E91 330d päätermarin vaihto
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 25 Maalis 2012, 21:13
tässä ohjeet E91 330d päätermarin vaihtoon. Tein itse homman aikalailla ummikkona, joten suuntaan ohjeet samanlaiselle palikkamekaanikolle kuin itsekin olen. Kokeneille konkareille voi siten olla paljon turhaakin asiaa, mutta ei kai se haittaa. Pistäkää viestiä jos joku vaihe on tehty hölmösti tai olisi helpompiakin tapoja tehdä asia. Voin päivitellä sitten ohjetta. EGR-termarin jouduin itse irroittamaan samalla, joten se on helppo vaihtaa tässä samalla.
Itse tein homman autotallissa montun päällä. Homma onnistuu varmaan myös vaikka ramppien päällä jos saa vähän auton etupäätä nostettua ylöspäin. Työkaluina hyvä olla perustyökalut ja kunnon hylsysetti, torx-setti ja sopivat räikät ja niihin jatkovarsia. Sopivasti kun on palikoita itsellä niin saa työkalut hyviin asentoihin ja homma nopeutuu. Termarin tilasin itse orkkisosana Saksasta Genuinepartsilta. Tarviketermareista on kuulunut netissä vähän hyvää ja huonoa, en tiedä pelaavatko miten pitkässä juoksussa vai saako olla kokoajan vaihtamassa.
EDIT: Tässä vaiheessa erään ohjeen mukaan kannattaa pistää virrat päälle, puhallin pienelle ja lämmöt maksimiin. Näin pitäisi aueta lämppärin kennolle reitti ja sieltä saa valutettua hieman enemmän jäähdytysnestettä pois.
1. Muovisuojat pois + akun johto irti
-Irroitin akun miinusnavan, eipähän tule vahingossa oikosulkua jos tökkäilee työkaluilla vääriin paikkoihin.
-Irroitin moottorin alta alusmuovit, ruuvit oli muistaakseni 8mm tai 10mm hylsyllä lähteviä.
-Punaisella merkattu kuusiokoloruuvit, jotka avaamalla muovisuoja lähtee pois. Magneettityökalulla helppo onkia pois kuopista.
-Vihreällä merkattu jonkinlainen johtoputkilo, jonka voi liu'ttaa pois hahloista. Näin pääsee paremmin käsiksi takimmaisiin kuusiokoloruuveihin.
2. EGR-termari pois
-EGR-termarin poistaminen tieltä. Saattaisi onnistua vääntämällä EGR-termari vaan tieltä pois, mutta itse poistin kokonaan niin ei ole osia heilumassa edessä. Tässä tarkemmat ohjeet siihen: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=69&t=2937
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 25 Maalis 2012, 21:30
-Ilmanottoputket (tai mitkä lie) pois tuulettimen päältä. Ovat kiinni muistaakseni 3 torxiruuvilla (T20?)
- term1.JPG (460.49 KiB) Katsottu 20833 kertaa

- term2.jpg (502.44 KiB) Katsottu 20833 kertaa
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 25 Maalis 2012, 21:44
-Seuraavaksi otin pois imusarjaan menevän ilmaputken, joka tulee alhaalta välijäähyttimeltä. Syynä se, että en saanut tuuletinta muuten irti koska ei ollut tilaa. Ja tuuletin taas on pakko ottaa, että saa tilaa muitten osien ja termarin irroitukseen... Oli aika siinä ja siinä joten päätin ottaa putken poijes niin mahtui suhraamaan. Putki on kiinni molemmista päistään u:n muotoisilla metalliklipseillä, lähtee helposti meisselillä (ruuvi- siis) irti.
- term4a.jpg (489.11 KiB) Katsottu 20832 kertaa
- term4b.JPG (384.61 KiB) Katsottu 20832 kertaa
- term4c.JPG (529.9 KiB) Katsottu 20832 kertaa
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 25 Maalis 2012, 21:52
-Tuuletin pois, että saa tilaa ährätä. Tätä ei kai tarvitse tehdä 20d-moottoreilla jos tilaa vaan riittää. Tuuletin oli kiinni vain yhdellä ruuvilla (T25?) vasemmalta ylhäältä. Lisäksi oikealla oli sellainen liukuklipsi, joka piti irroittaa.
- term5a_tuuletin.JPG (279.66 KiB) Katsottu 20830 kertaa
-Putsailin kans tuuletinta, oli päässyt vähän kuraantumaan.
- term5b_tuuletin.JPG (279.92 KiB) Katsottu 20830 kertaa
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 25 Maalis 2012, 22:05
-En keksinyt muuta keinoa jäähdytysnesteiden valuttamiseen joten irroitin välijäähdyttimen. Alta paljastui vihreä syylärin valutusruuvi, josta sai nesteet kätevästi pois. En tiedä olisiko muuta keinoa ollut? Välijäähdytin oli ihan kiinni syylärissä, joten ruuvi oli täysin siellä alla.
-Välijäähdytin oli kiinni kahdella torxruuvilla (T25 muistaakseni). Lisäksi piti irroittaa toinen ilmaputki apukuskin puolelta, tulikohan se nyt turbolta vai mistä lie.
-Jäähdytysnesteet vaihdoin samalla joten ne siis valuttelin pois. Valuttelun jälkeen valutusreiän ruuvi on hyvä kiinnittää takaisin, eipähän unohdu sitten takaisinlaitossa. Se olis kiva huomata viimeiseksi ylijääneeksi ruuviksi koko homman jälkeen...
- term6a_valijaahy.JPG (252.35 KiB) Katsottu 20825 kertaa
- term6b_valijaahy.JPG (242.65 KiB) Katsottu 20825 kertaa
- term6c_valijaahy.JPG (241.86 KiB) Katsottu 20825 kertaa
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 27 Maalis 2012, 15:57
-Sitten irti EGR-termari jos ei jo ole ja sen jälkeen EGR-cooleri. Itse irroitin kuvassa näkyvät pultit ja klemmarit. Alta piti irroittaa vielä yksi jäähdytysnesteen kumiletku, minkä unohdin kuvaan laittaa. Jos tuntuu että cooleri ei irtoa, niin tuon s:n muotoisen putken välistä voi löysyttää toista klemmaria, jolloin putki taipuu paremmin.
-Ongelmapaikka tuossa itsellä tuli punaisella merkatin putken suhteen, jota en saanut jostain syystä irti. Ylhäällä näkyy ruuvi, jonka löysytin mutta älyni ei riittänyt siihen, mikä siellä on vielä kiinni. Todennäköisesti joku klipsi otti vastaan mutta putki ei hievahtanutkaan... tähän voidaan ottaa vinkkejä jos jollain on

-Vasemmanpuolimmaiset pultit oli muistaakseni T45, ja muut 6mm kuusiokoloruuveja. Kuusiokolohylsy oli kätevä tässä tilanteessa, helposti lähti sillä irti.
-No tuo putki aiheutti sen ongelman, että EGR-coolerin 2 vasemmanpuolista pakosarjaan tulevaa pulttia oli tosi hankalassa paikassa. Irroitus oli suht helppoa, mutta takaisinlaittamiseen taisin käyttää näihin pultteihin noin 1.5 tuntia... väliin mahtui juuri ja juuri räikkä ruuveineen mutta sormia ei. Vähän pelotti että tiputan pultin jonnekin moottoritilaan. Yritin magneettityökalun avulla saada pulttia pysymään kiinni, mutta sepä ei juuri ollut magnetisoituva. Pienellä teippivirityksellä sain pultin pysymään työkalussa kiinni ja turvallisesti alkukierteille. Ehkä tuo putken irroittaminen olisi ollut sittenkin helpompi reitti...
[EDIT: EGR-coolerin vasemmanpuoleisia pakosarjan pultteja ei välttämättä tarvitse irroittaa. Voi kokeilla voiko taivutttaa coolerin sivuun. Kiitos Ironic32 vinkistä!]
- term7a_egrterm.jpg (282.32 KiB) Katsottu 20729 kertaa

- term7b_egrterm.JPG (217.7 KiB) Katsottu 20729 kertaa
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 27 Maalis 2012, 16:16
-Sittempä vihdoin itse päätermarin kimppuun. Moottorin päällä näkyy uusi osa. Vanhasta pitäisi irroittaa 2 kumiletkua nuolien kohdasta, ovat kiinni u:n muotoisilla metalliklipseillä. Sen jälkeen voi aukoa 4 pulttia irti, niiden paikat näkyy helposti uudesta termarista. Pultit irtosi suht helposti, ovat sopivassa kulmassa että työkalut mahtuu pulttiin.
-Tässä vaiheessa en itse tajunnut, että termarista alkaa tippumaan aika paljon jäähdytysnestettä kun alempia ruuveja aukoo. Ja nestehän tippuu suoraan hihnoille....
Eli hyvä olisi olla esim. pieni muovipurkki jonka voi asemoida termarin alle. Sitten saa nesteet kerättyä talteen eivätkä tipu ties minne. Ehkä iso rättikin voisi toimia. Ens kerralla sitten nesteet talteen

- term8a2.JPG (198.24 KiB) Katsottu 20726 kertaa
- term8b.JPG (153.95 KiB) Katsottu 20726 kertaa
- term8c.JPG (167.14 KiB) Katsottu 20726 kertaa

