BMW i3 julkistettu
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Nettiautossa liikkeet myyvät välillä mitä sattuu. Esim. se i8 ei ole olemassakaan ja silti siellä saa roikkua. Jos joku ostaisi, kaverit etsivät jostain kärryn. Sama ollut monilla muilla harvinaisilla autoilla. R8 oli siellä aikanaan myynnissä, soittelin liikkeeseen, ei ollut maassa eikä näy eikä kuulu. Yritin kauppaa hieroa, ei tullut mitään. Kunhan kalastivat hittejä. i3 sentään on livenä Outletissa, hinta on tosi suolainen, mutta saahan sen heti ajoon. Jos oikeasti kiinnostaa, käytettynä saa halvalla. Jotenkin on jäänyt kutkuttamaan, pitäiskö tuollainen 40ke laite nykäistä keväällä Saksasta tänne. Verot eivät ole mitään ja olishan sillä kiva rullata, i3 on aivan hulvaton koppero kepitellä.
Marraskuussa tuodun, käytännössä uuden auton verotusarvo oli n. 36 te. Verotusprosentti on 5% jos päästöt eivät ylitä 5o g/km CO2. Eli tässä tapauksessa vero oli n. 18oo e. Sitä en tiedä mistä tuon verotusarvon ottivat, kun ei noita Suomessa myydä vielä.japi2010 kirjoitti:Paljonko luulet että tuommosen käytetyn vero on? onko toi i3 etu vai neliveto?
Tästä prosentit: http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/asiak ... 111316.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitenkä lienee tuon REX-version päästöprosentti, kai sekin menee alle 5o g.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hah!ssalmela kirjoitti:Harmi että se näyttää tolta. Ostaisin muuten yhden.
Kävin hieman alle vuosi sitten keskustelun ladyn kanssa, että pitäisikö ostaa i3 ja sain täystyrmäyksen. Kommentti oli tyyliin "Tuollaista mönttiä ei meille tule!". Kävin koeistumassa auton Lontoossa (BMW i Park Lane) ja se oli kyllä mun mielestä ihan kiva. Ajelisin tuolla ihan mielellään, eteenkin jos kyseessä olisi Rex -malli.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Jos ei porukka vielä huomannut, i3:n range kasvoi 50% ja muutakin uudistusta tuli. Eli kivaa kehitystä. Suomen myynnin alku ei ihan vahingossa tietojeni mukaan tapahdu juuri tämän jälkeen Se mikä oli epäselvää oli tämä päivämäärä, milloin range nousi ja myynti alkoi, mutta nyt siis realismia.
Enää odotellaan, että i8 saa tämän saman retrofit-sarjan. 50 km eRange maistuisi kyllä!
https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... w-i3-94-ah
Enää odotellaan, että i8 saa tämän saman retrofit-sarjan. 50 km eRange maistuisi kyllä!
https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... w-i3-94-ah
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
http://www.bmw.fi/fi/fastlane/kampanjat ... htuma.htmlTurbo kirjoitti:Huomenna 13.5.2016 BMW i3 esittely ja koeajot Helsingissä.
Onko porukkaa menossa paikan päälle tunnelmoimaan ?
Pääseekö tuolla i3:sta koeajamaan vai ainoastaan katsomaan?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Lähteä piti mutta ennustettu sade ja paikan ympärillä oleva mahdollisia tuskaisia ruuhkia aiheuttava Helsinki City Run puolimaraton samaan aikaan sai mielen muuttumaan...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Heinä 2015, 18:31
- Auto: F31 320i xDrive 2014
Kävin tänään aamupäivästä ajamassa i3:n ennen sateita, joskin seudulla ruuhkaista oli jo silloin (aika haastava paikka ja ajankohta sinänsä hyvälle tapahtumalle...)
Kokonaisuudessaan i3 positiivinen kokemus, sähköautomaisesti kiihtyvyys ja vääntö vaikuttavia, vaikka ei tietenkään mikään teslamainen lähtö. Mutta kannattaa käydä testaamassa, sähkön jälkeen perinteinen f31:n voimalinja tuntui taas aika väsyneeltä ja vanhanaikaiselta..
