7er 2015

E23, E32, E38, E65, E66, F01, F02, G11, G12
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Kaukopysäköinti ahtaaseen tilaan olisi kyllä hyvä, mutta Suomessa siinä pitäisi vielä olla kylkiin suojaksi nousevat panssarilevyt...

Tuo keskikonsolin radion ja ilmastoinnin paneeli on aika hirveä. Liikaa hopeaa, joten se näyttää joltain halvalta stereopaketilta.

Ulkonäöllisesti taas onnistunut malli, aikaisemmat Banglen rumilukset ovat kohta enää paha muisto.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ihan hieno ja varmasti mukava. Ehkä hiukan tuo grilli vaatii totuttelua, kun näyttää F3X grilliltä. Tulee mieleen miten audilla oli A4 ja A8 aika samanlaiset.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

TJJ kirjoitti:Kaukopysäköinti ahtaaseen tilaan olisi kyllä hyvä, mutta Suomessa siinä pitäisi vielä olla kylkiin suojaksi nousevat panssarilevyt...
Juu ei tuota varmaan Skodan ja Toyotan väliin parkkeeraukseen ole tarkoitettukkaan :mus: .
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ohjataanko auton rattia siis suoraan sillä kaukosäätimellä vai mistä se tietää mihin parkkeerata ?
legionofboom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22

Ensimmäinen mielikuva on Skoda Superb 3-sarjan keulalla. Varmasti livenä hieno mutta vaatii hieman totuttelua :wassat:
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Turbo kirjoitti:Ohjataanko auton rattia siis suoraan sillä kaukosäätimellä vai mistä se tietää mihin parkkeerata ?
Tuo toiminto on lähinnä ahtaaseen autotalliin ajamista. Auto pysäytetään tallin eteen ja kuski on auton lähellä ulkopuolella, painaa avaimesta nuolta eteenpäin. Auto menee itse sisään ja pysähtyy tunnistimien/kameran perusteellä tai kuskin lopettaessa avaimeen painaminen. Auto myös käynnistyy/sammuu tällä toiminnolla.
Samoin sen sieltä tallista saa uloskin painamalla nuolta taaksepäin.
Jos auto on poikittain tallin edessä, ei se siitä sisään osaa. Joitakin asteista se osaa kulmaa muuttaa.
Tais olla hieman sekavasti kerrottu, mutta noin se suurinpiirtein menee.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Käytännön hyöty tuntuu jäävän aika minimaaliseksi, kun ajattelee minkälaisia ostajia uuden 7-sarjalaisen mutta ennen kaikkea autotallien omistajia ovatkaan. Uskon, että keskimäärin tilaa piisaa tallissa, vaikka siellä olisikin joku matala urheiluauto kirkkopäiville. Opetteleeko joku tällöin uuden tavan ajaa auto talliin, joka ei tunnu tarjoavan mitään suurempia etuja? Epäilen. Ymmärrän silti, että tuollainen ominaisuus voi olla markkinoinnillisesti fiksu lisävaruste ja jolla pedataan tietä kohti robottiautoja. Täytyyhän BMW:n lippulaivassa olla jotain ainutlaatuista ja ekslusiivista, josta omistajat ja koko muu autohullu kansa voi puhua ja ihmetellä.

Takapenkin lounge-paketti vaikutti aikasta kivalta! Tunnelmavalaistusta ja säädettävää takapenkkiä. :thup:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

gestapo kirjoitti:Tuo toiminto on lähinnä ahtaaseen autotalliin ajamista. Auto pysäytetään tallin eteen ja kuski on auton lähellä ulkopuolella, painaa avaimesta nuolta eteenpäin. Auto menee itse sisään ja pysähtyy tunnistimien/kameran perusteellä tai kuskin lopettaessa avaimeen painaminen. Auto myös käynnistyy/sammuu tällä toiminnolla.
Samoin sen sieltä tallista saa uloskin painamalla nuolta taaksepäin.
Jos auto on poikittain tallin edessä, ei se siitä sisään osaa. Joitakin asteista se osaa kulmaa muuttaa.
Tais olla hieman sekavasti kerrottu, mutta noin se suurinpiirtein menee.
Kiitos, tuo oli hyvin selvitetty. Nimenomaan nuo yksityiskohdat kiinnosti miten homma käytännössä on toteutettu tekniikan ja käyttäjän osalta.

Silmään sattui jostain myös tieto, että voi peruuttaa vain 1,5 x auton mitta. Eli ei sitä tallista sitten välttämättä asunnon ovelle asti saakaan ohjattua, ellei ovi sitten ole juuri tuon matkan päässä.

