E90/91 sisäpistokkeen asennus

Tee-se-itse ohjeita eri malleille.
DiscoBear
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Elo 2018, 19:51

https://www.dropbox.com/sh/ueet05rdt6ez ... xRqka?dl=0 <--kuvia

Olin aiemmin asentanut jo Defan säteilylämmittimen e91 325d autooni.
Sisätilan lämppäriä tuli kuitenkin het ikävä, kun siihen oli jo tottunut. En foorumilta löytänyt oikein ohjeita missä kuvia olis ollut ja tuntuu jotta kaikki olisi vetänyt lämppärin piuhat kuskin puolelta, mutta hyvin ne sai myös apparin puoleltakin, tämän ansiosta ei tarvinnut ostaa tuota metrin jatkopiuhaa.
Ensimmäisenä purkuun lähtee hanskalokero ja apparin jalkatilan muovi. Takaa näkyykin sitten tuo läpivienti, mistä jo aiemmin vedetty lisävalojen piuhoja.
Auto tunkille, rengas irti ja paikantamaan sisälokarin ruuveja. Niitä on sit muutama.. Taaemmassa sisälokarissa 3 pientä kiinnikenastaa, piti käydä motonetistä ostamassa uudet, kun tapit hävisi nastojen keskeltä. Ottakkee huomioon jotta taaempi lokari on myös auton alapuolelta ~4 ruuvilla ja kahdella mutterilla kiinni.
Tuossa yhdessä kuvassa näkyykin reikä minkä läpi johdon vedin sekä sieltä näkee itse läpiviennin.
Sit vaan reikää kaivertamaan apparin jalkatilan kautta ja onkimaan johto oikeaan paikkaan. Hyvin kävi kyllä yksinkin tämä eli toinen kaveri ei ole välttämättömyys.
Videolta voi saada vähän osviittaa, miten johdot tuolla kulkee. Vähän vittumaiseen paikkaan tuli tuo y-haara, kun olin jo alkuperäisestä johdosta lyhentänyt maapiuhaa jotenka se ei pitemmälle tullut.
Teksti mallia perkeleen epäselvä ja nopeesti rustattu, mutta toivottavasti kuvista saa enempi selkoa :thup:
Petri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Syys 2010, 18:50

Kiitos ohjeesta ja kattavista kuvista + videosta. Selkiyttää tosi paljon tämän homman suunnittelua. :thuup:

Kolme viikkoa sitten ostamaani E92 ois siis pistoke tarkoitus asentaa. Defan säteilylämmitin autosta jo löytyy, mutta toisin kuin sulla tässä se näytti olevan moottorin vasemmalla puolella ja keulassa pistokekin on vasemmalla. Tämän vuoksi olen nyt vähän arponut että mitä kautta lähtisin johtoa vetämään. Luultavasti ois helpoin vetää "puolenvaihto" etupuskurin alareunaa ja sitten siitä taaksepäin samaa reittiä kuin olit laittanut, mutta melko pitkä veto tästä tulee, enkä ole varma riittääkö 2 metrin johtokaan kovin hyvin.

Osaatko sanoa mihin toi jalkatilan puolelta katsottuna sun läpivientikohdasta muutama sentti vasemmalle oleva valkoinen läpivienti menee? Sullahan on siinäkin joku johto, mulla se oli tyhjä. Jos toi menee sinne konepellin alta löytyvään ECU-boksiin (https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=65147) niin mietin että oiskohan sieltä mahdollista löytää jotain valmista läpivientiä niin että sais moottoritilan takareunaa vedettyä johdon vasemmalta oikealle puolelle. Toisaalta tuonne en kyllä lähtis mitään reikiä itse poraileen.
Vastaa Viestiin