Onko millaisia F01-kokemuksia? Itseäni kiinnostaisi ostaa Saksasta 750i tai 750iL-malli, xdrivellä sekä vollaustattung-varustetasolla tottakai.
Periaatteessa myös 740/750 -dieselmallit voisivat olla mahdollisia mutta tuo bensa-V8 kyllä himottaisi enemmän. Äänet ovat paremmat ja onhan siinä sata kaakkia enemmän tehoja, niin voi raskaan työpäivän jälkeen kaasutella mukavammin.
Eli jos on kokemuksia, niin kertokaa toki. Noitahan saa jo uuden ykkössarjan kauppakssin hinnalla.
F01-kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Kokemuksia vain 750Lin takapenkiltä ja rentouttavinta menoa mitä olen kokenut. Penkit mukavat ja äänimaailma paljon 5-sarjaa parempi. Itseäni häiritsee todella paljon vanhempien mallien keltaiset valot jotka näyttävät silmään ärsyttävän vanhanaikaisilta. Kesällä olisi tarkoituksena vuokrata BMW weltistä 760li ja ehkä sen jälkeen ymmärtää paremmin laitteen hienoudet. Suomessahan noilla tehoilla ei tee mitään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Onhan noita dieselinä tullut tuotua muutamia,
ja varsinkin viimeinen 2009 mallinen 730dA liki kaikilla mahdollisilla hilppeillä n. 85 tkm ajettuna oli varsin maukas peli.
ja varsinkin viimeinen 2009 mallinen 730dA liki kaikilla mahdollisilla hilppeillä n. 85 tkm ajettuna oli varsin maukas peli.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Vaihdoin hiljattain Mersun S320 CDI vm 2007 kaikilla mausteilla paitsi nelivedolla vm 2011 BMW 740 xd. Mersulla tuli ajettua kolmen vuoden aikana 120 tkm ja nyt olis tarkoitus ajella saman verran bemarilla. Samalla tulee tehtyä varmasti pientä vertailua ja voin tänne laittaa kommentteja. Tehoja ja pitoa tuntuis tietenkin olevan sopivasti lisää, mikä talven liukkailla miellyttää. Ja yllättävän paljon kaikenlainen musa, puhelin, navi yms zydeemit ovat kehittyneet.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tein melko paljon tutkimusta valitessa itselleni F01/F02:sta. Haastattelut Laakkosen ja Schmiedmannin huoltopäälliköiden kanssa olivat erinomaiset. Koko mallisarja on ilmeisen hyvä, mutta jos jotain mallia kannattaa välttää, on se 750i, eli 4.4 litraisella turbolla varustettu vehje. Kyseisessä moottorissa on ollut kuulemma *todella* paljon ongelmia ja kyseiset viat ovat olleet erittäin kalliita huoltaa. 760Li on erittäin harvinainen, joten siitä kummallakaan ei ollut kokemuksia.
Jos autoa etsii, kannattaa ottaa joko 730d, 740d tai 740i. Tekniikka on samaa kuin suurimmassa osassa pienempiä sisaria. Niiden perushuolto on Schmiedmannilla saman hintaista kuin F10/F11 huolto; ainoastaan jarrut ovat auton painosta johtuen järeämmät, jolloin levyt ja palat maksavat hieman enemmän. xDrive mallit ovat melko paljonkin kalliimpia, mutta niissä nelivedon lisäksi etuna on 8 pykäläinen laatikko normaalin 6 pykäläisen sijaan. Kosmeettisesti 740d ja 740i ovat huomattavasti 730d:tä kauniimpia takaa.
Päädyin itse hankkimaan 740Li:n (F02) ilman xDrivea. Auto on erittäin mukava ajaa ja se on riittävän rivakka ohitustilanteissa ym. Polttoainetta kuluu todellakin ilmoitetut 10 litraa seka-ajossa pääkaupunkiseudulla ja matka-ajossa pääsee vähemmällä.
Jos autoa etsii, kannattaa ottaa joko 730d, 740d tai 740i. Tekniikka on samaa kuin suurimmassa osassa pienempiä sisaria. Niiden perushuolto on Schmiedmannilla saman hintaista kuin F10/F11 huolto; ainoastaan jarrut ovat auton painosta johtuen järeämmät, jolloin levyt ja palat maksavat hieman enemmän. xDrive mallit ovat melko paljonkin kalliimpia, mutta niissä nelivedon lisäksi etuna on 8 pykäläinen laatikko normaalin 6 pykäläisen sijaan. Kosmeettisesti 740d ja 740i ovat huomattavasti 730d:tä kauniimpia takaa.
Päädyin itse hankkimaan 740Li:n (F02) ilman xDrivea. Auto on erittäin mukava ajaa ja se on riittävän rivakka ohitustilanteissa ym. Polttoainetta kuluu todellakin ilmoitetut 10 litraa seka-ajossa pääkaupunkiseudulla ja matka-ajossa pääsee vähemmällä.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ja vielä tuosta 4.4 litraisesta turbokoneesta (N63B4400) muutama linkki:
http://www.autoevolution.com/news/bmw-4 ... 88225.html
"The N63B44O0 4.4-liter twin-turbo V8 is a bomb on wheels"
http://www.law360.com/articles/703166/b ... -suit-says
"BMW has taken inadequate remedial steps that “mask” the problems with its eight-cylinder N63B4400 engine, known as the N63. Owning a car with the N63 is expensive and potentially dangerous, and the vehicle’s resale value is harmed by the defects, the suit says."
Googlaamalla noita löytyy vaikka kuinka paljon lisää. Eli, välttäkää tuota N63B4400:aa.
http://www.autoevolution.com/news/bmw-4 ... 88225.html
"The N63B44O0 4.4-liter twin-turbo V8 is a bomb on wheels"
http://www.law360.com/articles/703166/b ... -suit-says
"BMW has taken inadequate remedial steps that “mask” the problems with its eight-cylinder N63B4400 engine, known as the N63. Owning a car with the N63 is expensive and potentially dangerous, and the vehicle’s resale value is harmed by the defects, the suit says."
Googlaamalla noita löytyy vaikka kuinka paljon lisää. Eli, välttäkää tuota N63B4400:aa.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Ja vielä voisi lisätä, Bemarilla V8:ssa perinteet velvoittaa, ensin sylinteriputkien silica ongelmat, sitten seuraavassa generaatiossa vesivuodot ja tässä kyseisessä mallissa sitten nuo muovinpalaset ympäri konetta murenevista nokkaketjun ohjureista.... Bemarin kaseista etäisyyttä kannattaa tosiaan pitää. Ei voi kuin ihmetellä, miten malliston huipulle tehdään tuollaisia pommeja, luulisi tuollaisen jo vaikuttavan maineeseenkin. Mikä lienee sitten uusimman koneen heikko kohta?El Pantero kirjoitti:Ja vielä tuosta 4.4 litraisesta turbokoneesta (N63B4400) muutama linkki:
Googlaamalla noita löytyy vaikka kuinka paljon lisää. Eli, välttäkää tuota N63B4400:aa.
Viimeksi muokannut tiko, 30 Tammi 2016, 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Oho? Haastattelut ei taisi mennyt ihan putkeen. F-sarjassa on aina 8-vaihteinen automaatti.El Pantero kirjoitti:Tein melko paljon tutkimusta valitessa itselleni F01/F02:sta. Haastattelut Laakkosen ja Schmiedmannin huoltopäälliköiden kanssa olivat erinomaiset. Koko mallisarja on ilmeisen hyvä, mutta jos jotain mallia kannattaa välttää, on se 750i, eli 4.4 litraisella turbolla varustettu vehje. Kyseisessä moottorissa on ollut kuulemma *todella* paljon ongelmia ja kyseiset viat ovat olleet erittäin kalliita huoltaa. 760Li on erittäin harvinainen, joten siitä kummallakaan ei ollut kokemuksia.
