Uusi F48 BMW X1
Toisella ajokerralla 17 tuumaiset nastarenkaat ja tietysti runflat. Testasin heti perään Q2:sen 17 tuumaisilla nastarenkailla. Rengasmelu oli suurinpiirtein samaa luokkaa. Testasin sen jälkeen vielä A4:sen 16 tuumaisilla kitkoilla. A4 oli selkeästi hiljaisempi. Ensi viikolla vielä Q3 ja Tiguan.
Myyjän mukaan tilattavat X1:set tulevat suoraan ei-runflat renkailla ja jos välttämättä haluaa kyseiset renkaat niin niistä pitää maksaa parisataa ylimääräistä.
Kugaan en ole tutustunut, pitää katsoa tarkemmin.
Myyjän mukaan tilattavat X1:set tulevat suoraan ei-runflat renkailla ja jos välttämättä haluaa kyseiset renkaat niin niistä pitää maksaa parisataa ylimääräistä.
Kugaan en ole tutustunut, pitää katsoa tarkemmin.
Moi!
Saisiko lisää tietoa F84-korimallista. Eli etsinnässä on tuo faceliftattu versio (2015-2016 ja ajettuna max 100000km). Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? varustetasot ja moottorivaihtoehdot etenkin kiinnostaa... Autolla tullaan ajamaan noin 20000 km per vuosi. Niin ja moottori ei tarvitse olla mikään yli-iso.
Saisiko lisää tietoa F84-korimallista. Eli etsinnässä on tuo faceliftattu versio (2015-2016 ja ajettuna max 100000km). Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? varustetasot ja moottorivaihtoehdot etenkin kiinnostaa... Autolla tullaan ajamaan noin 20000 km per vuosi. Niin ja moottori ei tarvitse olla mikään yli-iso.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 15:56
- Auto: BMW
F11 520d M-sport
F48 X1 18d M-sport
Kakkosauto(Volvo C30) vaihtui tälläiseen Bemarin X1 18d xDrive(M-sport), jossa takana noin 1000km ja tässä kokemuksia.
Varustelutaso autossa on kohtuullinen(navit, M-sport, nopeuden näyttö tuulilasissa jne).
Positiivista:
- Tilat, takapenkillä todella paljon jalkatilaa ja peräkonttissa myös
- Muunneltavuus, takapenkkiä saa eteenpäin noin 20cm jolloin konttiin saa paljon tilaa lisää. Myös peräkontin pohjalevyn alla merkittävä lisätila sekä takaselkänojaa voi säätää jolloin saadaan konttiin lisätilaa.
- Ajettavuus, ison auton fiilari, mutta kaupungissa ketterä
- Automaattivaihteisto, minun mielestä toimii jouhevammin ja nopeammin kuin perheen verokki BMW F11 automaatti
- Kulutus
- Käytännöllisyys
Todella tyytyväinen autoon ja sen ominaisuuksiin. Verokkina hankinnassa toimi lähinnä Volvo(v90 jne), joka ei päässeet lähellekkään - ehkä nykyisin liikaa BMW Only
Miinusta
- Rengasmelu, alla Brigstonen Turanza(non runflat), jotka vaihtuu kyllä toiseen merkkiin. Ihmeellinen kumina kuuluu renkaista.
Talvea odotellessa, jotta pääsee testaamaan nelivetoa.
Varustelutaso autossa on kohtuullinen(navit, M-sport, nopeuden näyttö tuulilasissa jne).
Positiivista:
- Tilat, takapenkillä todella paljon jalkatilaa ja peräkonttissa myös
- Muunneltavuus, takapenkkiä saa eteenpäin noin 20cm jolloin konttiin saa paljon tilaa lisää. Myös peräkontin pohjalevyn alla merkittävä lisätila sekä takaselkänojaa voi säätää jolloin saadaan konttiin lisätilaa.
- Ajettavuus, ison auton fiilari, mutta kaupungissa ketterä
- Automaattivaihteisto, minun mielestä toimii jouhevammin ja nopeammin kuin perheen verokki BMW F11 automaatti
- Kulutus
- Käytännöllisyys
Todella tyytyväinen autoon ja sen ominaisuuksiin. Verokkina hankinnassa toimi lähinnä Volvo(v90 jne), joka ei päässeet lähellekkään - ehkä nykyisin liikaa BMW Only
Miinusta
- Rengasmelu, alla Brigstonen Turanza(non runflat), jotka vaihtuu kyllä toiseen merkkiin. Ihmeellinen kumina kuuluu renkaista.
