Uusi F48 BMW X1

F48, F39
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Kuinkahan paljon BMWn myynti suomessa nousisi, jos koeajoautot oli normaali renkailla, ei run flateilla?
Kaikki koeajoautot toimitetaan run flateilla, kerrottiin käyttöautosta. Jopa uutta seiskaakin moititaan rengasmelusta juurikin tuon takia. Harmillista.
Jopa tämä nykyinen oma ykkönen normi kitkoilla on PALJON hiljaisempi kuin ex F10 run flat kitkoilla!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

gestapo kirjoitti:Kuinkahan paljon BMWn myynti suomessa nousisi, jos koeajoautot oli normaali renkailla, ei run flateilla?
Kaikki koeajoautot toimitetaan run flateilla, kerrottiin käyttöautosta. Jopa uutta seiskaakin moititaan rengasmelusta juurikin tuon takia. Harmillista.
Jopa tämä nykyinen oma ykkönen normi kitkoilla on PALJON hiljaisempi kuin ex F10 run flat kitkoilla!
Jotenkin ihmetyttää tämä RF -kumien mollaaminen tällä palstalla. Jos ne oikeasti on niin sysipaskat, kuin tällä foorumilla koko ajan toitotetaan, niin miks firma joka tekee "ultimate driving machine" -sloganilla autoja (>2 miljoonaa vuodessa) varustaa vakiona kaikki autonsa moisilla paskoilla?

Itse en usko, että BMW myisi yhtään enemmän autoja vuodessa vaihtamalla renkaat non-RF -mallisiksi. Kyllä tämä(kin) on aivan varmasti BMW:n toimesta tutkittu asia.

Kuinkahan moni pystyy edes sokkotestissä erottamaan RF / non RF renkaat toisistaan... Ja nyt puhutaan uusista, ei mistään kymmenen vuoden takaisista renkaista.
legionofboom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22

Runflätit soveltuvat loistavasti hollannin ääntä eristävile pehmeille teille tai saksan motareille jo pelkästään turvallisuus syistä. Suomessa karkea harmaa asfaltti tärisyttää sen verran autoa että tuskinpa Mr. Harald Krugeri kauaa siinä runfläteillä ajelisi...
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

oddis kirjoitti:
Jotenkin ihmetyttää tämä RF -kumien mollaaminen tällä palstalla. Jos ne oikeasti on niin sysipaskat, kuin tällä foorumilla koko ajan toitotetaan, niin miks firma joka tekee "ultimate driving machine" -sloganilla autoja (>2 miljoonaa vuodessa) varustaa vakiona kaikki autonsa moisilla paskoilla?

Itse en usko, että BMW myisi yhtään enemmän autoja vuodessa vaihtamalla renkaat non-RF -mallisiksi. Kyllä tämä(kin) on aivan varmasti BMW:n toimesta tutkittu asia.

Kuinkahan moni pystyy edes sokkotestissä erottamaan RF / non RF renkaat toisistaan... Ja nyt puhutaan uusista, ei mistään kymmenen vuoden takaisista renkaista.
Miksiköhän juuri Saksa oli ensimmäisten joukossa, jossa RF:t suostuttiin vaihtamaan tavallisiin?

Eli todellakaan kaikki autot eivät tule enää RF:illä. Ja, kyllä, minä erotan runflätit omasta autostani heti!

Lue vaikkapa ensimmäiset 300 hakutulosta Googlesta: bmw run flat vs regular tires
Viimeksi muokannut Juha, 03 Marras 2015, 22:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

oddis kirjoitti:Jotenkin ihmetyttää tämä RF -kumien mollaaminen tällä palstalla. Jos ne oikeasti on niin sysipaskat, kuin tällä foorumilla koko ajan toitotetaan, niin miks firma joka tekee "ultimate driving machine" -sloganilla autoja (>2 miljoonaa vuodessa) varustaa vakiona kaikki autonsa moisilla paskoilla?

Itse en usko, että BMW myisi yhtään enemmän autoja vuodessa vaihtamalla renkaat non-RF -mallisiksi. Kyllä tämä(kin) on aivan varmasti BMW:n toimesta tutkittu asia.

