BMW i3 julkistettu

i3, i4, i7, i8, iX, iX1, iX3
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Vanos kirjoitti:Oranssi i3 bongattu tänään liikenteessä Kehä III Vantaalla.
Erittäin olennainen kysymys on, oliko rekisteri kotimainen. Jos ei, no big deal. Jos oli, sitten eri juttu. Ainakin minä teen kaikkeni, että i8 on tallissa tänä vuonna. Siihen on keinoja kyllä muitakin kuin odotella jonossa myyntiin tuloa joskus 2016 alkuvuodesta, ehkä. i3:n hankkiminen tälle kesälle kotimaahan ei ole iso juttu, jos halua on. i8 on haastavampi kyllä.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Pitkis kirjoitti:Ainakin minä teen kaikkeni, että i8 on tallissa tänä vuonna.
:thup:

Kuva
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tommonen juttu Tuularissa kopioitu Saksalaisesta AMS-lehdestä:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/miten-s ... -autonamme" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Todella mielenkiintoinen 100 000km:n kestotesti alkamassa:
BMW i3 Range Extender!
Kuva

http://www.autobild.de/artikel/bmw-i3-r ... 90502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Porissa nähtävillä.
Liitteet
BMW-i3-suomiareena2014.jpg
BMW-i3-suomiareena2014.jpg (472.11 KiB) Katsottu 23758 kertaa
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Porista myös.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Tänään tuli käytyä i3:lla ajelemassa. Olipa hieno kokemus. Auto on paljon parempi kuin olisin voinut kuvitella. Ajattelin, että se on vain pikkuauto muiden joukossa. Väärin meni. Huikein kokemus on kiihtyvyys, joka on ihan täyttä urheiluautoluokkaa. Kärry tykittää eteenpäin niin että selkä painautuu penkkiin oikein olan takaa. Rynnistys on hirveä kun pedaalin painaa pohjaan. Kaupungissa kääntyy kuin tyhjää vain, erittäin ketterä. i8:n tapaan ohjaus on erittäin tarkka ja tuntuma tiehen on hyvä. Näkyvyys on ihan jees ja auto varsin jäykkä, LifeDriven johdosta varmaankin. Ajoin vain kaupungissa, joten suurempien nopeuksien vakaudesta en pysty kommentoimaan.

Eipä oikein tunnu normaali pikkuauto miltään i3:n jälkeen. Ehdoton ykköstykki kaupunkiin enkä ihmettele, että nuo tekevät hyvin kauppansa. Kertakaikkisen hieno ajokokemus. Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Pitkis kirjoitti:Tänään tuli käytyä i3:lla ajelemassa. Olipa hieno kokemus. Auto on paljon parempi kuin olisin voinut kuvitella. Ajattelin, että se on vain pikkuauto muiden joukossa. Väärin meni. Huikein kokemus on kiihtyvyys, joka on ihan täyttä urheiluautoluokkaa. Kärry tykittää eteenpäin niin että selkä painautuu penkkiin oikein olan takaa. Rynnistys on hirveä kun pedaalin painaa pohjaan. Kaupungissa kääntyy kuin tyhjää vain, erittäin ketterä. i8:n tapaan ohjaus on erittäin tarkka ja tuntuma tiehen on hyvä. Näkyvyys on ihan jees ja auto varsin jäykkä, LifeDriven johdosta varmaankin. Ajoin vain kaupungissa, joten suurempien nopeuksien vakaudesta en pysty kommentoimaan.

Eipä oikein tunnu normaali pikkuauto miltään i3:n jälkeen. Ehdoton ykköstykki kaupunkiin enkä ihmettele, että nuo tekevät hyvin kauppansa. Kertakaikkisen hieno ajokokemus. Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Sähkömoottorin välitön reagointi ja vääntö 0rpm:stä lähtien on kuulema se juttu, kokeilemassa pitää ehdottomasti käydä kunhan suomeen ilmestyy.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Turbo kirjoitti:Sähkömoottorin välitön reagointi ja vääntö 0rpm:stä lähtien on kuulema se juttu, kokeilemassa pitää ehdottomasti käydä kunhan suomeen ilmestyy.
Joo, tuossa varmasti on perussyy. Mun testiseuralainen sanoi, että muut pienet sähköautot eivät samalla tavoin kiihdy, kun niissä ei vain ole potkua riittävästi tai painoa on liikaa, jolloin se räjähtävä kiihtyvyys puuttuu. Olisi ollut mahis ajaa tusinaa eri sähköautoa, mutta en jaksanut alkaa käymään riviä läpi. Siinä olisi testin saanut tehtyä. En tosiaan ihmettele, että 0-50 km/h i3 kepitti E92M3:n viivalta lähtiessä kun aikanaan video tuli ulos. Sen tuntuinen se lähtö oli, että mikään normaali pieni auto ei samaa tee.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Pitkis kirjoitti:Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Ei kai tuo ole mikään este hankinnalle? Eiks sen emännänkin pidä jotenkin liikkua? Kaikki riippuu tarpeista ja lompakon paksuudesta.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Havis kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Ei kai tuo ole mikään este hankinnalle? Eiks sen emännänkin pidä jotenkin liikkua? Kaikki riippuu tarpeista ja lompakon paksuudesta.
Ei missään nimessä ole este. Jos olisi isompi talli, tilaisin varmaan kärryn heti. Käyttöä tuolle tulisi juuri nyt niukasti, oikeastaan tosi vähän, kun muita autoja on. Mutta siihen saisi energiatukea ja mitä lie 25 000e jäisi hinnaksi, jonka saisi pois jatkossa milloin vain. Eli eipä jäisi juuri mitään hinnaksi. Ei vaan ole tallitilaa ja ennen kaikkea kilsat jäisivät sen verran vähiin, että ei jaksa ostaa. i8:lla kun sähköllä tulee ajeltua kaupungissa kaikki ajot muutoinkin.

On se silti hurja vehje, kun tuollainen koirankoppi lähtee M3:n kiihtyvyydellä 0-50 km/h. Se todella tuntuu, hurjempana kuin juuri missään autossa, kun tuosta sitä ei vaan mitenkään voi odottaa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Saako tuota energiatukea Suomessa kaikkiin uusiin sähköautoihin ihan yksityishenkilöt?
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Ei sitä ihan miten vain saa, siinä on ehtoja hieman, työsuhdeauto pitää olla. Googlella "sähköinen liikenne" kertoo Eeran sivut missä tarkemmat tiedot.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Pitkis kirjoitti:Tänään tuli käytyä i3:lla ajelemassa. Olipa hieno kokemus. Auto on paljon parempi kuin olisin voinut kuvitella. Ajattelin, että se on vain pikkuauto muiden joukossa. Väärin meni. Huikein kokemus on kiihtyvyys, joka on ihan täyttä urheiluautoluokkaa. Kärry tykittää eteenpäin niin että selkä painautuu penkkiin oikein olan takaa. Rynnistys on hirveä kun pedaalin painaa pohjaan. Kaupungissa kääntyy kuin tyhjää vain, erittäin ketterä. i8:n tapaan ohjaus on erittäin tarkka ja tuntuma tiehen on hyvä. Näkyvyys on ihan jees ja auto varsin jäykkä, LifeDriven johdosta varmaankin. Ajoin vain kaupungissa, joten suurempien nopeuksien vakaudesta en pysty kommentoimaan.

Eipä oikein tunnu normaali pikkuauto miltään i3:n jälkeen. Ehdoton ykköstykki kaupunkiin enkä ihmettele, että nuo tekevät hyvin kauppansa. Kertakaikkisen hieno ajokokemus. Ostaisin heti, jos ei olisi i-autoa jo valmiiksi.
Melkein sama miten kulkee jos pirssi näyttää pyörille nostetulta pakastimelta. Eikö ne olisi voineet tehdä siitä vähän normaalimman näköistä...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

salmol kirjoitti:Melkein sama miten kulkee jos pirssi näyttää pyörille nostetulta pakastimelta. Eikö ne olisi voineet tehdä siitä vähän normaalimman näköistä...
Sehän on mahtavan näköinen laite!
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Pitkis kirjoitti:
salmol kirjoitti:Melkein sama miten kulkee jos pirssi näyttää pyörille nostetulta pakastimelta. Eikö ne olisi voineet tehdä siitä vähän normaalimman näköistä...
Sehän on mahtavan näköinen laite!
Ei kyllä valitettavasti ole. Viime käynti paikallisessa Bemari-liikkeessä varmisti sen, että auto on sekä ulkoa että sisältä aika kaukana mitä Bemarilta odottaisi.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

pokkus kirjoitti:Ei kyllä valitettavasti ole. Viime käynti paikallisessa Bemari-liikkeessä varmisti sen, että auto on sekä ulkoa että sisältä aika kaukana mitä Bemarilta odottaisi.
Valitettavasti makuasioista ei voi kiistellä.:) Sekä ulkonäkö, värit, vanteet jne ovat kaikki makuasioita. Jos joku siitä tykkää, oikeassa on. Ja jos ei tykkää, samoin on oikeassa.

BMWi on eri juttu kokonaan kuin jos vertaat kärryjä johonkin BMW:n premium-limusiineihin. i3 on megacity-auto, jonka ainoa järkevä käyttöympäristö Suomessa on Helsinki. Se on kaupungin pieni kauppakassi ja sen se tekee loistavasti, muusta BMW-linjasta erottuvalla tyylillä. Omassa luokassaan täysin suvereeni laite.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Pitkis kirjoitti:Omassa luokassaan täysin suvereeni laite.
Mitä ominaisuuksia eritoten tarkoitat? Miksi se on niin ylivoimainen luokassaan?
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Kyllä tuo on nyt selvää, että autosta on haluttu tehdä aivan erinäköinen mitä muu normaali BMW-mallisto. Pari kertaa olen nähnyt tuon liikenteessä ja onhan se todella erilaisen näköinen ja minustakin ruman näköinen. Silti tuo kiihtyvyys on hämmentävän hyvää!

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

pokkus kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Omassa luokassaan täysin suvereeni laite.
Mitä ominaisuuksia eritoten tarkoitat? Miksi se on niin ylivoimainen luokassaan?
Suorituskyky ja teknologia. Tiloista en pysty sanomaan tarkkaan, miten hyvin pelaa vrt. toiset sähköautot. Mutta jos vaikka jotain tavallista polttomoottoripikkuautoa pohdit, i3 pesee sen suorituskyvyssä mennen tullen kaupunkinopeuksissa. Vaikka 135i:n pistät viivalle, kakkoseksi jää samoin kuin tuo M3 mikä Raimon filmissä näkyi. Mikään muu pieni sähköautokaan ei samaan pysty. Siinä se primääripointti. Toinen on sitten teknologia ja innovaatiot. Hiilikuidusta tehty kori on erittäin jäykkä ja todella täsmällinen ajaa. Vastaavaa ei koe metalliautossa. Päällä muovipanelit, ei haittaa ovien paiskominen kylkeen, kun muovi joustaa eikä edes maali kunnolla naarmiinnu alla sen johdosta. Ynnä muuta paljon.
Vastaa Viestiin