2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1678
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 15 Syys 2014, 21:06

Oishan se mukava omistaa i8. Oma kipuraja mahtaa olla 100keuron tietämillä, joten täyteen varustellulla 3-sarjalaisella mennään varmaan jatkossakin. Mieluiten ostan autoni uutena, jotta saan siihen kaiken haluamani. Muutoin voisi vaihtaa merkkiäkin, mutta ei tuolla rahalla Suomessa mitään unelma-autoa saa.

Olen i8 malleja toki ulkomailla nähnyt, mutta ajokokemukset puuttuvat. Ei arvaa lähteä arvostelemaan sen enempää Pitkiksen hankintaa. Ehkä sen verran kuitenkin voi sanoa että i8 on ehdottomasti järkevämpi hankinta Suomessa kuin M3 tai M4. Auto on takuulla näyttävämpi sekä nelivetoinen eikä kulutus päätä huimaa.

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 750
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Re: Vs: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen » 24 Syys 2014, 15:09

2015 BMW i8 Hot Lap! - 2014 Best Driver's Car Con…: http://youtu.be/1-MFtwCPoVc" onclick="window.open(this.href);return false;

Kovin puskeva ja aliohjaava tämä hybridi.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3828
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja salmol » 24 Syys 2014, 20:48

Tätä kehutaan jopa M-autojen peittoajaksi, mutta 0-100 kmh jäädään m-autolle jopa puoli sekuntia, mikä on ikuisuus näissä ajoissa, vieläpä ottaen huomioon että tässä on neliveto. Nurburgringin aikaa BMW ei edes sano (varmaan kun akku loppuu ja mennään 1.5l-koneella loput), niin kyllä jotain parannettavaa jää. Jos joku jaksaa selvittää netistä lisää ja löytää tietoa, niin jos i8 menee Nurburgringin alle 8 minuuttia, niin syön hattuni. :lol: M-vehkeet menee alle tuon.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 24 Syys 2014, 23:39

salmol kirjoitti:Tätä kehutaan jopa M-autojen peittoajaksi, mutta 0-100 kmh jäädään m-autolle jopa puoli sekuntia, mikä on ikuisuus näissä ajoissa, vieläpä ottaen huomioon että tässä on neliveto.
Joku pönttötoimittaja voi kehua jutussaan, BMW ei kehu. Näissä on ihan eri filosofia, ei kannata edes verrata M-autoa ja i-autoa. Voit verrata kahta eri omenaa aika hyvin ja pohdiskella kumpi on paremman makuinen, mutta appelsiinin ja omenan vertailu ei ole kovin loogista. Tosin, i8 kyllä peittoaa kiihdytyksessä jokaisen M-auton kaikissa muissa oloissa kuin kuivalla asfaltilla, joten et ole ihan väärillä jäljillä :)

0-100 km/h kiihdytys on kyllä menettänyt jo merkityksensä, kun autojen tehot ovat nykyään sitä luokkaa, että 0-200 km/h alkaa olla se missä eroja tulee. Itsellä on kokemusta 3,0-3,5-4,0-4,5-5,0 sekuntia kiihtyvistä autoista ja puoli sekuntia voi ehkä nipin napin erottaa perstuntumalla jos on tarkkana. "Ikuisuus" on vähän relatiivinen kuskin näkökulmasta, tietenkin kiihdytysajoissa se sitä on. Enemmän ratkaisee auton muu suorituskyky, esim. GTR alkaa tuntua nopealta vasta sen 100 km/h jälkeen, 0-100 km/h kiihdytyksessä ei mun entiseen E92M3:een verrattuna ole mitään mahdotonta eroa kuumalla+kuivalla kelillä vaikka paperilla ovat aivan eri vehkeitä.

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 750
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Re: Vs: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen » 25 Syys 2014, 08:40

Perinteiseen autofoorumin omenien ja appelsiinien -vertailuun kuuluu kyllä moottoripyörän tuominen mukaan. Varmasti mää voittan ja plaa plaa plaaa... ;)

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3828
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja salmol » 25 Syys 2014, 09:56

Raimo Miettinen kirjoitti:Perinteiseen autofoorumin omenien ja appelsiinien -vertailuun kuuluu kyllä moottoripyörän tuominen mukaan. Varmasti mää voittan ja plaa plaa plaaa... ;)
Hah, joo juuri kun joku luulee että sitkeys, ohituskiihtyvyys tai vaikka 0-200 kmh kiihtyvyys on jossain autossa hyvä, niin joku kertoo miten moottoripyörät liikkuu ja se siitä keskustelusta sitten. :w00t:
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

legionofboom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja legionofboom » 30 Syys 2014, 22:29

On kyllä mahtava auto! Piristäisi kummasti omaakin mieltä jos tuollaiseen kadulla törmäisi :thup:
Mitään väliä onko radalla 0,2s hitaampi tai nopeampi kuin joku muu. Pääasia että saa kilpailijat näyttämään ulkonäöllisesti 60-luvun muskeliautoilta...

