Tuleva uusi seiska nähty testattavana.
Koodinimi G11.
http://www.bmwblog.com/2013/02/28/spied ... ename-g11/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää kuvia
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=809981" onclick="window.open(this.href);return false;
7er 2015
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tulee varmaan hieno laite. Hiilikuiturakenne, paino tippuu varmaan 150-300 kg. Kun koneita tuunataan vielä lisää samalla, 730d menee jo alle 6 sekunti 0-100 km/h. Näitä odotellessa. Tuo tulee olemaan kyllä unelma-autoni, en isoista maastureista niinkään innostunut ole, sedan se olla pitää.
Oho!
BMW julkistaa uuden 7-sarjan etuajassa.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1306442065" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW julkistaa uuden 7-sarjan etuajassa.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1306442065" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ja lähde oli..? Eilenhän joka paikassa uutisoitiin, että auto esitellään Frankfurtissa 2015 nimenomaan. Kuppalehtihän ei autoista mitään yleensä uutisoi oikein. Ei kai nyt esittely syksyllä mahdotonta ole, mutta kahden vuoden kiriminen aikataulussa on!gestapo kirjoitti:Oho!
BMW julkistaa uuden 7-sarjan etuajassa.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1306442065" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: tsekkailin nettiä ja yhtään missään ei ollut vahvistusta tuosta uutisesta, joka olisi oikeasti mullistava jos olisi totta. BMW:llä on jo uusi X5 ja 4-sarja näytillä messuilla syksyllä, M3 concept todennäköisesti myös ja muuta rompetta. Varmaan olisikin järkevää mättää siihen tuollainen mega-lauch perään, jonka jouduttaminen kahdella vuodella (!!) olisi suurinpiirtein yhtä todennäköistä kuin että tulisi uutinen kuulentojen uudelleen aloituksesta ennen joulua. Todennäköisesti suomalaisen autojournalismin lipunnäyttäjä on lukenut hoonolla enklannin kielellä uutisen http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... hed-weight" onclick="window.open(this.href);return false; missä puhutaan Frankfurtin 2015 esiintymisestä. Ja kun sitten ne kaksi aivosolua olivat kuulleet, että syksyllä on Frankfurtin näyttely, tällainen täysin omasta päästä kehitelty uutinen pääsi aivopieruna ulos.
Pikkuhiljaa alkaa G11 kuoriutumaan..
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1010286" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1062671" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1010286" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=1062671" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Voi itku.
Tuo samanlainen "liimattu iPad" -lookki tulee nyt sitten kaikkiin malleihin.
Tuo samanlainen "liimattu iPad" -lookki tulee nyt sitten kaikkiin malleihin.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Joo, tuo näyttö kyllä vie omistamisenhalut täysin. Esim. E60/65:ssä näyttö on syvällä kojelaudassa tyyliin lentokoneiden mittaristo, jolloin heijastuksia tulee selvästi vähemmän. Luulisi, että edes seiskaa haluttaisiin pitää enemmän klassisena autona. Ilmeisesti noita menee Aasiaan sen verran, että kaiken pitää näyttää Samsung-muovileluilta.Juha kirjoitti:Voi itku.
Tuo samanlainen "liimattu iPad" -lookki tulee nyt sitten kaikkiin malleihin.
Bemu ilmeisesti yrittää vetää kaikki mallit samasta muotista ja sitten vain liimailla eri mallinumerot ja hintalaput eri malleihin. Hyvinhän tuo tuntuu kansaan uppoavan.
Kyllä se Teslaan kallistuu koko ajan enemmän jo voimanlähteensä ja oman päästöttömyytensä takia, kun seuravaa hankitaan. Nythän Model S:n saa jo nelivetoisena.
Makuasioita. Mun mielestä e60/e90 upotettu näyttö/navi on noin sadan vuoden takaa noin moderniuden kannalta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Eihän tuo kovin tyylikäs ole tuo läppänä. Toisaalta kun sitä on tässä 100tkm tuijotellut, silmä tottuu nopeasti. Function over form kuitenkin jos pakko valita. Ehkä tämä uusi vähän parempi on jos vertaa siihen vanhaan. Heijastuksia tuossa ei kyllä tule ikinä, joten se ei ole ongelma. Sen verran paljon olen tuollaisella ajanut, ei ikinä mitään ongelmaa, koskaan.ardilla kirjoitti:Joo, tuo näyttö kyllä vie omistamisenhalut täysin. Esim. E60/65:ssä näyttö on syvällä kojelaudassa tyyliin lentokoneiden mittaristo, jolloin heijastuksia tulee selvästi vähemmän. Luulisi, että edes seiskaa haluttaisiin pitää enemmän klassisena autona. Ilmeisesti noita menee Aasiaan sen verran, että kaiken pitää näyttää Samsung-muovileluilta.Juha kirjoitti:Voi itku.
Tuo samanlainen "liimattu iPad" -lookki tulee nyt sitten kaikkiin malleihin.
Bemu ilmeisesti yrittää vetää kaikki mallit samasta muotista ja sitten vain liimailla eri mallinumerot ja hintalaput eri malleihin. Hyvinhän tuo tuntuu kansaan uppoavan.
Kyllä se Teslaan kallistuu koko ajan enemmän jo voimanlähteensä ja oman päästöttömyytensä takia, kun seuravaa hankitaan. Nythän Model S:n saa jo nelivetoisena.
Uusi 7er tulee varmaan pihalle tuossa 4-5/2015 roll-outissa. 8-9/2015 ekat maahan ja tavallisten pulliaisten pällisteltäviksi IAA:n jälkeen. Pressiajot varmaan kesällä.
Tesla on ihan jees, jos
a) Aina on oma talli, missä voimavirtaa tarjolla
b) Ajomatka per päivä ovat max 100-150 km suuntaansa
c) Vuotuiset kilometrit ovat max 20 tkm
Kiva se nelivetoisena varmaan on ja sähköllä ajaminen on hauskaa. Rajoitteita vaan vielä on vähän turhan paljon. Juuri juttelin erään teslakaupan backstagella erittäin epävirallisesti henkiökunnan kanssa ja naurettiin, että kyllä Teslassakin olisi kuitenkin joku range extedted pitänyt olla, millä ryömiä seuraavalle laturille. Mutta eipä sitä Suomeen ole suunniteltu.
Onko ardillalla ollenkaan kokemuksia tuosta näytöstä, toivottavasti, ettei ole pelkkää paskan puhumista? Mulla on reilu kaksi vuotta kokemusta eikä yhtään heijastumaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onhan noillakin ajettu mutta eihän niitä monessa mallissa edes vielä ole. Ykkösiä on ollut vuokralla muutaman kerran noilla. Kyllä horisontin tasossa paistavan auringon maassa heijastuksia tulee helpommin kuin vaikka Välimerellä tai jopa Baijerissa.salmol kirjoitti:Onko ardillalla ollenkaan kokemuksia tuosta näytöstä, toivottavasti, ettei ole pelkkää paskan puhumista? Mulla on reilu kaksi vuotta kokemusta eikä yhtään heijastumaa.
Makuasiahan tämä on. Mielestäni Banglen design olisi saanut jäädä käyttöön eli upotetut näytöt kuten E60/E65-malleissa. F10/F01 on siisti design mutta voisihan keskikonsolin näyttö olla muutaman sentin enemmän sisässä suojassa kuten mittaristo. Muista mallisarjoista on vähän kokemusta.
Varmasti tuollakin pärjää mutta omaan makuun menee väärään suuntaan. Ehkäpä jotkut meistä "kasvavat ulos bemuista". :-)
Joo, eri autohan Tesla on, jos BMW:n autobahnin nielijöihin vertaa.Pitkis kirjoitti: Kiva se nelivetoisena varmaan on ja sähköllä ajaminen on hauskaa. Rajoitteita vaan vielä on vähän turhan paljon. Juuri juttelin erään teslakaupan backstagella erittäin epävirallisesti henkiökunnan kanssa ja naurettiin, että kyllä Teslassakin olisi kuitenkin joku range extedted pitänyt olla, millä ryömiä seuraavalle laturille. Mutta eipä sitä Suomeen ole suunniteltu.
Yli Teslan rangen yli menevät reissut ovat minulla harvinaisia, joten se voisi toimia hienosti. Saa noita ladattua hyvin useissa paikoissa julkisilla paikoilla ja usein sekin ilman maksusäätöä eli kaapeli sisään vaan.
Lisäksi useissa paikoissa (lentokentät, kauppakeskukset, suurkaupungit) saa nykyään parhaat paikat sähköautoilla.
Eihän se Teslan "jätti-iPad" nyt niin hieno sekään ole mutta muuten auto jättää monet jälkeen tekniikallaan ja myös tehollaan. Uutta seiskaa pitää varmaan käydä kuitenkin katsomassa, kun niitä maahan tulee.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tesla on järkilaite kun ajoprofiili sopii siihen. Näin hybridillä liikkujana olen noita ostarilatureita huvikseni rämpännyt (niillä parhailla paikoilla) ja näyttävät olevan tavallista 220V virtaa mihin olen törmännyt. Teslan kanssa sillä ei tee mitään, kun auton lataus kestää 60h sellaisella. Eli pitää olla järeää kaapelia ja sitäkin kai löytyy, mutta todella harvasta paikasta oikeasti tällä hetkellä. Jos ostarilla käy 2-3h, 220V ei Teslaa vielä vie kun parkkihallista ulos kauppareissun aikana ladatun sähkön voimallaardilla kirjoitti:Yli Teslan rangen yli menevät reissut ovat minulla harvinaisia, joten se voisi toimia hienosti. Saa noita ladattua hyvin useissa paikoissa julkisilla paikoilla ja usein sekin ilman maksusäätöä eli kaapeli sisään vaan.
