http://tekniikanmaailma.fi/uusi-etuveto ... okakuussa/
xDrive 20D (190hv) voisi olla varsin hyvä vaihtoehto. Ajanut samalla tekniikalla samalle pohjalle rakennetulla Activetourerilla talviradalla ja oli varsin positiivinen kokemus ennakkoasenteistani huolimati. Nyt on alla X1 xDrive 25D vm2012, mutta uuteen tuollaiseen en taida enää panostaa, kun tuo 20D lienee pirun paljon halvempi ja senkin teho/vääntö riittää aivan mainiosti etenemiseen. Pitää mennä syksyllä koeajolle, kun dieselit tulevat.
Uusi F48 BMW X1
Varmaankin tuo 20D on täysin riittävä kone X1:een.
Yllättävän pienillä ulkoisilla muutoksilla sinänsä tämä tuli, vaikka kaikki osat ovat varmaan muuttuneet, niin auton tunnistaa heti X1:sexi, eikä tuo oma -13 mallin vastaava pahasti häpeä tuon rinnalla ainakaan ulkonäössä.
Sisätiloissa muutokset ovat ehkä merkittävämpiä, ainakin kuvittelisi tilaa sisältä löytyvän reilusti enemmän nyt kun moottorikin on poikittain ja kyllähän tuota sisätilaa kovasti kaivataankin, ainakin kun vertaa näihin muihin tilankäytön taitajiin.
Vähän jää mietityttämään, että josko se X2 olisi kumminkin pian tulossa?
Yllättävän pienillä ulkoisilla muutoksilla sinänsä tämä tuli, vaikka kaikki osat ovat varmaan muuttuneet, niin auton tunnistaa heti X1:sexi, eikä tuo oma -13 mallin vastaava pahasti häpeä tuon rinnalla ainakaan ulkonäössä.
Sisätiloissa muutokset ovat ehkä merkittävämpiä, ainakin kuvittelisi tilaa sisältä löytyvän reilusti enemmän nyt kun moottorikin on poikittain ja kyllähän tuota sisätilaa kovasti kaivataankin, ainakin kun vertaa näihin muihin tilankäytön taitajiin.
Vähän jää mietityttämään, että josko se X2 olisi kumminkin pian tulossa?
Hyvältä näyttää minun mielestäni. Vaimokin sanoi että etkö voisi vaihtaa tuollaiseen niin ei tarvitsisi talvella taistella takavetoisen kanssa... No, ehkä nyt vaan ajan tuon loppuun ensin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Hieno on.
Ja eilisen esittelyn jälkeen oli jo BMW Suomen sivustoilla kattava esittely uudesta mallista!
Ja eilisen esittelyn jälkeen oli jo BMW Suomen sivustoilla kattava esittely uudesta mallista!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Sama fiilis ja oikeastaan ainoa, mikä vähän kaipaisin nykyiseen pikkuäksääni olisi tuo takapenkkien liuttaminen EDELLYTYKSELLÄ, että laajimmassa asennossa golfbägi menee kyytiin penkkejä kaatamattaäksäri kirjoitti:eikä tuo oma -13 mallin vastaava pahasti häpeä tuon rinnalla ainakaan ulkonäössä.
Sisätiloissa muutokset ovat ehkä merkittävämpiä, ainakin kuvittelisi tilaa sisältä löytyvän reilusti enemmän nyt kun moottorikin on poikittain ja kyllähän tuota sisätilaa kovasti kaivataankin, ainakin kun vertaa näihin muihin tilankäytön taitajiin.
Kahden aikuisen autona palvelee kyllä enemmän, kuin hyvin tämä nykyinenkin, mutta jossain vaiheessa vaihto tulee ajankohtaiseksi (seur. 3 vuoden aikana) jolloin tämä tai seuraajansa on hyvä vaihtoehto.
Onkos tämä nyt poikittaisen moottorin myötä etuvetoinen ja nelivetokin on mallia "toimii jos tarve", eli kuten Volkkarit, Skodat, Hyundait, yms.?
Ulkonäkö on kyllä todella paljon hienompi kuin vanha malli. Voisi jopa harkita X3:n tilalle, jos vain sisätilat ovat riittävän isot. Toisaalta, jos tosiaan taka-akselia raahataan perässä 99%:ia ajasta, niin ei kiitos.
Ulkonäkö on kyllä todella paljon hienompi kuin vanha malli. Voisi jopa harkita X3:n tilalle, jos vain sisätilat ovat riittävän isot. Toisaalta, jos tosiaan taka-akselia raahataan perässä 99%:ia ajasta, niin ei kiitos.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Hienon näköinen laite. Olen edelleenkin sitä mieltä, että X1 on maastureista parhaan näköinen. No, uusi X6 on kyllä makea, mutta X5 ja X3 jää jälkeen taas tämän uudenkin myötä. Balanssi on jotenkin kohdillaan ykkösessä eniten. En tiedä vaikka pistäisi uusiksi tuon nykyisen, pitää ynnäillä ja varmaan koeajaa kun tulee saataville syksyllä. Tai sitten vaan tilata jos kuume nousee liikaa.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Mulle sano BMW driving experience kouluttaja, että Active Tourer xdrivessa vetosuhde on 48% eteen ja 52% taakse ja toimi kyllä hienosti radalla. Eli jos tossa sama, niin pitäis olla hyvä ajaa. Nykysessä X1:ssä lienee 40/60 suhde vakiotilassa.Ludwig kirjoitti:Onkos tämä nyt poikittaisen moottorin myötä etuvetoinen ja nelivetokin on mallia "toimii jos tarve", eli kuten Volkkarit, Skodat, Hyundait, yms.?
