BMW F45 Active Tourer kokemuksia

F45, F46
alapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A

Nyt on ajeltu lähes 7000km . Kiva ajaa sekä näppärämpi ja nautittavampi pyöritellä kuin edellinen 328 .. Ainut mikä on alkanut "tökkimään" on pieni polttoainesäiliö.. n.43l tankkaus edellisellä n.53l . Varsinkin kun nyt nelivedon takia on kulutus toistaiseksi 1l korkeampi satasella.. (7.7 nyt. ) laskenee kesärenkailla ja varsinkin 1-2v kuluttua.
Tuo Aisinin laatikko ei ole ihan niin hyvä kuin edellinen . tuo kone vetää kyllä tosi nätisti 1300..eteenpäin.
Näköjän uuteen Grant Toureriin ei ainakaan aluksi saa tätä konetta. ??
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Kesälomareissu Mallorcan saarelle alkoi yllättävästi Hertzin tiskillä kun tunnin jonottelun ja ihmettelyn jälkeen tyttö ojensi BMW:n logolla varustetun avaimen. Oli muuten tuskaisen näköistä touhua vuokraamon tiskillä verrattuna Hertz:n USA:n gold-prosessiin :wassat: Autoluokka oli J enkä osannut yhdistää sitä mihinkään tiettyyn malliin. Parkkihallissa häämötti uusi X5 juuri oikealla paikalla mutta kun painoin napista vilahti vieressä oleva Active Tourer 218d:n valot. Pikainen pettymys mutta toisaalta tätä ei ole tullut vielä kokeiltua.
Etuviisto(Medium).jpg
Etuviisto(Medium).jpg (335.51 KiB) Katsottu 46389 kertaa
Ensivaikutelma kuitenkin oli, että ei helkkari. Ei tänne mahdu tavarat millään :conf: Kaksi matkalaukkua, lentolaukku ja pari reppua. Sitten kurkistin takapenkille ja löysin sieltä etäisyyssäädöt. Penkkejä eteen siirtämällä tuli konttiin niin paljon tilaa, että kamat mahtuivat kyytiin.
Paksi(Medium).jpg
Paksi(Medium).jpg (263.28 KiB) Katsottu 46389 kertaa
Seuraava jumppa olikin sitten tutustua business naviin. Ja senhän sai suomenkielelle. Piruuttani vaihdoin espanjasta suomeksi niin seuraava vuokraajakin voi sitten harjoitella :cools: Kämppä jonne olimme menossa ei tunne osoitetta vaan minulla oli gps-koorinaatit. En keksinyt voiko niitä syöttää mitenkään naviin? Sain puhelimella kaivettua sijainnin esille ja interactive-tilalla surffailin vastaavaan kohtaan auton navissa ja niin saatiin kohde asetetuksi.
Paikka ilman osoitetta(Medium).jpg
Paikka ilman osoitetta(Medium).jpg (281.88 KiB) Katsottu 46389 kertaa
Eikun baanalle :thuup:

Moottori vaikutti todella hiljaiselta kun sen käynnisti. Niin myös autokin kun tiet ovat todella sileitä ja rengasääniä ei ole. Mutta myös moottorin käyntiääni sisälle oli todella vaimeaa eikä ratti hieronut diisselin resonoidessa. Eikä tilanne juurikaan muuttunut vauhdin kasvaessa. Vaihteisto pitää kierrokset normaaliajossa 1500 paikkeilla ja silti jaksaa vääntää autoa liikkeelle ihan mukavasti. Mutta kun kierrokset nousee yli 2000 rpm niin moottorin ääni muuttuu ja on aika kamalaa kuunneltavaa. Toisaalta menohalut ei juurikaan lisäänny eli kunhan ajelee maltilla niin äänitaso on alhainen. Eihän auto mikään tykki ole, mutta toimivalta vaikuttava paketti. Ulospäin moottori rouskuttaa kamalasti, tyypilleen uskollisesti.

En muistanut auton vetotapaa enkä kiinnittänyt ohjaamiseen mitään huomiota. Mutta yhdessä nopsakassa U-käännöksessä annoin ahtopainetta kun renkaat oli linkussa niin sehän vingahti edestä :mus: No niinhän se olikin... Ei kyllä sileällä asfaltilla ja noilla tehoilla huomaa eroa mistä päästä vetää. Kovemmilla tehoilla etuvedon epäsymmetrisen jaon huomaa selvästi mutta 218d ei ole siinä kastissa.