Kuinkahan moni pystyy edes sokkotestissä erottamaan RF / non RF renkaat toisistaan... Ja nyt puhutaan uusista, ei mistään kymmenen vuoden takaisista renkaista.
Minäpä kerron oman kokemukseni. Olin ajellut RF-renkailla monella autolla, myös tällä nykyisellä, kohta entisellä X1:llä, jossa nuo muutaman vuoden vanhat kumit. Talvisin menee hyvin, mutta alusta lähtien ollut aivan järkyttävä urissa vetelijä ja ajettavuus aivan käsittämättömän heikko, vetelee joka suuntaan ja kanittaa. Uudesta lähtien, säädetty on, ei auta. No, vanteet on 18" joten kirosin, että enpä jatkossa osta tuon kokoisia. F30 sen jälkeen tuli hankittua 16" vanteilla, jotka olivatkin neutraalit. Mutta nyt sitten viime keväänä nuo Pirellin RF:t olivat entiset ja piti ostaa jotain tilalle. Päätin, että kokeilen Michelin PSS huvikseni. Ja mitä vielä - eroa on kuin yöllä ja päivällä. Kaikki negatiiviset ominaisuudet ovat pois ja auto kulkee aivan loistavasti. Ei vetele yhtään, ei hae tai vaella. Oikein erinomainen ajaa, emäntä ei pystynyt uskomaan, että sama auto alla kun kokeili ekan kerran. Kyllä sapetti, kun tuli noilla run-flateilla itseään kidutettua monta kesää.

Minä en pysty vastaamaan, miksi tehdas tekee mitä tekee. Ei kai jokaisessa rengaskoossa tai automallissa ero välttämättä ole niin suuri. Tämä kokemus minkä nyt sain oli niin järkyttävä, että never ever minun BMW:n alle pistetään mitään RF-rengasta jos vaan normaalia löytyy tilalle. Ainakaan kesärenkaisiin.
oddis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Syys 2011, 13:41

No joo. Varmasti eroja on, mutta on kyllä kahden erimerkkisen normirenkaankin kohdalla. Toinen voi vedellä urissa ja toinen ei. Toinen meluaa ja toinen on hiljainen. Mulla on kahdesti on run flatit ja silloin en lukenut mitään foorumijuttuja ja en osannut niitä mitenkään suuremmin kritisoida tai niihin kiinnittää huomiota (2005 kolmosessa ja 2010 ykkösessä).

Mutta asiaan. X1 on kyllä vanhaan verrattua todella iso hyppäys ulkonäollisesti ja tiloiltaan. Olisi mieli tehnyt X1 hommata uudeksi työsuhdeautoksi, mutta se osoittautui liian kalliiksi meidän rajoihin. Otin sitten Active Tourerin ja tulee ihan RF -kumeilla :)
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mulla taas Michelin Premacyt non run flatit vetelit aivan mahdottomasti ja kun laitoin alle Nokia 8 nastat run flatit, loppui vetely kuin seinään. X1 menee kyllä vaihtoon toiseen merkkiin ja ei se noista renkaista ollut kiinni.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Pitkis kirjoitti:
oddis kirjoitti:Jotenkin ihmetyttää tämä RF -kumien mollaaminen tällä palstalla. Jos ne oikeasti on niin sysipaskat, kuin tällä foorumilla koko ajan toitotetaan, niin miks firma joka tekee "ultimate driving machine" -sloganilla autoja (>2 miljoonaa vuodessa) varustaa vakiona kaikki autonsa moisilla paskoilla?

Itse en usko, että BMW myisi yhtään enemmän autoja vuodessa vaihtamalla renkaat non-RF -mallisiksi. Kyllä tämä(kin) on aivan varmasti BMW:n toimesta tutkittu asia.

Kuinkahan moni pystyy edes sokkotestissä erottamaan RF / non RF renkaat toisistaan... Ja nyt puhutaan uusista, ei mistään kymmenen vuoden takaisista renkaista.
Minäpä kerron oman kokemukseni. Olin ajellut RF-renkailla monella autolla, myös tällä nykyisellä, kohta entisellä X1:llä, jossa nuo muutaman vuoden vanhat kumit. Talvisin menee hyvin, mutta alusta lähtien ollut aivan järkyttävä urissa vetelijä ja ajettavuus aivan käsittämättömän heikko, vetelee joka suuntaan ja kanittaa. Uudesta lähtien, säädetty on, ei auta. No, vanteet on 18" joten kirosin, että enpä jatkossa osta tuon kokoisia. F30 sen jälkeen tuli hankittua 16" vanteilla, jotka olivatkin neutraalit. Mutta nyt sitten viime keväänä nuo Pirellin RF:t olivat entiset ja piti ostaa jotain tilalle. Päätin, että kokeilen Michelin PSS huvikseni. Ja mitä vielä - eroa on kuin yöllä ja päivällä. Kaikki negatiiviset ominaisuudet ovat pois ja auto kulkee aivan loistavasti. Ei vetele yhtään, ei hae tai vaella. Oikein erinomainen ajaa, emäntä ei pystynyt uskomaan, että sama auto alla kun kokeili ekan kerran. Kyllä sapetti, kun tuli noilla run-flateilla itseään kidutettua monta kesää.

