Kiitoksia. Tosin kerroin, että perusfiilis on autossa sama (kylmänä). Perusrakenne on täysin erilainen tietty. Ja ajotuntumasta en osaa vielä sanoa, kun en ole ajanut itse.Ricracing kirjoitti:Eli sulle Pitkis on tulossa uusi X1 2.5iA, onneksi olkoon
Mutta olet väärässä siinä että perusrakenne on sama kun vanhassa X1:ssä. Uusi on etuveto perusrakenteeltaan eli täysin erilainen kuin nykyinen X1. Esim. kone on uudessa poikittain eikä suorana.
Lisäksi siinä on Asisin laatikko eli sekin on erilailen kuin takavetoisissa (ZF) Bemareissa.
Uusi F48 BMW X1
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Aisin warner automaattiko? Toivottavasti parempi versio kuin mitä volvoissa oli ja on, ei kovin kestävän maineessa. Oma kokemus 2,5 bensaturbon kanssa, pieniä ongelmia jo alle 100 tkm ajettuna vaihdoissa. Googlelle löytyy noista paljon tarinaa myös muilta kuin Volvo foorumeilta.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Noista kokemuksista Aisinin lootasta olisi kiva kuulla kokemuksia, eli jos sulla on kokemuksia Aisinista ja ZF:stä (tai vaikka vain Aisinista) niin voisit avata vaikka uuden ketjun, johon sitten X1 ja Active Tourer -omistajat voisivat laittaa lisää kokemuksia.Puimuri kirjoitti:Aisin warner automaattiko? Toivottavasti parempi versio kuin mitä volvoissa oli ja on, ei kovin kestävän maineessa. Oma kokemus 2,5 bensaturbon kanssa, pieniä ongelmia jo alle 100 tkm ajettuna vaihdoissa. Googlelle löytyy noista paljon tarinaa myös muilta kuin Volvo foorumeilta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12
Milloin täysin uusi E mese tai viitonen mahtaa olla tulossa huhujen mukaan ? 2017 alussako ?
Miten tämä liittyy X1:een? Nämä voisi laittaa jollekin sekalaiset kysymykset -palstalle tjms.Rennfahrer kirjoitti:Milloin täysin uusi E mese tai viitonen mahtaa olla tulossa huhujen mukaan ? 2017 alussako ?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Googleen vaan hakusanoiksi "Aisin warner" problems, kestävyys tai jotain sinnepäin, niin tarinaa löytyy riittävästi Volvo, Toyota, Opel yms. Foorumeilta ympäri maailman. Niin on minulla ollut Volvo aisinin automaatilla. Alkoi temppuilla alle 100 tkm ajettuna, mietti R-D vaihdoissa sekunti tolkulla, vaihtoi 2-3 rumasti rysäyttäen todella usein kiihdytyksissä. Öljyt huuhtelemalla vaihtoon 80 tkm kohdalla, ei apua. Auto muiden murheeksi 137 tkm ajettuna. ZF oli ja on bemussani, ei valittamista. Ekaan öljyt vaihtoon 170 tkm ajettuna ja sitten auto vaihtoon 271 tkm ajettuna ZF toimi edelleen. Nykyisellä ajettu vasta 71 tkm. Joku muu saa avata ZF vs. Aisin keskustelun, minä en Aisiniin halua sotkeutua enää.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Porsche käyttää myös Aisinin laatikoita, joten menee heilläkin nähtävästi tosi huonosti. Jotain Vulvaa on hankala yrittää sotkea huippuvalmistajien systeemihin, se on vähän eri juttu koko auto. Enpä sitten muutoin osaa sanoa mitään, mulle on ihan sama kuka sen askin tekee jos toimii ja kestää. Varmaan joku BMW:llä ja Porschella "ehkä" pohtinut asiaa meitä enemmän.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
F1x on kieltämättä mukavan hiljainen jopa 17" RFT renkailla. Mutta että X1 on järkyttävän äänekäs ei ole hyvä uutinen.BMW e90 kirjoitti:Tuli koeajettua uusi x1. No eipä tuo nyt oikein säväyttänyt. Rengasmelu oli aivan järkyttävä! Kesäkummit oli alla. Katsoin että 18 tuumaiset renkaat oli alla, sen tarkemmin en niitä tutkinut. Omalta kohdaltani meni kiinnostus koko autoon tuon melun takia.
