Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 23 Syys 2010, 10:54

Itse olin alkuun hieman skeptinen koko haloosta, mikä tämän auton tiimoilta on noussut. Ensimmäisissä kuvissa näkyi täysin uusittu keula vanhan 6-sarjan korissa, joten koko homma vaikutti enemmänkin myöhäiseltä aprillipilalta. Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä, että kyseessä tosiaankin on aivan oikea BMW:n konsepti, joka tullaan julkaisemaan tämän kuun lopussa, ja joka on kuulemma "jotain ihan muuta".

Tekniikkana on huhujen mukaan 3 sylinterinen diesel + akut, eli ts. kyseessä on hybridi. Tämän jos minkä pitäisi herättää keskustelua, kun yleisesti on toivottu suoraa kilpailijaa Audin R8:lle. BMW:n mukaan ei ole mitään järkeä tehdä "samanlaista" autoa kuin muilla on; tehdään mieluummin jotain mikä on täysin uutta. Jos toteutuksessa onnistutaan niin mielestäni taktiikka on aivan oikea. Ja jos noin vuosi sitten luvattuihin spekseihin on uskomista, niin paketti vaikuttaa olevan vähintäänkin hyvin kasassa:

- 356hp
- 800Nm
- 3,76l/100km

Kuva

Kuva

Kuva







Lähde: http://www.dontblogaboutthis.com/
Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=428690

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW:n salaperäinen uusi konseptiauto

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 01 Loka 2010, 10:52

Heruttaminen jatkuu...


Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW Vision EfficientDynamics

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 31 Joulu 2010, 23:27

Siinä on kyllä mittasuhteet kohdallaan...

Kuva

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: --- - 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 13 Helmi 2011, 14:58

Auto bongattu uuden Mission Impossible leffan kuvauksissa. Liekö ollut Samuli ratissa? :lol:

Kuva

Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=488469

Avatar
Juke34
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 07 Huhti 2010, 15:25
Auto: E34 535i -91
E39 540i M-sport -00

Re: --- - 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Juke34 » 16 Helmi 2011, 07:45

Kyllähän tuosta voisi pienillä muutoksilla tulla maukkaan näköinen laite. Ja tuskin tuleekaan tuotantoon aivan tuollaisenaan.
Omaan makuun muutoksia voisi olla mm. peilien siirtyminen perinteiseen paikkaan, kokolasisten ovien vaihto "tavallisiin", korin saumojen vähentäminen...

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: --- - 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 08 Maalis 2011, 17:03


Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:57
Auto: X4 30d -14

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Turbo » 09 Maalis 2011, 11:21

Aika huikee, jos tulee tuollaisenaan tuotantoon, varsinkin lasiovilla.

Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 20:33

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Cyclic Stig » 10 Maalis 2011, 20:56

-------
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 10 Maalis 2011, 21:57

Cyclic Stig kirjoitti:
Turbo kirjoitti:Aika huikee, jos tulee tuollaisenaan tuotantoon, varsinkin lasiovilla.

Mitenköhän mahtaa kolaritesteissä pärjätä sivutörmäystestissä noilla lasiovilla? :rolle: En kyllä yhtään tunne lasi"tekniikkaa", liekö tuommoinen nykyään mahdollista toteuttaa myös tuotantomalliin kolariturvallisuuden kärsimättä?


Aika vaikea kuvitella, että tulisi tuollaisilla ovilla tuotantoon. Monestakaan eri syystä.

Nyt myös tarttuntu videolle...






Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:57
Auto: X4 30d -14

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Turbo » 11 Maalis 2011, 08:24

Antinontoxic kirjoitti:
Cyclic Stig kirjoitti:
Turbo kirjoitti:Aika huikee, jos tulee tuollaisenaan tuotantoon, varsinkin lasiovilla.

Mitenköhän mahtaa kolaritesteissä pärjätä sivutörmäystestissä noilla lasiovilla? :rolle: En kyllä yhtään tunne lasi"tekniikkaa", liekö tuommoinen nykyään mahdollista toteuttaa myös tuotantomalliin kolariturvallisuuden kärsimättä?


Aika vaikea kuvitella, että tulisi tuollaisilla ovilla tuotantoon. Monestakaan eri syystä.


Jos noista videoista oikein näin, niin oven lasipinta on säilytetty, mutta sen on jokin vahvemman tumman materiaalin päällä. Eli ei ovesta kuskin jalat ulospäin kyllä näy kuten konseptissa...

Ehkäpä nykytekniikka ei kuitenkaan vielä taivu törmäysturvallisuuden suhteen tuottaa lasista riittävän vahvaa järkevään hintaan? Mutta onhan niitä panssarilasejakin vahvistettuna metalliverkolla tai pommin kestävän auton 10-15cm paksut panssarilasit... mutua täysin asiasta koska en lasitekniikkaa myöskään enempää tunne...

