013 - BMW i3
Lähetetty: 08 Huhti 2011, 16:36
Kirjoittaja Antinontoxic
Yleensä en photoshopattuja kuvia tulevista uutuuksista juurikaan arvosta, mutta tällä kertaa pitänee tehdä poikkeus. Oikeastaan ainoa iso virhe tässä on, että autoon on laitettu B-pilari, jota i3:ssa todennäköisesti ei tule olemaan, vaan takaovat ns. kaapparimallia. Muitakin pieniä virheitä toki löytyy, mutta muoto on hyvin lähellä jo esitettyä luonnosta.
On tuolla kova hinta. Tässä on mielestäni voittaja. Kuski ja kaksi aikuista kyytiläistä mahtuu mukaan ja toimintasäde on riittävä normipäivämatkaan. Ja hinta on kaavailtu englannissa 13-5=8 k£ http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2013 - BMW i3
Lähetetty: 27 Heinä 2011, 19:14
Kirjoittaja Ironic32
Saksassa tuli katseltua TV:stä hyvä dokkari näistä sähköautoista ja siinä oli hyvä maininta siitä, mitä pelkästään siirtyminen polttomoottorista sähkömoottoriin tarkoittaa saksalaisille alihankkijoille. Työpaikkojen menetykset olivat valtaisia. Samaisessa dokkarissa kritisoitiin sitä, ettei BMW:llä ollut taannoisilla "messuilla" esitellä mitään sähköautoa, kun esim. Audilla, Mersulla, Opelilla ja VW:llä oli.
Samaisessa dokkarissa esiteltiin jotain paikallista yksityishenkilöä, joka konvertoi halpoja ranskalaisia käytettyjä sähköautoiksi ja kovasti ihmetteli, miksei suurilla saksalaisilla autonvalmistajilla ole muka potentiaalia tehdä kunnon sähköautoja, kun kerta hänelläkin on siihen mahdollisuus.
Suurin kritiikki henkilökohtaisesti kohdistuu noiden autojen ulkonäköön. Minkä tähden niiden pitää lähes kaikkien olla noin kauhean näköisiä koppeja. Tuo fotari-kuva BMW:n versiosta on kohtuu ok, mutta esim. tuo T27 on aivan järkyttävän ruma.
Re: 2013 - BMW i3
Lähetetty: 27 Heinä 2011, 20:09
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Ironic32 kirjoitti:Minkä tähden niiden pitää lähes kaikkien olla noin kauhean näköisiä koppeja.
Kai se lyhyt akseliväli osa-aiheuttaa että pituus/korkeus -suhde on lähellä 1:1, jolloin noista tulee korkean oloisia koppeja. Ellei sitten tehdä Lotuksen kaltaisia todella matalia autoja, joista ka. laiskanpulskea arkiautoilija ei jaksa könytä ulos eikä niitä taas osta massat.
Turbo kirjoitti:Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, voi hirvitys mikä koirankoppi tämä uusi i3 Coupe, WTF!
Katsoin nuo linkin kuvat ja mun mielestä aika hieno pieni kulkine Jos olisi tarvetta kauppakassille ( ja rahaa) niin voisi jopa kiinnostaa.
Re: 2013 - BMW i3
Lähetetty: 29 Marras 2012, 08:47
Kirjoittaja JTR
fifty kirjoitti:
Turbo kirjoitti:Meinasi mennä kahvit väärään kurkkuun, voi hirvitys mikä koirankoppi tämä uusi i3 Coupe, WTF!
Katsoin nuo linkin kuvat ja mun mielestä aika hieno pieni kulkine Jos olisi tarvetta kauppakassille ( ja rahaa) niin voisi jopa kiinnostaa.
Jos vertaa esim. B-Mersuun, niin on tuossa ulkonäössä jotenkin luonnetta.
Re: 2013 - BMW i3
Lähetetty: 25 Helmi 2013, 19:46
Kirjoittaja gestapo
Autocar lehden toimittajat päässeet testiporukan mukaan.
"My chauffeur Patrick Mueller, head of BMW i drivetrain development, reveals the i3 is much like the BMW 1-series ActiveE in the overall character of its power delivery, with a heavily sprung throttle feel, instant acceleration and an aggressive recuperation mode aimed at recovering as much kinetic energy as possible. “It’s an approach that will set our cars apart from the electric car competition,” he When the driver backs away from the throttle the electric motor acts as a generator, providing sufficient levels of retardation that the brakes are rarely required. It’s so aggressive that BMW has programmed the LED imbued brake lights of the i3 to illuminate when you lift the throttle.
It doesn’t take long to realise the BMW i3 is already at an advanced state of development. The prototype I rode in felt solid, even if there was the odd rattle from the makeshift disguise covering parts of the interior. What really grabbed my attention, though, was its overall agility and, in trying conditions with those narrow tyres, excellent traction. Watching on as Mueller drove the prototype down slip lanes, over steep gradients and around the car park of BMW’s winter test facility, it appeared to possess all the qualities that will be required to make it suited to city use, including an excellent turning circle of less than 10 metres diameter."
If our time spent in the passenger seat as BMW’s engineers put the tall five-door hatchback through its paces on a frozen Swedish lake told us anything, it’s that the i3 will not only provide a high level of maneuverability but should also prove an entertaining proposition on less-congested roads as well."