Talvea odotellessa, jotta pääsee testaamaan nelivetoa.
- Liitteet
-
- IMG_3844.jpg (735.24 KiB) Katsottu 23998 kertaa
Viimeksi muokannut donJyrki, 10 Syys 2018, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Miinusta
- Rengasmelu, alla Brigstonen Turanza(non runflat), jotka vaihtuu kyllä toiseen merkkiin. Ihmeellinen kumina kuuluu renkaista."
Mielenkiinnolla odottelen kommenttia renkaiden vaihdon tuloksista. Aikanaan koeajoin auton muistaakseni 17 tuuman ei RF Pirelleillä , ja melu oli niin hirvittävä , että hankkimatta jättämispäätös syntyi 10 metrin ajon jälkeen.
- Rengasmelu, alla Brigstonen Turanza(non runflat), jotka vaihtuu kyllä toiseen merkkiin. Ihmeellinen kumina kuuluu renkaista."
Mielenkiinnolla odottelen kommenttia renkaiden vaihdon tuloksista. Aikanaan koeajoin auton muistaakseni 17 tuuman ei RF Pirelleillä , ja melu oli niin hirvittävä , että hankkimatta jättämispäätös syntyi 10 metrin ajon jälkeen.
Ostettiin vaimolle uusi X1 2.0 bensakoneella Espoon Laakkoselta. Esittelyauto.
Ihan mahtava peli. Tätä rengasmeluvalitusta en ymmärrä ollenkaan, paljon hiljaisempi kuin E84. Alla toki ei mitään RF-roskaa.
Suurin ero edelliseen X1:seen on jousituksessa. Todella pehmeästi vetää hiekkatiellä kiharat ja muut epätasaisuudet. Toki valtava ero myös moottorissa kun edellinen oli perusdieseli. Yllättävää on urheilulliset pakoäänet.
Kaiken kaikkiaan ehdottomasti tuon 50 keur arvoinen ainakin ensimmäisen kuukauden perusteella.
Ihan mahtava peli. Tätä rengasmeluvalitusta en ymmärrä ollenkaan, paljon hiljaisempi kuin E84. Alla toki ei mitään RF-roskaa.
Suurin ero edelliseen X1:seen on jousituksessa. Todella pehmeästi vetää hiekkatiellä kiharat ja muut epätasaisuudet. Toki valtava ero myös moottorissa kun edellinen oli perusdieseli. Yllättävää on urheilulliset pakoäänet.
Kaiken kaikkiaan ehdottomasti tuon 50 keur arvoinen ainakin ensimmäisen kuukauden perusteella.
Ajelin tänään parisataa kilometriä Saksan autobaanaa uudenkarhealla X1 vuokra-autolla. Tämä oli etuvetoinen versio pienellä bensakoneella (1,5 litrainen?), ja tehohan siitä hieman loppui kiihdytyksissä - muuten ei mitään huomautettavaa. Hyvä oli ajaa Saksan kitkoilla vielä kun mittarissa oli 150 km/h ja kulku oli miellyttävän hiljaista (joo, tiet on sileet kuin peilijää).
On muuten ihme juttu, että täällä näihin vuokra-autoihin ladataan ihan kaikki varusteet. Tässäkin oli M-Sport paketti, pro-navi, kattoluukku, hud jne. No enpä mä valita...
On muuten ihme juttu, että täällä näihin vuokra-autoihin ladataan ihan kaikki varusteet. Tässäkin oli M-Sport paketti, pro-navi, kattoluukku, hud jne. No enpä mä valita...
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Nyt ois Kiinassa X1 xDrive 25Le kunnon sähkörangella: 110km!
Miksiköhän taas vaan Kiinan markkinoille?
https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... ese-market
Miksiköhän taas vaan Kiinan markkinoille?
https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... ese-market
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Facelift esitelty https://www.bmwblog.com/2019/05/28/worl ... y-grilles/
Todella hieno ulkoapäin. Sisältä ei niinkään edelleen. Jotenki tämä x1 sisusta ei oo ikinä säväyttäny ja tuo vaihdekeppi
Jokahan tässä olis melutasoon saatu parannusta. Pre lci infernaalinen rengasmeteli mitä kerran koeajoin.
Todella hieno ulkoapäin. Sisältä ei niinkään edelleen. Jotenki tämä x1 sisusta ei oo ikinä säväyttäny ja tuo vaihdekeppi
Jokahan tässä olis melutasoon saatu parannusta. Pre lci infernaalinen rengasmeteli mitä kerran koeajoin.
Erikoista ettei sisustaa ehostettu kun se kaikkien mielestä parannusta kaipaisi, samaan aikaan kuitenkin julkaistiin uusi vahvasti X1:lle sukua oleva 1-sarja, jonka ohjaamo näyttää kuvissa oikein haluttavalta.
X1 on facelift ja 1-sarja täysin uusi. Siksi uudistukset X1:llä pieniä sisältä.
Muuten, tämä face X1 ja 1-sarja rakennettavissa jo Saksan sivuilla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Varsinaisesti ei ole F40 sen uudempi, sen sen sedaniversio F52 on ollut myynnissä jo pari vuotta Kiinassa, euroversiota vaan feisliftailtiin vähän ylimääräistä ennen myyntiin päästämistä, kuvien perusteella onneksi.
Vuoden nyt ollut tuo X1 vaimon autona ja loistava auto kyllä. Ei edes pienintä vikaa ole ollut.
Täällä olevaa rengasmeteli-itkua en ymmärrä. Kesärenkaillakin todella hiljainen.
Kaikki toimii täydellisesti. Sisusta on omaan silmääni riittävän hyvä. Isompi ProNavi on ehdoton, jos tuon auton hankkii.
Täällä olevaa rengasmeteli-itkua en ymmärrä. Kesärenkaillakin todella hiljainen.
Kaikki toimii täydellisesti. Sisusta on omaan silmääni riittävän hyvä. Isompi ProNavi on ehdoton, jos tuon auton hankkii.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
- Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*
Selvittelin tätä. Tuohon on tullut hiljaisia päivityksiä pitkin "matkaa". Itse ajoin -15 vuoden autoa ja se oli kamala, aivan kamala. Eli uudemmat on tosiaan hiljaisempia, niihin tulleista parannuksista ei vain ole kerrottu.sloupperi kirjoitti: ↑09 Marras 2019, 00:27 Vuoden nyt ollut tuo X1 vaimon autona ja loistava auto kyllä. Ei edes pienintä vikaa ole ollut.
Täällä olevaa rengasmeteli-itkua en ymmärrä. Kesärenkaillakin todella hiljainen.
Kaikki toimii täydellisesti. Sisusta on omaan silmääni riittävän hyvä. Isompi ProNavi on ehdoton, jos tuon auton hankkii.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
ex: 330e M-Sport -16
"Selvittelin tätä. Tuohon on tullut hiljaisia päivityksiä pitkin "matkaa". Itse ajoin -15 vuoden autoa ja se oli kamala, aivan kamala. Eli uudemmat on tosiaan hiljaisempia, niihin tulleista parannuksista ei vain ole kerrottu."
Tuohan kuullostaa hyvätä , voitko avata vähän enemmän ? Itselläni hankinta tyssäsi aikanaan juuri karmeaan rengasmeluun , montaa metriä ei tarvinnut ajaa , kun oli selvä , ettei voi olla meikäläisen ajopeli.
Tuohan kuullostaa hyvätä , voitko avata vähän enemmän ? Itselläni hankinta tyssäsi aikanaan juuri karmeaan rengasmeluun , montaa metriä ei tarvinnut ajaa , kun oli selvä , ettei voi olla meikäläisen ajopeli.
Sama oli havainto itsellänikin: Auton tullessa markkinoille ajoin koeajoautoa muutaman kilometrin ja käännyin takaisin liikkeen pihaan. Aivan karsea rengasmelu kesärenkain.
Tänä kesänä ajoin vajaan vuoden ikäistä 20dA 18" renkailla ja auto oli ihan eri laitos kuin tuo aiemmin ajettu.
Jopa vitossarjalaiseen verrattuna ihan ok peli.
Tänä kesänä ajoin vajaan vuoden ikäistä 20dA 18" renkailla ja auto oli ihan eri laitos kuin tuo aiemmin ajettu.
Jopa vitossarjalaiseen verrattuna ihan ok peli.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Juu silloin kun tuo x1 tuli niin kävin kans testaamas. Olipa järkyttävä melu! En tiä oonko ikinä ajanu autolla johona noin järkyttävä meteli. Meni kyllä heti ensimetreillä maku koko autosta
Mutta hyvä näin jos sitä on parannettu.