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 11 Maalis 2011, 08:31

Miten lienee tuollaisen lasimateriaalin paino, jos sen tulisi kestää törmäykset? Jos ottaa huomioon, että koko i-sarjan kantava tarkoitus on autojen painon kurissa pitäminen.

Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:57
Auto: X4 30d -14

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Turbo » 11 Maalis 2011, 08:40

Antinontoxic kirjoitti:Miten lienee tuollaisen lasimateriaalin paino, jos sen tulisi kestää törmäykset? Jos ottaa huomioon, että koko i-sarjan kantava tarkoitus on autojen painon kurissa pitäminen.


Tuossa taisikin tulla se oleellinen pointti, nimittäin lasimateriaalin paino. High Security autoissa painosta ei tarvitse välittää.

Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 404
Liittynyt: 18 Marras 2010, 20:00
Auto: Range Rover Sport -17
Paikkakunta: Grani

i8 salakuva & testivideo

ViestiKirjoittaja altsu » 14 Maalis 2011, 10:50

:lol: aivan pakko lainata lähdettä Keskisuomalainen

Kuva

Salaa kuvatun YouTube-videon lopuksi voimme todeta, että testikuljettajatkin ovat vain ihmisiä.


Youtubepätkä alunperin Biemerpost.com -sivuilta



Talvitesteistä kuvatuilta videoilta voi ainakin ihmetellä auton futuristista muotoilua. Hybridin hallitseva piirre ovat valtavat sivuikkunat.

Auton diesel- ja sähkömoottorit tuottavat yhteensä 356 hevosvoimaa ja kulutuksen luvataan jäävän alle neljään litraan satasella.

Myyntiin auto ehtinee vuonna 2014.


Lähde: http://www.ksml.fi/teemat/autot/video-b ... ski/654804
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14

Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 18:23
Auto: E90 320d

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja FusionWolf » 14 Maalis 2011, 13:22

Turbo kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Miten lienee tuollaisen lasimateriaalin paino, jos sen tulisi kestää törmäykset? Jos ottaa huomioon, että koko i-sarjan kantava tarkoitus on autojen painon kurissa pitäminen.


Tuossa taisikin tulla se oleellinen pointti, nimittäin lasimateriaalin paino. High Security autoissa painosta ei tarvitse välittää.


Mistä sen tietää, että tuo ovi on lasia? Vai onko se kerrottu jossain? Voisihan tuo kait olla jotain muoviakin.

Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 404
Liittynyt: 18 Marras 2010, 20:00
Auto: Range Rover Sport -17
Paikkakunta: Grani

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja altsu » 14 Maalis 2011, 13:24

Kiitos moderoinnille edellisen postaukseni siirtämisestä oikeaan ketjuun, yritin kyllä löytää tämän, siinä onnistumatta .
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14

Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:57
Auto: X4 30d -14

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Turbo » 14 Maalis 2011, 16:30

FusionWolf kirjoitti:Mistä sen tietää, että tuo ovi on lasia? Vai onko se kerrottu jossain? Voisihan tuo kait olla jotain muoviakin.


Eipä ole erikseen materiaalia mainittu. Voihan se olla muoviakin, ken tietää...

Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1241
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 07:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja masiaro » 14 Maalis 2011, 17:47

Mun on muuten vaikea uskoa jos tuo menee sellaisenaan tuotantoon. En hämmästy yhtään jos tuollaisen auton ajaminen testiradalla muiden autojen kanssa tarkoituksena on hämmentää salakuvaajia (ja meitä).
- - -

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 27 Touko 2011, 20:05

i8 videolla Abu Dhabissa... tästähän taisikin olla jo jotain "salakuvia" otettu kun tätä tehtiin.


Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 27 Joulu 2011, 10:33

Ensimmäinen tuotantomalli liikenteessä. Muutokset prototyyppiin näyttävät pysyneen minimissä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lähde: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=628060

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1568
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 14:23
Auto: G30 520dA xDrive M-Sport

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

ViestiKirjoittaja gestapo » 28 Joulu 2011, 06:51

Ovi taitaa nousta etuviistoon ylös kuten Consept mallissakin,vai mikähän vekki siinä etulokasuojan ja oven yläreunassa on?
Ikkunakarmit tukenevat tuota teoriaa ja upotetut ovikahvat.Toki hämäystä voivat olla.
Tankin luukut molemminpuolin autoa,toinen kait sähköpistokkeelle.
Mutta,kuten Antinontoxic sanoi,niin muutokset hyvin pieniä Cosept malliin.
Hyvä niin! Namupala jälleen tulossa!

BMW i8 tehtaan oma sivusto:
http://www.bmw-i.de/de_de/bmw-i8/
Viimeksi muokannut gestapo, 04 Elo 2012, 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa