Sivu 2/2

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 02 Heinä 2013, 07:17
Kirjoittaja gestapo
BMW i3-Premiere offiziell für den 29. Juli 2013
Kuva

http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=858695" onclick="window.open(this.href);return false;

Saas nähdä minkä näköinen tulee.
Onhan noita kuvia jo näkynyt protoista ja piirrustuksista,mutta..

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 05 Heinä 2013, 07:56
Kirjoittaja gestapo
Tuoreempaa kuvaa..
Kuva
Kuva

http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=860966" onclick="window.open(this.href);return false;

2013 - BMW i3

Lähetetty: 05 Heinä 2013, 08:48
Kirjoittaja henripit
Hautais nyt jo koko projektin.. Yök!

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 05 Heinä 2013, 10:15
Kirjoittaja Turbo
Miksi noista sähköautoista pitää aina tehdä niin rumia koirankoppeja, ottaisivat Teslasta mallia miten auto muotoillaan ja tehdään WOW efekti.

Noh ehkä tuosta seuraa kuitenkin hyvää, carbon, sähkömoottoritekniikka jne. joita voidaan hyödyntää myös muissa tulevissa malleissa.

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 10:44
Kirjoittaja gestapo
Virallisia teknisiä tietoja tullut:

Near 50:50 weight distribution
DIN curb weight of 1,195 kilograms, (2,630 lbs)
Small turning circle (32.3 ft or 9.86 meters)
Rear wheels drive
Single-speed transmission

Electric motor outputs 170hp (125 kW) and peak torque of 184 lb-ft (250 Nm), which is on tap immediately.
Top speed of 93 mph (150 km/h)
The motor weighs just 110 lbs. (50 kg)
Maintains a linear flow of power into the higher reaches of the rev range.

0 to 35 mph (0 - 60 km/h) in about 3.5 seconds
0 to 60 mph (0-100 km/h) in approximately seven seconds
Battery range of 80 – 100 miles (130 - 160 km) in everyday driving.
Can be increased by up to approximately 12 percent in ECO PRO mode and by the same amount again in ECO PRO+ mode.

Available with a range-extender engine, which maintains the charge of the lithium-ion battery at a constant level while on the move as soon as it dips below a specified value.
650cc two-cylinder gasoline engine developing 34 hp (25 kW).
Range extender increases the car’s maximum range in day-to-day driving to around 160 – 180 miles (250 - 300 km)

http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862808" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=862887" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 15:47
Kirjoittaja Antinontoxic
Ensimmäisiä arvosteluita kun luin niin pakko sanoa, että alkoi kiinnostamaan huomattavasti enemmän kuin aiemmin...

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 19:09
Kirjoittaja E81
Varmasti teknisesti hieno laite mutta miksi se on noin järkyttävän ruma? Eihän toi edes näytä bemarilta. i8 sitävastoin :drool:

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 19:17
Kirjoittaja salmol
Samaa mieltä, ei oikein maistu tuo muotoilu minulle.

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 24 Heinä 2013, 18:41
Kirjoittaja Turbo
http://www.autoblog.nl/nieuws/scoop-de- ... w-i3-60554" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta löytyy vuodetut viralliset i3 tuotantoversio kuvat.

Ja kotimainen versio samasta aiheesta:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/talt ... hkoauto-i3" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 12 Elo 2013, 23:50
Kirjoittaja Ricracing
Voi voi, minkä näköinen. :thdw: Miksi pitää olla noin hirvittävän rumannäköinen auto, vrt i8.

Kyllä tässä menee vielä aikaa ennen kuin sähköautot lisääntyy. Siis vetyladattavat sähköautot missä on kunnon akut.
20 - 30 vuotta, vai riittäkö 10 vuotta?