- term8d.JPG (151.63 KiB) Katsottu 20726 kertaa
[EDIT: Ainakin merkkitermarin tiiviste pitää ilman silikonia, eli ei välttämätöntä laittaa mitään väliin. Kiitos Ironic32 jälleen vnkistä]
- term8e.JPG (159.98 KiB) Katsottu 20726 kertaa
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 27 Maalis 2012, 16:34
-Sitten vaan osat takaisin käänteisessä järjestyksessä. Koneen muovisuoja kannattaa jättää vielä laittamatta, että voi ilmata EGR-termarin ruuvista järjestelmän. Ja toivotaan että hirveästi osia ei jäisi kasauksessa yli...
-Jäähdytysjärjestelmä kaipaa vielä nestettä, itse laitoin 50/50 suhteessa Motonetistä ostettua Febi Bilsteinin BMW/Mersu-nestettä, noin kympin per 1.5 l pullo. Vedeksi laitoin motonetin akkuvettä, siinä toivossa että mahdollinen ruostuminen putkistoissa vähenisi. En tiedä onko käytännön eroa.
-Jäähdytysnesteen kaadoin varovasti pienissä erissä paisuntasäiliöön. Kun tuntuu, että nestettä ei mene enää sisälle, kone käyntiin. Tässä vaiheessa olisi hyvä olla kaveri mukana, joka tsekkailee salavalikosta nesteen lämpötilaa, ettei kone vahingossa ylikuumene jos neste ei jokapaikassa kierrä. Jossain nettilinkissä oli vinkki, että kannattaa laittaa ilmastoinnin lämpötilapyyntö täysille ja puhallin manuaaliasentoon, jolloin pitäisi aueta sisätilan lämppärin kenno jäähdytysnesteelle.
-Sitten kuvan ilmausruuveista vähän ruuvia auki, kun tulee pelkkää jäähdytysnestettä ulos, ruuvi kiinni. Jos paisuntasäiliössä pinta vajoaa, lisäilee nestettä. Jos tuntuu että lämmöt nousee niin heti moottori kiinni.
-Kun tuntuu että ilmaus on kunnossa eikun koeajolle. Itse laitoin salavalikon lämmöt näkyviin ja tarkkailin niitä ajossa jos systeemiin on jäänyt vielä ilmaa. Jos ei tule lämmintä kabiiniin, on saattanut jäädä systeemiin vielä ilmaa ja eikun uudestaan ilmaus.
- term9c.jpg (210.75 KiB) Katsottu 20724 kertaa
- term9a.JPG (239.49 KiB) Katsottu 20724 kertaa
- term9b.JPG (159.51 KiB) Katsottu 20724 kertaa

Ja sitten se tärkein, esimerkiksi näin:
- pilsner.jpg (14.32 KiB) Katsottu 20724 kertaa
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
- Auto: -Supra mk4 LHD 6mt
-E46 320d -02
-ex.E91 325d -08 - Paikkakunta: Helsinki
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Toni.S » 27 Maalis 2012, 17:18

Itsekkin tulee räpsittyä kuvia aina huolloista/rempoista, mutta sen DIY tarinan oksentaminen on aina ollut se LIIAN työläs vaihe.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Ironic32 » 27 Maalis 2012, 18:23
Tuon silikonin jättäisin kyllä suosiolla itse pois. Kyllä se tiiviste pitää nesteet sisällä (varsinkin, jos on OEM osa). Tuossa 528ssa oli joku kyläseppä vetänyt jonkin sortin liimamassaa termarikotelon pohjaan ja ongelma oli siinä, ettei se ollut levinnyt kovinkaan tasaisesti ja kauhea homma oli puhdistaa sinänsä muuten ehjä ja suora kotelo. Sain kuitenkin puhtaaksi ja uudella tiivisteellä on hyvin pysynyt tiiviinä. Tuossa 528ssa itse termari ja kotelo ovat erillisiä osia.
Edit: Niin ja tuossa 7. kohdan kuvan "term7a_egrterm.jpg" punaisella merkatussa putkessa on edestä päin katsoen toinen samanlainen kiinnitysruuvi oikeassa alareunassa (putken ja koneen välissä).
Lähtikö muuten kohtuudella tuo egr-cooleri irti pakosarjan päästä? Itse jätin sen sieltä kiinni, kun näytti niin lämmenneiltä pultit. Tuo joustava osa antoi sen verran periksi, että termariin pääsi käsiksi taivuttamalla egr-cooleria pois edestä.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 27 Maalis 2012, 19:59
JepsToni.S kirjoitti:Hyvät ohjeet oot jaksanu väsäillä.![]()
Itsekkin tulee räpsittyä kuvia aina huolloista/rempoista, mutta sen DIY tarinan oksentaminen on aina ollut se LIIAN työläs vaihe.