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3828
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja salmol » 01 Loka 2014, 14:24

legionofboom kirjoitti:Pääasia että saa kilpailijat näyttämään ulkonäöllisesti 60-luvun muskeliautoilta...
Mä pidän 60-luvun muskeliautoista.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1618
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja gestapo » 29 Loka 2014, 18:59

Tampereella myynnissä i8 vaatimattomaan 229 000€:n hintaan:
http://www.nettiauto.com/bmw/i-sarja/6823239" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1546
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57
Auto: X4 30d -14

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Turbo » 29 Loka 2014, 19:55

gestapo kirjoitti:Tampereella myynnissä i8 vaatimattomaan 229 000€:n hintaan:
http://www.nettiauto.com/bmw/i-sarja/6823239" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostaa kysynnän mukaan euroopasta ? kate ainakin kohdillaan.

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 29 Loka 2014, 21:37

Tuskin tuota autoa on Tampereella kun kuvia nolla ja ilmoitus kovin suttuinen. Kunhan kauppaavat jotain feikkiautoa minkä ovat bonganneet Mobilesta. Siellä niitä näyttää olevan 180ke hinnalla useampikin. Verot on 15 000e joten tuossa jää 30-40ke voittoa jos joku hullu tuon ostaisi tai auton yleensä saisi käsiin joskus. Tietty pohdittiin kaverien kanssa, että joku voisi juurikin tällä hinnalla Suomeen tuoda kärryn liikkeeseen, mutta jos perusmallin hinta on 150ke veroineen täällä maahantuojan kautta kun myynti alkaa, harvalla on halua talvea vasten maksaa 50-100ke lisähintaa vehkeestä tänä vuonna.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1094
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & E46 325i cab
VW Touareg
Paikkakunta: Kaarina

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Juha » 04 Joulu 2014, 08:25

Ei huono meriitti.

http://www.topgear.com/uk/photos/top-ge ... 2014-12-03" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 04 Joulu 2014, 08:53

Hyvin tiivistelty tuo arvio. i8 on paljon enemmän kuin yksi auto muiden joukossa. Ei yksin vuoden auto, vaan ehkä koko vuosikymmenen merkittävän milestone.

"The i8 is a milestone in the annals of automotive history and a glorious statement for an exciting and positive future. The i8 delivers - and then some.

It's the kind of car we should celebrate, a beautiful vision of the future, delivered now. A car that tells us the future will be different, but still exciting. The i8 never places its technology in the way of simple enjoyment, and, despite the complexity of that mixed-media drivetrain, it's all so easy to use, so natural, so right. And it has flip-up doors. Nothing says excitement like a set of beetle-wing portals.

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 06 Joulu 2014, 07:05

Minkälainen auto tämä i8 on ajaa:
- tuuliherkkyys
- alustan kovuus
- äänieristys (rengasmelu)
- ohjaus (progressiivinen tmv.)
- vaihteisto (onko nk. kuin Toyota hybrid CVT vai tunteeko vaihdot)
- istuuko yhtä matalalla kuin Fe tai Porsche
- kiihtyvyyden tunne vs vastaava bensalla toimiva urheilauto
- mites käyttömaksut kun sähköllä kulkee

Ehkä olet jossain jo saattanut asioista mainita mutta ei jaksa plärätä kaikkea menneisyyttä...

Voisko ajatella verrattavan vastaavanlaiseen bensalla toimivaan urheiluautoon, Ferrari, Porsche tmv.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3828
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja salmol » 06 Joulu 2014, 09:32

gestapo kirjoitti:Tampereella myynnissä i8 vaatimattomaan 229 000€:n hintaan:
http://www.nettiauto.com/bmw/i-sarja/6823239" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt tuon hintaa on pudotettu 30 k€. Ei taida kauppa käydä.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1618
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja gestapo » 07 Joulu 2014, 08:44

Pienimuotoinen tarkistuskutsu joihinkin autoihin, liekkö vain jenkkilässä?

http://www.bmwblog.com/2014/12/06/bmw-i ... nk-issues/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3828
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja salmol » 07 Joulu 2014, 10:41

gestapo kirjoitti:Pienimuotoinen tarkistuskutsu joihinkin autoihin, liekkö vain jenkkilässä?

http://www.bmwblog.com/2014/12/06/bmw-i ... nk-issues/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikea uskoa että polttoainetankin maadoituspultti olisi jotenkin erilainen saksan ja jenkkien versiossa. Jos mulla olisi I8 valmistettu huhtikuun-lokakuun 2014 välissä niin tankatessa kyllä vähän kuumottaisi. ;)

Sivuhuomiona että 5 kuukauden aikana valmistettiin vain reilu 200 autoa. Siis edellyttäen että autot ovat kaikkialla samanlaisia.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 08 Joulu 2014, 21:45

gestapo kirjoitti:Pienimuotoinen tarkistuskutsu joihinkin autoihin, liekkö vain jenkkilässä?

http://www.bmwblog.com/2014/12/06/bmw-i ... nk-issues/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joo, tuo on noin 1,5 kk vanha juttu ihan virallisestikin, joku journalisti palasi lomilta tai muutoin promillet laski sen verran matalalle, että juttu alkoi luistaa. Minulla on juuri tuollainen laitos, kun kärry kuului ensimmäiseen tusinaan asiakkaille toimitetuista vehkeistä. Tuolla maattopiuhalla ei niin väliä, mutta polttoainetankin luukku ei aukea napista, joten sen joutuu vetämään varakahvasta auki. Pitää korjata huollossa, samalla kun vaihtaa tuulilasin, missä nasta jo teki vekkiä :)

Muihin juttuihin palaan kohtapuolin, on nyt vähän kiire.

