BMW i3 Concept julkistettu (info, kuvat, videot)

i3, i4, i7, i8, iX, iX1, iX3
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

BMW i3 Concept julkistettu
INFO, KUVAT, VIDEOT

Kuva

Kuva

BMW i3
- 125kw, 250Nm
- 1,250kg
- 0-60 km/h: 3.9 s
- 0-100 km/h: 7.9 s
- huippunopeus: 150km/h
- akut latautuvat 6 tunnissa (normaali verkkovirta)
- 1 tunnin korkeajännitelataus antaa 80% latauksen
- 150km toimintasäde
- 200 litran tavaratila
- 4 ovea
- Saatavilla vuonna 2013

Sähköauto ja pistokehybridi ovat BMW:n uudet mallit, jotka aloittavat täysin uuden i-malliston.

Pitkään MegaCity-konseptina tunnettu malli on BMW i3, joka on tehty erittäin kevyelle perusrakenteelle. Kori on yhdistelmä alumiinia ja hiilikuidulla vahvistettua muovia. Drive-moduuli on asennettu auton alle, minkä ansiosta ei tarvita kardaanitunnelia ja taakse on saatu penkki kahdelle matkustajalle sekä 200 litran tavaratila.

Autossa on nesteellä jäähdytettävä litiumionipaketti, josta saadaan virtaa taka-akselin päälle asennetulle 125 kW:n tehoiselle sähkömoottorille. Huippunopeus on rajoitettu 150 km/h, mutta nollasta sataan pystyy kiihdyttämään urheilullisesti alle kahdeksassa sekunnissa. Lisävarusteena saa toimintamatkaa lisäävän polttomoottorin, josta ei vielä kerrota mitään tarkempaa.

Mikäli pieni i3 ei tunnu riittävän urheilulliselta, niin Pariisissa viime syksynä esiteltyyn konseptiautoon perustuva i8 vastaa varmasti BMW:n henkeä. Kyseessä on pistokehybridi, jossa on edessä ahdettu kolmesylinterinen 1,5-litrainen, joka kehittää 162 kW ja 300 Nm. Kun sen apuna on vielä sähkömoottori, auto kiihtyy 0-100 km/h alle viidessä sekunnissa ja silti taloudellisesti ajaen kulutus on kolme litraa sadalla.

Kolmesylinterisen bensiinimoottorin jatkeena on sama litiumioniakuista virtansa saava sähkömoottori kuin i3:ssa. Yhdellä latauksella voi ajaa noin 30 kilometrin matkan. Bensiinimoottorin voima menee takapyörille ja sähkömoottorin puolestaan etupyörille. Taloudellisimmillaan auto on etuvetoinen, ajamisen iloa löytyy takavedolla ja paras pito nelivedolla. Lisäksi autossa on optimaalinen 50/50 painonjakauma.

Tekstin lähde: http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/bmw- ... i3n-ja-i8n" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

BMW i3 Concept ja BMW i8 Concept

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva


BMW i3 Concept

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva KuvaKuva Kuva KuvaKuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Kuva













Kuva
Mrmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
Auto: X3 20d
Paikkakunta: Lieto

Väittäisin, että taas on yksi merkki edellä muutamaa kotimaista kilpailijaansa. Tämä konsepti on periaatteessa yksinkertainen. Kevyt kori ja sähkömoottori siihen. Useimmille Riittävä toiminta säde arkipäivien tarpeisiin.

Audilla on jotain melko ufoja suunnitelmia maakaasusta ja mersulla vetyynliittyviä virityksiä. Kumpaankaan noista ei ole kattavaa jakeluverkostoa ihan äkkipäivinä saatavilla.

Itsellä jotenkin sellainen ajatusmaailma, että auton pitäisi olla varustettuna mallisarjansa tykeimmällä koneella tai sitten voitaisiin olla ihan toisessa ääripäässä, autossa jonka käyttäkustannukset liikkuisivat lähellä nollaa..
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Näytti tuossa videolla jo hyvännköiseltä,ja onhan se vielä kumminkin consepti,mutta korin muoto ei taida enää paljoa muuttua.Sisusta varmaan aikaslailla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Mukavinta tässä on takavedon läsnäoloa. :)
- - -
Vastaa Viestiin