Itse olin alkuun hieman skeptinen koko haloosta, mikä tämän auton tiimoilta on noussut. Ensimmäisissä kuvissa näkyi täysin uusittu keula vanhan 6-sarjan korissa, joten koko homma vaikutti enemmänkin myöhäiseltä aprillipilalta. Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä, että kyseessä tosiaankin on aivan oikea BMW:n konsepti, joka tullaan julkaisemaan tämän kuun lopussa, ja joka on kuulemma "jotain ihan muuta".
Tekniikkana on huhujen mukaan 3 sylinterinen diesel + akut, eli ts. kyseessä on hybridi. Tämän jos minkä pitäisi herättää keskustelua, kun yleisesti on toivottu suoraa kilpailijaa Audin R8:lle. BMW:n mukaan ei ole mitään järkeä tehdä "samanlaista" autoa kuin muilla on; tehdään mieluummin jotain mikä on täysin uutta. Jos toteutuksessa onnistutaan niin mielestäni taktiikka on aivan oikea. Ja jos noin vuosi sitten luvattuihin spekseihin on uskomista, niin paketti vaikuttaa olevan vähintäänkin hyvin kasassa:
- 356hp
- 800Nm
- 3,76l/100km
Lähde: http://www.dontblogaboutthis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=428690" onclick="window.open(this.href);return false;
2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Heruttaminen jatkuu...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Siinä on kyllä mittasuhteet kohdallaan...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Auto bongattu uuden Mission Impossible leffan kuvauksissa. Liekö ollut Samuli ratissa?
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=488469" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=488469" onclick="window.open(this.href);return false;
- Juke34
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 07 Huhti 2010, 18:25
- Auto: E34 535i -91
E39 540i M-sport -00
Kyllähän tuosta voisi pienillä muutoksilla tulla maukkaan näköinen laite. Ja tuskin tuleekaan tuotantoon aivan tuollaisenaan.
Omaan makuun muutoksia voisi olla mm. peilien siirtyminen perinteiseen paikkaan, kokolasisten ovien vaihto "tavallisiin", korin saumojen vähentäminen...
Omaan makuun muutoksia voisi olla mm. peilien siirtyminen perinteiseen paikkaan, kokolasisten ovien vaihto "tavallisiin", korin saumojen vähentäminen...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
i8 bongattu myös lumella
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=498543" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=498543" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
-------
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Aika vaikea kuvitella, että tulisi tuollaisilla ovilla tuotantoon. Monestakaan eri syystä.Cyclic Stig kirjoitti:Mitenköhän mahtaa kolaritesteissä pärjätä sivutörmäystestissä noilla lasiovilla? En kyllä yhtään tunne lasi"tekniikkaa", liekö tuommoinen nykyään mahdollista toteuttaa myös tuotantomalliin kolariturvallisuuden kärsimättä?Turbo kirjoitti:Aika huikee, jos tulee tuollaisenaan tuotantoon, varsinkin lasiovilla.
Nyt myös tarttuntu videolle...
Jos noista videoista oikein näin, niin oven lasipinta on säilytetty, mutta sen on jokin vahvemman tumman materiaalin päällä. Eli ei ovesta kuskin jalat ulospäin kyllä näy kuten konseptissa...Antinontoxic kirjoitti:Aika vaikea kuvitella, että tulisi tuollaisilla ovilla tuotantoon. Monestakaan eri syystä.Cyclic Stig kirjoitti:Mitenköhän mahtaa kolaritesteissä pärjätä sivutörmäystestissä noilla lasiovilla? En kyllä yhtään tunne lasi"tekniikkaa", liekö tuommoinen nykyään mahdollista toteuttaa myös tuotantomalliin kolariturvallisuuden kärsimättä?Turbo kirjoitti:Aika huikee, jos tulee tuollaisenaan tuotantoon, varsinkin lasiovilla.