Jos autoa etsii, kannattaa ottaa joko 730d, 740d tai 740i. Tekniikka on samaa kuin suurimmassa osassa pienempiä sisaria. Niiden perushuolto on Schmiedmannilla saman hintaista kuin F10/F11 huolto; ainoastaan jarrut ovat auton painosta johtuen järeämmät, jolloin levyt ja palat maksavat hieman enemmän. xDrive mallit ovat melko paljonkin kalliimpia, mutta niissä nelivedon lisäksi etuna on 8 pykäläinen laatikko normaalin 6 pykäläisen sijaan. Kosmeettisesti 740d ja 740i ovat huomattavasti 730d:tä kauniimpia takaa.
Päädyin itse hankkimaan 740Li:n (F02) ilman xDrivea. Auto on erittäin mukava ajaa ja se on riittävän rivakka ohitustilanteissa ym. Polttoainetta kuluu todellakin ilmoitetut 10 litraa seka-ajossa pääkaupunkiseudulla ja matka-ajossa pääsee vähemmällä.
- - -
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
muistaakseni F0x malleissa käytetään sekä 6 & 8-v tomaatteja.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ööö.. ei pidä paikkaansa. 2009-2012 730d, 740d, 730i sekä 740i on 6 pykäläinen ZF:n laatikko ja noihin sai 8 pykäläisen ZF:n laatikon mikäli otti xDriven. Vakiona 8 pykäläinen laatikko on 850(L)i:ssä & 860Li:ssä ja se tuli vakioksi vasta koko mallisarjaan LCI:n yhteydessä vuonna 2013.masiaro kirjoitti:Oho? Haastattelut ei taisi mennyt ihan putkeen. F-sarjassa on aina 8-vaihteinen automaatti.El Pantero kirjoitti:Tein melko paljon tutkimusta valitessa itselleni F01/F02:sta. Haastattelut Laakkosen ja Schmiedmannin huoltopäälliköiden kanssa olivat erinomaiset. Koko mallisarja on ilmeisen hyvä, mutta jos jotain mallia kannattaa välttää, on se 750i, eli 4.4 litraisella turbolla varustettu vehje. Kyseisessä moottorissa on ollut kuulemma *todella* paljon ongelmia ja kyseiset viat ovat olleet erittäin kalliita huoltaa. 760Li on erittäin harvinainen, joten siitä kummallakaan ei ollut kokemuksia.
Jos autoa etsii, kannattaa ottaa joko 730d, 740d tai 740i. Tekniikka on samaa kuin suurimmassa osassa pienempiä sisaria. Niiden perushuolto on Schmiedmannilla saman hintaista kuin F10/F11 huolto; ainoastaan jarrut ovat auton painosta johtuen järeämmät, jolloin levyt ja palat maksavat hieman enemmän. xDrive mallit ovat melko paljonkin kalliimpia, mutta niissä nelivedon lisäksi etuna on 8 pykäläinen laatikko normaalin 6 pykäläisen sijaan. Kosmeettisesti 740d ja 740i ovat huomattavasti 730d:tä kauniimpia takaa.
Päädyin itse hankkimaan 740Li:n (F02) ilman xDrivea. Auto on erittäin mukava ajaa ja se on riittävän rivakka ohitustilanteissa ym. Polttoainetta kuluu todellakin ilmoitetut 10 litraa seka-ajossa pääkaupunkiseudulla ja matka-ajossa pääsee vähemmällä.
Netistä löytyy tietoa esim. täältä (Surprisingly, an 8-speed transmission did not make its debut with this new F01 7-Series. The transmission used for all models is still a 6-speed with ultra fast lock-up clutch function in all gears and the ability to shift down multiple gears (up to 4 at once!) with no extra delay compared to shifting down a single gear. ZF’s 8HP transmission will probably make its debut when a 760Li V12 is added to the range later. - http://paultan.org/2008/07/05/new-bmw-7 ... nd-photos/).