Koeajattavana meillä oli rex-malli, jota ei tosin 20 min koeajon perusteella millään lailla huomannut (range lähdettäessä melkein täydellä akulla 90km). Melutasoltaan ja mukavuudeltaan kokoisekseen hyvä. Sisältä sopivalla tavalla moderni, vaikka yksilö olikin melko vaatimattomilla spekseillä. Näkyville jätetyt hiilikuitukomposiittiset kynnykset jne. hauska ylsityiskohta. Sisätilat riittäisivät mainiosti kakkosautoksi 2+2-henkiseen perheeseen kapeudesta huolimatta. Ulkonäkökin livenä vähemmän "haastava" Paikalla ollutta M2:sta ei valitettavasti päässyt testaamaan...
Kokonaisuudessaan i3 positiivinen kokemus, sähköautomaisesti kiihtyvyys ja vääntö vaikuttavia, vaikka ei tietenkään mikään teslamainen lähtö. Mutta kannattaa käydä testaamassa, sähkön jälkeen perinteinen f31:n voimalinja tuntui taas aika väsyneeltä ja vanhanaikaiselta..
Koeajattavana meillä oli rex-malli, jota ei tosin 20 min koeajon perusteella millään lailla huomannut (range lähdettäessä melkein täydellä akulla 90km). Melutasoltaan ja mukavuudeltaan kokoisekseen hyvä. Sisältä sopivalla tavalla moderni, vaikka yksilö olikin melko vaatimattomilla spekseillä. Näkyville jätetyt hiilikuitukomposiittiset kynnykset jne. hauska ylsityiskohta. Sisätilat riittäisivät mainiosti kakkosautoksi 2+2-henkiseen perheeseen kapeudesta huolimatta. Ulkonäkökin livenä vähemmän "haastava" Paikalla ollutta M2:sta ei valitettavasti päässyt testaamaan...
Lähtikö polttomoottori pörisemään koeajon aikana ? Ja jos niin miltä vaikutti.Eqro kirjoitti: Koeajattavana meillä oli rex-malli, jota ei tosin 20 min koeajon perusteella millään lailla huomannut (range lähdettäessä melkein täydellä akulla 90km).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Heinä 2015, 18:31
- Auto: F31 320i xDrive 2014
Ei lähtenyt polttomoottori tuolla matkalla käyntiin. Ainakin aamupäivällä koeajot oli rajattu aika lyhyiksi, sillä i3 vaikutti ilmeiseti halutulta testiautolta. Rex-mallissahan polttomoottori käynnistyy vasta latauksen laskettua tietyn rajan alle akkuja lataamaan, eikä siis vaikuta suoraan voimansiirtoon. Ohessa pari pikaista kännykkäräpsäystä
- Liitteet
-
- sisä3.JPG (110.32 KiB) Katsottu 23872 kertaa
-
- sisä1.jpg (92.59 KiB) Katsottu 23872 kertaa
-
- keula.jpg (165.12 KiB) Katsottu 23872 kertaa
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Hinnat aika jees. Ihme jos ei myy tuo 94Ah malli ja näköjään 60Ah on vain näön vuoksi listalla enää. 50ke:lla saa jo tappiin fiksatun mallin. Ilmeisemmin huolellisella ajolla menee yli 250 km helposti kesällä ja REx jäänee pois monelta. i3 on tunnetusti ollut auto, joka kannattaa ostaa nimenomaan vain akulla tai sitten jättää ostamatta. Ei tuolla ajeta mitään Hesa-Joensuu -välejä extenderin avulla vaan se on kaupunkiauto. Kaverilla nyt pari vuotta tulee kohta täyteen stadissa tuollainen ja sanoi, että range on riittänyt aina kaikkeen mihin tarvinnut. Ja nyt se vielä kasvaa reippaasti.
Hieno juttu tuo myynnin alku, vihdoinkin.