E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 27 Maalis 2012, 20:02
Ole hyvä!Ironic32 kirjoitti:Erinomaiset ohjeet!
Tuon silikonin jättäisin kyllä suosiolla itse pois. Kyllä se tiiviste pitää nesteet sisällä (varsinkin, jos on OEM osa). Tuossa 528ssa oli joku kyläseppä vetänyt jonkin sortin liimamassaa termarikotelon pohjaan ja ongelma oli siinä, ettei se ollut levinnyt kovinkaan tasaisesti ja kauhea homma oli puhdistaa sinänsä muuten ehjä ja suora kotelo. Sain kuitenkin puhtaaksi ja uudella tiivisteellä on hyvin pysynyt tiiviinä. Tuossa 528ssa itse termari ja kotelo ovat erillisiä osia.
Edit: Niin ja tuossa 7. kohdan kuvan "term7a_egrterm.jpg" punaisella merkatussa putkessa on edestä päin katsoen toinen samanlainen kiinnitysruuvi oikeassa alareunassa (putken ja koneen välissä).
Lähtikö muuten kohtuudella tuo egr-cooleri irti pakosarjan päästä? Itse jätin sen sieltä kiinni, kun näytti niin lämmenneiltä pultit. Tuo joustava osa antoi sen verran periksi, että termariin pääsi käsiksi taivuttamalla egr-cooleria pois edestä.

Punaista putkea tutkin aika tarkkaan, mutta oisko jäänyt joku ruuvi huomaamatta. Saatto olla että siinä vaiheessa iltaa oli jo silmät niin kierossa joten ei enää tarkennus toiminu

EGR-cooleri irtosi ihan nätisti kunhan pultit sai vaan irti. Ihan hyvä vinkki muuten tuo taivutus, ois saattanu itelläkin riittää...
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja henripit » 02 Heinä 2012, 12:34
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Ironic32 » 02 Heinä 2012, 13:57
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 778
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: E93 335i 2007
- Paikkakunta: Joensuu
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Hiace » 02 Heinä 2012, 14:10
Itse ostin muistaakseni 3 x 1,5 litran jäähdytysnestepulloa, motonetistä Febi Bilstein-merkkistä joka ilmeisesti vastaa tuota BMW:n omaa litkua. Vetenä käytin akkuvettä, jota sai halvalla 5l putelin samasta paikkaa. Vähän jäi nestettä yli, joten ihan tyhjäksi tuota järjestelmää ei taida saada syylärin kautta.
Osa netin vinkeistä suosittaa akkuvettä jäähdytysjärjestelmään ja osa tuntuu käyttävän ihan hanavettä Akkuvedestähän on tislaamalla tai muulla menetelmällä poistettu kaikki metallit ym. ionit, joten ruostumisvaara pitäisi olla pienempi akkuvettä käyttämällä. Tämän vuoksi tuikkasin akkuvettä järjestelmään, kun ei montaa euroa maksanut. Sekoittelin jäähdytysnesteen 50/50 suhteessa akkuveteen ensin toiseen pulloon, ja sitten varovasti valuttelin sisään systeemiin.
Netistä löytyi äsken muutamassa diy-ohjeessa muutama uusi niksi:
-Ennen homman alkua kannattaisi laittaa virrat päälle, puhallin pienelle ja lämmöt täysille. Näin jäähdytysnesteitä valuttaessa pitäisi myös lämppärin kennosta valua nestettä.
-Ainakin E46 330d:ssä pitäisi olla myös moottorinlohkossa jäähdytysnesteen valutusproppu. Sieltä kuulemma tulee vielä pari litraa nestettä, mikä ei syylärin kautta valu pois. Ootteko itse löytäny tuota proppua?
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Ironic32 » 02 Heinä 2012, 14:17

Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja BillyJoe » 25 Touko 2014, 11:10
Nykyinen: BMW X5 3,0d 2008
Re: E91 330d päätermarin vaihto
Viesti Kirjoittaja Sakke1002 » 02 Tammi 2015, 16:45
Pieni lisäys vielä, että tarkkana saa olla kun kiinnittää paksun punaisen letkun välijäähdyttimeen. Oli itsellä mennyt jotenkin huonosti kiinni ja näin ollen auto oli melkoisen nuhaisen oloinen. Papukaijapihdeillä kannattaa varmistaa, että letku on pohjassa ja "lukituspinni" varmasti urassaan.
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut