Sivu 6/6

Re: BMW F45 Active Tourer kokemuksia

Lähetetty: 04 Tammi 2018, 11:20
Kirjoittaja TR2013
Tullut vuosi täyteen F45 ratissa. Mitään suurempaa valituksen aihetta ei ole tullut vastaan ja kertaakaan ei ole tarvinnut käydä takuuhuollossa, joka on suuri parannus verrattuna F30.
Manuaali vaihteistoon totuttelu otti aikansa ja seuraava auto tulee olemaan automaatti. Perheen kasvun myötä malli vaihtuu kyllä F46:een eli Gran Toureriin sen verran tyytyväinen tähän kulkineeseen olen ollut.
Huojuntaa/ohjaustunnottomuutta ei tässä autossa huomaa, mutta silloin kun F45 tuli markkinoille kävin sen koeajamassa ja siinä autossa oli selvästi häiritsevä viive auton vastaamisessa ohjausliikkeeseen.
Jos jotain parannusta, niin peilin paikka on liian alhaalla ja estää näkemistä oikealle liikaa.

Re: BMW F45 Active Tourer kokemuksia

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 20:12
Kirjoittaja laituri
Onkohan kellään kokemuksia hybrid -mallista? Lähinnä siis kiinnostaa miten neliveto käytännössä toimii? Onko akuissa aina sen verran virtaa, että neliveto on päällä vai onko auto ainoastaan etuvetoinen, kun akku on tyhjä?

BMW F45 Active Tourer kokemuksia

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 21:03
Kirjoittaja lortti
Mulla oli sijaisautona tuollainen muutaman päivän. Akuissa on aina sen verran virtaa että neliveto auttaa esim kiihdytyksissä, muutenkin se kytkeytyy vain tarvittaessa. Pelkällä sähköllä mennessähän tää on siis takavetoinen.

Enivei auto on sellainen koppero josta on ajamisen ilo kaukana että tällainen puolivillainenkin ratkaisu riittää.

Re: BMW F45 Active Tourer kokemuksia

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 17:41
Kirjoittaja laituri
Kiitokset tiedosta, olen itseasiassa harkitsemassa Minin Countrymania, jossa on sama tekniikka. Active Tourer ei houkuttele millään mittarilla. Eihän tämä siis oikeasti ole mikään neliveto, mutta hybridin verotus kiinnostaa työsuhdeauto mielessä.

Re: BMW F45 Active Tourer kokemuksia

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 13:11
Kirjoittaja samulis
Me päädyttiin nimenomaan Miniin kun sai saman tekniikan, mutta aivan eriluokan korissa. Fiilis Minissä on kyllä aivan huippu varsin mikroautomainen verrattuna siis 225xe:n koppikomennukseen ja jos viitsii pistää vähän lisää nahkoihin, mini yours rattiin yms niin on suorastaan luxury auto. Itse olen kaivannut "countryman" moodia, missä sais pakotettua nimenomaan nelivedon lähtiessä suoraan päälle, en tosin tiedä onko se aina näin vai ei, koska ei mitään ongelmia ole tullut vaikka hieman yrittänyt. Ajettavuuskin yllättävän lähellä "oikeita" nelivetoja vaikka esc:tä en ole kokonaan vielä poistanut. Sähkö takavedolla on ihan kiva viedä autoa liukkaalla luisussa vaikkei DSC moodissakaan auto päästä itseään oikein isoihin luistoihin. Varsin tasapainoinen ajettava muutoinkin jos siis ihan normiliikenteessä ajelee, polttomoottori lähtee tulille täysin huomaamatta ja kiihdytykset on tasaisia vetoja sähkömoottorien kanssa, vaihtokohtia ei huomaa. Akuissa pitää olla virtaa, jotta autolla on oikeasti hauska ajaa ja jotain se yrittää aina siellä säilyttääkkin, mutta tyhjilläkin akuilla liikkuu toki normiliikenteessä.