Koeajoit sen siis jossain pohjanmaalla ja alla oli 18" RFT renkaat. Luulisi että tähän aikaan vuodesta tiet ovat melko sileät?
Kerro lisää!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Joo , tästä kaivataan lisätietoa. Kävin itsekin viikonloppuna istumassa auton ja tilat kyllä vakuuttivat. On kyllä karmea pettymys , jos rengasmelua on liikaa. Nuo 18 runflatit metelöi kyllä sietämöttömästi E70:kin alla , joten toivon mukaan 17 normaalirenkailla tilanne olisi kunnossa. Muuten menee autonvaihtosuunitelma uusiksi.Ricracing kirjoitti:F1x on kieltämättä mukavan hiljainen jopa 17" RFT renkailla. Mutta että X1 on järkyttävän äänekäs ei ole hyvä uutinen.BMW e90 kirjoitti:Tuli koeajettua uusi x1. No eipä tuo nyt oikein säväyttänyt. Rengasmelu oli aivan järkyttävä! Kesäkummit oli alla. Katsoin että 18 tuumaiset renkaat oli alla, sen tarkemmin en niitä tutkinut. Omalta kohdaltani meni kiinnostus koko autoon tuon melun takia.
Koeajoit sen siis jossain pohjanmaalla ja alla oli 18" RFT renkaat. Luulisi että tähän aikaan vuodesta tiet ovat melko sileät?
Kerro lisää!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Niin sen tarkemmin en katsonut kuin että oli 18 tuumaiset mutta eiköhän ne runflatit ollut...
Vaasassa ajoin ja monen moista asfalttia oli alla, toki ei aivan uutta pintaa missään mutta omaan makuun aivan kauhea meteli!
Heti ensimmäisen parinsadan metrin matkalla pisti korvaan kova rengas melu ja siinä vaiheessa ei kuitenkaan ollut vielä vauhtia kuin noin 60-80kmh. 17 tuumaisella voi olla jo aivan toinen juttu... mutta tuo mitä koe ajoin niin ei vakuuttanut. On alannut mietityttämään että onko bemari karsinut kuluja äänieristys puolelta, kun F30 on haukuttu meluisaksi ja vm15 F1x samaten. Minkä kyllä allekirjoitan koska minulla on ollut F30 ja nyt F11. F11 melutaso on ollut lievä pettymys. Olin vm14 F10 kyydissä hiljan ja se oli hiljainen! Toki farmarissa on aina enemmän melua mutta kuitenkin.
Olisi kiva saada jostain faktaa F1x melusta vm15 ja sitten sitä vanhemmat.
Vaasassa ajoin ja monen moista asfalttia oli alla, toki ei aivan uutta pintaa missään mutta omaan makuun aivan kauhea meteli!
Heti ensimmäisen parinsadan metrin matkalla pisti korvaan kova rengas melu ja siinä vaiheessa ei kuitenkaan ollut vielä vauhtia kuin noin 60-80kmh. 17 tuumaisella voi olla jo aivan toinen juttu... mutta tuo mitä koe ajoin niin ei vakuuttanut. On alannut mietityttämään että onko bemari karsinut kuluja äänieristys puolelta, kun F30 on haukuttu meluisaksi ja vm15 F1x samaten. Minkä kyllä allekirjoitan koska minulla on ollut F30 ja nyt F11. F11 melutaso on ollut lievä pettymys. Olin vm14 F10 kyydissä hiljan ja se oli hiljainen! Toki farmarissa on aina enemmän melua mutta kuitenkin.
Olisi kiva saada jostain faktaa F1x melusta vm15 ja sitten sitä vanhemmat.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Mulle tuli alle H8 nastakumit ja kesän runflatit lentää pellolle, ne eivät ole edes vanteilla. Jos jollakulla kiinnostusta, privaa vaan mulle, en haluaisi edes nähdä niitä mutta kai ne pakko himaan tuoda ja kaupitella pois. Yritän etsiä PSS:t alle taas, katsotaan jos löydän toimivan set-upin.