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 09 Joulu 2014, 23:26

japi2010 kirjoitti:Minkälainen auto tämä i8 on ajaa:
- tuuliherkkyys
- alustan kovuus
- äänieristys (rengasmelu)
- ohjaus (progressiivinen tmv.)
- vaihteisto (onko nk. kuin Toyota hybrid CVT vai tunteeko vaihdot)
- istuuko yhtä matalalla kuin Fe tai Porsche
- kiihtyvyyden tunne vs vastaava bensalla toimiva urheilauto
- mites käyttömaksut kun sähköllä kulkee

Voisko ajatella verrattavan vastaavanlaiseen bensalla toimivaan urheiluautoon, Ferrari, Porsche tmv.
Vastailen nyt lyhyesti. Voisin autosta kirjoittaa kohtuukokoisen kirjan ilman ongelmaa, siinä on niin valtavasti asioita ja yksityiskohtia, menisi aamusta iltaan eikä riittäisikään jos yrittäisi kaikki kertoa.

Sivutuuliherkkyyttä ei juuri ole. Nyt ei pahoja myrskyjä ole ollut, joten pahoja testejä ei ole tullut tehtyä. Alusta on tosi jämpti, ei kova yhtään, erinomaisen miellyttävä. Parempi kadulla kuin juurikaan missään urheiluautossa. Äänieristys on melko hyvä, melua on motarilla hitusen, vähemmän kuin F30:ssa mutta enemmän kuin F01:ssa :) Eli kiva on. Ohjaus on äärimmäisen tarkkaa ja tuntuma loistava, paras mitä missään BMW:ssä on tullut ajettua. Vaihteisto on täysin huomaamaton, sitä ei edes tiedä, että on olemassa. Istumiskorkeus on aika lailla 911 possun luokkaa mallista riippuen, mielestäni Fefe oli vähän matalampi, mutta E92M3 hyvin paljon korkeampi! Juuri passeli korkeus on. Kiihtyvyys on vähintään riittävä, sen tuntuma on kuin normissa urheiluautossa mikä menee sub 4.5s kiihtyvyyksillä eli aika jees. Käyttömaksuista ei sen enempää, en ole laskenut, konsernivakuutus on niin halpa, että hävettää sanoa kun cm3 mukaan lasketaan :) Hädin tuskin viikon bensat saa samalla rahalla kuin tähän täyskaskon + liikennevakuutuksen.

i8 on niin eri juttu kuin muut urheiluautot, että suora vertailu on hankalaa. Joku tykkää, joku ei. Kyllä kai jos vain voi hyllystä valita, joku 458S tai Aventador lämmittäisivät nekin. Hinta varsinkin Suomessa on jotain ihan muuta. Jos yrittää haarukoida sitä, mitä i8:n rahalla saa Suomessa, täysin suveneeri best buy on mielestäni tässä selvästi alle 200k hintaluokassa. Uusi mesen AMG GT on hinnoiteltu mukavasti, mutta fully loaded menee 220-230ke luokkiin perusmallina. Eli vähän kallis on hybridiin verrattuna ja onhan i8 teknologisesti ihan toista maata kuin AMG...jonka on moni huomannut. i8:n jono on ihan järjetön, monissa paikoissa ei enää saa edes tilattua, kun toimitusaika on määrittämätön. Kaupaksi menisi moninkertaisesti mitä hihnalta olisi työntää.

Eräässä alan lehdessä on autosta erittäin laaja selvitys tulossa, joten kun se on julki noin 1 kk sisällä, voin kertoa mistä saada se käsiin jos ei tullut postiluukusta sisään valmiiksi.

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2013 - BMW i8 (Vision EfficientDynamics)

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 10 Joulu 2014, 15:43

Kiitos Pitkis.

Mielenkiintoista on se että noi verot ja vakuutusmaksut pohjautuu päästöihin ja kuutioihin eli tätä autoa - ei ainakaan vielä - koske nämä urheiluautoja koskevat kalliit käyttö ja omistusmaksut :)

Myös toimitusajat ovat erikoiset, näinä aikoina - ja myyntiä olisi muttei tuotanto riitä. Onkohan tilanne pitkään tämmöinen vai onko BMW:llä aikomusta lisätä kapasiteettia.. Yllättävää tämä joidenkin sähköautojen kiinnostus ja uskon osasyysksi ulkonäön - aiemmin on totuttu helvetin rumiin sähköautoihin mutta i8 ja tesla ovat yllättäneet kuluttajat

Vastaa Viestiin