Gran Tourer

F45, F46
Jake47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Joulu 2016, 14:20

Tervehdys,

Pohdiskelen tässä ensimmäistä bemaria ja kysyisin vähän mielipiteitä/kokemuksia 2-sarjan gran tourerista? Tilat vaikuttavat todella mukavilta ja sopii perheen tarpeisiin oikein hyvin, mutta kiinnostaisi tietää asiaa paremmin tuntijoiden mieltymyksiä.

Omaan budjettiin menisi vain 214D tai pitkin hampain 216D - mallit. 214D:tä ei tahdo löytyä edes maahantuojalta koeajoon. Mitäpä luulette kannattaako näin pientä konetta harkita? Sinällään ei mitään sankaritekoja ole tarvis liikenteessä tehdä, mutta ei se saisi kone olla semmoinenkaan että joka lähdöllä harmittaa..

Kiitos mielipiteistä!

Jake
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Itelläni oli 214d manuaali sijaisautona päivän verran. Kyllä sillä itku meinas tulla isolla tiellä. Ei siinä moottorissa ole puhtia minkään vertaa. Liekö sitten toimisi kaupungissa automattina? En ostaisi...

Edit. En siis ostaisi tuolla moottorilla. Autona varmasti hyvä.
Viimeksi muokannut -sami-, 31 Joulu 2016, 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

meillä on 220d xdrive ja tykätään tosi paljon, loistavat tilat ja henkilöitäkin mahtuu 7, muunneltavuus on hyvä, näkyvyys sama kuin city maastureissa jne..pelkää hyvää sanottavaa- ainoa miinus on nastarenkaat jonka saisi kuntoon vaihtamalla kitkat. paremmin tuo pikkudiesel toiimii tässä painoluokassa kuin vastaava bensa ja päivtyksellä saa lisätehoa jos tarvii. en ole 114d ajanut mutta varmasti päivittäisessä ajossa riittänee...?
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Onko teistä kukaan asentanut autoonsa webastoa tai vastaavaa ja mikä hinta kannattaa maksaa? Olen pyytänyt tarjouksia ja yhden saanut 1770 euroa asennuksineen jossa ajastin. Tämän pälle T91 kaukosäätö 320 euroa, todella kallis.
Baron
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Huhti 2019, 21:02

1980-luvulla muistan palosammuttimen kokoisena isoisän autotallissa ihmetelleeni BMW:n logoa joka oli juuri sopivasti silmieni korkeudella. Se oli valkoinen 300-sarjan ”bemu”, joka oli samalla minun ensimmäinen oppimani automerkki. No, äidillä oli toki ”Stella” (Fiat 127), mutta ymmärtänette eron... Silloin päätin, että jonain päivänä minulla on oma BMW.

2005 heitettiin vaimon kanssa kolikkoa kun ostettiin ensimmäistä yhteistä autoa: 1-sarjan BMW vs. A-sarjan Mersu ja sydän olisi ottanut ”bemun”, mutta A-sarjalainen vei pidemmän korren. Toki ensimmäisen lapsen myötä tulleille Emmaljungille A-sarjalainen antoi paremmat kasvu puitteet, mutta sen jälkeen on menty merkistä toiseen etsien sitä oikeaa Golf Variantien ja Clio Tourereiden joukosta...

Nyt ensi viikolla pääsen vihdoinkin oman ”bemun” puikkoihin. Juu, Sipsa sanoi minulle ettei tää Grand mikään bemari ole, mutta vaimo, kolme lasta ja koira laittaa selvät sävelet vaatimuslistalle ja BMW:lle tämä on erittäin hyvä sisäänheittotuote. Vai mitäpä sanotte valinnanvarasta Ford Galaxy, VW Touran :sick: , Renault Grand Scénic, Nissan Qasqai+ ja Toyota Prius7 välillä?

Voisi melkein sanoa, että pieni lapsi minussa palaa takaisin isoisän talliin ja hämmästelee kuinka elämä lopulta johtikaan tähän pisteeseen... Minusta tuli lopultakin BMW:läinen. Tästä se lähtee.
Baron
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Huhti 2019, 21:02

