Mielestäni GLA on juuri se malli mihin on pakko verrata, jos haluaa verrata samaa kokoluokkaa. Molemmat ovat 4,4m pitkiä maavaraltaan hieman korotettuja henkilöautoja. GLA perustuu mersun A pohjaan mitä käytetään kaiketi myös B:ssä ja X1 jakaa Minin(?) ja active tourerin levyn. Muut käyttötarkoitukset asettavat varmasti joitain rajoitteta sekä meseen että bemmiin. Sen näkee sitten koeajolla. X3, A5 ja GLC on kaikilla mittareilla astetta ylempänä.
Jos haluaa maksimoida euroa kohden saatavan hyödyn niin sitten vertailu suoraan tulevaan E-mersuun. Helsingissä ei montaa paikkaa ole mihin X1 pääsee mutta E-mese ei. Ero maavarassa on niin mitätön
Uusi F48 BMW X1
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Juu, pakko kai se GLA olla vertailussa meseltä, mutta on niin säälittävän pieni sisältä, ettei mitään jakoa. Kuin F30 ja Porsche 911 olisi perheautovertailussa, jos GLA:n ja X1:n pistää viivalle.legionofboom kirjoitti:Mielestäni GLA on juuri se malli mihin on pakko verrata, jos haluaa verrata samaa kokoluokkaa. Molemmat ovat 4,4m pitkiä maavaraltaan hieman korotettuja henkilöautoja. GLA perustuu mersun A pohjaan mitä käytetään kaiketi myös B:ssä ja X1 jakaa Minin(?) ja active tourerin levyn. Muut käyttötarkoitukset asettavat varmasti joitain rajoitteta sekä meseen että bemmiin. Sen näkee sitten koeajolla. X3, A5 ja GLC on kaikilla mittareilla astetta ylempänä.
Jos haluaa maksimoida euroa kohden saatavan hyödyn niin sitten vertailu suoraan tulevaan E-mersuun. Helsingissä ei montaa paikkaa ole mihin X1 pääsee mutta E-mese ei. Ero maavarassa on niin mitätön
Katumaasturilla ei tee kesällä mitään, mutta talvisin kaupungin kaduilla pyöriminen on sillä simppelimpää kuin sedanilla. Silloin voi kelistä riippuen olla yllätävän paljon eroa liikkumisen vapaudella. Itse olen sedan-miehiä, mutta emäntä halusi maasturin, niin nyt sitten siihen tuli taas mentyä.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Olin leimaamassa omaa pikkuäksää ja lopuksi inssi kysy, että ootko tarvinnu nelivetoa kertaakaan(?). Sanoin joo, joka päivä...Pitkis kirjoitti:Katumaasturilla ei tee kesällä mitään, mutta talvisin kaupungin kaduilla pyöriminen on sillä simppelimpää kuin sedanilla. Silloin voi kelistä riippuen olla yllätävän paljon eroa liikkumisen vapaudella. Itse olen sedan-miehiä, mutta emäntä halusi maasturin, niin nyt sitten siihen tuli taas mentyä.
Onhan se kuitenkin erilainen ajaa. Huomasin, kun mietin ennen X1:stä seuraavia: A4 etuveto, A4 Quattro ja A4 Allroad versioiden välillä. A4 ilman Quattroa ja Quattrolla on ihan erilainen ajaa esim. mutkaramppia tai hiekkatietä, kuin etuvetoinen. Sitten vaan päädyin tähän rääpäleeseen joka möllötti Deltan nurkassa niin voimaa uhkuen, mutta yksin...tunteella ostin kokonaan ja koeajon jälkeen en muuta ajatellutkaan . Itse rinnastan nykyisen X1:n käytettävyyden puolesta esim. Ocu Scouttiin, A4 allroadiin ja muihin korotettuihin varkkuihin ). Nykyinen X1 on kuitenkin korotettu pikkufarkku eikä citymaasturi. Uusi X1 on sitä vastoin ehta "citimaasturi" jo ulkomuodoiltaankin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29 Elo 2015, 15:22
- Auto: BMW X1 18iA Business, BMW 118iA Business
Aika erikoinen hinnoittelu X1:ssä.
Grand Tourerissa 220iA business on halvempi kuin 218dA business, mutta X1:sä 20iA on paljon kalliimpi 18dA:ta.
Saakos Grand Toureriin tai X1:een tehdas webastoa?
Grand Tourerissa 220iA business on halvempi kuin 218dA business, mutta X1:sä 20iA on paljon kalliimpi 18dA:ta.
Saakos Grand Toureriin tai X1:een tehdas webastoa?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Uusi X1 lienee loistava ostos mutta tuleva X2 on se jota itse odotan...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Mistä saat Saksan autoverottomat hinnat? Oman tulkintani mukaan hinnat menee näin
SAKSA
20d VEROLLINEN hinta alk. 40200 €
25d VEROLLINEN hinta alk. 42500 €
"Bei den Preisangaben handelt es sich um unverbindliche Empfehlungen des Herstellers inkl. 19 % MwSt. und exklusive Überführungskosten." Eikös toi tarkota, että sisältää alv. 19%?? Vai olenko mä ihan urko?
SUOMI
20d VEROTON hinta alk. 40780 €
25d VEROTON hinta alk. 46600 €
20d VEROLLINEN hinta alk. 51266 € = "suomilisää" + 11066 €
25d VEROLLINEN hinta alk. 59039 € = "suomilisää" +16539 €
ELI
Saksassa verollisetkin hinnat on halvemmat, kuin Suomessa verottomat. En minäkään ymmärrä Suomalaista autohinnoittelua, mutta kait tuo meri välissä aiheuttaa meille kalliit hinnat
SAKSA
20d VEROLLINEN hinta alk. 40200 €
25d VEROLLINEN hinta alk. 42500 €
"Bei den Preisangaben handelt es sich um unverbindliche Empfehlungen des Herstellers inkl. 19 % MwSt. und exklusive Überführungskosten." Eikös toi tarkota, että sisältää alv. 19%?? Vai olenko mä ihan urko?
SUOMI
20d VEROTON hinta alk. 40780 €
25d VEROTON hinta alk. 46600 €
20d VEROLLINEN hinta alk. 51266 € = "suomilisää" + 11066 €
25d VEROLLINEN hinta alk. 59039 € = "suomilisää" +16539 €
ELI
Saksassa verollisetkin hinnat on halvemmat, kuin Suomessa verottomat. En minäkään ymmärrä Suomalaista autohinnoittelua, mutta kait tuo meri välissä aiheuttaa meille kalliit hinnat
Saako saksasta haettua verottoman kipon jos verot maksaa suomeen? Vai onko aina maksettava maahan verot jos sen sieltä ostaa uutena? Siis jos ei rekisteröi siellä?kokkopa1 kirjoitti:Mistä saat Saksan autoverottomat hinnat? Oman tulkintani mukaan hinnat menee näin
SAKSA
20d VEROLLINEN hinta alk. 40200 €
25d VEROLLINEN hinta alk. 42500 €
SUOMI
20d VEROTON hinta alk. 40780 €
25d VEROTON hinta alk. 46600 €
20d VEROLLINEN hinta alk. 51266 € = "suomilisää" + 11066 €
25d VEROLLINEN hinta alk. 59039 € = "suomilisää" +16539 €
Tuli vaan mieleen että tulisi halvemmaksi hakea saksasta veroton auto jonka rahtaisi tänne ja verottaisi sitten suomeen. Mutta ei taida onnistua tuo.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Saksassahan ei ole autoveroa, joten saksan bimmerin hinnat ovat hinta ilman autoveroa, mutta ALV on toki sielläkin. Siinäpä piilekin osa vastauksesta alkuperäiseen kysymykseeni. Saksan alv on 19% ja suomen 24%. Jos hinnat puhdistetaan ALV:stä lopputulema on se että d20 on suomessa 894e halvempi kuin saksassa ja d25 on 1785e kalliimpi. Eli ei noissa hinnoissa jurikaan ole ihmettelemistä. Oletan että X1 kysyntä keskittyy suomessa d20 ja saksassa on enempi vientiä d25:lle. Lopputulema on varmaan se että jos suomeen tulee joskus myyntiin xDrive X1 d16 koneella se on varmaan melkoisen edukas...
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä se X2 sieltä tulee, usko pois!kokkopa1 kirjoitti:Eiks X2 oo jotain urpaanilegendaa?
Markkinatutkimuksien mukaan juuri SUV-tyyppisten autojen myynti tulee lisääntymään hurjasti.
Ja siihen BMW:n X2 tulee aivan varmasti iskemään.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Näin se näyttää menevän, mutta ainakin itselleni X1 1.6 koneella on yhtä kiinnostava autona, kuin Suzuki Alto.Masu kirjoitti:Saksassahan ei ole autoveroa, joten saksan bimmerin hinnat ovat hinta ilman autoveroa, mutta ALV on toki sielläkin. Siinäpä piilekin osa vastauksesta alkuperäiseen kysymykseeni. Saksan alv on 19% ja suomen 24%. Jos hinnat puhdistetaan ALV:stä lopputulema on se että d20 on suomessa 894e halvempi kuin saksassa ja d25 on 1785e kalliimpi. Eli ei noissa hinnoissa jurikaan ole ihmettelemistä. Oletan että X1 kysyntä keskittyy suomessa d20 ja saksassa on enempi vientiä d25:lle. Lopputulema on varmaan se että jos suomeen tulee joskus myyntiin xDrive X1 d16 koneella se on varmaan melkoisen edukas...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
- Auto: Reihen-Vierzylinder
- Paikkakunta: Finnland
Näin juuri.Ricracing kirjoitti:Kyllä se X2 sieltä tulee, usko pois!kokkopa1 kirjoitti:Eiks X2 oo jotain urpaanilegendaa?
Markkinatutkimuksien mukaan juuri SUV-tyyppisten autojen myynti tulee lisääntymään hurjasti.
Ja siihen BMW:n X2 tulee aivan varmasti iskemään.
Siinä on sitten jälleenmyyjillä "kivaa" tulevaisuudessa mahduttaa sisätiloihinsa 6 erilaista BMW maasturia, pari tila-autoa, muutama Gran Coupe, Gran Tourismoa, erikokoisia Coupe -malleja ja ehkäpä joskus vielä avokattoinenkin maasturi
Mikäs siinä. Kuluttajana on kivaa, että vaihtoehtoja löytyy
X2:sta voisi jatkaa tähän ketjuun: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=27&t=9216#p82226" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ei ymmärrä tuota hinnoittelua. Siis liki vitossarjan tasoa?? Ja eihän tuo jää X3:stakaan kuin muutaman tonnin päähän. En tavannut hinnastoja tarkasti, mutta n. suunnilleen näin.
Vaikka olis kokonaan uusi malli, tilavampi, laadukkaampi jne. on tuo hinta silti mielestäni pielessä. Ehkä en kuulu kohderyhmään.
Vaikka olis kokonaan uusi malli, tilavampi, laadukkaampi jne. on tuo hinta silti mielestäni pielessä. Ehkä en kuulu kohderyhmään.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tsekkailin tuota uutta mallia livenä. Yllättävän samanoloinen oli kuin edellinen malli. Eroja juu on, mutta perusajatus ihan tuttu. Tavaratila on merkittävästi suurempi, sen kyllä huomaa heti.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Luin IS jutun uudesta Passat Alltrackista ja sen hinnoittelun vertaaminen Saksa-Suomi välillä pistää miettimään BMW:n hinnoittelupolitiikkaa Suomessa.Bjork kirjoitti:Ei ymmärrä tuota hinnoittelua. Siis liki vitossarjan tasoa?? Ja eihän tuo jää X3:stakaan kuin muutaman tonnin päähän. En tavannut hinnastoja tarkasti, mutta n. suunnilleen näin.
Vaikka olis kokonaan uusi malli, tilavampi, laadukkaampi jne. on tuo hinta silti mielestäni pielessä. Ehkä en kuulu kohderyhmään.
Vertailukohtana tässä on Passat farkku (koska Alltrack on vasta tulossa), Highline varustetasolla ja tehokkaimmalla (240Hv) dieselillä. Auto maksaa Saksassa IS artikkelin mukaan 46700 euroa ja Suomessa 55000 ja rapiat. Eroa Saksan ja Suomen hinnoissa on "vain" n. 8300 euroa.
Uusi X1 maksaa tehokkaimmalla dieselillä Saksassa 42500 euroa ja Suomessa 59000 euroa. Hintaeroa on siis melkein 17000 euroa Suomen hyväksi eli tuplat mitä Passatissa.
Pistää kyllä ihmettelemään miten BMW Suomi hinnoittelee premiumin vielä potenssiin kaksi, varsinkin kun bemarissa on pienempi päästöarvo (137g/km), kuin tuossa Passatissa (140g/km).
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Lisätään ihmettelyä Bemarin ja uuden X1 hinnoittelupolitiikkaan vertailemalla Active Tourer 225iA xDrive M Sport malleja.
Saksassa hinta 43100e ja Suomessa hinta 52137e eli eroa 9037e.
Otetaan vertailuksi uusi X1 samalla tekniikalla, jotta päästöt ovat samat.
Saksassa hinta 225iA xDrive Sport Line versiolla 44800e ja Suomessa hinta Business mallilla on 62474e, eroa käsittämätön 17674e. Varustetaso noissa lienee lähellä toisiaan.
Eli kyllä ei tällä hinnoittelupolitiikalla minusta ainakaan saada uutta X1 asiakasta, se on varma.
Saksassa hinta 43100e ja Suomessa hinta 52137e eli eroa 9037e.
Otetaan vertailuksi uusi X1 samalla tekniikalla, jotta päästöt ovat samat.
Saksassa hinta 225iA xDrive Sport Line versiolla 44800e ja Suomessa hinta Business mallilla on 62474e, eroa käsittämätön 17674e. Varustetaso noissa lienee lähellä toisiaan.
Eli kyllä ei tällä hinnoittelupolitiikalla minusta ainakaan saada uutta X1 asiakasta, se on varma.