Mutta hyvä näin jos sitä on parannettu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 13 Heinä 2014, 23:01
- Auto: X3 G01 xDrive20d
- Paikkakunta: Nurmijärvi
30tkm ajettuna omalla xDrive20d:llä. Mittarissa nyt 41 000km eli auto käytännössä uusi (5/2018).
Kesällä päästelin menemään 225/50/18 Bridgestone Turanza T001 ja 90% ajoista työajoa maanteillä kulutuksen pyöriessä 3,9 - 4,6 litrassa/100km. Kulutus stemmaa, ABCn appia käytetty tankkaukseen aina. Hieman äänekkäät ehkäpä, varsinkin nykyisiin kitkoihin verrattuna.
Nyt alku talvi menty 225/55/18 Continental Vikingcontact 7 kitkoilla, edelleen samaa työajoa ja kulutus enintään litran enemmän. Pehmoiset kitkat erittäin hiljaiset, ikinä enää nastoja alle.
+Edullinen ajaa. Kulutus ihan lapsellisen pieni. Täydellä tankillisella (51l) pääsee jopa 1100km
+Tilat ja käytännöllisyys. Takanakin mahtuu noin 180cm työkaverit ihan mukavasti, onneksi en hommannut X2. Tiloista siis kiitos "väärin päin" olevalle moottorille. Käsittääkseni X3 tiloiltaan liki samoissa tästä syystä.
+Hyvän näköinen, Xlinenakin. En halunnut m-sport lookkia.
+Kaarrevalot
+Automaattiloota tuntu olevan sulavampi kuin edellinen F30
-Comfort ajotilassa heittää vapaalle eli rullauksen päälle liki aina kun nostaa jalan kaasulta, onneksi on rattiläpyskät ja "-" saa kätevästi taas vaihteen silmään kun haluaa moottorijarruttaa. Vanhassa F30 teki tätä vain ECOproolla.
-Tuulilasipuhallin liian kapealle alueelle.
-Sumuvalot, vilkut ja jarruvalot tavallisilla polttimoilla. LCI versiossa käsittääkseni kaikki LEDejä.
-HUDi tuntuu tärisevän hieman, esim karkeita sorateitä ajaessa.
-Markkinoilla on jo LCI. :D
Ensi kesäksi tekisi mieli päivittää 19" vannekokoon.
Kesällä päästelin menemään 225/50/18 Bridgestone Turanza T001 ja 90% ajoista työajoa maanteillä kulutuksen pyöriessä 3,9 - 4,6 litrassa/100km. Kulutus stemmaa, ABCn appia käytetty tankkaukseen aina. Hieman äänekkäät ehkäpä, varsinkin nykyisiin kitkoihin verrattuna.
Nyt alku talvi menty 225/55/18 Continental Vikingcontact 7 kitkoilla, edelleen samaa työajoa ja kulutus enintään litran enemmän. Pehmoiset kitkat erittäin hiljaiset, ikinä enää nastoja alle.
+Edullinen ajaa. Kulutus ihan lapsellisen pieni. Täydellä tankillisella (51l) pääsee jopa 1100km
+Tilat ja käytännöllisyys. Takanakin mahtuu noin 180cm työkaverit ihan mukavasti, onneksi en hommannut X2. Tiloista siis kiitos "väärin päin" olevalle moottorille. Käsittääkseni X3 tiloiltaan liki samoissa tästä syystä.
+Hyvän näköinen, Xlinenakin. En halunnut m-sport lookkia.
+Kaarrevalot
+Automaattiloota tuntu olevan sulavampi kuin edellinen F30
-Comfort ajotilassa heittää vapaalle eli rullauksen päälle liki aina kun nostaa jalan kaasulta, onneksi on rattiläpyskät ja "-" saa kätevästi taas vaihteen silmään kun haluaa moottorijarruttaa. Vanhassa F30 teki tätä vain ECOproolla.
-Tuulilasipuhallin liian kapealle alueelle.
-Sumuvalot, vilkut ja jarruvalot tavallisilla polttimoilla. LCI versiossa käsittääkseni kaikki LEDejä.
-HUDi tuntuu tärisevän hieman, esim karkeita sorateitä ajaessa.
-Markkinoilla on jo LCI. :D
Ensi kesäksi tekisi mieli päivittää 19" vannekokoon.
- Liitteet
-
- 20190729_210322_2.jpg (528.77 KiB) Katsottu 19271 kertaa