Pari juttua jotka pisti silmään toisiin malleihin verrattuna:
- soft plastic on mennyttä, tilalla rehellinen hard plastic eli kojelaudassa on reilusti muovia ja kovaa sellaista
- takaluukun saa myös kiinni sisältä keinunapista. Tämä kun olisi omassakin F07:ssa... :conf:
- parkkitutkat menee päälle automaattisesti hitaassa nopeudessa estettä lähestyttäessä. Tämä kun olisi... :conf:
- A-pilari estää tehokkaasti näkyvyyden suojatielle etuviistoon
Sisäkuva(Medium).jpg
Sisäkuva(Medium).jpg (199.51 KiB) Katsottu 46389 kertaa
Auto_takaviisto (Medium).jpg
Auto_takaviisto (Medium).jpg (390.27 KiB) Katsottu 46389 kertaa
Alustasta jäi hyvä fiilis. Tukeva, jämäkkä, ei lylly muttei myöskään kova. Täyttä kuormaa ei jaksa kantaa kun oli matkalaukut ja kolme lasta takapenkillä. Mutta niin se on suurimmassa osassa muitakin autoja joissa ei ole säätyvää jousitusta. Keskikulutus viikon pörräyksen jälkeen oli 7 litraa satasella mikä tuntui isolta tehoreserviin nähden.

Viikon ajojen jälkeen mieleen jäi ajatus, että periaatteessa perheautoksi voisi olla ihan toimiva kunhan auton vain varustelee sopivasti - luulisin.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
ausdauersportler
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 21:56

Harkitsen BMW 220d A xDrive Grand Tourerin hankkimista mutta ei ole aiempaa kokemusta BMW:stä. Perheauton ominaisuudet (kolmas penkkirivi yms) eivät ole tarpeen, mutta tavaratilaa olisi hyvä olla vähintään saman verran kuin 220d A xDrive Grand Tourerissa jat tehoa vähintään 190hv.

Löytyisikö 3-sarjan BWM-mallistosta vastaavanhintaista tai mahdollisesti talvi(ajo)-ominaisuuksiltaan parempaa neliveto-farmaria.

Onko pääkaupunkiseudun jälleenmyyjien palveluissa (esim. huollot) eroa. Ainakin autokeskus ja Laakkonen myyvät BMW:tä pääkaupunkiseudulla. Oliko muita suositeltavia jälleenmyyjiä?
Viimeksi muokannut ausdauersportler, 15 Heinä 2015, 22:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
aavee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 291
Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
Auto: F31 320iA xDrive '14
Paikkakunta: Espoo

Tuota Active Toureria tuli koeajettua tuossa jonkin aika sitten ja melko samanlaiset fiilikset jäi mieleen.
Tosin AT:n tavaratila kapenee ikävästi melko nopeasti, jotenka lastenvaunujen sullominen konttiin osoittautui melko hankalaksi.
Myöhemmin koeajettu Grand Tourer sen sijaan tarjosi juuri sen kriittisen määrän lisätilaa, jonka johdosta siihen sai lastenvaunujen lisäksi myös matkatavaraakin sullotua sisään.
Ex: F20 118dA
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

ausdauersportler: mulla ei ole kokemusta uudesta 3-sarjalaisesta mutta edellinen malli E91 330d xDrive oli muutaman vuoden. Se oli kyllä ajettavuudeltaan ihan huippu (kunhan vaihtoi runflatit pois jotka eivät sopineet uraisille teille). Toisaalta kaikki xDrivet joita on ollut ja joita olen kokeillut ovat olleet hyviä ajettavia, etenkin talvella ;)

Mutta E91:n takaluukku jäi kauas 2-sarjan Grand Tourerin koosta joka on kaiketi luokkaa 650 - 805 litraa riippuen jakkaroiden asennosta. Uudessa 3-sarjassa on isompi tavaratila. Mutta 2-sarjan Grandin vastaavia litroja ei taida mistään mallista löytyä niin, että on 5 paikkaa käytössä? Eli jos noin ison paksin haluaa on vaihtoehdot varmaan vähissä.

Omalta osalta olen huomannut, että tavaramäärä näyttää säätyvän tilan mukaan. Eli en anna takaluukun enää vaikuttaa päätökseen kun ei tarvita lastenvaunuja.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

ausdauersportler kirjoitti:Harkitsen BMW 220d A xDrive Grand Tourerin hankkimista mutta ei ole aiempaa kokemusta BMW:stä. Perheauton ominaisuudet (kolmas penkkirivi yms) eivät ole tarpeen, mutta tavaratilaa olisi hyvä olla vähintään saman verran kuin 220d A xDrive Grand Tourerissa jat tehoa vähintään 190hv.

