Moi,
Olen hankkimassa vaimolle ko. Bemaria, vuosimalli n. 2018-2020 ja ajettu alle 50000km. Voitteko kertoa, mitä erityisesti kannattaa tutkia ja onko joku facelift tai tekninen parannus, joka kannattaa huomioida? Mitä varusteita suosittelette "pakollisina"?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
225 xe mahdollisia vikoja, mitä kannattaa ostaessa tutkia?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kuten kaikissa Bemareissa niin vähintään Hifit ja sporttipenkit ovat välttmättömät
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 31 Tammi 2022, 14:06
Moi, kiitos vastauksesta. Entäs LED valot? Tai onko HUD mitään iloa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Ainut varuste mistä ei ole mitään iloa on tummentuvat peilit.BMW Hybrid kirjoitti: ↑31 Tammi 2022, 17:26 Moi, kiitos vastauksesta. Entäs LED valot? Tai onko HUD mitään iloa?
Ainakin omassa G20:ssä Adaptiiviset ledit on ihan eri planeetalta kun xenon valot, jos sellaisia on vielä noihin saatavissa halogeenivaloista puhumattakaan.
Sporttipenkitöntä bemaria ei kannata minusta ostaa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
- macceS
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 07 Touko 2019, 06:30
- Auto: F06 640d GC XDrive (2015)
- Paikkakunta: Lammi
- Viesti:
Kokemusta karttunut lähinnä 418d(F36), 430d(F36), 520d(G31) ja X4(F26) malleista, mutta vain tuossa 520d oli perusledit. Ne ovat mielestäni jopa huonommat kuin Xenonit, koska niissä lyhyet on ok, mutta pitkät eivät tuo oikeastaan mitään lisää, koska ne ovat suoraan sanoen surkeat... Jos on adaptiiviset pitkät, niin sitten en tiedä paraneeko valoteho?BMW Hybrid kirjoitti: ↑31 Tammi 2022, 17:26 Moi, kiitos vastauksesta. Entäs LED valot? Tai onko HUD mitään iloa?
HUD on nyt tässä nykyisessä 430d mallissa, ja se on toki erittäin kätevä kun ei tarvitse katsella mittaristoon. Varsinkin jos on navi, niin ohjeet tulevat myös siihen HUD:iin. Samoin puhelutiedot näkyvät HUD:ssa.
Sporttipenkit on ihan ehdoton!
macceS
BMW 640d GC XDrive (2015)
BMW X4 20d Bsn. Sport F26 (2016)
BMW 640d GC XDrive (2015)
BMW X4 20d Bsn. Sport F26 (2016)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 31 Tammi 2022, 14:06
Kiitos taas vastauksista.
Onko mitään "vakiovikoja" (jotka on jo olemassa tai tulossa), mitkä voi huomata ostotilanteessa?
Toimintamatka oikeasti sähköllä, paljonko pääsee näillä keleillä?
Miten neliveto toimii, kun sekä kotona että mökillä on jyrkähkö pihatie ja aina ei ole ehtinyt aurata tai kolata lumia pois?
Entäs nuo faceliftit, eroaako 2018 ulkoisesti tai teknisiltä ominaisuuksiltaan vm 2020?
Onko mitään "vakiovikoja" (jotka on jo olemassa tai tulossa), mitkä voi huomata ostotilanteessa?
Toimintamatka oikeasti sähköllä, paljonko pääsee näillä keleillä?
Miten neliveto toimii, kun sekä kotona että mökillä on jyrkähkö pihatie ja aina ei ole ehtinyt aurata tai kolata lumia pois?
Entäs nuo faceliftit, eroaako 2018 ulkoisesti tai teknisiltä ominaisuuksiltaan vm 2020?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
pari-kolkyt kilsaa pääsee pakkasella ja on huomoitava, että neliveto on vähän "vajaa" eli taka-akselila pyörittää sähkö ja etuakselia polttis. Jos haluaa varmistaa nelivedon niin polttarin on oltava päällä ja ajoakun lämmin niin sähkömoottori myös toimiiBMW Hybrid kirjoitti: ↑02 Helmi 2022, 10:50 Toimintamatka oikeasti sähköllä, paljonko pääsee näillä keleillä?
