BMW F45 Active Tourer kokemuksia

F45, F46
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

Tullut vuosi täyteen F45 ratissa. Mitään suurempaa valituksen aihetta ei ole tullut vastaan ja kertaakaan ei ole tarvinnut käydä takuuhuollossa, joka on suuri parannus verrattuna F30.
Manuaali vaihteistoon totuttelu otti aikansa ja seuraava auto tulee olemaan automaatti. Perheen kasvun myötä malli vaihtuu kyllä F46:een eli Gran Toureriin sen verran tyytyväinen tähän kulkineeseen olen ollut.
Huojuntaa/ohjaustunnottomuutta ei tässä autossa huomaa, mutta silloin kun F45 tuli markkinoille kävin sen koeajamassa ja siinä autossa oli selvästi häiritsevä viive auton vastaamisessa ohjausliikkeeseen.
Jos jotain parannusta, niin peilin paikka on liian alhaalla ja estää näkemistä oikealle liikaa.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Onkohan kellään kokemuksia hybrid -mallista? Lähinnä siis kiinnostaa miten neliveto käytännössä toimii? Onko akuissa aina sen verran virtaa, että neliveto on päällä vai onko auto ainoastaan etuvetoinen, kun akku on tyhjä?
lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Mulla oli sijaisautona tuollainen muutaman päivän. Akuissa on aina sen verran virtaa että neliveto auttaa esim kiihdytyksissä, muutenkin se kytkeytyy vain tarvittaessa. Pelkällä sähköllä mennessähän tää on siis takavetoinen.

Enivei auto on sellainen koppero josta on ajamisen ilo kaukana että tällainen puolivillainenkin ratkaisu riittää.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Kiitokset tiedosta, olen itseasiassa harkitsemassa Minin Countrymania, jossa on sama tekniikka. Active Tourer ei houkuttele millään mittarilla. Eihän tämä siis oikeasti ole mikään neliveto, mutta hybridin verotus kiinnostaa työsuhdeauto mielessä.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Me päädyttiin nimenomaan Miniin kun sai saman tekniikan, mutta aivan eriluokan korissa. Fiilis Minissä on kyllä aivan huippu varsin mikroautomainen verrattuna siis 225xe:n koppikomennukseen ja jos viitsii pistää vähän lisää nahkoihin, mini yours rattiin yms niin on suorastaan luxury auto. Itse olen kaivannut "countryman" moodia, missä sais pakotettua nimenomaan nelivedon lähtiessä suoraan päälle, en tosin tiedä onko se aina näin vai ei, koska ei mitään ongelmia ole tullut vaikka hieman yrittänyt. Ajettavuuskin yllättävän lähellä "oikeita" nelivetoja vaikka esc:tä en ole kokonaan vielä poistanut. Sähkö takavedolla on ihan kiva viedä autoa liukkaalla luisussa vaikkei DSC moodissakaan auto päästä itseään oikein isoihin luistoihin. Varsin tasapainoinen ajettava muutoinkin jos siis ihan normiliikenteessä ajelee, polttomoottori lähtee tulille täysin huomaamatta ja kiihdytykset on tasaisia vetoja sähkömoottorien kanssa, vaihtokohtia ei huomaa. Akuissa pitää olla virtaa, jotta autolla on oikeasti hauska ajaa ja jotain se yrittää aina siellä säilyttääkkin, mutta tyhjilläkin akuilla liikkuu toki normiliikenteessä.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Melko hiljainen on tämä viestiketju mutta kyselen siitä huolimatta 225xe kuljettajilta kokemuksia parista jutusta.

- Voiko auton mukana toimitettavassa verkkolaturissa säätää latausvirtaa? Markkinoilla on joitain latureita, joissa on valintapainike 6A/10A lataukselle. Tämä tarve siksi kun kotona sulakkeet kyllä kestää mutta työpaikalla todennäköisesti tarve rajoittaa latausvirtaa

- Mitenkä on auto toiminut menneen talven paukkupakkasilla (-20 ja alle)? Latautuuko akut ja toimiiko esilämmitys? Onko kukaan päässyt/joutunut testaamaan tilannetta, että auto on seissyt pidempään kovassa pakkasessa ilman piuhaa ja sitten lähdetään liikkeelle?
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

E81 kirjoitti: 13 Touko 2018, 09:33 Melko hiljainen on tämä viestiketju mutta kyselen siitä huolimatta 225xe kuljettajilta kokemuksia parista jutusta.

- Voiko auton mukana toimitettavassa verkkolaturissa säätää latausvirtaa? Markkinoilla on joitain latureita, joissa on valintapainike 6A/10A lataukselle. Tämä tarve siksi kun kotona sulakkeet kyllä kestää mutta työpaikalla todennäköisesti tarve rajoittaa latausvirtaa
Ei voi. Latausvirran säätö tehdään idrivestä, joten se on yleensä aina poskellaan mikäli tuota joutuu rukkaamaan. Tuon latausvirran sää kyllä tiputettua riittävän alhaiseksi jos vain muistaa aina laittaa oikean moodin päälle eri paikoissa.
E81 kirjoitti: 13 Touko 2018, 09:33 - Mitenkä on auto toiminut menneen talven paukkupakkasilla (-20 ja alle)? Latautuuko akut ja toimiiko esilämmitys? Onko kukaan päässyt/joutunut testaamaan tilannetta, että auto on seissyt pidempään kovassa pakkasessa ilman piuhaa ja sitten lähdetään liikkeelle?
Akut ovat latautuneet kiinteällä boksilla ihan ok, eikä esilämmityksessäkään ole ollut ongelmia. Akkujen ulosanti on tosin ollut suhteellisen nihkeää pakkasista johtuen. Ts. mitä kylmempää sitä lyhyemmän matkan pystyt ajamaan pelkällä sähköllä (sama pätee kaikkiin muihinkin vastaaviin hybrideihin/sähköautoihin).
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Kiitos Wäinö. Hyvä että latausvirran säätöön on mahdollisuus, vaikka joutuukin menemään idriven kautta.

Onko tullut vastaan lämpötilaa, joissa akuista ei saa otettua ulos virtaa ollenkaan?
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

E81 kirjoitti: 14 Touko 2018, 19:12 Onko tullut vastaan lämpötilaa, joissa akuista ei saa otettua ulos virtaa ollenkaan?
Talvella tuo saattaa heti alkuun ilmoittaa ettei pelkällä sähköllä ajaminen ole heti alkuun mahdollista. Hetken kuluttua ilmeisesti akutkin ovat lämmenneet sen verran että pelkkä sähkömoodikin on jo sallittu. Eipä tuo ole ollut mikään ongelma tähän mennessä.

Tällä hetkellä tosin työn alla on selvitellä, miksi ABL:n latausasema ei toisinaan tunnu kelpaavan 225xe:lle. Heti jos välissä lataat jollain muulla laitteella/asemalla, tuo talon seinässä kiinni oleva asemakin kelpaa taas vallan mainiosti seuraavien muutaman viikon ajan.
Ei siis vaikuta siltä että kumpikaan olisi selkeästi rikki, vaan enemmänkin siltä että kyseessä olisi jonkinlainen epäyhteensopivuus.
Sähkölatauksen ihanuutta kun kumpikaan pää ei ole helpolla debugattavissa.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Vielä sellainen kysymys, että toimiiko esilämmitys vaikka auto ei olisi lataustöpselissä kiinni? Luin nimittäin jostain (en muista mistä) että esilämmitys vaatii toimiakseen sen että latauspiuha on kytketty. Ymmärrän toki että lämmitys haukkaa paljon tehoa mutta jos sähköä ei ole saatavilla ja käyttäjä haluaa lämpimän auton akkujen kustannuksella niin ei sitä pitäisi alkaa auton toimesta rajoittamaan.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Esilämmitys/jäähdytys ottaa sähkönsä ajoakusta eli toimii ilman ulkopuolista latauslähdettä, kunhan ajoakussa on virtaa jäljellä. "Sähköwebasto" ottaa enimmillään 5 kW tehoa.
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

traveller kirjoitti: 20 Touko 2018, 17:49 Esilämmitys/jäähdytys ottaa sähkönsä ajoakusta eli toimii ilman ulkopuolista latauslähdettä, kunhan ajoakussa on virtaa jäljellä. "Sähköwebasto" ottaa enimmillään 5 kW tehoa.
Hyvä, kiitos tästä.
mellimik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Kesä 2018, 08:32

Piti oikein rekisteröityä tänne foorumille, koska olen valinnut uudeksi työsuhdeautokseni 225xe-mallin. Noudattaen varmasti BMW:n strategiaa 2-sarjan kanssa yleisesti, myös minulle tämä on ensimmäinen BMW auto ylipäätään. En olisi todennäköisesti BMW:hen päätynyt missään tilanteessa muuten, mutta yrityksen päästörajat ja kompensaatiot vähäpäästöisten mallien suhteen ajoivat minut tämän auton valitsemaan. Otin auton vuorokauden testiajoon ennen päätöstä, koska perheessä oltiin sitä mieltä, että auto on liian pieni, eikä tavaratila riitä millään neljälle. Koeajon jälkeen kaikki olivat tyytyväisiä, eli Prisma-reissu onnistuu oikein hyvin, ja mistä isä pitää eniten, on mielestäni oikein hyvä ajotuntuma. Yrityksen vannoutuneet merkkifanit itkevät valintaani, kuinka se raiskaa kaikki ja kaiken, mistä bemarissa on kyse, mutta itse olen hiukan eri mieltä. Mielestäni jos katsotaan kohderyhmän tarpeet järjestyksessä summaten 1) käytännöllisyys 2) hinta ja 3) ajaminen, niin auton kanssa on tehty hyvää työtä. Olisin äkkiä kuvitellut, että auto on hätäisesti kasattu, jotta tälläinenkin malli saadaan myyntiin vielä uupuvaan kategoriaan, mutta sitten kun sitä vertaa mihin tahansa muuhun vastaavaan pieneen tila-autoon, niin se onkin yllättäen todella hyvä. Hinnallahan tämänkin voisi pilata, mutta lähtöhinta ja päästäverotus huomioiden, sekin toimii. No, se ajaminen sitten kruunasi kaiken. Otin firman bemaristit kyytiin ja kokeilemaan itse autoa, ja heistä jokainen kehui sitä. Itse pidin eniten lapsellisesti täyskaasukiihdytyksestä, jossa yllättäen aika moni "sporttinen" farmari jää perään! Mutta vielä hienompaa on alustan toiminta, joka ei ole ylikova, vaan hyvinkin sopiva annos kurvailuun sopivaa kontrollia ja toisaalta mukulakivet pehmittävää. Auton luovutukseen on vielä pari viikkoa, mutta nyt jo odottelen positiivisena, minkälaiset yhteiset vuodet tässä on tulossa.
Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

Mukava tarina! Turvallisia ja vähäpäästöisiä kilometrejä.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
bmw_ajelija
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Heinä 2018, 09:26

mellimik kirjoitti: 03 Kesä 2018, 08:49 Piti oikein rekisteröityä tänne foorumille, koska olen valinnut uudeksi työsuhdeautokseni 225xe-mallin. Noudattaen varmasti BMW:n strategiaa 2-sarjan kanssa yleisesti, myös minulle tämä on ensimmäinen BMW auto ylipäätään....
Moro,

Mulla kanssa 225xe, mutta en päässyt valitsemaan varusteita ja on vaan business-malli _todella_ karuilla varusteilla. Sähköllä pääsee töihin ja takaisin (~15km suuntaansa), mutta mukana ei ole kuin se yksi säälittävä schuko-laturi eikä type-2 -johtoa. Lataus onneksi kestää vaan pari-kolme tuntia. Hiljaa ja sähköllä ajettaessa hiljainen, mutta renkaat meluaa karheella pinnalla aika kovaäänisesti.

Penkit on normaalit ja vaikka olen suomalainen lyhyenläntä persjalkainen, niin penkin istumaosan pituus tuntuu naurettavan lyhyeltä. Ihmeellinen ajoasento omalle kropalle o_O

Varusteet on naurettavat. Sitä toista laturia ei tosiaan tule mukana (mm. Mersulla tulee) ja edes iDrivesta ei ole prkl mahdollista löytää huollon tarpeen yksityiskohtia, vai olenko tässä jotenkin v**ttuunnuksissani tyhmäillyt, kun en vaan löydä tietoa seuraavan huollon ajankohdasta/km-määrästä? (tietty käynnistäessä näytöllä vilahtaa se km-määrä seuraavaan huoltoon)

Peruskauppakassina ihan ok, mutta onnettomat varusteet kyllä nyppii yllättävän paljon ja varmasti vaikuttaa seuraavaan hankintaan.
mellimik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Kesä 2018, 08:32

bmw_ajelija kirjoitti: 04 Heinä 2018, 09:45
mellimik kirjoitti: 03 Kesä 2018, 08:49 Piti oikein rekisteröityä tänne foorumille, koska olen valinnut uudeksi työsuhdeautokseni 225xe-mallin. Noudattaen varmasti BMW:n strategiaa 2-sarjan kanssa yleisesti, myös minulle tämä on ensimmäinen BMW auto ylipäätään....
Moro,

Mulla kanssa 225xe, mutta en päässyt valitsemaan varusteita ja on vaan business-malli _todella_ karuilla varusteilla. Sähköllä pääsee töihin ja takaisin (~15km suuntaansa), mutta mukana ei ole kuin se yksi säälittävä schuko-laturi eikä type-2 -johtoa. Lataus onneksi kestää vaan pari-kolme tuntia. Hiljaa ja sähköllä ajettaessa hiljainen, mutta renkaat meluaa karheella pinnalla aika kovaäänisesti.

Penkit on normaalit ja vaikka olen suomalainen lyhyenläntä persjalkainen, niin penkin istumaosan pituus tuntuu naurettavan lyhyeltä. Ihmeellinen ajoasento omalle kropalle o_O

Varusteet on naurettavat. Sitä toista laturia ei tosiaan tule mukana (mm. Mersulla tulee) ja edes iDrivesta ei ole prkl mahdollista löytää huollon tarpeen yksityiskohtia, vai olenko tässä jotenkin v**ttuunnuksissani tyhmäillyt, kun en vaan löydä tietoa seuraavan huollon ajankohdasta/km-määrästä? (tietty käynnistäessä näytöllä vilahtaa se km-määrä seuraavaan huoltoon)

Peruskauppakassina ihan ok, mutta onnettomat varusteet kyllä nyppii yllättävän paljon ja varmasti vaikuttaa seuraavaan hankintaan.
Itse latasin huolella varusteita koko pitkältä listalta, ja keskustelin siitä useammankin kerran Laakkosen myyjän kanssa, kun konfiguraattori oli hitusen sekava. Sport-penkit ovat mielestäni todella hyvät puolinahat, joissa istuimme juuri 2000km Legolandiin suuntautuvalla reissulla. Itse asiassa paremmat, kuin Insignian EGR-penkit, joita pidin aiemmin todella hyvinä. Toinen on ajomelu, joka on hyvin pieni. Nopeutta voi kelata huoletta moottoritievauhtiin, ja edelleen autossa pystyy rauhassa keskustelemaan korottamatta ääntään. Itselläni on Michelin Primacy 3-renkaat esiasennusrenkaina.

Siirtyessäni toisesta automerkistä BMW:hen, minua otti päähän ennen kaikkea varustelu. Kaikki normaaleissa perheautoissa olevat varusteet pitää tässä ruksia listalta erikseen maksettuna. Sitten, kun varusteita olin ottanut omasta mielestäni kaikki tarpeelliset, olen autoon hyvin tyytyväinen. Ymmärrän kyllä, jos tällä mummonkuljettimella ajaa, ja tyyliin automaattinen sadetunnistin puuttuu pyyhkijöistä, niin varmasti ärsyttää.

Itse suhtauduin koko tähän automalliin niin, että nyt ei tarvitse "imago" mielessä ostaa perheen ykkösautoa eli isoa ja kallista, vaan ihan tavallinen auto riittää. Edelleen uskon, että en olisi esim. Fordin C-maxia ostanut ikinä, mutta tämän 225xe-mallin kyllä. Eniten vaikutti tuo lataushybridi-voimalinja, mutta kyllä tällä on myös mukava ajaa pidempääkin siivua.
mellimik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Kesä 2018, 08:32