Minä en pysty vastaamaan, miksi tehdas tekee mitä tekee. Ei kai jokaisessa rengaskoossa tai automallissa ero välttämättä ole niin suuri. Tämä kokemus minkä nyt sain oli niin järkyttävä, että never ever minun BMW:n alle pistetään mitään RF-rengasta jos vaan normaalia löytyy tilalle. Ainakaan kesärenkaisiin.
Mulla omassa talvirenkaina R2 Kitkat ja aivan hemmetin hyvä ajaa, kun vertaan Good Yearin Efficient Grip RF kesärenkaisiin. Voi tietty vaikuttaa, että joka kulmassa 225/45/18 nakit, kun kesärenkaissa takana tehtaan jäljiltä koko 255/40/18 ja edessä tuo 225/45/18, mutta eipä tule mullekaan noiden kesärenkaiksi RF renkaita vaan tavalliset samassa tehdaskoossa.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

gestapo kirjoitti:Kuinkahan paljon BMWn myynti suomessa nousisi, jos koeajoautot oli normaali renkailla, ei run flateilla?
Kaikki koeajoautot toimitetaan run flateilla, kerrottiin käyttöautosta. Jopa uutta seiskaakin moititaan rengasmelusta juurikin tuon takia. Harmillista.
Jopa tämä nykyinen oma ykkönen normi kitkoilla on PALJON hiljaisempi kuin ex F10 run flat kitkoilla!
Veikkaisin merkittävää, jopa 50% myynnin kasvua.


Ford Vignalen pesut: jos pidän autoa kymmenen vuotta ja pesen joka toinen päivä auton, tulee tästä noin 1700 pesua... jos jokainen pesu maksaa noin 20€ tekee se yhteensä 34 000 euroa.

Ei huono diili. Menee varmaan takseiksi paljon.

Ford Kuga: pompottava auto, jossa jo uutena rämisi erinäiset sisustan osat ja maantiellä kaasua painaessa konehuoneesta kuului Transit-pakuista tuttu säksätys.

Jos moottorin äänet, sisusta ja pompottava alusta ei haittaa, niin varmasti hyvä menopeli.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tekniikan Maailma testasi uuden Mese GLC:n. Ja sehän vasta hiljainen onkin. On tosin jo >65 k €:n auto.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Siankarlo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Syys 2015, 20:58

Kävin viime viikolla koeajamassa X1:n, alla Nokialaiset nastat, Käyttöautossa. Fiilikset meni myös rengasmetelistä välittömästi kun autolla lähti liikkeelle. Melu pilasi muuten loistavan laatuvaikutelman täysin.

Todella harmi, muuten olisi ollut just passeli kakkosauto F11 rinnalle (jossa Contin uudet ei-RFT nastat ja auto on todella hiljainen).

Nyt olisi kiva kuulla jonkun omia kokemuksia uudesta X1:stä EI-RFT rengastuksella ja maltillisella rengasprofiililla. Eli saako tästä renkailla tehtyä auton vai onko BMW alkanut tehdä täyttä kuraa?
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

lukeekohan BMW:n maahantuoja tai myyjät näitä palstoja ja jos lukevat niin ihmetyttää etteivät tee mitään tuolle Runflat skeidaongelmalle..
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Rennfahrer kirjoitti:lukeekohan BMW:n maahantuoja tai myyjät näitä palstoja ja jos lukevat niin ihmetyttää etteivät tee mitään tuolle Runflat skeidaongelmalle..
Mitä tuolle runflat skeidaongelmalle pitäisi tai edes voi tehdä?

Jotta rengas toimii myös puhjenneena, täytyy rungon olla jäykkä. Jäykkä runko taas reagoi esim uriin todella herkästi, ja vetelee sen takia. Minä en keksi mitä tuolle voisi tehdä muuta kuin käyttää mahdollisimman alhaisia paineita ja pyöreäolkaista rengasta. Toisaalta kun itse kokeilin alhaisia paineita, eipä paljoa auttanut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Mun mielestä ei juuri mitään, laittakoon jokainen RFT jos haluaa, ei tuon tyypin renkailla ole pilattu tiestöä yhtään. Sen verran olis suotavaa, että jokaiseen uuteen BMW:n sais ei RFT niin halutessa, vanteesta riippumatta.
Sen sijaan nastoilla on pilattu teitä ja paljon,ja sille pitäis tehdä ja paljon...mutta ei se vaan tälle ääliö kansalle tahdo mennä jakeluun ja ensimmäinen lähtökohta ois opetella ajamaan autolla...koska kitkoilla pärjää aivan helposti, jos vaan tuon taidon osaa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

rusticolus kirjoitti:Mun mielestä ei juuri mitään, laittakoon jokainen RFT jos haluaa, ei tuon tyypin renkailla ole pilattu tiestöä yhtään. Sen verran olis suotavaa, että jokaiseen uuteen BMW:n sais ei RFT niin halutessa, vanteesta riippumatta.
Sen sijaan nastoilla on pilattu teitä ja paljon,ja sille pitäis tehdä ja paljon...mutta ei se vaan tälle ääliö kansalle tahdo mennä jakeluun ja ensimmäinen lähtökohta ois opetella ajamaan autolla...koska kitkoilla pärjää aivan helposti, jos vaan tuon taidon osaa.
Ton "kitkoilla pärjäämisen" voi jättää omaan arvoonsa. Mulla on semmonen piha, jossa saa x-driven jäämään jumiin jäätiköllä, joten tuu tänne uhoomaan kitkoillas. Mä voin sitten hinata sut pois tuolta naapurin pellolta..,

Ääliökansa on yhdyssana...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Heh..mä oon tänään ajanut pellolla aika pitkästi ja sä jäisit kyllä noilla sun autolla jo lähtö liittymään) joten sun ei kannata tulla edes tänne uhomaan...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

rusticolus kirjoitti:Heh..mä oon tänään ajanut pellolla aika pitkästi ja sä jäisit kyllä noilla sun autolla jo lähtö liittymään) joten sun ei kannata tulla edes tänne uhomaan...
Tule vaikka Helsinkiin kokeilemaan erilaisia renkaita, varmaan siellä Pihtiputaalla toimii vaikka traktorin renkaat, eipä siitä epäilystä. Minulla on kitkat kyllä olleet aikaisemmin mutta kaikki risteykset ovat täällä Helsingissä aivan jäätä joten nastat toimivat paremmin, kokemusta minulla on siis molemmista. Älä viitsi uhota kitkojen paremmuudesta jos sinulla ei ole tietämystä asiasta eri tilanteissa eri paikoissa.
Viimeksi muokannut salmol, 21 Marras 2015, 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

rusticolus kirjoitti:Heh..mä oon tänään ajanut pellolla aika pitkästi ja sä jäisit kyllä noilla sun autolla jo lähtö liittymään) joten sun ei kannata tulla edes tänne uhomaan...
Mä en ymmärtänyt tästä avautumisesta mitään. Kävit ajamassa pellolla? OK, hienoa. Oliko liukasta? Kitkat toimii varmaan kynnöspellolla hyvin.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

En ensinnäkään asu pihtiputaalla vaan länsirannikolla, jossa liukkautta kyllä piisaa ihan helsingin tapaan...ja toisekseen en ole koskaan väittänyt kitkojen olevan parempia, niillä vaan pärjää aivan helposti ja tiet ei kulu pilalle, eli toisin sanoen tienhoitokuluihin miljoonia joka vuosi vähemmän rahaa ja paremmat tiet olis siitä huolimatta. Kyllä siellä Helsingissä näkyy kitkoja kuitenkin jonkun verran autoissa olevan, joten jospa te vaihtaisitte kuskeja seuraavan kerran kun siellä liikutte.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

rusticolus kirjoitti:En ensinnäkään asu pihtiputaalla vaan länsirannikolla, jossa liukkautta kyllä piisaa ihan helsingin tapaan...ja toisekseen en ole koskaan väittänyt kitkojen olevan parempia, niillä vaan pärjää aivan helposti ja tiet ei kulu pilalle, eli toisin sanoen tienhoitokuluihin miljoonia joka vuosi vähemmän rahaa ja paremmat tiet olis siitä huolimatta. Kyllä siellä Helsingissä näkyy kitkoja kuitenkin jonkun verran autoissa olevan, joten jospa te vaihtaisitte kuskeja seuraavan kerran kun siellä liikutte.
Mitä sä nyt keuhkoat? Minäkin asun länsirannikolla, ja pakko täällä on nastoja käyttää, jos haluaa kotiin päästä. Jos et usko, niin tuu kiskomaan mun jarrullinen kärry meidän pihalle keväällä kitkarenkailla, kun jääkelit on kivoimmillaan, niin mä tarjoan pullakaffet.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vastaa Viestiin