Miten neliveto toimii, kun sekä kotona että mökillä on jyrkähkö pihatie ja aina ei ole ehtinyt aurata tai kolata lumia pois?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Loka 2021, 16:07
- Auto: BMW 225xe vm -17
- Paikkakunta: Helsinki
No ainakin vanhemmissa 225xe:ssä wltp akun kesto on 40km, joten tuo pari-, kolmekymmentä on meillä sellainen mitä pääsee kesällä. Kunnon pakkasella saa pikku esilämmityksen jälkeen ajella muutaman kilsan sähköllä. Toki tuo sähkö tulee avuksi ajettaessa, mutta enimmäkseen moottorilla mennään ja kulutus nousee eco-asetuksillakin päälle kuuden litran. Jos suoraan tolpasta lähtisi ja ilman esilämmitystä niin veikkaan että 20 km jäisi silloinkin haaveeksi. Näin siis meidän 50t ajetussa käytetyssä vm -17 karvalakkimallin 225xe:ssä. Näinä runsaslumisina päivinä nelivedosta on ollut todella iloa - se vakauttaa mutkissa jopa enemmän kuin joskus haluaisi ja sen avulla eteneminen auraamattomalla tiellä on onnistunut paremmin kuin entisillä. Auto on muutenkin lujan tuntuinen ja tilava, mukavaksi sitä ei näillä iskareilla voi sanoa, pikemminkin jämäkäksi. Vaikea sanoa mitä tuosta osaisi itse testata ostaessa muuta kuin ehkä haluamansa varustuksen ja yleisen ajettavuuden. Jos moottori kuulostaa vähän karkealta kylmänä niin se on ominaisuus, lämpimänäkin se kuulostaa kolmisylintereiseltä. Syyskesällä kun ostettiin niin akun kunnosta sai jotain osviittaa, sama akku kestää paljon vähemmän talvella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ok - sitten on pariss vuodessa kehitys kehittynyt Tuolla meitin -20 mallin autolla ei ole kyllä alle 20:n jääneet pelkän sähkön ajokilometrit tänä talvena. Syksyllä sillä pääsi nelisenkymmentä kilometriä kun oikein nätisti ajeli
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 14 Loka 2021, 16:07
- Auto: BMW 225xe vm -17
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt kuumimpana kesänä mittari tarjoaa jopa 34 km:n rangea. En ole tarkkaan mitannut paljonko se oikeasti on, mutta kyllä tuolla aika lähelle pääsee. En ole huomannut että yön, tai parinkaan, aikana lataus alenisi. Tarkista nyt vielä ettei appista ole valittu lämmitystö/tviilennystä millekään ähtöajalle, meillä oli. Se vei pari prossaa.
Onpas isoja eroja sähköllä pääsemisessä. Meillä 2020 mallinen eli sillä isommalla akulla. Alle 20 km. ei ole range ollut kovillakaan pakkasilla ja kesällä parhaimmillaan 49 km. Todelliset kilometrit hieman tippuu noista, mutta ei paljon.
Näillä mennään tällä hetkellä: F45 225 xe ja E60 530d
- Tsekkaa, että latausluukku aukeaa helposti. Voi unohtua auki ja vääntyä tallista peruutettaessa
- kurkkaa öljynlisäyskorkista. Jos ajettu liikaa sähköllä, nokka-akselit voi ruostua/naarmuuntua. Kannattaa kysellä ajotavasta, jos ostat kuluttajalta.
- varusteista. Comfort Access ja peruutuskamera ovat käteviä. Peruspenkeillä pärjää kaupunkipyörityksessä, mutta jos meinaat pitempään ajoon, sporttipenkit on kivat, samoin automaattipitkät.
- harrastajat etsivät isoa navia, hudia, mutta ilman niitäkin elää.
- aktiivivakkari on harvinainen, mutta huoleton, jos löydät sellaisella (hieman sokeutuu vastauringossa). Jos kaksi kuskia talossa ja vaihdatte usein kuljettajaa, muistipenkit ovat kätevät, mutta vieläkin harvinaisempi varuste.
- Riippuen työmatkan pituudesta, melkein panostaisin LCI:n isompaan akkuun ja karsisin muutamasta varusteesta. Pre-LCI:lla talven pakkasilla pääsee noin 10 - 15 km ja kesällä hieman vajaa 30km. LCI:lla noin 10 km enemmän.
Yleisesti F45 kokemuksista BTCF:n threadista otsikolla ”BMW 2-sarja kokemuksia / ostamassa”: https://www.btcf.fi/forum/showthread.ph ... 302&page=6
Meillä työ on lähellä, mutta lasten harrastukseen ei saa vietyä talvella samalla latauksella. Tarkemmin kokemuksista: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=411533.
- kurkkaa öljynlisäyskorkista. Jos ajettu liikaa sähköllä, nokka-akselit voi ruostua/naarmuuntua. Kannattaa kysellä ajotavasta, jos ostat kuluttajalta.
- varusteista. Comfort Access ja peruutuskamera ovat käteviä. Peruspenkeillä pärjää kaupunkipyörityksessä, mutta jos meinaat pitempään ajoon, sporttipenkit on kivat, samoin automaattipitkät.
- harrastajat etsivät isoa navia, hudia, mutta ilman niitäkin elää.
- aktiivivakkari on harvinainen, mutta huoleton, jos löydät sellaisella (hieman sokeutuu vastauringossa). Jos kaksi kuskia talossa ja vaihdatte usein kuljettajaa, muistipenkit ovat kätevät, mutta vieläkin harvinaisempi varuste.
- Riippuen työmatkan pituudesta, melkein panostaisin LCI:n isompaan akkuun ja karsisin muutamasta varusteesta. Pre-LCI:lla talven pakkasilla pääsee noin 10 - 15 km ja kesällä hieman vajaa 30km. LCI:lla noin 10 km enemmän.
Yleisesti F45 kokemuksista BTCF:n threadista otsikolla ”BMW 2-sarja kokemuksia / ostamassa”: https://www.btcf.fi/forum/showthread.ph ... 302&page=6
Meillä työ on lähellä, mutta lasten harrastukseen ei saa vietyä talvella samalla latauksella. Tarkemmin kokemuksista: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=411533.