Juuri näin, kun sama johto käy myös schuko pistokkeeseen, muuta ei tarvita
i3 kokemuksia
Kotilatausjohdossa (oli se sitten shuko tai CEE tai kolmivaihe) on aina latausälyä mukana, type2-type2 johto vaan välittää sen kättelytiedon auton ja wallboxin välillä, eli eivät sinällänsä ole adapterilla yhdisteltäviä asioita. Type2-type2 johtoa tarvitsee vain jos lataa wallboxista tai julkisesta hidaslatausasemasta, eli mulla se on lähinnä painona autossa tai tallin hyllyllä. Joskus pitkällä matkalla se kyllä pelasti kun CCS-tolppa oli rikki ja viereisestä hidaslataustolpasta sain sen verran virtaa että pääsin seuraavalle pikalaturille.
Mitähän tuo "Huoltojakso" tarkoittaa?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Okei.
Täytyy myöntää että i3 kiinnostaa todella paljon.
Tulisi nyt se viimeisin akkupäivitys, niin josko tuo range menisi jo lähemmäs 350-400km.
Täytyy myöntää että i3 kiinnostaa todella paljon.
Tulisi nyt se viimeisin akkupäivitys, niin josko tuo range menisi jo lähemmäs 350-400km.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Sanoisin että uuden hinnalla i3 ei ole hintansa arvoinen. Pari vuotta käytettynä sitten hyvinkin hintansa arvoinen. Tällä hetkellä käytettynä akkuversioiden välissä on aikamoiset hintahypyt, siinä voi sitten miettiä kuinka paljon todella arvostaa pidempää rangea. 350-400km range on i3:lle mielestäni tarpeetonta, se ei ole pitkänmatkan auto muutenkaan, paremmin kaupunkiin sopiva.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 108
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:50
- Auto: F11 535d ja E81
E31 850Csi ja E31 850i
E24 635Csi
Kävin eilen koeajamassa vartin verran Raision Autokeskuksella olevaa 94Ah REX yksilöä. Auto on loppuvuodelta 2018 ja vanha esittelyauto - runsas 4000 km ajettu.
Suorituskyky oli lievä pettymys luettujen hehkutusten jälkeen, toki epäreilu vertauspohja oli se, että tulin paikalle sigun ohjelmoidulla F11:llä.
En varsinaisesti kaupunkiajoa päässyt ajamaan, mutta pienillä nopeuksilla ajettavuus ja käsittely tuntui mukavalta ja helpolta. Äänettömyys tässä oli hauskaa.
Maantieajoa en varsinaisesti ajanut, mutta +100 km/h ajoin ohikulkutiellä. Hieman äänekäs se on suhinoiltaan (karmittomat ikkunat). Ehdottamasti suurin pettymys oli uraherkkyys ja auton hakevuus. Se ei varsinaisesti tullut yllätyksenä minulle, mutta silti noin voimakkaasti oli menossa johonkin koko ajan (sai pitää kyllä ratista tarkasti kiinni jatkuvasti). En tiedä, johtuiko tuo autosta itsestään (raideväli) vai alla olleista Hakkan R3 kitkarenkaista. Vastaavanlaisia kokemuksia oli Fiat 500 Hakkan R kitkarenkailla aikanaan, tuo auto tosin liikkui ok kesärenkailla samassa koossa.
Into ko. autoon vähän laantui, mutta ehkä pitäisi vielä ajaa jotain toista yksilöä .
Suorituskyky oli lievä pettymys luettujen hehkutusten jälkeen, toki epäreilu vertauspohja oli se, että tulin paikalle sigun ohjelmoidulla F11:llä.
En varsinaisesti kaupunkiajoa päässyt ajamaan, mutta pienillä nopeuksilla ajettavuus ja käsittely tuntui mukavalta ja helpolta. Äänettömyys tässä oli hauskaa.
Maantieajoa en varsinaisesti ajanut, mutta +100 km/h ajoin ohikulkutiellä. Hieman äänekäs se on suhinoiltaan (karmittomat ikkunat). Ehdottamasti suurin pettymys oli uraherkkyys ja auton hakevuus. Se ei varsinaisesti tullut yllätyksenä minulle, mutta silti noin voimakkaasti oli menossa johonkin koko ajan (sai pitää kyllä ratista tarkasti kiinni jatkuvasti). En tiedä, johtuiko tuo autosta itsestään (raideväli) vai alla olleista Hakkan R3 kitkarenkaista. Vastaavanlaisia kokemuksia oli Fiat 500 Hakkan R kitkarenkailla aikanaan, tuo auto tosin liikkui ok kesärenkailla samassa koossa.
Into ko. autoon vähän laantui, mutta ehkä pitäisi vielä ajaa jotain toista yksilöä .
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
- Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02 - Paikkakunta: Ylöjärvi
94Ah + Rex tuo jo painoa sen verran, ettei se varsinaisesti raketti ole. Mutta sellainen perusrivakka, ei sillä jalkoihin jää. Karmittomat ikkunat pitää +100 km/h nopeudessa suhinaa ja märällä asfaltilla melu on vielä aavistuksen kovempi. Bridgestonen Ecopia kesärenkaat on tavattoman levottomat ja uraherkät, nyt alla olevat Conti VikingContact 7 -kitkarenkaat ovat paljon rauhallisemmat eikä lainkaan niin uraherkät kuin Ecopiat. Sivutuulelle tuo on kyllä tavattoman herkkä, mutta se ei nyt suuri yllätys ole kun sivuprofiilia katsoo.
Bmw i3 kiinnostaisi kovasti ja koeajollakin on jo käyty...mutta mietityttää se kuinka kitkarenkailla pärjää? Käytännössä matkaan on lähdettävä kelillä kuin kelillä ja työmatkaan 15km sisältyy niin moottoritietä kuin kaupunkiajoa. Itse olen ollut nastojen kannattaja ja kitkat ovat enää ainoa hidaste auton katolle. Miten olette kokeneet ajo-ominaisuudet talvella?
Mulla oli täysin sama murhe, joka on osoittautunut aiheettomaksi. Ennen ajoin aina nastoilla, mutta i3 kitkoilla on ollut ihan ongelmaton. Jäisiä kelejäkin on ollut. Ehkä kapea korkea rengaskoko parantaa talvipitoa. Talvirenkaita ostaessa huomaa että Nokian Hakkapeliitta R3 on ainoa "pohjoismainen talvirengas" mitä i3:lle saa, muut "keskieuroopan kitkoja". Myös Nokian tekeee keskieuroopan kitkoja i3:lle.Annis kirjoitti: ↑16 Tammi 2020, 08:19 Bmw i3 kiinnostaisi kovasti ja koeajollakin on jo käyty...mutta mietityttää se kuinka kitkarenkailla pärjää? Käytännössä matkaan on lähdettävä kelillä kuin kelillä ja työmatkaan 15km sisältyy niin moottoritietä kuin kaupunkiajoa. Itse olen ollut nastojen kannattaja ja kitkat ovat enää ainoa hidaste auton katolle. Miten olette kokeneet ajo-ominaisuudet talvella?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Edit, olkoot.
Viimeksi muokannut Juha, 18 Tammi 2020, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 29 Joulu 2019, 20:38
- Auto: i3 60Ah REX -16
A6 BiT quattro -02 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Monta vuotta quattrolla kitkarenkaat alla ajaneena, olin myös hieman huolissani miten takavetoisella pärjää liukkailla keleillä. Tulin huomaamaan että vallan mainiosti. Eihän se samalla lailla irtoa liukkaalla liikkeelle kuin keliveto, mutta eipä tuolla ole tarvinnut jalkoihinkaan jäädä.
Ja alla on nyt Conti VikingContact 7 kitkat. En pitäisi niitä niin kutsuttuina keskieuroopan kitkoina, eli kestävät hyvin vertailun Nokian vastaaviin kitkarenkaisiin.
Ja alla on nyt Conti VikingContact 7 kitkat. En pitäisi niitä niin kutsuttuina keskieuroopan kitkoina, eli kestävät hyvin vertailun Nokian vastaaviin kitkarenkaisiin.
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Hyvin pärjää ainakin Etelä-Suomessa Hakkapeliitoilla. Tosin tämmösillä talvilla tekis mieli heittää ne kuuluisat keskieurooppakitkat alle...
Nokian HKPL R2 kitkoilla kokemuksia niin tosi liukkaista keleistä, lumesta, kuivasta ja märästä asfaltista. Pärjää noin 6-7mm pintaisilla kitkoilla edelleen erittäin hyvin. En aja liikenteessä kilpaa, mutta tarvittaessa on lentokentälle päässyt "hieman kiireessäkin" liukkaassa kelissä aika nopeasti ilman vaaratilanteita...
Nokian HKPL R2 kitkoilla kokemuksia niin tosi liukkaista keleistä, lumesta, kuivasta ja märästä asfaltista. Pärjää noin 6-7mm pintaisilla kitkoilla edelleen erittäin hyvin. En aja liikenteessä kilpaa, mutta tarvittaessa on lentokentälle päässyt "hieman kiireessäkin" liukkaassa kelissä aika nopeasti ilman vaaratilanteita...