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 26 Elo 2013, 07:16
Kirjoittaja japi2010
Kauppalehdessä oli uutinen jossa sanottiin BMW:n i3 myynnin käynnistyvän netissä, eli jos ei heti niin lähitulevaisuudessa myynti tapahtuisi ilman välikäsiä, nettikaupan kautta - tämä on jo kuulemma raivostuttanut saksan jälleenmyyjät. Jälleenmyynti nappaa 10% auton myyntihinnasta. Tulevaisuudessa siis myyjänä netti ja tehtaan palveluksessa oleva hlön kanssa käytäisiin kauppaa. Se mihin vaihtoautojen kanssa toimitaa, sitä ei lehti kerro.

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 26 Elo 2013, 09:51
Kirjoittaja Turbo
japi2010 kirjoitti:Kauppalehdessä oli uutinen jossa sanottiin BMW:n i3 myynnin käynnistyvän netissä, eli jos ei heti niin lähitulevaisuudessa myynti tapahtuisi ilman välikäsiä, nettikaupan kautta - tämä on jo kuulemma raivostuttanut saksan jälleenmyyjät. Jälleenmyynti nappaa 10% auton myyntihinnasta. Tulevaisuudessa siis myyjänä netti ja tehtaan palveluksessa oleva hlön kanssa käytäisiin kauppaa. Se mihin vaihtoautojen kanssa toimitaa, sitä ei lehti kerro.
Tästä samasta netin kautta tapahtuvasta suoramyynnistä Tesla käy par'aikaa oikeutta Yhdysvalloissa ja yllättäen siellä jälleenmyyjät ovat olleet raivoissaan asiasta. Ja jäähän tuossa moni välikäsi nuolemaan näppejään, jos asiakas hakeekin autonsa suoraan tehtaalta (kuljetukset, varastointi, jälleenmyyjän siivu jne.). Se, että mihin vaihtoauto sitten hoidetaan, voi olla tuossa mallissa haasteellinen, mutta luulisi siihenkin keksittävän jokin ratkaisu.

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 04 Syys 2013, 09:03
Kirjoittaja fifty
Tulee loppuvuodesta Luxissa myyntiin ja hinta 33 750e. Aika kova hinta kauppakassista.

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 04 Syys 2013, 09:20
Kirjoittaja Turbo
En tiedä mitä Luxissa vastaavat autot muuten maksaa, mutta jos tuo olisi suomi hinta, niin sehän olisi halpa! vrt. Ampera/Volt/Leaf!

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 06 Syys 2013, 10:00
Kirjoittaja fifty
Turbo kirjoitti:En tiedä mitä Luxissa vastaavat autot muuten maksaa, mutta jos tuo olisi suomi hinta, niin sehän olisi halpa! vrt. Ampera/Volt/Leaf!
Joo en tiedä, mitä nuo muut autot maksavat ja kun tuota i3:sen hintaa mietin, niin päässä pyöri esim. Cooper S. Eihän tuo Mini varsinaisesti mikään verrokki ole noille patteriautoille, mutta hauska kauppakassi se kyllä on.

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 10 Syys 2013, 20:31
Kirjoittaja Pitkis
Tänään tuli i3 tutkiskeltua. Kyydissäkin tuli oltua, ei tosin ratissa. Ihanhan se näppärän oloinen kärry on, menee siinä missä muutkin. Kunhan pääsen koneen äärelle, laitan ja fiiliskiä lisää.

Re: 2013 - BMW i3

Lähetetty: 11 Helmi 2015, 10:11
Kirjoittaja marko
Joku on näköjään tuonut vm -14 i3 REXin maahan. Autolla ajettu 6 tkm ja verotusarvo realistiselta vaikuttava 39te. 5%:n verotkin siten vain reilut 2 te. Rexejä saisi nyt halvimmillaan 39 te ennen veroja ja tuontikuluja. Ilman rexiä alk. 34 te Italiasta. Italian malleissa tosin tuskin on lämpöpumppua, joka on kuulemma hyvä varuste pohjoisessa.