Hinnasto päivitetty uusien mallien johdosta, mm.18d xDrive:
http://hinnastot.bmw.fi/down2.php?file=F48_hinnasto" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hinnastot.bmw.fi/down2.php?file=F48_hinnasto" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Tuli käytyä koeajamassa auto ja on todettava rengasmelu poikkeuksellisen häiritseväksi (17 tuuman renkaat/ tavanomainen asfaltti). Paikoitellen rengasmelu lähenteli jo tärykalvoja kipeyttävää tasoa. Kuluttajien turvaksi pitäisi olla jotkin kriteerit sille miten paljon rengasmelua minkäkin hintaisessa autossa saa kuulua. Voisi mielestäni perustellusti olettaa että jos maksaa autosta 55teur niin se myös tuntuu ja kuuluu. Toisaalta oma vikahan se on jos ei malta koeajoa odottaa
Sääli sinällään sillä luonnossa sisusta ja ulkonäkö yllättivät erittäin positiivisesti. Myös ajoasento oli säädettävissä erinomaiseksi ja auton hankintaa olisi todella pitänyt harkita mikäli melutaso olisi järkevällä tasolla.
Sääli sinällään sillä luonnossa sisusta ja ulkonäkö yllättivät erittäin positiivisesti. Myös ajoasento oli säädettävissä erinomaiseksi ja auton hankintaa olisi todella pitänyt harkita mikäli melutaso olisi järkevällä tasolla.
legionofboom kirjoitti:Tuli käytyä koeajamassa auto ja on todettava rengasmelu poikkeuksellisen häiritseväksi (17 tuuman renkaat/ tavanomainen asfaltti). Paikoitellen rengasmelu lähenteli jo tärykalvoja kipeyttävää tasoa. Kuluttajien turvaksi pitäisi olla jotkin kriteerit sille miten paljon rengasmelua minkäkin hintaisessa autossa saa kuulua. Voisi mielestäni perustellusti olettaa että jos maksaa autosta 55teur niin se myös tuntuu ja kuuluu. Toisaalta oma vikahan se on jos ei malta koeajoa odottaa
Sääli sinällään sillä luonnossa sisusta ja ulkonäkö yllättivät erittäin positiivisesti. Myös ajoasento oli säädettävissä erinomaiseksi ja auton hankintaa olisi todella pitänyt harkita mikäli melutaso olisi järkevällä tasolla.
Suomen tiet, Suomen tiet. Ja erityisesti pääkaupunkiseutu. Euroopassa ihan toista.
Jaaha , taisi mennä autonvaihtosuunitelma romukoppaan. Ei taida muuttua siedettäväksi edes eiRF renkailla. Käsittämätöntä , jos ei ole panostettu laatuvaikutelman kaikkein olennaisimpaan tekijään yhtään. Saahan noita äänieristyksiä teetettyä , mutta ei oikein innosta revityttää tuon hintaisen auton sisustusta auki heti liikkestä ajettua.legionofboom kirjoitti:Tuli käytyä koeajamassa auto ja on todettava rengasmelu poikkeuksellisen häiritseväksi (17 tuuman renkaat/ tavanomainen asfaltti). Paikoitellen rengasmelu lähenteli jo tärykalvoja kipeyttävää tasoa. Kuluttajien turvaksi pitäisi olla jotkin kriteerit sille miten paljon rengasmelua minkäkin hintaisessa autossa saa kuulua. Voisi mielestäni perustellusti olettaa että jos maksaa autosta 55teur niin se myös tuntuu ja kuuluu. Toisaalta oma vikahan se on jos ei malta koeajoa odottaa
Sääli sinällään sillä luonnossa sisusta ja ulkonäkö yllättivät erittäin positiivisesti. Myös ajoasento oli säädettävissä erinomaiseksi ja auton hankintaa olisi todella pitänyt harkita mikäli melutaso olisi järkevällä tasolla.
Ford on rengasmelun ratkaissut Mondeo Vignale-mallissaan.
Lisäeristeet, ääntä paremmin eristävät lasit, vastamelujärjestelmä diesel autoissa, vaimentaa moottorin ääntä.
Vignale hinnat jotain 48000-58000 lisukkeista riippuen. Paljon nahkaa kabiinissa mm. kojelauta.
Auto haetaan ja palautetaan huoltoon, ilmaiset pesut koko auton elinajaksi.
Kävin tunnin lenkin ajamassa Lahden moottoritiellä ja onhan se hiljainen.
Se on kuitenkin vain Mondeo, mutta siis tosi hiljainen.
Ford Laakkonen Herttoniemi tietää enemmän.