Löytyisikö 3-sarjan BWM-mallistosta vastaavanhintaista tai mahdollisesti talvi(ajo)-ominaisuuksiltaan parempaa neliveto-farmaria.

Onko pääkaupunkiseudun jälleenmyyjien palveluissa (esim. huollot) eroa. Ainakin autokeskus ja Laakkonen myyvät BMW:tä pääkaupunkiseudulla. Oliko muita suositeltavia jälleenmyyjiä?
Pääsin talvella ajamaan 220d A xDrive Active Toureria erilaisilla lumiradoilla piikkirenkailla ja olin todella positiivisesti yllättynyt sen tasapainoisuudesta ennakkoluuloistani huolimatta. Perheautopotentiaalia todella, jos etsii premiumia alle 50Ke luokassa.
keke-80
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Loka 2015, 14:03

Onkos täällä porukalla kokemuksia Active Tourerista perheautona? Erityisesti kiinnostaa, että onko takana riittävästi tilaa kolmelle lapselle ja tietenkin kontissa tavaroille. Lapset ovat sen ikäisiä, että enää yksi tarvii turvaistuinta, eikä vaunuja tai rattaitakaan enää tarvitse kuljettaa. En ole vielä päässyt testaamaan AT:a livenä mutta ainakin kuvien ja testien perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Active
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Loka 2014, 21:07

keke-80 kirjoitti:Onkos täällä porukalla kokemuksia Active Tourerista perheautona? Erityisesti kiinnostaa, että onko takana riittävästi tilaa kolmelle lapselle ja tietenkin kontissa tavaroille. Lapset ovat sen ikäisiä, että enää yksi tarvii turvaistuinta, eikä vaunuja tai rattaitakaan enää tarvitse kuljettaa. En ole vielä päässyt testaamaan AT:a livenä mutta ainakin kuvien ja testien perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta.
4 kk takana ja ihan hyvin olen tilojen kanssa pärjännyt (+ kaksi kouluikäistä lasta), tosin mitään viikon reissua en ole perheineni tehnyt. Valitsin auton koska tilavampi ja monikäyttöisempi kuin ehdolla ollut 3-sarjan farkku. Takana hyvin tilaa istua ja takapenkin muunneltavuus paketti ehdoton jolloin tavaratilaa saa laajennettua tarpeen mukaan. Arkikäytössä kun penkit on taka-asennossa jopa aikuisella on tosi hyvät tilat pitkittäissuunnassa. En kaipaa sinne yhtään enempää tilaa. Tavaratila on vaunukäyttöön kompakti, mutta tavaratilan välipohjan jos ottaa pois saa tavaratilaan korkeutta reilusti lisää jos tarvetta on. Jos isompaa pysyvää tavaratilaa haluaa onhan gran tourer olemassa. Itselleni riittää active. Kompakti ja sporttinen (225i) kaikinpuolin..;)
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

Tulipahan tilattua työsuhdeautoksi AT tänään. 15.10.2015 tullut limited active edition (=business toisella nimellä), jossa 18i ja 18d koneisten autojen hinnat aika reippaassa alessa. Mulle tuli 18dA Limited Actice edition sport, jossa alea autoedussa 70e / kk vrt. normihinnasto.
Kokoonpano seuraava:
-Business plus -paketti (lämmitettävä ratti, mustat kattokaiteet, takaistuinetn muunneltavuuspaketti, PDC eteen + pysäköintiassistentti)
-Alpine white
-Antrasiitinvärinen kattoverhoilu
-Comfort access

Kovasti oisin halunnut vielä sähkötoimisen takaluukun, mutta ei millään saanut sitä enää tohon pakettiin...

Meillä on auton maksimivuokra 800e/kk (48kk/120tkm sopparilla) ja sain ton menemään muutaman euron alle.

Toimitus n. viikolla 5-6.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Mielenkiintoinen vaihtoehto tullut tähänkin mallisarjaan.
225xe A. Ladattava hybridi 224hv. Ja vieläpä nelivetoinen. Business malli hintaan 41 400€.

http://www.bmw.fi/content/dam/bmw/marke ... 432251.pdf
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

No katos prkl. Tossa ois ollut mun auto, jos ois ollut saatavilla pari kuukautta sitten. Saman hintainen 218dA:n kanssa. Tossa ois saanut bonuksena nelivedon, paremman suorituskyvyn ja alemman kulutuksen...

