i8 kokemuksia

i3, i4, i7, i8, iX, iX1, iX3
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

salmol kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Tuollaisessa sekalaisessa kaupunkiajossa voi päästä todella vähällä, mutta maantiellä tai motarilla autossa ei ole mitään ihmesysteemiä, vaan kulutus on sen minkä tuollainen 230 hv bensakone vie eli noin 6,5 litraa satasella. Sekin on tietty aika vähän, kun suorituskyky on vähän päälle 4 sekuntia 0-100 km/h.
Ei mikään erityisen paha, mutta selvyyden vuoksi ei se auto mikä täysikaasulla kiihtyy 4.4s käytä yhtään enempää tehoja tuohon tasakaasulla ajeluun kuin 100 heppaa pienempitehoinen auto jolla menee sataseen 3s enemmän. Eli ei sen pidäkään viedä sen enempää, paitsi jos hyötysuhde hukataan jollain kahdeksikolla tai muulla vastaavalla turhuudella.
Näin teoriassa kyllä, real life on sitten toinen juttu. Mutta pointti oli siinä, että sellaisia sporttiautoja ei paljonkaan ole, jotka menevät nelosen päälle 0-100 km/h ja selviävät motarilla vähän päälle 6 litran kulutuksella. M3 vei 12l/100 km ja F430 20l/100 km. Kaseja tietenkin nuo ja "vanhoja", mutta aivan uusimpienkin hyötysuhde jää sellaiseksi, että i8 lienee ajelee motaria 30-40% pienemmällä kulutuksella. Tuskin uusi M3/4 menee motaria juurikaan alle 10l/100 km jos pistät 132 km/h nopeudeksi ja vakiosäätimen päälle. Sitä tehoa/bensaa vaan haaskaantuu sporttiautoissa.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Eiköhän se 2,1 litraa sataselle tule siitä että eu-testisykli lähdetään ajamaan täydellä akulla, huomioimatta tietenkään sitä sähkön kulutusta. Tai saatetaan se huomioidakkin, 1 kWh seinästä maksaa murto-osan bensasta tuotettuun verrattuna. Siitä sitten lasketaan ekvivalenttikulutus bensan hintaan suhteutettuna, niin vähällähän se menee. Komea on kyllä auto, ilmanvastuskerroin varmasti luokkaa erittäin hyvä :thuup:
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Böntti kirjoitti:Eiköhän se 2,1 litraa sataselle tule siitä että eu-testisykli lähdetään ajamaan täydellä akulla, huomioimatta tietenkään sitä sähkön kulutusta. Tai saatetaan se huomioidakkin, 1 kWh seinästä maksaa murto-osan bensasta tuotettuun verrattuna. Siitä sitten lasketaan ekvivalenttikulutus bensan hintaan suhteutettuna, niin vähällähän se menee. Komea on kyllä auto, ilmanvastuskerroin varmasti luokkaa erittäin hyvä :thuup:
Joo, löytyy se sykli jostain netin syövereistä. Varmaan sellaista pökkimistä liikenteessä ja pätkä motaria. Ja valmistajat optimoi totta kai kärryt siten, että juuri ja juuri riman yli menee, jotta päästöt nollaantuvat. Voisihan se sykli edes jotenkin olla lähempänä todellisuutta, mutta samapa tuo jos hinnat laskee täällä.

Ilmanvastus on todellakin erittäin hyvä, autossa ei ole suhinoita lainkaan, todella sukkasillaan siinä suhteessa menee kuin purjekone. Moottoriäänet ovat myös hyvin niukat matalilla kierroksilla. Rengasääniä on jonkin verran, ei niin pahasti kuin voisi luulla. 120 km/h nopeudessa ei moottorin käyntiä erota sähkömoottorista käytännössä lainkaan, niin olematon ääniero on.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Pitkis kirjoitti:autossa ei ole suhinoita lainkaan, todella sukkasillaan siinä suhteessa menee kuin purjekone. Moottoriäänet ovat myös hyvin niukat matalilla kierroksilla. Rengasääniä on jonkin verran, ei niin pahasti kuin voisi luulla. 120 km/h nopeudessa ei moottorin käyntiä erota sähkömoottorista käytännössä lainkaan, niin olematon ääniero on.
Eikös tuossa ole active sound system, eli ne keinotekoisesti generoidut moottoriääni efektit? Onko ne aina päällä, vai riippuuko ajomoodista? Saako ne jostain kokonaan pois päältä siinä vaiheessa kun se pörinä alkaa nyppiä?