Mutta erittäin mielenkiintoinen päänavaus tuoda tuo massamarkkinoille. Siinäpä on lainsäätäjille taas puuhaa, kun liikkuvasta autosta puuttuukin kuski.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Raimo Miettinen kirjoitti:Takapenkin lounge-paketti vaikutti aikasta kivalta! Tunnelmavalaistusta ja säädettävää takapenkkiä. :thup:
Menee vaan hukkaan kun haluaa itse ajaa ja kakarat hieroo kurkkuvoileivät penkkeihin tai vieraat räkäpallot niskanojiin. Mutta on kyllä hienon näköinen ja luksusta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Agent
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 18:11

Raimo Miettinen kirjoitti:Käytännön hyöty tuntuu jäävän aika minimaaliseksi, kun ajattelee minkälaisia ostajia uuden 7-sarjalaisen mutta ennen kaikkea autotallien omistajia ovatkaan. Uskon, että keskimäärin tilaa piisaa tallissa, vaikka siellä olisikin joku matala urheiluauto kirkkopäiville. Opetteleeko joku tällöin uuden tavan ajaa auto talliin, joka ei tunnu tarjoavan mitään suurempia etuja? Epäilen. Ymmärrän silti, että tuollainen ominaisuus voi olla markkinoinnillisesti fiksu lisävaruste ja jolla pedataan tietä kohti robottiautoja. Täytyyhän BMW:n lippulaivassa olla jotain ainutlaatuista ja ekslusiivista, josta omistajat ja koko muu autohullu kansa voi puhua ja ihmetellä.

Takapenkin lounge-paketti vaikutti aikasta kivalta! Tunnelmavalaistusta ja säädettävää takapenkkiä. :thup:
Itse jotenkin arvostaisin tätä ominaisuutta esimerkiksi sellaisessa tilanteessa kun auto pakattu täyteen tavaraa ja kakarat takapenkillä, niin auton voi ensiksi jättää tallin eteen ja avata ovet reilusti, jonka jälkeen purkaa tavarat autosta väljässä ja mahdollisesti valoisemmassa ympäristössä. Sitten vain nappia painamalla auto sisään ja morjens kateelliselle naapurille :thup: vähän OT mutta häiritseekö ketään konepellin poikkisauma esim. F01, F 10 ja F30 malleissa siinä keulan etuosassa? Onneksi nyt se on poissa...
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Mikä ihmeen poikkisauma? Mulla on ollut F01 ja nyt F10. Molemmissa on konepelti kuin perunapelto, mutta mikä niistä saumoista pitäis erityisesti häiritä? :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Hienon näköinen auto. Ja teknologisesti turha paljon puhuakaan mitään. Kepittää kyllä S-mesen ulkonäöllisesti heittämällä. Ja varmaan muutoinkin. Harmi, että hybridiä ei saa kuin pitkänä nelivetoisena. Vähän kömpelö perhekärryksi, ehkä. No, pitää pohtia. Saksan hinnastosta havaittuna erittäin positiivinen seikka eli laservalojen hinta on tippunut hieman laskentatavasta riippuen 50-70% vrt i8. Eli nyt ovat ihan normihintainen kama, kun aikaisemmin sai maksaa 5-numeroisia lukuja. Hyvä näin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Juha kirjoitti:Mikä ihmeen poikkisauma? Mulla on ollut F01 ja nyt F10. Molemmissa on konepelti kuin perunapelto, mutta mikä niistä saumoista pitäis erityisesti häiritä? :tong:
Kyse lienee maskin ja konepellin välisestä saumasta, joka on kyllä liian iso ja näkyvä. Linnut lentää peltien välistä suorin vartaloin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Agent
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 18:11

salmol kirjoitti:
Juha kirjoitti:Mikä ihmeen poikkisauma? Mulla on ollut F01 ja nyt F10. Molemmissa on konepelti kuin perunapelto, mutta mikä niistä saumoista pitäis erityisesti häiritä? :tong:
Kyse lienee maskin ja konepellin välisestä saumasta, joka on kyllä liian iso ja näkyvä. Linnut lentää peltien välistä suorin vartaloin.
Juuri näin! Kun tämä konepellin ja maskin välinen sauma on ollut ikään kuin keulan etuosan päällä, niin jotenkin on vain häirinnyt silmää. Nyt tämä sauma on häivytetty enemmän maskin etuosaan.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Tuo automaattinen parkkeeraus varmasti on osittain tehty sen vuoksi kun voidaan, ja onhan se myös ennennäkemätön varuste. Tuo ei nykyisiin autoihin vaadi rautaan suuria muutoksia, muutaman "pdc-tutkan" ehkä taakse sivuille lisää. Kaikki muu rauta on jo tämän hetken autoissa, itse toiminto on tehty pääasiassa softalla. Sähköistä ohjaustehostinta voi käyttää ratin kääntämiseen, tämä on käytössä kaistallapitämisessä ja automaattisessa taskuparkkeerauksessa. Taskuparkkitoiminnossa on myös edessä pyöränkaarissa sivulle keilaavat anturit. Kaistallapysyminen käyttää KAFAS-kameraa, joka alunperin oli speed limit infoa ja kaistavahtia varten. Näissä peleissä alkaa olla niin paljon sensoriikkaa ja muita juttuja että tuo automaattiajo ei teknisesti ole oikeasti enää kovin kaukana. Nokian herekin on jo pitkään skannaillut teiden kolmiulotteisia muotoja, ei pelkästään viivaa että missä tie kulkee.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
karjala2012
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 08:33
Auto: BMW e91 330D M-Sport 2006

Hieno on!
Ostoa pitää kuitenkin odottaa tuonne noin vuoden 2026 tienoille kun tätä saa uuden korollan hinnalla.. :thuup:
Agent
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 18:11

Oli pakko käydä koeistumassa uusi seiskasarjalainen. Todella hieno ja laadukkaan tuntuinen, mutta täysin erilainen fiilis kuin esim. s mersussa. Jotenkin tuntuu, että ei nämä kilpaile edes samassa sarjassa ja tällä tarkoitan että mersussa keskitytty sellaiseen eleganssiin ja bemarissa taas tyylikkääseen dynaamisuuteen jos näin sallitaan kuvailla. Hauskin yksityiskohta oli kun mukavuuspenkin säätönappulaan vain hipaisee, niin iDrive näyttää mitä kyseisestä napista voi säätää. En tiedä onko tällainen jo ollut aiemmin jossain. Takakontti on muuten yllättävän pieni ja kapea. Äkkiseltään tuntuu, että E mersussa paljon isompi. No farmarit erikseen tilaa tarvitseville.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Agent kirjoitti:Oli pakko käydä koeistumassa uusi seiskasarjalainen. Todella hieno ja laadukkaan tuntuinen, mutta täysin erilainen fiilis kuin esim. s mersussa. Jotenkin tuntuu, että ei nämä kilpaile edes samassa sarjassa ja tällä tarkoitan että mersussa keskitytty sellaiseen eleganssiin ja bemarissa taas tyylikkääseen dynaamisuuteen jos näin sallitaan kuvailla. Hauskin yksityiskohta oli kun mukavuuspenkin säätönappulaan vain hipaisee, niin iDrive näyttää mitä kyseisestä napista voi säätää. En tiedä onko tällainen jo ollut aiemmin jossain. Takakontti on muuten yllättävän pieni ja kapea. Äkkiseltään tuntuu, että E mersussa paljon isompi. No farmarit erikseen tilaa tarvitseville.
Jos jotain yllätystä pitää sanoa niin se on tosiaan se takatila. Hämmästyttävän pienikokoinen. Sinne ei mene varmaan edes sellainen iso matkalaukku lomalennolle mukaan. Jopa ihan snadisti latisti fiilistä kun näki sen paksin. Mutta eihän se mikään perheauto ole ja kyllä sinne oikeasti kama menee, mutta väljä ei ole todellakaan. 750i:n kyydissä oli viime kuussa ja varsin leppoisaa ja pehmeää kyytiä oli. Rattiin en päässyt.
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Eräs uutuus on keskinäytön eleohjaus.

Siitäpä heti peruspessimistinen perusluonteeni yhdistettynä vilkaaseen mielikuvitukseen leipoi tulevaisuuden vision:

Kiihkeä italialainen pariskunta setvii välejään kiihkeästi keskustellen uudella seiskalla maantiellä ajellen. Sitten aikansa keskuteltuaan (kädet mukana aina, tottakai) hämmästellään kun audiot huutaa täysillä, navin kohde vaihtunut paikalliseksi apteekiksi ja ajomoodiksi tullut köröttelevä eco-plus :) Siinä sitä on luigilla ihmettelemistä ja marmorilla selittämistä:

-no no signor, auto ei vika, se vain errrittäin sensiitivinen, ei huito niin paljo sir.
Vastaa Viestiin