Aina ei voi voittaa :(
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Itsellä oli viime viikolla sijaisautona muutaman päivän 18d Grand Tourer. Päälimmäisin havainto oli se, että olipa oudon onneton vetopito! Saman huomio näköjään Active Tourerin osalta TM:kin kestotestissään. Suti koko ajan ja vetoluiston varoitusvalo vilkkui minkä kerkesi. Minulla havainnetta korosti vielä se, että yleenäs siis ajelen nelivedoilla ja sutiminen on tuntematon ilmiö. Mistähän moinen johtuu - vallankin etuvedossa? Ongelmia etupään alusta-geometriassa jne?

Muutenhan tuo oli todella positiivinen kokemus. Nelivedolla olisi oivallinen perheauto. Paljon tilaa takana (takakontti) ja tarpeen vaatiessa myös lisäpenkit siis käytössä. 18d ja automaatti tuntui olevan oivallinen voimalinja tuohon koriin. ja tuo uuden sukupolven diesel on tosiaan sivistyneempi kuin esim oman F10:n 20d. Nahat, hienot puulistat, iso navi ja kattoluukku tuohon niin on jopa ylellinen auto.
lowbero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14

Ajoin Active Tourerin joku aika sitten 218d koneella. Samanlaiset havainnot vetopidon osalta. Silloin oli liukas keli. Siihen mihin kiinnitin huomioita kun syheröpätkällä piti vähän provosoida etuvetoista niin tuo esp -on ohjelmoitu sellaiseksi ettei antanut paljon puskea. Ja otti aika pehmeästi kun sen aika tuli. Toki ylilyönneissä otti rajummin kiinni.

Etuvetoiseksi kääntyi liukkaissa risteyksissä aika ketterästi. Muistan vielä elävästi kuinka aluksi tuntui pieni puskeminen ja heti perään alkoi kääntymään pienemmällä kääntösäteellä, varmaan laittoi sisemmän takapyörän lukkoon tai lähes. No, ehkä vähän kulmikas mutta kääntyi kyllä eikä jatkanut puskemistaan tai että olisi täysin puuduttanut moottoritehon ja pysäyttänyt etenemisen.

Vähän kuitenkin veteli liukkaalla kiihdytyksissä etuvetoisen tapaan. Se mihin kiinnitin huomiota niin ulkomittoihin nähden ajossa tuntui tavallaan vähän raskaan oloisen auton tunnelma mikä oli hyvä asia. Odotin paljon enemmän huojuvampaa ja keinuvampaa menoa mutta yllättävän jämäkkä auto oli ajaa tila-autoksi.

Tuulilasi oli tietynlainen tähystysluukku vaikka ulos näkee kuitenkin hyvin bemariksi. Vähän aikaa otti kunnes tottui a-pilareihin näkökentässä ja korkeaan ajoasentoon. Koeajon jälkeen taas tuntui vähän aikaa 'tavallinen’ auto kuin ettei sieltä olisi nähnyt mitään ulos.

Outo piirre oli vähän myös se että ratti tuntui olevan vähän sivussa eli ei tuolin kanssa täysin samassa linjassa. Ei haitannut ajamista mutta kiinnitti huomioita. Autossa oli sport -penkit jotka tuntui sivutuen osalta jotenkin paremmalta kuin omassa F34:ssa. En tiedä oliko penkeissä eroa vai vaikuttiko erilainen istuma-asento yms.

Rengasäänet oli vähän kovahkot / humina ohjaamossa. Renkaina R2 kitkat. Luulen että vähän vielä korostuu noissa tila-autoissa joissa tuota kaikukoppa -tilaa riittää. Alustan äänet ei kuitenkaan olleet pahat eikä ollenkaan kolissut rumasti sisään.

Mutta kylmä auto se oli 218d moottorilla. Kun liikkeen pihasta lähti pakkasyön (yli -10 pakkasta) jälkeen, niin tuntui ettei auto lämpene sisältä ollenkaan.

Active tourerissa se tilan tunne oli kyllä mukava ja takanakin on erittäin hyvin tilaa. Pituus ja korkeussuunnassa on erittäin hyvin tilaa ulkomittoihin nähden. Leveyssuunnassa saattaa tulla liian ahdasta jos vaikkapa kolme turvaistuinta pitäisi pystyä asentelemaan.