http://bmwi.bimmerpost.com/forums/showt ... p?t=960956" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Havis kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:autossa ei ole suhinoita lainkaan, todella sukkasillaan siinä suhteessa menee kuin purjekone. Moottoriäänet ovat myös hyvin niukat matalilla kierroksilla. Rengasääniä on jonkin verran, ei niin pahasti kuin voisi luulla. 120 km/h nopeudessa ei moottorin käyntiä erota sähkömoottorista käytännössä lainkaan, niin olematon ääniero on.
Eikös tuossa ole active sound system, eli ne keinotekoisesti generoidut moottoriääni efektit? Onko ne aina päällä, vai riippuuko ajomoodista? Saako ne jostain kokonaan pois päältä siinä vaiheessa kun se pörinä alkaa nyppiä?
Kai siinä on aktiiviäänet, ei sitä mistään erota. Polttomoottorin ääni kuuluu vain silloin kun pitää kaasua pohjassa eli aika harvoin. Sähköllä ajaessa ei kuulu mitään, samoin ei tyhjäkäynnillä tms. M5:ssä aktiiviäänet olivat todella rasittavan kuuloiset ja epäluonnolliset, siinä ne ainakin meikäläistä häiritsivät. X6:ssa homma oli ihan ok ja i8:ssa samoin.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Joko olet ajanut paljon? Keskinopeus ja -kulutuslukemat kiinnostaa. Ei, en ole ostamassa itse tuollaista, en ainakaan ennenkuin voitan lotossa enemmän kuin ne tavalliset 10,-.

Etkös sinä olekin BCF jäsen? Jonkinlainen "i8 kestotestissä Suomessa" juttu BEMARISTIin kerran vuoteen ois kyllä rautainen lukuaihe (vinks vinks). Ja maailmanluokan pilottiprojekti.

Sattui muuten eilen silmääni taas kerran tuo Mission Impossible Ghost Protocol, jossa Cruisen Tomppa suhailee i8:lla pitkin katuja. Ainoa joka silmääni ihmetytti oli alustan toiminta. Muutamassa kohtauksessa auto pompotti aivan kuin joustovarat olisi millimetriluokkaa. Tuo lienee kuitenkin joku esi proto tms. joten sen vertaaminen tuotantosarjan autoihin ei varmaan anna oikeaa kuvaa tilanteesta. Näytti kyllä kovin epämukavalta.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Havis kirjoitti:Joko olet ajanut paljon? Keskinopeus ja -kulutuslukemat kiinnostaa. Ei, en ole ostamassa itse tuollaista, en ainakaan ennenkuin voitan lotossa enemmän kuin ne tavalliset 10,-.

Etkös sinä olekin BCF jäsen? Jonkinlainen "i8 kestotestissä Suomessa" juttu BEMARISTIin kerran vuoteen ois kyllä rautainen lukuaihe (vinks vinks). Ja maailmanluokan pilottiprojekti.
Heh, luit ajatukset, juuri tuollainen 100 000 km käyttötesti on tekeillä samaiseen lehteen :)

7000 km yli on jo menty. Ei mitään ongelmaa ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Ajaminen edelleen yhtä juhlaa. iDriven sähköiset toiminnot ovat mielenkiintoisia, se hakee netistä kohteet itse naviin ja siitä pääsee perille. Varmaan muissakin samaa, eipä ole tullut vain kokeiltua aikaisemmin. Tosi näppärä.

Kulutus on erittäin vaihteleva, riippuen tosiaankin ajoympäristöstä. Motarilla menee se 6,7 litraa satasella ja siitä ei poikkea mihinkään. Mutta sitten menee sähköllä kaupungissa kaikki ja ihan mahdoton sanoa mitä "kuluttaa". Yritän kuitenkin laskea keskikulutusta jatkossa tankkausmääristä riippuen. Tarkoitus oli pitää bensapäiväkirjaa, mutta jäi sitten tuossa kiireessä sekin.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Pitkis kirjoitti:ihan mahdoton sanoa mitä "kuluttaa". Yritän kuitenkin laskea keskikulutusta jatkossa tankkausmääristä riippuen. Tarkoitus oli pitää bensapäiväkirjaa, mutta jäi sitten tuossa kiireessä sekin.
On kai tuossa joku ajotietokone josta näkee kulutuslukemia. Mikä sen tarkkuus on, on sitten asia erikseen, mutta ainakin suntaan antaa sekin.

Irtookos siitä se samankaltainen polttoaineen kulutuspalkisto kuin näissä tavismalleissa?

