Aika pienillä muutoksilla mennään. Vasemmalla uusi, oikealla vanha.
F01 BMW 7-sarja facelift julkistettu
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Pientä hiomista on tapahtunut.
Tekniikka puolella ehkä enemmänkin.Polttoaineen kulutuksia on laskettu roimasti kautta linjan.
Esim:
-740i 320hv 7,9l/100km
-750i 449hv 8,6l/100km
-730d 258hv 5,6l/100km.
AktiveHybrid on nyt kuusisylinterinen,enne kasi,elikkäs sama kone kuin 3 ja5 Hybrideissa.
Lisää kuvia:
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=696084" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää teknisiä tietoja ladattavissa:
https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2222" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekniikka puolella ehkä enemmänkin.Polttoaineen kulutuksia on laskettu roimasti kautta linjan.
Esim:
-740i 320hv 7,9l/100km
-750i 449hv 8,6l/100km
-730d 258hv 5,6l/100km.
AktiveHybrid on nyt kuusisylinterinen,enne kasi,elikkäs sama kone kuin 3 ja5 Hybrideissa.
Lisää kuvia:
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=696084" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää teknisiä tietoja ladattavissa:
https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2222" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Todellakin facelift on erittäin tekniikkapainotteinen, jopa siinä määrin, että en edes muistakaan BMW:ltä tai muulta merkiltä näin paljon teknisiä uudistuksia missään faceliftissä. Kosmeettiset muutokset ovat toki vähäisiä, kuten aina.
Kannatti kahlata koko 61-sivuinen tiedote läpi. Sieltähän paljastui mm. tällainen mielenkiintoinen auto, mitä netissä ei paljonkaan huomioitu:
BMW 750d xDrive: new range-topping TwinPower Turbo six-cylinder diesel engine with intelligent all-wheel drive.
The brand-new top-of-the-line diesel powerplant under the bonnet of the BMW 750d xDrive provides fresh evidence of BMW’s pre-eminence in the area of engine technology. The world’s most powerful six-cylinder in-line diesel engine grabs the headlines with its innovative and unique technology, and imbues the luxury sedan with impressive dynamics and outstanding efficiency.
The remarkable TwinPower Turbo technology at the heart of the six-cylinder unit works with three turbochargers and a further developed common rail injection system for the first time in order to optimise the engine’s output, torque and responsiveness. The precisely coordinated management of the turbochargers ensures that the 3-litre high-performance diesel engine develops imposing pulling power across the full rev range – and all with an exceptionally high level of efficiency. The first charger starts work at just over idle so the combustion chambers can be supplied at an early stage. At 1,500 rpm a larger high-pressure turbo kicks in to help the engine reach its maximum torque. Finally, the third turbocharger joins the fray at 2,700 rpm and ensures particularly impressive power delivery until maximum revs are reached. Piezo injectors spray the fuel into the combustion chambers at up to 2,200 bar, with three pre-injections, one main injection and four post-injections of fuel during each power stroke ensuring efficient and clean combustion.
This enviable engine technology enables the six-cylinder in-line powerplant to produce maximum output of 280 kW/381 hp and impressive peak torque of 740 Newton metres (546 lb-ft) from as low down as 2,000 rpm, endowing the BMW 750d xDrive with extraordinary thrust. Indeed, the Sedan races from 0 to 100 km/h (62 mph) in only 4.9 seconds. The engine’s vast reserves of power also give it a compelling elasticity. Equally impressive as its performance capability, however, are the efficiency benefits of the BMW diesel technology on board; the Sedan posts fuel economy of 6.4 litres per 100 kilometres (44.1 mpg) in the EU test cycle, which means CO2 emissions are also suitably low at 169 g/km. Plus, BMW BluePerformance technology enables the new flagship diesel to meet the EU6 exhaust gas standard comfortably ahead of time.
The permanent, electronically controlled all-wheel drive of the BMW 750i xDrive ensures the power from this range-topping diesel finds its way safely onto the road at all times by dividing engine power between the front and rear wheels in response to the situation at hand. The system’s precision and rapid responses help give the Sedan stable and dynamic driving characteristics even under demanding conditions.
Kannatti kahlata koko 61-sivuinen tiedote läpi. Sieltähän paljastui mm. tällainen mielenkiintoinen auto, mitä netissä ei paljonkaan huomioitu:
BMW 750d xDrive: new range-topping TwinPower Turbo six-cylinder diesel engine with intelligent all-wheel drive.
The brand-new top-of-the-line diesel powerplant under the bonnet of the BMW 750d xDrive provides fresh evidence of BMW’s pre-eminence in the area of engine technology. The world’s most powerful six-cylinder in-line diesel engine grabs the headlines with its innovative and unique technology, and imbues the luxury sedan with impressive dynamics and outstanding efficiency.
The remarkable TwinPower Turbo technology at the heart of the six-cylinder unit works with three turbochargers and a further developed common rail injection system for the first time in order to optimise the engine’s output, torque and responsiveness. The precisely coordinated management of the turbochargers ensures that the 3-litre high-performance diesel engine develops imposing pulling power across the full rev range – and all with an exceptionally high level of efficiency. The first charger starts work at just over idle so the combustion chambers can be supplied at an early stage. At 1,500 rpm a larger high-pressure turbo kicks in to help the engine reach its maximum torque. Finally, the third turbocharger joins the fray at 2,700 rpm and ensures particularly impressive power delivery until maximum revs are reached. Piezo injectors spray the fuel into the combustion chambers at up to 2,200 bar, with three pre-injections, one main injection and four post-injections of fuel during each power stroke ensuring efficient and clean combustion.