Doodii, nyt sitten virallisesti bemarimiehiä. Onhan tämä aikamoinen ero aikaisemmin omistamaani Grand Scéniciin ja muihin pehmeisiin ranskalaisiin. Viiden metrin jälkeen tuumasin, että tuntuma tiehen on sama luokkaa kuin elämäni ensimmäisellä autolla vuoden -84 Golf GTi:llä. Siis loistava. Ja tämä on seitsemälle rekisteröity. Ei pysty entinen rellumies käsittämään :w00t: Nyt vaan kilometrejä alle ja mökkireissutkin kesällä ovat yhtä juhlaa kun kaikki lapsetkin saa eri penkkiriveille.
Rusa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Loka 2021, 16:07
Auto: BMW 225xe vm -17
Paikkakunta: Helsinki

Me myös mentiin hakemaan VW Golf GTE:ä ja kun huomattiin että siinä on hansikaslokero tavaratilan paikalla niin kiinnitettiin huomiomme 225xe:en. Tänään haettiin sellainen 54 tuhatta ajettu naarmuton yksilö.
Volkkarilla on ennenkin ajettu ja ranskikset on aina olleet lähellä sydäntä - mutta parjatuiksi bemaristeiksi muututtiin :)

Auto tuntuu jämäkältä, kulkee kuin peto ja akkukin tuntuu olevan kuosissa. Yksi vikakin huomattiin: oikea takaiskari on öljyinen. Ei siellä takana kai muuta öljyistä ole kuin itse iskari? Tämän voinee vaihtaa erikseen, muut tuskin ovat noilla kimometreillä rikki?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Iskarit syytä aina vaihtaa pareittain. Muuten joustaa epätasapainoisesti ja tuntuu kamalalta viimeistään sitten kun se nyt ehjempi takaiskari on kuluneempi ja vaihdettu uudenveroisempi.

Jos ostit kunnollisesta liikkeestä auton, liike varmaankin suostuu uusimaan märän eli rikkinäisen iskarin, onhan se katsastuksessa hylyn aiheuttava vika.
Rusa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Loka 2021, 16:07
Auto: BMW 225xe vm -17
Paikkakunta: Helsinki

Tämä on tuontifirma ja toiselta paikkakunnalta ja suostuin hinnanalennukseen ja vaihdatan iskarin omalla kustannuksellani. Jännää vaan että voiko tuo iskarin kastellut öljy olla peräisin jostain kalliimmasta osasta kuin iskarista...mutta kun iskari on takana niin päätin ottaa riskin...ainakaan öljy ei ole moottorista 😁. Auto vaikuttaa muilta osin uudelta. Paperien seasta löytyi myös auton ostokuitti Saksasta. Oma ostoohintamme oli jonkun tonnin enemmän mutta eikös siitä välistä ole mennyt tullit ja verotkin, niin että olen varovaisen tyytyväinen. Katsotaan nyt vielä paljonko remontti kustantaa, ja löytyykö vuosihuollossa jotsin kummallista....
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

Ei näytä olevan hinnankirous noi 225xe takaiskarit ainakaan autodoc:issa. Bilsteinin OE replacementit 57€/kpl, ja Konin vastaavat 110€/pari. Molemmat varmaan ihan hyviä vaihtoehtoja. Ja toki voi olla rikki pienemmilläkn kilometreillä... Yksi sopiva kuoppa kun sattuu tielle parinkympin pakkasilla, niin se voi olla kertalaakista sökö - vaikka tuskin kyseinen yksilö on parinkympin pakkasissa ollut jos on Saksatuonteja.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Rusa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 14 Loka 2021, 16:07
Auto: BMW 225xe vm -17
Paikkakunta: Helsinki

Rusa kirjoitti: 17 Loka 2021, 18:41 Tämä on tuontifirma ja toiselta paikkakunnalta ja suostuin hinnanalennukseen ja vaihdatan iskarin omalla kustannuksellani. Jännää vaan että voiko tuo iskarin kastellut öljy olla peräisin jostain kalliimmasta osasta kuin iskarista...mutta kun iskari on takana niin päätin ottaa riskin...ainakaan öljy ei ole moottorista 😁. Auto vaikuttaa muilta osin uudelta. Paperien seasta löytyi myös auton ostokuitti Saksasta. Oma ostoohintamme oli jonkun tonnin enemmän mutta eikös siitä välistä ole mennyt tullit ja verotkin, niin että olen varovaisen tyytyväinen. Katsotaan nyt vielä paljonko remontti kustantaa, ja löytyykö vuosihuollossa jotsin kummallista....
Ja näytänkin postanneen viestini Gran Tourer-palstalle vaikka kyseessä on siis Active Tourer. Kiitos vastauksesta siitäkin huolimatta. Monenlaista kysymstä tulee mieleen nyt kun auto on tuore ja edellisestä omistusautosta on aikaa...
Vastaa Viestiin