Tapa kirjata tankkaukset kynä/paperi tsydeemillä on kieltämättä työlään oloinen, eikä ainakaan näkemäni mobiili apsitkaan sen helpompia ole, melkosta naputtelua. Paras olis kun auton oma GPS laskis ajomatkan ja ajotietokone puolestaan poltetun sopan määrän jollain virtausmittarilla. Tulis faktaa eikä tartteis itte laskeskella.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

BEMARISTI 4/2014 oli kyllä aika hieno lehti etenkin tämän i8:n vuoksi. Meni melkoinen tovi lähes hengittämättä opusta ahnehtiessa.

Ilmeisesti jatkoakin oli tarkoitus tehdä, hienoa jos näin tapahtuu.

Nöyrä pyyntö: Kun jatkossa ilmoittelet kulutuslukemia, olisi erinomaisen informatiivista jos voisit ilmoittaa samalta ajalta tiedot ajojen keskinopeudesta. Se antaisi vielä paremman kuvan ajon taloudellisuudesta.

Kuten jo pappa kerhon puolella tuli todettua, melko etuoikeutettu tunne on kyllä kun saa omasta kerholehdestä lukea melko uniikin kulkuvälineen ympärivuotisia kokemuksia. Ei taida ihan joka tekniikan maailmasta, autopildistä tai topgearista vastaavaa tarinaa löytyä ;)
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Havis kirjoitti:BEMARISTI 4/2014 oli kyllä aika hieno lehti etenkin tämän i8:n vuoksi. Meni melkoinen tovi lähes hengittämättä opusta ahnehtiessa.

Ilmeisesti jatkoakin oli tarkoitus tehdä, hienoa jos näin tapahtuu.

Nöyrä pyyntö: Kun jatkossa ilmoittelet kulutuslukemia, olisi erinomaisen informatiivista jos voisit ilmoittaa samalta ajalta tiedot ajojen keskinopeudesta. Se antaisi vielä paremman kuvan ajon taloudellisuudesta.
Yritän jatkossakin kuvata sitä taloudellisuutta, mutta se ei ole helppoa. Kun nimittäin keskinopeus on laskettu koko autosta ja kulutus erikseen sitten taas per bensametri ja per sähkömetri. Eli jos ajan 50 km sähköllä kaupungissa 20 km/h, se laskee keskinopeutta merkittävästi, mutta ei vaikuta mitenkään siihen bensan keskikulutukseen, joka pysyy samana. Kärry ilmoittaa kyllä lukemaa keskinopeudelle, mutta käytännössä sillä ei ole mitään tekoa sen kanssa, montako litraa auto vie per 100 km silloin kun sillä ajelee polttomoottorilla. Eli vaikeaa on. Tottahan toki härveli laskee vaikka mitä dataa sisään, mutta antaa ulos aika vähän, Pitää selvitellä, saisiko olennaisia tietoja ulos, esim. sähköllä ajetun kokonaismatkan ja sen keskinopeuden jne. Nämä kiinnostaisi tosissaan.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Pitkis kirjoitti:kulutus erikseen sitten taas per bensametri ja per sähkömetri. Eli jos ajan 50 km sähköllä kaupungissa 20 km/h, se laskee keskinopeutta merkittävästi, mutta ei vaikuta mitenkään siihen bensan keskikulutukseen, joka pysyy samana.
Siis hetkinen. Jos ajat vaikka 300 km, josta 50 km polttoaineella, tuon keskikulutusnäytön arvo kertoo vain tuon 50 km ajon kulutuksen? Arvoa ei siis jaetakaan koko ajetulle matkalle?

Mitähän käyttöä tuollaiselle mitta-arvolle oikein on, kokonaiskulutuksen luulis kiinnostavan valtaosaa varmaan paljon enemmän kuin pelkän polttomoottorin ominaiskulutus.

Voihan tuo arvo jostain oikein kaivamalla ehkä löytyäkin. Tai sit perinteisesti tankkaukset ja trippilukema ylös ja arvot puhelimen appsilla talteen l/100 km arvoiksi.

Hifisti-perfektionisti tekis asian siten, että lähestyisi tehdasta parannnusehdotuksella, jossa laittaisi toivelistalle käyttäjän määriteltäväksi asetuksen "polttoaineen keskikulutuksen laskeminen", jolle vaihtoehdoiksi "pelkkä polttomoottori" tai "koko ajettu matka".

