Kesä RF:t oli alla. Varmasti F10 on hiljaisempi jo rakenteensa takia (X1:ssä avoin peräloosteri), mutta ei tuon X1:n melu mitenkään jäänyt negatiivisena mieleen vaikka huonokuntoisella asfaltilla ajelinkin.Siankarlo kirjoitti:Oliko RFT:t alla? Itselläni -12 530xdat, ja sen jälkeen rft-hakkapeliitoilla X1 oli järkyttävän äänekäs (kuten tuolla aikaisemmin avauduin). Mutta autoonhan saa tehdastilauksenakin tavalliset ei-rft-kumit. Jos näillä olisi olennainen vaikutus meteliin niin olisi erinomainen vaihtoehto. Ilmeisesti kellään ei vielä kokemuksia tästä?Tikka tuulispää kirjoitti:Mulla vähän poikkeavat kokemukset. Pari päivää ajelin tuollaisella X20d:llä; aluksi tuntui äänekkäältä (itsellä -15 520 xda), mutta aika nopsaan korva tuohon tottui. Jos tuo 5 ei olisi noin tuore, niin X1 tulisi alle. Minun mielestä uusi X1 on parempi ajaa esim. routaheittoihin (patteihin) kuin X3; ei keinahtele samalla tavoin, tai jopa perus X5. Kaikin puolin minun makuun pesee ajoltaan nykyisen X3:n mennen tullen, X5:ttä en ehkä ymmärrä muutenkaan...
Itsellä tulee paljon pitkää matkaa ajeltua, ja silloin auton hiljaisuus on itselleni todella keskeinen valintakriteeri.
Jotkut laittaa sisälokareiden sisäpintaan (ei siis koske vain BMW:tä) vaimennusmattoa. Voisi toimia tuossakin vaikka hinnan puolesta melun ei soisi häiritsevän ketään.