Lisäeristeet, ääntä paremmin eristävät lasit, vastamelujärjestelmä diesel autoissa, vaimentaa moottorin ääntä.
Vignale hinnat jotain 48000-58000 lisukkeista riippuen. Paljon nahkaa kabiinissa mm. kojelauta.
Auto haetaan ja palautetaan huoltoon, ilmaiset pesut koko auton elinajaksi.
Kävin tunnin lenkin ajamassa Lahden moottoritiellä ja onhan se hiljainen.
Se on kuitenkin vain Mondeo, mutta siis tosi hiljainen.
Ford Laakkonen Herttoniemi tietää enemmän.
- ilpo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 225
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
- Auto: Suzuki Intruder M1500
- Paikkakunta: Jyväskylä
Minä ajelin viikonlopun Ford Kuga AWD A6 2,0 dsl Titanium Business mallilla. Aamulla kävin uutta X1:stä kokeilemassa ja totesin X1:sen ajomelun ja nykyinen 2014 BMW X1 vaihtuu Kugaan, on se vaan niin hiljainen verrattuna X1:een.
Seurailen tätä palstaa siihen asti kun uusi Kuga saapuu ja poistun sitten häiritsemästä.
Seurailen tätä palstaa siihen asti kun uusi Kuga saapuu ja poistun sitten häiritsemästä.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Ajoitko dieselmallia? Itse ajoin keväällä 5-ovisen Mondeon (Turbobensa, talvirenkaat 18) ja oli mielestäni hiljainen auto.Anyway kirjoitti:Ford on rengasmelun ratkaissut Mondeo Vignale-mallissaan.
.....
Kävin tunnin lenkin ajamassa Lahden moottoritiellä ja onhan se hiljainen.
Se on kuitenkin vain Mondeo, mutta siis tosi hiljainen.
...
En vähättelisi Vignalea, yhtä hyvin voisi sanoa että uusi X1 on "vain cittarimöhkö"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Ehdottomasti kannattaa käydä tekemässä koeajo ennen kuin auton kokonaan unohtaa. Mielestäni melu on niin merkittävää ettei sitä kannata ostohuumassa jättää ilman huomiota. Harmittavasti nopeusrajoitukset eivät enää salli kesänopeuksia joissa ainakin 3-sarjan kohdalla meluongelmat oikeastaan todellisuudessa paljastuivat. Jos melu lisääntyy samalla tavalla tämän auton kohdalla niin silloin olisi sanat vähissä…
Olen nyt joitain suomalaisia lehtien arvosteluja lukenut ja ihmeen vähän melusta mitään puhutaan. Moottori jopa kehuu hiljaisuutta maantieajossa.
E-mersun hinnat pitäisi tulla julki 1-2kk sisään, uusi volvo s90 ja 5-sarja ensi vuonna niin ei tässä mihinkää Fordiin tarvitse sortua
Olen nyt joitain suomalaisia lehtien arvosteluja lukenut ja ihmeen vähän melusta mitään puhutaan. Moottori jopa kehuu hiljaisuutta maantieajossa.
E-mersun hinnat pitäisi tulla julki 1-2kk sisään, uusi volvo s90 ja 5-sarja ensi vuonna niin ei tässä mihinkää Fordiin tarvitse sortua
Ajoin 2 litran diesel automaatin nelivedolla. Enkä vähättele, jämäkkää Fordia.
Auto oli ns. lehdistöauto eli lehdistön testeissä oleva. Varmaan pian tulee juttua lehtiin.
Vignalea on jo tilattu autoa näkemättä, varmaan Fordia tuntevat uskaltavat tilata.
Joskus marras joulukuun vaihteessa ehkä Laakkonen saa autoja ajettavaksi.
Rakentavat parhaillaan Vignale lounge-tiloja Herttoniemeen, jotta mallin tilaajat voivat asioida tyylikkäästi.
Auto oli ns. lehdistöauto eli lehdistön testeissä oleva. Varmaan pian tulee juttua lehtiin.
Vignalea on jo tilattu autoa näkemättä, varmaan Fordia tuntevat uskaltavat tilata.
Joskus marras joulukuun vaihteessa ehkä Laakkonen saa autoja ajettavaksi.
Rakentavat parhaillaan Vignale lounge-tiloja Herttoniemeen, jotta mallin tilaajat voivat asioida tyylikkäästi.