Minä jo ihmettelinkin että eipä kuulosta kovin suurelta hyödyltä jos lähes 7 litran kulutuksella mennään. Mutta tosiaan eihän se siis oikeasti niin olekaan.
Viimeksi muokannut Havis, 23 Joulu 2014, 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Havis kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:kulutus erikseen sitten taas per bensametri ja per sähkömetri. Eli jos ajan 50 km sähköllä kaupungissa 20 km/h, se laskee keskinopeutta merkittävästi, mutta ei vaikuta mitenkään siihen bensan keskikulutukseen, joka pysyy samana.
Siis hetkinen. Jos ajat vaikka 300 km, josta 50 km polttoaineella, tuon keskikulutusnäytön arvo kertoo vain tuon 50 km ajon kulutuksen? Arvoa ei siis jaetakaan koko ajetulle matkalle?
Tässä ymmärryksessä minä olen. Ei se kulutuslukema mitenkään järkevästi käyttäydy vaan koko ajan pysyy samana kun olen seurannut ja nollannut välillä. Kärry laskee keskikulutuksia molemmille drivelineille erikseen mutta ei jaa niillä ajettuja matkoja omille sarakkeille, vaan pitää kaiken yhtenä lukuna. Eli aikamoisen vaikea yrittää mitään tolkkua saada asiaan. Tuon 6,7l/100 km kärry vie, mutta se on motarin kulutus 120-130 km/h nopeudella. Muuta tietoa ei ole polttomoottorin kulutuksesta. Sähköstä oli joku kWh arvo taulussa, mutta en siitä mitään tajua...pitää vaikka Teslaan vertailla, miten paljon bittiä nielee kun liikkuu.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

^on kyllä tosiaan jännä juttu, että se se laskee keskikulutuksen vaan polttoaineesta. Noh tottahan se kyllä on, että se on _polttoaineen_ keskikulutus polttomoottorin ollessa käynnissä, siis insinööri pohjalta laskettuna. Tavalliselle kansalle se taas on kyllä harhaanjohtava, kun voisi olettaa sen olevan koko kuljettuun matkaan perustuva sähköllä ajo mukaan lukien, vähän samaan tyyliin kuten ne yhdistetyt viralliset kulutuslukematkin nyt ilmoitetaan. Ehkäpä auton pitäisi kertoa erikseen sähkön kulutus ja polttoaineen kulutus ja sitten vielä polttoaineen kulutus kokonaismatkaan laskettuna. Mutta joo, ehkä tuo ei olekaan lopulta niin yksinkertainen juttu kuin äkkisältään helposti ajattelee.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Turbo kirjoitti:Ehkäpä auton pitäisi kertoa erikseen sähkön kulutus ja polttoaineen kulutus ja sitten vielä polttoaineen kulutus kokonaismatkaan laskettuna. Mutta joo, ehkä tuo ei olekaan lopulta niin yksinkertainen juttu kuin äkkisältään helposti ajattelee.
Siinä mielessä tuo on merkittävä asia jos ja kun se on päästöperustaisen käyttöverotuksen pohjana. Pari esimerkkiä.

1. sama 300 km, josta 50 km bensalla, ja sitä menee sinä aikana esimerkiksi vaikkapa 3l. Nykylogiikalla kone ilmoittaa siis kulutuksena 3l / 50km eli 6.0 l/100 km. Todellinen CO päästöjä aiheuttava kulutus on kuitenkin vain 3 l / 300 km eli 1.0 l/100km.

2. autoa saadaan kehitettyä paremmaksi (tai ajokuormitus on edellistä selvästi kevyempää), nyt samalla 50 km ja 3l polttoaineella mennäänkin 600 km, kun sähköajon määrää saadaan kasvatettua. Mutta loota edelleen ilmoittaa kulutuksena 6.0l / 100km. Todellisen ollessa nyt vain 3 /600 eli 0.5 l / 100 km.

Luulis vaikuttavan päästöihin, CO ilmoitusarvoon, veron määrään sekä ostokiinnostuksen heräämiseen.

Sähköajon kulutuksen ilmoittaminen pitäisi olla selvästi eri tavalla esitetty, koska se ei ainakaan suoraan rasita päästöpuolta kuten hiilivety pohjaisten aineiden polttaminen. Ehkä jopa niin ettei varsinaista kulutusta ilmoiteta lainkaan, ainoastaan arvioitu jäljellä oleva ajomatka eli range mikäli ajettaisiin koko loppumatka pelkällä sähköllä.