Nyt on kesäloman alusta rullattu vajaat 4700Km, joten ajattelin jakaa vähän lisää käyttökokemuksia 225xe-mallista. Ensinnäkin EV-range on päässyt yllättämään kesäkeleillä positiivisesti. Olen nyt mittaillut asian Excelissä testien mukaan niin, että EV-range on n. 33Km, ja tämä ajettuna radio ja ilmastointi päällä. Tämä lukema on tullut keskiarvoltaan +25c kesälämpötilassa, joten talvikelien vastaavissa mittauksissa olettaisin, että ainakin 20Km täyttyisi. Tämä 33Km riittää viemään minut työpaikalle ja takaisin yhdellä latauksella kehä III-pitkin. Olen huomannut, että akuston prosenttimäärä tippuu radikaalisti ekoilla kilometreillä, jos on käyttänyt BMW Connected apin Climatize-toimintoa päällä. Vaikka auto on ennen lähtöä latauksessa, tuntuu, että tuo etukäteen ilmastointi/lämmitys kuluttaa silti akkua, joka on pois EV-rangen kilometreistä. Kun en ole sähkömies, en arvele asiaa enempää. Lisäksi kerran-pari olen ajanut akuston 0% tilaan, mutta silti kulkuhaluja riittää kiihdytykseen. Tästä taisi olla jossakin viestiäkin, että akuston ei varsinaisesti koskaan mene täysin tyhjäksi, vaan siellä pidetään aina jotain Kwh-varausta EV-boost ja muita asioita varten. Tämä siis joidenkin ulkomaan foorumeiden yms. kautta luettuna.

Olen ihmetellyt bemarin hikisiä oltavia, nimittäin edellisessä autossa oli erityinen lämpöä heijastava tuulilasi, mutta ilmeisesti tässä ei? Kun ajelee paahtavassa auringossa, niin ilmastoinnilla ei tunnu olevan mitään merkitystä. Käsiin tuntuu samalta kuin olisi saunassa. En ole aivan varma, onko tämä kuinka todellinen kokemus, mutta jostain syystä auton sisällä on vain välillä tuskaista olla, vaikka kuinka laittaisi auton +20c ilmastointiin. Heti, kun menee pilveen, on taas helppo hengittää auton sisällä.

Vaikka tuosta takakontin tilasta on perheen sisällä nuristu, niin kyllä sillä on tehnyt jo kaksikin yli viikon reissua kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen tavaroilla. Heti, kun rattaita ei tarvitse enää mukaan, huomaa, miten tuollainenkin peräkontti vetää aika monta isoa kassia sisään tavaraa. Eli meillä ei ainakaan mitään ongelmaa, mitä nyt joskus ruokakassit on pitänyt laittaa lasten jalkoihin, jos viikon ruokamäärää ostetaan matkalla ja takakontti on jo muutenkin täynnä vaatteita sun muuta.

Kaikenkaikkiaan todella tyytyväinen kuski olen edelleen.
bmw_ajelija
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Heinä 2018, 09:26

mellimik kirjoitti: 09 Heinä 2018, 18:26
bmw_ajelija kirjoitti: 04 Heinä 2018, 09:45
mellimik kirjoitti: 03 Kesä 2018, 08:49
Itse latasin huolella varusteita koko pitkältä listalta, ja keskustelin siitä useammankin kerran Laakkosen myyjän kanssa, kun konfiguraattori oli hitusen sekava. Sport-penkit ovat mielestäni todella hyvät puolinahat, joissa istuimme juuri 2000km Legolandiin suuntautuvalla reissulla. Itse asiassa paremmat, kuin Insignian EGR-penkit, joita pidin aiemmin todella hyvinä. Toinen on ajomelu, joka on hyvin pieni. Nopeutta voi kelata huoletta moottoritievauhtiin, ja edelleen autossa pystyy rauhassa keskustelemaan korottamatta ääntään. Itselläni on Michelin Primacy 3-renkaat esiasennusrenkaina.

Siirtyessäni toisesta automerkistä BMW:hen, minua otti päähän ennen kaikkea varustelu. Kaikki normaaleissa perheautoissa olevat varusteet pitää tässä ruksia listalta erikseen maksettuna. Sitten, kun varusteita olin ottanut omasta mielestäni kaikki tarpeelliset, olen autoon hyvin tyytyväinen. Ymmärrän kyllä, jos tällä mummonkuljettimella ajaa, ja tyyliin automaattinen sadetunnistin puuttuu pyyhkijöistä, niin varmasti ärsyttää.

Itse suhtauduin koko tähän automalliin niin, että nyt ei tarvitse "imago" mielessä ostaa perheen ykkösautoa eli isoa ja kallista, vaan ihan tavallinen auto riittää. Edelleen uskon, että en olisi esim. Fordin C-maxia ostanut ikinä, mutta tämän 225xe-mallin kyllä. Eniten vaikutti tuo lataushybridi-voimalinja, mutta kyllä tällä on myös mukava ajaa pidempääkin siivua.
Jees, nyt on vähän paremmin päästy bemarin logiikkaan kiinni ja tuo huoltonäyttökään ei enää niin nypi. Varusteita olisi tietysti pitäny raksia vaikka kuinka paljon lisää, kun ei edes etututkia ole, mutta näillä mennään. Tyytyväinen olen kyllä käytön aikaiseen kulutukseen, joka on muutamanlla pitkällä reissulla ryyditettynä n. 3l. Suurin osa arkirullauksesta on sähköajoa.

Imago ei itselle vaikuta yhtään mitään ja siksi tämä(kin) auto on ihan fine. Myyntimulkut ja brandipellet saa ihan rauhassa koittaa saada jotain premiumsaksalaismitäliepaskapuhebuustilisiä, mutta muhun ei vaikuta. Se vaikuttaa, että vehje toimii ja toimii, niin kuin on luvattu. Ja nyt niin on käynyt. Siis ihmissiirrin kelvollisilla käyttökuluilla ja ehkä jonkinmoisella nelivedolla. Onko tuosta ns. nelivedosta muuten kenelläkään talvikokemuksia? Kemppilukko-offroadpojat meinaa aina kuolla nauruun, kun tuosta Xdrive-järjestelmästä ja eri akselien voimanlähteistä mainitsen.
mellimik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Kesä 2018, 08:32

bmw_ajelija kirjoitti: 04 Heinä 2018, 09:45 Tyytyväinen olen kyllä käytön aikaiseen kulutukseen, joka on muutamanlla pitkällä reissulla ryyditettynä n. 3l. Suurin osa arkirullauksesta on sähköajoa.
Minulla on nyt 4634Km mittarissa, ja keskikulutus 5.8l.Tässä on moottoritieajoa ainakin 2500Km, ja loput suhaamista kehäteiden kaltaisissa olosuhteissa. Lataamista on harrastettu melko aktiivisesti, ja esim. viimeisen viikon olen mennyt töihin aamuin illoin pelkällä sähköllä, kun 33Km EV-range riittää molempiin suuntiin näin kesäolosuhteissa.
bmw_ajelija kirjoitti: 04 Heinä 2018, 09:45 Onko tuosta ns. nelivedosta muuten kenelläkään talvikokemuksia? Kemppilukko-offroadpojat meinaa aina kuolla nauruun, kun tuosta Xdrive-järjestelmästä ja eri akselien voimanlähteistä mainitsen.
Vaikea sanoa vielä, kun ei ole talvikokemusta tästä autosta. Ainakin sorateillä auto käynnistää polttomoottorin hyvin ripeään, kun teet tiukan käännöksen. Olettaisin, että perusmekaniikka on aina sama, että jos ajetaan sähköllä eli takarenkailla, niin auto tarvitsee indikaation luistosta ennen kuin ottaa vetävät eturenkaat käyttöön. Tämä siis ihan mutua, mutta ainakin soralla se tuntuisi toimivan niin. Ymmärtääkseni jos mennään polttomoottorilla eli eturenkaiden vedolla, niin takarenkaat tulee mukaan luistossa, vaikka akku olisi loppu. Tämähän ei päästä oikeasti akkua koskaan tyhjäksi, eli 0% varausta tarkoittaa, että akussa on vielä esim. 1,5 Kwh varausta - siis laskennallisesti, kun todellista EV-rangea ja kulutusta vertaa ilmoitettuun täyteen Kwh-kapasiteettiin. Silloin kun molemmat pyörät vetävät täyskiihdytyksessä, niin takapuolituntuma kertoo auton menevän sinne, mihin renkaat osoittavat.
BeeMwee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Syys 2018, 17:06

Moi,

Muutama kysymys 225xe omistajille. Bensatankki vaikuttaa olevan aika pieni. Kuinka pitkään tankillisella ajaa, jos latausmahdollisuutta ei ole usein. Ajamani koeajoauto oli kesärenkailla moottoritiellä todella meluisa. Osa täällä forumilla kirjoitti, että hiljainen melutaso, itselläni taas täysin päinvastaiset kokemukset. Muutkin kokemukset kiinnostaa kyseisestä mallista kun punnitsen valintaa kalliimman Mini Countrymanin väliltä.
Vastaa Viestiin