BMW F45 Active Tourer kokemuksia

F45, F46
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

japi2010 kirjoitti:Tietääkseni 6 vaihteinen ja näin sanoin huoltokin, ei ole tullut kiinnittetyä huomiota mutta siihen kyllä että väännättää isolla vaihteella paljon enemmän kuin 1-sarjalainen. Tästä sanoin huoltookin kun kysyivät kokemuksia ja samaan ääneen sanoivat että 2-sarjassa 6v ja 1-sarjassa 8 v.

Vieläkin uskaltaisin väittää vastaan sillä räjätyskuvatkin ko. mallista antavat 8-v. laatikon varaosanumeron. Helpoitenhan asia selviää ajossa vaihtamalla manuaali puolella suurin vaihde päälle.
GA8F22AW.png
GA8F22AW.png (301.76 KiB) Katsottu 89816 kertaa
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

tähän tulikin jo vastaus, mutta:
itse asiassa huolto on oikeassa 1-sarjan osalta, siinä on pehmeämmin toimiva ZF:n 8 v laatikko. 2-sarjan active ja gran tourereissa käytetään Aisinin laatikkoa, joka kierrättää aika alhaalta, huomaa myös hybridissä bensakoneella. Mutta huolto on vain osittain oikeassa 2 sarjan GTssä on 6-v Aisinin laatikko, paitsi 220xd on 8 vaihdetta. http://www.bmw.fi/content/dam/bmw/marke ... 429940.pdf
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

täytyy testata käytännössä vaikka eiköhän nämä em. vastaukset puhu 8 v puolesta...
mankos
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Marras 2016, 15:59
Auto: 520 dt xd-16

Olipa karmea kokemus ajaa 218i active toureria, oli huollon sijaisautona pari päivää ja ilolla palautin sen takaisin. Ihan uusi auto (ei voi bemariksi sanoa) rämisi ja kolisi joka kohdasta. Moottori ja vaihteisto oli kuin jostain 70-luvun automaatti vaihteisesta opelista. Tämä auto ei vastaa miltään osin sen hankintahintaa..kannattaa hankkia tällainen menopeli sellaiselta valmistajalta joka niitä osaa tehdä.
Tikka tuulispää
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Loka 2015, 23:32

No pitkä on ollut huolto -16 F10:lle. Toivottavasti toivut tuosta sijaisauton kärsimyksestä. Omat kokemukset vastaavasta kikottimisesta eivät kirvoittaneet avautumista millekään foorumiille.
mankos
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Marras 2016, 15:59
Auto: 520 dt xd-16

Ei ole f10. No kuitenkin tuo huippu aktiivisesti rämissyt ja resonoinut kottero oli melkein 4 vrk ajossa kun meni vkonlopun yli.. ja hävetti niin paljon ajaa sillä että pidin paperipussia päässä. Sentään jaksoit kirjoittaa muutaman sanan, eikä tuosta järkytyksestä voi toipua.
Tikka tuulispää
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Loka 2015, 23:32

No tuo paperipussi selittää paljon. Taisin nähdäkin sut.
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

Tuli vaihdettua F30 -> F45.
Ensivaikutelmat (17" kitkoilla): Kulkee hyvin suoraan, kääntyy mukavasti mutkiin, vaihteisto toimii kivan tarkasti ja lyhyin liikkein.
F30 verrattuna, niin F30 äänimaailma oli jyrisevämpi ja F45 on alle 80km/h hiljaisempi sisä-ääniltä. Sisätilat F45 osin laadukkaamman tuntuinen.
Manuaalivaihteistolla täytyy totutella, että muistaa vaihtaa vaihteita risteyksiin tullessa. Ajoin myös 6-vaihteisen automaatin, en olisi ottanut mistään hinnasta, 8-vaihteisen hinta taas kohosi liika korkealle.
alapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A

Ensimmäinen suurempi huolto nyt takana 65 000 km takana ( ECO-prolla lähes aina ). huolto n680€ ei paha .. Mutta tarkastuksessa huomattu että vasen etuiskarissa pieni vuoto ... huoltotiskin kaverin mukaan takuu ei mukamas enää korvaa kun takuu ei enää voimassa .. ?? oky. auto on nyt 2v ja vajaa kuukausi vanha !!
arvio n.840€ . pientä kädenvääntöä .
Kolme tehdaskorjausta tai tarkastusta tehty. oikean etupyörän vetoakselin suojakumin tarkistus . äänenvaimentajan suoja ja oikean etupenkin kiskojuttu ?. Oikea etuakseli menee kuulemma takuseen ja vaihto lähiaikoina. ! .. Toivotaan ettei etupään ripustus ei ole tämän auton tulevia ongelmia. Muuten kiva auto . kiva ajaa .
alapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 08:39
Auto: X3xDrive20d MHEV M1G
ex:F45 225iAxDrive ,F30 328A

Oikean etupyörän vetoakseli vaihdetaan tehtaan pyyntöjen mukaan. Suojakumi ei ollut kunnolla asennettu .. Etupään iskarit vaihdetaan maahantuojan piikkiin. Vasemmassa etuiskarissa havaitun vuodon takia.
Auto kannattaa käyttää ennen 2 vuoden täyttymista kuntotarkastuksessa . Laakkosen mukaan se on ilmainen . Itse en saanut siitä mitään infoa ..
Uusi karttapäivitys maksoi n.150€ . Toimitettiin muistitikulla.
Auto on hyvä Keskikulutus kivunnut taas talvikelien ja kaupunkipyörityksessä 7.3/100 . 0.5 litraa enemmän kuin edellinen 3-sarjalainen vaikka sama moottori . Neliveto ja korkeampi kori rokottaa tietty.
TR2013
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013

Moottorinlämmitys säteilylämmittimellä näyttää toimii hyvin -12 pakkasesta n.1,5 tunnin lämmityksellä, öljyt +4 ja vesi +7.
Osaako joku sanoa, miksi vesi lämpenee noin lämpimäksi pelkällä pohjan säteilylämmityksellä?

Ensimmäinen pidempi reissu tehtynä. Auto tuntuu hyvältä pitkällekin matkalle. Hakkapeliitta R2 renkailla kulkee hiljaisesti ja vakaasti.

Kulutus Ajotietokoneen näytöltä.
Seinäjoki - Tampere väli 5.1 l/100km
Tampere - Helsinki väli 7,5 l/100km

Nopeudet tavallisesti 5-10 yli rajoituksen.
Saa nähdä mitä kesäkelit tuo.

Aiemmin F30 316i kesäkelillä näytti menneen.
Ajotietokoneen näytöltä.
Seinäjoki - Tampere väli 5.1 l/100km
Tampere - Helsinki väli 6.1 l/100km

Todelliset kulutukset tankatessa ollut 0 - 0,2 l enempi.
Nopeudet tavallisesti 5-10 yli rajoituksen.
bear69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Touko 2017, 20:35
Auto: BMW 320i xdrive touring

Onko 225xe:n huollot kalliimpia kuin perus bensiini malleissa? Ja onko huolto välit samat?
paki303
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Touko 2017, 23:20

bear69 kirjoitti:Onko 225xe:n huollot kalliimpia kuin perus bensiini malleissa? Ja onko huolto välit samat?
Volkkarissa ainakin öljynvaihto oli 15km välein. Huoltohinnat kiinnostaa, onko kenelläkään kokemuksia?


Sent from my iPad using Tapatalk
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Parin päivän jälkeen fiilikset ovat että vaihto aiemmasta F20 118d:stä F45 225xe:hen on ollut selkeä parannus.
Erityisesti liikkeelle lähdöt ovat reippaita eikä niissä ole kuin minimaalinen viive verrattuna aiempaan.
Koska alusta tuntuu jämäkämmälle kuin aiemman perusalusta, voisin uskoa että mutkissakaan ei auto ala samalla tavalla kallistelemaan ja vaappumaan.

Talven tullessa on ihan mielenkiintoista nähdä minkälaiset ovat michelin x-ice kitkarenkaat, jotka ovat kokoa 225/50 eli itse asiassa leveämmät kuin nämä vakiokokoiset kesärenkaat 205/55. Taisi tuo aiempi koko olla halvempi koko tms.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
bear69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 24 Touko 2017, 20:35
Auto: BMW 320i xdrive touring

Kertokaapa BMW 225xe omistajat oletteko olleet tyytyväisiä?
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

meillä ainakin kyllä

huoltoihin:

Ei ole kalliimpia jos esim huolenpitohinnastosta katsoo. Sitten näyttää ainakin meidän 225xessä huoltoväliksi tulevan lähemmäksi 40tkm ilmeisesti johtuen siitä että osa matkoista menee sähköllä. Eli noissa on conditional based service joka siis perustuu mittaukseen, ajotapaan yms jossa ohjeellinen huoltoväli on 30tkm.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

niin siis pari asiaa jotka voisivat olla paremmin

- sport alusta on turhan jäykkä
- rengasmeteli on hiukan kova
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

wilho kirjoitti:niin siis pari asiaa jotka voisivat olla paremmin

- sport alusta on turhan jäykkä
- rengasmeteli on hiukan kova
Sinällään hauskaa kuinka erilaisia mielipiteitä eri kuskeilla on.

Itse olen sitä mieltä että alusta saisi olla vieläkin hieman jäykempi, koska erityisesti mutkissa tuo auto tuppaa "heijaamaan" hieman turhan paljon (jopa vaimo on tuosta samaa mieltä). Ei toisaalta yhtään ihmetytä kun korkeutta sekä painoa on hieman enemmän kuin monessa muussa suht pienessä autossa. Vertailukohtana on tässä tapauksessa F20 118d ja F10 DDC alustalla.

Rengasmeteli on tosin selkeämpi suurempi kuin F10:ssä, mutta mielestäni se ei ole juurikaan ongelma, kenties sen takia että tilasin ko. auton ei runflat renkailla (F10:ssä on 19" run-flatit, toistaiseksi).
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

se että heijaako eli kallistuuko auto mutkissa riippuu kallistuksenvaimennuksesta eli ei siitä että jousitus on liian jäykkä. Parhaiten tämä ilman M-malleja on ollut hallinnassa e46 coupeessa ja compactissa M-Sport alustan kanssa. Ne kulki kuin mikroautot juuri kallistelematta. E92ssa mikä minulla oli oli alusta jo pilattu liian jäykällä sport jousituksella ja vastaavasti toisaalta liian löysällä kallistuksenvaimennuksella. Tällä pyritään saamaan auto vähemmän yliohjaavaksi ja siten turvallisemmaksi.

Meillä on kanssa normaalirenkaat juuri tuon melun vähentämiseksi, toimii ihan kohtuullisen hyvin melun kannalta. Mutta myöskään talvirenkaat jotka ovat Conti IC2set eivät ole kauhean pahat äänitasoltaan.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
paki303
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Touko 2017, 23:20

Mikä muuten on 225xe:n kulutus maantiellä tai kaupungissa kun sähkö on huvennut. Kävin testaan Miniä ja samalla myös bemmiä ja nyt pohdintana kumpi olisi soivempi peli, hinnat lähestulkoon samoissa.


Sent from my iPad using Tapatalk
Vastaa Viestiin