Tai noin ainakin minä olisin suunnitellut tuon näytön, jos olisin BMW:llä näyttöjä speksaamassa oleva insinööri. Kulutuksesta vois esittää yhtäaikaa arvot brutto/netto, vaikkapa esimerkin 2 tapauksen mukaan tyyliin 0.5 (6.0) l / 100 km. Siitä näkis kerralla sekä kokonaiskulut että polttomoottori ominaiskulutuksen. Näkisi sekä polttomoottorin kuormituksen ja kunnon sekä hybriditoiminnan tehokkuuden. Yksinkertaista ku mikä.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Olen 100% varma että tehdas huolehtii siitä että auto saavuttaa normien puitteissa mahdollisimman alhaisen CO2-arvon, joten ostajana olisin huoleton siitä puolesta.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Tämä koko päästölukemien kanssa pelleilyä on aika lapsellista. Uudet PHEV:t eivät sovi systeemiin juuri lainkaan ja muutoinkin tavallaan kuvastavat loppua kaikelle bensaverotukselle, päästöverotukselle jne. Kun sähköllä alkaa olla niin suuri osuus liikennöinnissä, homma menee aika lailla upside down. Tie siihen on minun omia ennustuksia lyheympi. Näyttää siltä, että tästä nykyisestä 30-50 km eRangesta siirryttään nopeasti eli 1-2 vuoden sisällä jo 100 km eRangeen ensimmäisissä autoissa, joka onkin sitten oikeastaan se vika steppi hybrideissä. Seuraava on jo kokonaan puhdas EV, johon massojen siirymistä en tässä ennusta, kun menee vikaan kuitenkin. Mutta ainakin Mersu ilmoitteli juuri siirtyvänsä EV-platformin kehittämiseen eli samaan mitä BMWi on tehnyt jo monta vuotta. Jäljessä tulee sen noin 8 vuotta, mutta kuitenkin tulee. Veikkaan, että kun tuo on valmis, homma on aika lailla siinä ja itseajavat, itseään lataavat EVt ovat realiteetti. Kärryt ajelevat itsekseen latausasemalle ja palaavat talliin kun akku täynnä yms. Ei vaikea kuvitella todellakaan.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Bemarin 1. Sukupolven PHEV kykenee 30-50km ajoon, joten pitkään saadaan vielä odottaaa 100km PHEV bemaria. Sellainen kun tulee. Niin murros on tosiasia.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Kuudensuora kirjoitti:Bemarin 1. Sukupolven PHEV kykenee 30-50km ajoon, joten pitkään saadaan vielä odottaaa 100km PHEV bemaria. Sellainen kun tulee. Niin murros on tosiasia.
Tiedotteiden mukaan uusi 7er on sellainen eli reipas vuosi, niin pitäisi olla listoilla? Ja uusi 5er sitten kun tulee tuo sen massaluokkaan siitä reilun vuoden kuluttua.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Pitkis kirjoitti:
Kuudensuora kirjoitti:Bemarin 1. Sukupolven PHEV kykenee 30-50km ajoon, joten pitkään saadaan vielä odottaaa 100km PHEV bemaria. Sellainen kun tulee. Niin murros on tosiasia.
Tiedotteiden mukaan uusi 7er on sellainen eli reipas vuosi, niin pitäisi olla listoilla? Ja uusi 5er sitten kun tulee tuo sen massaluokkaan siitä reilun vuoden kuluttua.
Kiitos tiedosta. Porschellakin on herätty aiheeseen vaikkei PHEVia ole vielä tulossakaan.

http://www.carbuzz.com/news/2014/12/24/ ... r-7724458/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ehkä kannattaa olla ostamatta uutta autoa vähään aikaan. Vaikuttaa siltä että BMW näyttää suunnaan ja muut valmistajat seuraa perässä. 5-sarjan PHEV tulee melko todennäköisesti räjäyttämään pankin.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Pitkis kirjoitti:
Kuudensuora kirjoitti:Bemarin 1. Sukupolven PHEV kykenee 30-50km ajoon, joten pitkään saadaan vielä odottaaa 100km PHEV bemaria. Sellainen kun tulee. Niin murros on tosiasia.
Tiedotteiden mukaan uusi 7er on sellainen eli reipas vuosi, niin pitäisi olla listoilla? Ja uusi 5er sitten kun tulee tuo sen massaluokkaan siitä reilun vuoden kuluttua.
Tuleeko G10 vitoseen parempi hybridi kuin kolmoseen, jossa range on tosiaan jotain 30km luokkaa? Upeaa jos tulisi eikä tarvi odotella siitä seuraavaa faceliftiä.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Vastaa Viestiin