Kokonaisuutena hyvä auto ja voisin hyvillä mielin ajella tälläisellä. Neliveto-hybridi -malli voisi olla aika maukas perheenkuljetin.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

oli tuossa viime yön 225xe latauksessa ja illalla ja aamulla ajossa. Kiitos Wetterille.

huonoista ominaisuuksista päällimmäiseksi jäi mieleen kova rengasmelu muuten hiljaisessa autossa. Tuntui että mitään muuta ääntä ei kuullut kun nastarenkaat. Eli autossa oli kovaääniset Pirelli nastat koossa 17 tuumaa, joka on muuten myös pienin mahdollinen vannekoko. Tutkin hieman tätä Pirelliä ja oli saanut TM Luotettavassa Rengastestissä (R) maininnan kovasta nastamelusta, minusta erittäin huono valinta koeajoautoon. Tähän koeajoautoon tuleekin kuulemma toiset talvirenkaat :D

Ajettavuus on erinomainen, siis hämmästyttävän hyvä lähtökohtaisesti etuvetoiseksi, ohjaus ja alusta toimivat paremmin kuin meidän 2014 f11 520xd:ssä. Referenssiksi lisäksi ajoin viime viikolla (kovaa) lumisella pätkällä ja jääpinnalla M135 xDrive, 430xd, 330xd ja X4 30d:llä, eikä tämä tuntunut huonommalta tai "etuvetoisemmalta". Alusta on hieman kova, mutta suodatti toisaalta yllättävän hyvin lumipintaisen tien kiharat. Tuntuma tiehen on siis hieno. Nelivedon toiminnasta mutkaisella lumipintaisella pikkutiellä 60+ km/h vauhdilla sai ihan hyvän kuvan ja tuntuman, ei puskenut eikä lipsunut. Tosin en ajanut liikkeen autolla mitenkään kahva edellä tai luisussa. Sellaisen piirteen huomasin että kun lähti taajamassa jäisestä risteyksestä reippaasti, polttomoottori tulee noepasti mukaan isoilla kierroksilla kun takapää sutaisee vähänkin jäisellä pinnalla. Vaimo kävi myös ajamassa ja sanoi että kiva ajaa.

Ajoin kotoa takaisin liikkeeseen aamulla täysin ladattuna, moottori kävi n 20 km matkalla noin 6-7 km, silloin kun ajoin yli 80 maantiellä ja 100. Osan 80 vauhtisesta tiestä mentiin pelkällä sähkömoottorilla, olisiko johtunut siitä että käytin navigaattoria? Perillä sähköä oli jäljellä 51%. Teho-paino suhde kohdallaan.

Connected Drive ja Remote services toimivat kännykästä kunhan sain ne aktivoitua Connected Drive sivustolta (liityntä tietty poistettu nyt koeajon jälkeen :D). Eli aamumuroja syödessäni laitoin sisätilan esilämmityksen käyntiin noin 10 minuutiksi. Tuolla voi ohjata myös latausta, lukkoja valoja tms. Tulee vakiona tässä hybridimallissa.

tälläinen siis tulossa perheeseen
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Hyvä arvostelu ja fiilistely, kiitos :-)
wilho kirjoitti:Ajoin kotoa takaisin liikkeeseen aamulla täysin ladattuna, moottori kävi n 20 km matkalla noin 6-7 km, silloin kun ajoin yli 80 maantiellä ja 100. Osan 80 vauhtisesta tiestä mentiin pelkällä sähkömoottorilla, olisiko johtunut siitä että käytin navigaattoria? Perillä sähköä oli jäljellä 51%. Teho-paino suhde kohdallaan.
Tämä jäi hieman mietityttämään. Nuo uudet eDrivet ovat kaikkien lukemieni artikkelien perusteella suunniteltu siten, että auto yrittää käyttää navigaattoriin ohjelmoidulla matkalla kaiken mahdollisen tehon akusta, jotta akku on aivan tyhjä määränpäähän päästessä. Oliko sulla mahdollisesti "SAVE battery" -moodi käytössä tai oliko ulkona paljon pakkasta? :conf:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

oli AutoEdrive päällä, ihan tarkoituksella, kun halusin testata mikä on akun käyttöprosentti tuollaisessa sekalaisessa ajossa. Pakkasta oli ehkä 2 C. Akun kohtuu pienestä kapasiteetista johtuen virta nousee aika isoksi kapasiteettiin nähden kun mennään yli 60-70 kmh, joten uskon että tästä syystä polttomoottori tulee mukaan maantie ja moottoritienopeuksissa.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

wilho kirjoitti:Referenssiksi lisäksi ajoin viime viikolla (kovaa) lumisella pätkällä ja jääpinnalla M135 xDrive, 430xd, 330xd ja X4 30d:llä, eikä tämä tuntunut huonommalta tai "etuvetoisemmalta".
Niin aina :lol: Kukapa sitä omaa ostostaan haukkuisikaan, mutta ohan toi M135xd pikkusen eri peli liukkaallakin, kuivasta asfaltista nyt puhumattakaan saatika vähänkin mutkan tynkää tai kovaa ajaessa. Vois sanoa jopa eri planeetalta. Kyllähän tietty 2-sarjalaisellakin hyvät ominaisuudet on perhekopiksi, ei käy kieltäminen mutta kyllä uus äx-ygöne ja 2-srj. AT aika kaukana ovat noista takavetopohjaisista ajokäytökseltään kun ajamaan aletaan. Mutta joo, huippuauto kuitenkin arkeen ja juhlaan, varmasti pärjää.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

masaf1 kirjoitti:
wilho kirjoitti:Referenssiksi lisäksi ajoin viime viikolla (kovaa) lumisella pätkällä ja jääpinnalla M135 xDrive, 430xd, 330xd ja X4 30d:llä, eikä tämä tuntunut huonommalta tai "etuvetoisemmalta".
Niin aina :lol: Kukapa sitä omaa ostostaan haukkuisikaan, mutta ohan toi M135xd pikkusen eri peli liukkaallakin, kuivasta asfaltista nyt puhumattakaan saatika vähänkin mutkan tynkää tai kovaa ajaessa. Vois sanoa jopa eri planeetalta. Kyllähän tietty 2-sarjalaisellakin hyvät ominaisuudet on perhekopiksi, ei käy kieltäminen mutta kyllä uus äx-ygöne ja 2-srj. AT aika kaukana ovat noista takavetopohjaisista ajokäytökseltään kun ajamaan aletaan. Mutta joo, huippuauto kuitenkin arkeen ja juhlaan, varmasti pärjää.

Joo, tää onkin tulossa perheen emännän käyttöön, joten turvallisuusaspekti etusijalla, toki M135 on eri peli mutta eipä mene samalla tavalla vetelemättä asvalttiurissa kun tuo x1 tai AT, eli siis mini clubman, mikä se oikeastaan on. On tottunut nyt ajamaan tuolla vetelevällä ja huonolla ohjauksen keskialueella varustetulla pappapemarilla (520 xd) jossa neliveto. Tämä tulee sitten vaihtumaan itselleni vähän toiselaiseen bemariin :)

Ja noilla kuusipyttyisillä ajettiin ihan "oikeasti" suljetulla tiellä. Minulla oli todella kova ennakkoluulo noita minejä kohtaan ( AT ja x1) mutta olinpa pahasti väärässä.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kyl se X1 tai AT:kin varmaan vetelis, jos pistäis suhteessa yhtä läskit renkaat alle ku M135:ssa on. Oisivat varmaan aika hirveitä :)
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

wilho kirjoitti: Connected Drive ja Remote services toimivat kännykästä kunhan sain ne aktivoitua Connected Drive sivustolta (liityntä tietty poistettu nyt koeajon jälkeen :D). Eli aamumuroja syödessäni laitoin sisätilan esilämmityksen käyntiin noin 10 minuutiksi. Tuolla voi ohjata myös latausta, lukkoja valoja tms. Tulee vakiona tässä hybridimallissa.

tälläinen siis tulossa perheeseen
Olikos tuo remote service helppo yhdistää ja pitääkö se olla piuhan päässä lämmityksen aikana? Ja kuinka tuo 10min riitti lämmittämään? Toivottavasti tosin selvinnee kyllä itsellenikin ensi viikolla koeajossa... Grand Toureri oli jo pari päivää ajossa, mutta siitä jäi sellainen ikävä koppiauto fiilis, joten vaihtelun vuoksi toivottavati tämä olisi parempi ja at näyttäis ainakin olevan matalampi. Jopa vaimo kommentoi sponttaanisti kuinka tylsä auto grand tourer oli ajaa vs nykyinen f20:nen ja hänen suunnastaan ei yleensä ole tullut juuri muuta kommenttia kuin "ihan kiva" tms välinpitämätöntä.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Vastaa Viestiin