Ehkäpä nykytekniikka ei kuitenkaan vielä taivu törmäysturvallisuuden suhteen tuottaa lasista riittävän vahvaa järkevään hintaan? Mutta onhan niitä panssarilasejakin vahvistettuna metalliverkolla tai pommin kestävän auton 10-15cm paksut panssarilasit... mutua täysin asiasta koska en lasitekniikkaa myöskään enempää tunne...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Miten lienee tuollaisen lasimateriaalin paino, jos sen tulisi kestää törmäykset? Jos ottaa huomioon, että koko i-sarjan kantava tarkoitus on autojen painon kurissa pitäminen.
Tuossa taisikin tulla se oleellinen pointti, nimittäin lasimateriaalin paino. High Security autoissa painosta ei tarvitse välittää.Antinontoxic kirjoitti:Miten lienee tuollaisen lasimateriaalin paino, jos sen tulisi kestää törmäykset? Jos ottaa huomioon, että koko i-sarjan kantava tarkoitus on autojen painon kurissa pitäminen.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
aivan pakko lainata lähdettä Keskisuomalainen
Youtubepätkä alunperin Biemerpost.com -sivuiltaSalaa kuvatun YouTube-videon lopuksi voimme todeta, että testikuljettajatkin ovat vain ihmisiä.
Lähde: http://www.ksml.fi/teemat/autot/video-b ... ski/654804" onclick="window.open(this.href);return false;Talvitesteistä kuvatuilta videoilta voi ainakin ihmetellä auton futuristista muotoilua. Hybridin hallitseva piirre ovat valtavat sivuikkunat.
Auton diesel- ja sähkömoottorit tuottavat yhteensä 356 hevosvoimaa ja kulutuksen luvataan jäävän alle neljään litraan satasella.
Myyntiin auto ehtinee vuonna 2014.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Mistä sen tietää, että tuo ovi on lasia? Vai onko se kerrottu jossain? Voisihan tuo kait olla jotain muoviakin.Turbo kirjoitti:Tuossa taisikin tulla se oleellinen pointti, nimittäin lasimateriaalin paino. High Security autoissa painosta ei tarvitse välittää.Antinontoxic kirjoitti:Miten lienee tuollaisen lasimateriaalin paino, jos sen tulisi kestää törmäykset? Jos ottaa huomioon, että koko i-sarjan kantava tarkoitus on autojen painon kurissa pitäminen.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
i8 videolla Abu Dhabissa... tästähän taisikin olla jo jotain "salakuvia" otettu kun tätä tehtiin.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ensimmäinen tuotantomalli liikenteessä. Muutokset prototyyppiin näyttävät pysyneen minimissä.
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=628060" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=628060" onclick="window.open(this.href);return false;
Ovi taitaa nousta etuviistoon ylös kuten Consept mallissakin,vai mikähän vekki siinä etulokasuojan ja oven yläreunassa on?
Ikkunakarmit tukenevat tuota teoriaa ja upotetut ovikahvat.Toki hämäystä voivat olla.
Tankin luukut molemminpuolin autoa,toinen kait sähköpistokkeelle.
Mutta,kuten Antinontoxic sanoi,niin muutokset hyvin pieniä Cosept malliin.
Hyvä niin! Namupala jälleen tulossa!
BMW i8 tehtaan oma sivusto:
http://www.bmw-i.de/de_de/bmw-i8/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikkunakarmit tukenevat tuota teoriaa ja upotetut ovikahvat.Toki hämäystä voivat olla.
Tankin luukut molemminpuolin autoa,toinen kait sähköpistokkeelle.
Mutta,kuten Antinontoxic sanoi,niin muutokset hyvin pieniä Cosept malliin.
Hyvä niin! Namupala jälleen tulossa!
BMW i8 tehtaan oma sivusto:
http://www.bmw-i.de/de_de/bmw-i8/" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut gestapo, 04 Elo 2012, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.