This enviable engine technology enables the six-cylinder in-line powerplant to produce maximum output of 280 kW/381 hp and impressive peak torque of 740 Newton metres (546 lb-ft) from as low down as 2,000 rpm, endowing the BMW 750d xDrive with extraordinary thrust. Indeed, the Sedan races from 0 to 100 km/h (62 mph) in only 4.9 seconds. The engine’s vast reserves of power also give it a compelling elasticity. Equally impressive as its performance capability, however, are the efficiency benefits of the BMW diesel technology on board; the Sedan posts fuel economy of 6.4 litres per 100 kilometres (44.1 mpg) in the EU test cycle, which means CO2 emissions are also suitably low at 169 g/km. Plus, BMW BluePerformance technology enables the new flagship diesel to meet the EU6 exhaust gas standard comfortably ahead of time.
The permanent, electronically controlled all-wheel drive of the BMW 750i xDrive ensures the power from this range-topping diesel finds its way safely onto the road at all times by dividing engine power between the front and rear wheels in response to the situation at hand. The system’s precision and rapid responses help give the Sedan stable and dynamic driving characteristics even under demanding conditions.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Aika mykistäviä lukemia.Pitkis kirjoitti:This enviable engine technology enables the six-cylinder in-line powerplant to produce maximum output of 280 kW/381 hp and impressive peak torque of 740 Newton metres (546 lb-ft) from as low down as 2,000 rpm, endowing the BMW 750d xDrive with extraordinary thrust. Indeed, the Sedan races from 0 to 100 km/h (62 mph) in only 4.9 seconds. The engine’s vast reserves of power also give it a compelling elasticity. Equally impressive as its performance capability, however, are the efficiency benefits of the BMW diesel technology on board; the Sedan posts fuel economy of 6.4 litres per 100 kilometres (44.1 mpg) in the EU test cycle, which means CO2 emissions are also suitably low at 169 g/km. Plus, BMW BluePerformance technology enables the new flagship diesel to meet the EU6 exhaust gas standard comfortably ahead of time.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tuo facelift-seiskan keula näyttää jotenkin väsyneeltä jos näin voi autosta sanoa. Ehkä auto on livenä paremman näköinen. Luultavasti tulevat laittamaan vitosenkin faceliftiin tuollaiset uuden malliset päiväajovalot.
Minusta uuden 6-sarjan led-ajovalot on kaikista upeimmat tällä hetkellä, eikä tuon lci-seiskan valoissa ole päästy lähellekään sitä. Ehkä led-valot tulevat kuitenkin valinnaiseksi seiskaankin, mene ja tiedä.
Minusta uuden 6-sarjan led-ajovalot on kaikista upeimmat tällä hetkellä, eikä tuon lci-seiskan valoissa ole päästy lähellekään sitä. Ehkä led-valot tulevat kuitenkin valinnaiseksi seiskaankin, mene ja tiedä.
Kyllä tulee.///Marko kirjoitti: Ehkä led-valot tulevat kuitenkin valinnaiseksi seiskaankin, mene ja tiedä.
Vakiona 760Li mallissa,muihin lisävarusteena ja nimenomaan Adaptiiviset sellaiset.
Ja noissa ylhäällä olevissa kuvissa uudessa seiskassa on juuri ne Led valot,sekä ajo-että "enkelit".
Taitaapi olla Ledeillä myös sumuvalotkin?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
E60:n lcissä alunperin alaspäin oleva irvistys muuttui ylös suuntautuneeksi hymyksi. Tässä näyttää käyneen toisinpäin.///Marko kirjoitti:Tuo facelift-seiskan keula näyttää jotenkin väsyneeltä jos näin voi autosta sanoa. Ehkä auto on livenä paremman näköinen. Luultavasti tulevat laittamaan vitosenkin faceliftiin tuollaiset uuden malliset päiväajovalot.
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Edellinen näyttää keulasta hampaat irvessä ja hullun kiilto silmissä raivoavalta möhköltä. Uudempi taas jotenkin väsyneeltä tai pikkupäissään hykertelevältä virnistelijältä. En tiijä, molemmat mahtavia ja joskus mun tallista uus seiska vielä löytyy...
Uudistetun Seiskan esitteen voi ladata täältä:
http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/7se ... logue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmw.de/de/de/newvehicles/7se ... logue.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Samantapaiset uudistukset (väljempi maski, etuvalo klusterit ja kromi viimeistelyt keulassa) tulossa varmaankin myös LCI F1x-malliin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Tuli nähtyä sellainen facelift-malli livenä Hampurin lentokentällä. Kun olin odottamassa kaverin noutoa, vierelle astui 7-sarjan facelift, jossa on aivan selkeät rinkulat. Mietin hetkeksi, oliko pelkät parkkivalot päällä. Pian se lähteekin liikkeelle ja näin selvästi, että nuo rinkulat valaisevat tietä aika hyvin, paljon kirkkaammin kuin perushalogeenit. Xenoneista en osaa sanoa, kun ei ollut samanaikaista vertailumahdollisuutta paikanpäällä.
7-sarja: Näkyvyys ehkä tosi hyvä - silti tosi hyvä ulkonäkö
Muut bemarit ksenoneilla: näkyvyys hyvä - kulunut ulkonäkö
7-sarja: Näkyvyys ehkä tosi hyvä - silti tosi hyvä ulkonäkö
Muut bemarit ksenoneilla: näkyvyys hyvä - kulunut ulkonäkö
- - -
Arvonsa säilyttävä malli?
http://www.youtube.com/watch?v=qR85JnvEIPs" onclick="window.open(this.href);return false;
Kenties
http://www.youtube.com/watch?v=qR85JnvEIPs" onclick="window.open(this.href);return false;
Kenties