Ja vielä viimeisenä kommenttina, että tuossa omassa ei-xDrive 740i:ssä on siis 6 pykäläinen laatikko myös :-)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Käytin auton Schmiedmannilla tarkistettavana ja siitä löytyi melkoinen määrä korjattavaa; samalla havaittiin että auto oli jossain vaiheessa kolaroitu kyljestä. En päässyt Bilian kanssa sopuun asiasta, joten kaupat peruuntuivat.
Jos olette etsimässä 7 -sarjalaista, niin Bilia Kaivokselassa myynnissä olevassa F02 740Li:ssä (rek. tunnus OUV-709) on seuraavat asiat sökönä:
- matkustajan puolen takaovi ja taka Q-paneli korjattu/maalattu - maalipinnan paksuus lähes 300 mikronia.
- venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä
- alipaineletkut irti moottorin suojamuovin alta - 90ast kiinnitysholkit irti ja yritetty liimata kasaan pikaliimalla (silti hajalla)
- pallonivelet löysät
- jarrupalat vaihtokunnossa
Kyllä tuostakin autosta saa kelvon pelin, mutta pelkästään tuon listan korjaaminen on ei-marmoripalatsissakin lähes 3000 euron keikka.
Laitoin eilen 330e:n tilaukseen Laakkoselta ... nyt eikun odottamaan - toimitus kesäkuussa!
Jos olette etsimässä 7 -sarjalaista, niin Bilia Kaivokselassa myynnissä olevassa F02 740Li:ssä (rek. tunnus OUV-709) on seuraavat asiat sökönä:
- matkustajan puolen takaovi ja taka Q-paneli korjattu/maalattu - maalipinnan paksuus lähes 300 mikronia.
- venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä
- alipaineletkut irti moottorin suojamuovin alta - 90ast kiinnitysholkit irti ja yritetty liimata kasaan pikaliimalla (silti hajalla)
- pallonivelet löysät
- jarrupalat vaihtokunnossa
Kyllä tuostakin autosta saa kelvon pelin, mutta pelkästään tuon listan korjaaminen on ei-marmoripalatsissakin lähes 3000 euron keikka.
Laitoin eilen 330e:n tilaukseen Laakkoselta ... nyt eikun odottamaan - toimitus kesäkuussa!
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tuo Bilia Kaivokselassa ollut BMW 740Li (OUV-709) jossa on suhteellisen paljon paikkoja sökönä, on nyt tullut myyntiin Sports Car Centeriin Herttoniemeen 3.5.2016.El Pantero kirjoitti:Käytin auton Schmiedmannilla tarkistettavana ja siitä löytyi melkoinen määrä korjattavaa; samalla havaittiin että auto oli jossain vaiheessa kolaroitu kyljestä. En päässyt Bilian kanssa sopuun asiasta, joten kaupat peruuntuivat.
Jos olette etsimässä 7 -sarjalaista, niin Bilia Kaivokselassa myynnissä olevassa F02 740Li:ssä (rek. tunnus OUV-709) on seuraavat asiat sökönä:
- matkustajan puolen takaovi ja taka Q-paneli korjattu/maalattu - maalipinnan paksuus lähes 300 mikronia.
- venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä
- alipaineletkut irti moottorin suojamuovin alta - 90ast kiinnitysholkit irti ja yritetty liimata kasaan pikaliimalla (silti hajalla)
- pallonivelet löysät
- jarrupalat vaihtokunnossa
Kyllä tuostakin autosta saa kelvon pelin, mutta pelkästään tuon listan korjaaminen on ei-marmoripalatsissakin lähes 3000 euron keikka.
Laitoin eilen 330e:n tilaukseen Laakkoselta ... nyt eikun odottamaan - toimitus kesäkuussa!
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded