i3 kokemuksia

i3, i4, i7, i8, iX, iX1, iX3
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Wonderi kirjoitti: 10 Tammi 2020, 12:47 Mulla on kolmivaihevirralla toimiva latausjohto, adapterilla se sopii yksivaihepistorasiaankin, mielestäni ylivoimaisen kätevä. Eikä tarvita siis kiinteää asennusta tai wallboxia.
Juuri näin, kun sama johto käy myös schuko pistokkeeseen, muuta ei tarvita
jaka71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Siihen lienee myös adapteri Type2 rasiaa varten?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

jaka71 kirjoitti: 10 Tammi 2020, 13:40 Siihen lienee myös adapteri Type2 rasiaa varten?
Moneen on, mutta tuota varten autossa on vakiona type2-type2 johto
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kotilatausjohdossa (oli se sitten shuko tai CEE tai kolmivaihe) on aina latausälyä mukana, type2-type2 johto vaan välittää sen kättelytiedon auton ja wallboxin välillä, eli eivät sinällänsä ole adapterilla yhdisteltäviä asioita. Type2-type2 johtoa tarvitsee vain jos lataa wallboxista tai julkisesta hidaslatausasemasta, eli mulla se on lähinnä painona autossa tai tallin hyllyllä. Joskus pitkällä matkalla se kyllä pelasti kun CCS-tolppa oli rikki ja viereisestä hidaslataustolpasta sain sen verran virtaa että pääsin seuraavalle pikalaturille.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

jaka71 kirjoitti: 09 Tammi 2020, 11:02 Eilen aamulla tuli ruutuun tuollainen ilmoitus, REX ollut 50 päivää käyttämättä :thup:


IMG_20200108_074327.jpg
Mitähän tuo "Huoltojakso" tarkoittaa?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
jaka71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Automatiikka käynnistää Rexin määräajoin hetkeksi aikaa, ellei sitä muuten ole käytetty. Se käy joutokäyntiä noin 10 min ja sammuu sitten.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Okei.
Täytyy myöntää että i3 kiinnostaa todella paljon.
Tulisi nyt se viimeisin akkupäivitys, niin josko tuo range menisi jo lähemmäs 350-400km.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Sanoisin että uuden hinnalla i3 ei ole hintansa arvoinen. Pari vuotta käytettynä sitten hyvinkin hintansa arvoinen. Tällä hetkellä käytettynä akkuversioiden välissä on aikamoiset hintahypyt, siinä voi sitten miettiä kuinka paljon todella arvostaa pidempää rangea. 350-400km range on i3:lle mielestäni tarpeetonta, se ei ole pitkänmatkan auto muutenkaan, paremmin kaupunkiin sopiva.
Laku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:50
Auto: F11 535d ja E81
E31 850Csi ja E31 850i
E24 635Csi

Kävin eilen koeajamassa vartin verran Raision Autokeskuksella olevaa 94Ah REX yksilöä. Auto on loppuvuodelta 2018 ja vanha esittelyauto - runsas 4000 km ajettu.

Suorituskyky oli lievä pettymys luettujen hehkutusten jälkeen, toki epäreilu vertauspohja oli se, että tulin paikalle sigun ohjelmoidulla F11:llä.

En varsinaisesti kaupunkiajoa päässyt ajamaan, mutta pienillä nopeuksilla ajettavuus ja käsittely tuntui mukavalta ja helpolta. Äänettömyys tässä oli hauskaa.

Maantieajoa en varsinaisesti ajanut, mutta +100 km/h ajoin ohikulkutiellä. Hieman äänekäs se on suhinoiltaan (karmittomat ikkunat). Ehdottamasti suurin pettymys oli uraherkkyys ja auton hakevuus. Se ei varsinaisesti tullut yllätyksenä minulle, mutta silti noin voimakkaasti oli menossa johonkin koko ajan (sai pitää kyllä ratista tarkasti kiinni jatkuvasti). En tiedä, johtuiko tuo autosta itsestään (raideväli) vai alla olleista Hakkan R3 kitkarenkaista. Vastaavanlaisia kokemuksia oli Fiat 500 Hakkan R kitkarenkailla aikanaan, tuo auto tosin liikkui ok kesärenkailla samassa koossa.

Into ko. autoon vähän laantui, mutta ehkä pitäisi vielä ajaa jotain toista yksilöä .
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Maantielevottomuus ei juuri muuttunut kun syksyllä vaihdoin 20" kesäkumit 19" Hakkapeliitta R3:iin. Rengasääni kyllä väheni oleellisesti kitkoilla.
jaka71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02
Paikkakunta: Ylöjärvi

94Ah + Rex tuo jo painoa sen verran, ettei se varsinaisesti raketti ole. Mutta sellainen perusrivakka, ei sillä jalkoihin jää. Karmittomat ikkunat pitää +100 km/h nopeudessa suhinaa ja märällä asfaltilla melu on vielä aavistuksen kovempi. Bridgestonen Ecopia kesärenkaat on tavattoman levottomat ja uraherkät, nyt alla olevat Conti VikingContact 7 -kitkarenkaat ovat paljon rauhallisemmat eikä lainkaan niin uraherkät kuin Ecopiat. Sivutuulelle tuo on kyllä tavattoman herkkä, mutta se ei nyt suuri yllätys ole kun sivuprofiilia katsoo.
Annis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Tammi 2020, 08:13

Bmw i3 kiinnostaisi kovasti ja koeajollakin on jo käyty...mutta mietityttää se kuinka kitkarenkailla pärjää? Käytännössä matkaan on lähdettävä kelillä kuin kelillä ja työmatkaan 15km sisältyy niin moottoritietä kuin kaupunkiajoa. Itse olen ollut nastojen kannattaja ja kitkat ovat enää ainoa hidaste auton katolle. Miten olette kokeneet ajo-ominaisuudet talvella?
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Itellä kitkat ollu jo useamman vuoden ja on hyvät. Tosin auto ei ole i3.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Annis kirjoitti: 16 Tammi 2020, 08:19 Bmw i3 kiinnostaisi kovasti ja koeajollakin on jo käyty...mutta mietityttää se kuinka kitkarenkailla pärjää? Käytännössä matkaan on lähdettävä kelillä kuin kelillä ja työmatkaan 15km sisältyy niin moottoritietä kuin kaupunkiajoa. Itse olen ollut nastojen kannattaja ja kitkat ovat enää ainoa hidaste auton katolle. Miten olette kokeneet ajo-ominaisuudet talvella?
Mulla oli täysin sama murhe, joka on osoittautunut aiheettomaksi. Ennen ajoin aina nastoilla, mutta i3 kitkoilla on ollut ihan ongelmaton. Jäisiä kelejäkin on ollut. Ehkä kapea korkea rengaskoko parantaa talvipitoa. Talvirenkaita ostaessa huomaa että Nokian Hakkapeliitta R3 on ainoa "pohjoismainen talvirengas" mitä i3:lle saa, muut "keskieuroopan kitkoja". Myös Nokian tekeee keskieuroopan kitkoja i3:lle.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

315i kirjoitti: 16 Tammi 2020, 13:54 Itellä kitkat ollu jo useamman vuoden ja on hyvät. Tosin auto ei ole i3.
Edit, olkoot.
Viimeksi muokannut Juha, 18 Tammi 2020, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
jaka71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Monta vuotta quattrolla kitkarenkaat alla ajaneena, olin myös hieman huolissani miten takavetoisella pärjää liukkailla keleillä. Tulin huomaamaan että vallan mainiosti. Eihän se samalla lailla irtoa liukkaalla liikkeelle kuin keliveto, mutta eipä tuolla ole tarvinnut jalkoihinkaan jäädä.

Ja alla on nyt Conti VikingContact 7 kitkat. En pitäisi niitä niin kutsuttuina keskieuroopan kitkoina, eli kestävät hyvin vertailun Nokian vastaaviin kitkarenkaisiin.
Annis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Tammi 2020, 08:13

Kiitos vastauksista, 2018 vuoden auto alla nyt kohti kotia 😊
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Kolmosen akkupakettikin takakontin alla hillitsee hybridin sutimista ja sama varmaan i3:ssa, kun ei ole perä niin kevyt kuin norimibemuissa. Niin ja nastojen rapina loistaa poissaolollaan.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

i3 94Ah ilman Rexiä on 47/53 painojakaumalla, eli ei se takapainoiselta tunnu kuin sivutuulessa.
Avatar
ollibeib
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.

Hyvin pärjää ainakin Etelä-Suomessa Hakkapeliitoilla. Tosin tämmösillä talvilla tekis mieli heittää ne kuuluisat keskieurooppakitkat alle...
Nokian HKPL R2 kitkoilla kokemuksia niin tosi liukkaista keleistä, lumesta, kuivasta ja märästä asfaltista. Pärjää noin 6-7mm pintaisilla kitkoilla edelleen erittäin hyvin. En aja liikenteessä kilpaa, mutta tarvittaessa on lentokentälle päässyt "hieman kiireessäkin" liukkaassa kelissä aika nopeasti ilman vaaratilanteita... :rolle:
Vastaa Viestiin