Lisäksi useissa paikoissa (lentokentät, kauppakeskukset, suurkaupungit) saa nykyään parhaat paikat sähköautoilla.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
http://www.worldcarfans.com/11411288512 ... -to-600-hp" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos tuo pitää paikkaansa, että hybridillä pääsee 100 km, se on morjens vaan sitten ihan kaikille sen jälkeen. Tuo riittää varmaan 90-95% ihmisistä päivittäisiin ajoihin pelkällä sähköllä todella hyvin eikä erillistä sähköautoa tarvita. Ja lopulta ei tule kuitenkaan minkäänlaista latuririippuvuutta. Painoakin tulisi olemaan tonni vähemmän kuin Teslalla. Tuon 100 km rangen saa vielä kohtuudella ladattua yön yli 220V töpselistä, mutta ei juuri enempää. Eli akku on sitä, mitä sen kannattaa olla. Nuo tiedot ovat tietenkin vielä huhuja, mutta tuo on juuri se konsepti, mitä itse olen pitänyt ideaalina. Sitten joskus kun sähköauton range on 1500 km ja lataus kestää sille 2h, sitten se jyrää tietty yli kaikesta.
Jos tuo pitää paikkaansa, että hybridillä pääsee 100 km, se on morjens vaan sitten ihan kaikille sen jälkeen. Tuo riittää varmaan 90-95% ihmisistä päivittäisiin ajoihin pelkällä sähköllä todella hyvin eikä erillistä sähköautoa tarvita. Ja lopulta ei tule kuitenkaan minkäänlaista latuririippuvuutta. Painoakin tulisi olemaan tonni vähemmän kuin Teslalla. Tuon 100 km rangen saa vielä kohtuudella ladattua yön yli 220V töpselistä, mutta ei juuri enempää. Eli akku on sitä, mitä sen kannattaa olla. Nuo tiedot ovat tietenkin vielä huhuja, mutta tuo on juuri se konsepti, mitä itse olen pitänyt ideaalina. Sitten joskus kun sähköauton range on 1500 km ja lataus kestää sille 2h, sitten se jyrää tietty yli kaikesta.
No, isoimmasta osasta kaupunkien lämpötolppia sähköä saa 220v max 2h vuorokaudessa. Eli nuo sähkövehkeet sopii heinähatuille joilla on voimavirtapistorasiat autokatoksessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kai ne vähän ovat yleistymässä, nuo latauspisteet? Tarkoitan sellaisia pienia, asuntoyhtiökohtaisia yms. Mutta ongelma se kyllä on, en kiistä.salmol kirjoitti:No, isoimmasta osasta kaupunkien lämpötolppia sähköä saa 220v max 2h vuorokaudessa. Eli nuo sähkövehkeet sopii heinähatuille joilla on voimavirtapistorasiat autokatoksessa.
En tästä niinkään muutoin iloitse, mutta tämä kohta 60 vuotta vai paljonko olikaan vanha väliaikainen autovero alkaa vedellä nyt ihan tosissaan viimeisiään, ainakin päästöpohjaisessa muodossa, joka on lähes tappanut urheiluautoilun maasta lähes tyystin. Murros on pois tästä skeidasta tulee olemaan nopea. Kun porukka ajaa sähköllä joka ikinen päivä enemmän ja enemmän, myös polttoaineveron kautta kerättävät rahat vähenevät. Liikenteen väkisin kuppaaminen on siten loputtava ja auton vähitellen muututtava lähemmäksi tavallista kulutustuotetta. Verojen keräyksen ymmärrän, ilmankaan ei voi olla, mutta auton olemus jonkinlaisena ylimaalisena kapistuksena voisi jo lakata tästä yhteiskunnasta.
Siksi nostakaamme peukku joka kerta, kun Golf GTE tulee vastaan tai joku muu pitkän matkan hybridi, Tesla tai vastaava paljon myyty laite. Valtio ei muuta mitään ennen kuin löysät on housussa, mutta loppu lähenee joka kerta pykälällä kun kaupat sähköautosta tehdään tässä maassa.
Ja meillä on työpaikalla autotolppalataus sellainen, että virtaa tulee vasta kun keli on -5 tai kylmempi.salmol kirjoitti:No, isoimmasta osasta kaupunkien lämpötolppia sähköä saa 220v max 2h vuorokaudessa. Eli nuo sähkövehkeet sopii heinähatuille joilla on voimavirtapistorasiat autokatoksessa.
Ja sittenkin sykäyksittäin pakkasten mukaan. Tappaaa tehokkaasti akut ja moottorilämmittimen.
Joko pirun viisas noita varmaan keksii..
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Ikävä kyllä näin näyttäs käyvän. Tuo näyttö kyllä sopii paremmin pikku bemuihin kuin näihin isompiin malleihin, joissa pitäisi olla jokin tyylikkyys mukana. Myös tuo keskikonsolin tyhjä alaosa on jotenkin tutumpi pikku malleista, eikä sovi isoon luxusvaunuun lähellekään, halpamainen ratkaisu sanoisin. Vaikka peitelty sisusta onkin, niin pääpirteet tulee ilmi ja on todettava, että valitettavasti kokonaisuudesta puuttuu tietty tyylikkyys ja hienostuneisuus mitä tuolta herraskaiselta bemarilta odottaakin.Juha kirjoitti:Voi itku.
Tuo samanlainen "liimattu iPad" -lookki tulee nyt sitten kaikkiin malleihin.
Ulkokuoresta ei osaa vielä sanoa.