Ulkonäkö on kyllä todella paljon hienompi kuin vanha malli. Voisi jopa harkita X3:n tilalle, jos vain sisätilat ovat riittävän isot. Toisaalta, jos tosiaan taka-akselia raahataan perässä 99%:ia ajasta, niin ei kiitos.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
No joo, tää on tätä nelivetoläppää taas. Eikös kaikki xDrivet ole jakaneet tarpeen mukaan tehoja sen minkä parhaaksi näkevät? Vähän kuin auton moottorikin, joku perusasetus on kaikissa, sen jälkeen säätyy joka sekunti x-xx kertaa/s koko ajan sen mukaan mikä on kuorma että paljonko menee polttoainetta jne. Mulla on ollut 4 eri xDrive-BMW:tä ja kaikki kulkevat aivan sairaan hyvin kesällä ja talvella, lumella, kadulla ja radalla, yhteensä joku 300-400 tkm olen niillä ajanut. Ja varmaan jokaista mallisarjaa olen 10 vuoden sisällä ajanut, missä xDrive saatavilla. Eikä mitään ongelmaa näillä muillakaan. Voisi olettaa, että tämä X1 ei hirveästi poikkea linjasta...
Eiköhän painojakaumakin jotain vaikuta nelivedon voimanjaon suunnitteluun - ja ajettavuuteenkin, vaikkei ehkä niin paljon, kuin kaksivetoisissa. (Esim. 218d Active Tourer: etuakseli 57 %/taka-akseli 43 %.)
Koeajollahan se selviää, mutta toteutus on kyllä ymmärtääkseni erilainen kuin pitkittäismoottorien kanssa:
The all-wheel-drive system of the all new X1 consists of a single-speed bevel gear and a rear-axle drive unit with a Haldex-style multi-plate clutch. Depending on conditions, up to 100 percent of the engine’s torque can be sent to the rear wheels within fractions of a second. The electronic stability control system constantly monitors metrics such as the vehicle’s speed, lateral and longitudinal acceleration, steering lock, wheel-speed, pitch, accelerator position system and more, and uses this to determine the ideal power split between the front and rear wheels.
Tuo on sentään hyvä, että jopa kaikki voima saadaan taakse. Monissa etuvetomaastureissa maksimissaan puolet voimasta saadaan taka-akselille.
The all-wheel-drive system of the all new X1 consists of a single-speed bevel gear and a rear-axle drive unit with a Haldex-style multi-plate clutch. Depending on conditions, up to 100 percent of the engine’s torque can be sent to the rear wheels within fractions of a second. The electronic stability control system constantly monitors metrics such as the vehicle’s speed, lateral and longitudinal acceleration, steering lock, wheel-speed, pitch, accelerator position system and more, and uses this to determine the ideal power split between the front and rear wheels.
Tuo on sentään hyvä, että jopa kaikki voima saadaan taakse. Monissa etuvetomaastureissa maksimissaan puolet voimasta saadaan taka-akselille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
^Tuohan on kytkin, ihan niinkuin takavetopohjaisessakin xDrive -toteutuksessa. Kun se on täysin kiinni on tilanne sama kuin jos keskitasauspyörästöllisessä nelivedossa olisi se keskitasuri lukossa: molemmat akselit pyörivät yksinkertaisesti yhtä kovaa, jolloin 100% voimasta menee takapyörien kautta maahan silloin kun eturenkaat ovat ilmassa. Eli 100% takavetoa siitä ei missään tilanteessa tule - voimaa menee myös keulalta tiehen jos siellä on kitkayhteys.
Suurin ajotekninen ero "normaalilla" xDrivellä (en ole ihan varma, kutsuuko BMW i8 -tyyppistä hybridivoimanjakoa xDriveksi) ja Haldexilla on lopulta ohjauksessa - molemmat on kuitenkin keinoälyohjattuja kytkimiä. xDrive alkaa kytkeä kun kuljettaja koskee kaasuun, (useimmat?) Haldex -toteutukset odottavat että kiinteävetoinen akseli sutaisee itsensä kytkettävästä "edelle". Lisäksi toki Haldexilla yleensä kytketään takapyöriä (poikkeuksina tietääkseni Veyron ja R8) ja xDrivellä etupyöriä (poikkeuksena AT ja muut (tulevat) etuvetopohjaiset mallisarjat), se tekee oman osuutensa yleisimpiin toteutuksiin.
Suurin ajotekninen ero "normaalilla" xDrivellä (en ole ihan varma, kutsuuko BMW i8 -tyyppistä hybridivoimanjakoa xDriveksi) ja Haldexilla on lopulta ohjauksessa - molemmat on kuitenkin keinoälyohjattuja kytkimiä. xDrive alkaa kytkeä kun kuljettaja koskee kaasuun, (useimmat?) Haldex -toteutukset odottavat että kiinteävetoinen akseli sutaisee itsensä kytkettävästä "edelle". Lisäksi toki Haldexilla yleensä kytketään takapyöriä (poikkeuksina tietääkseni Veyron ja R8) ja xDrivellä etupyöriä (poikkeuksena AT ja muut (tulevat) etuvetopohjaiset mallisarjat), se tekee oman osuutensa yleisimpiin toteutuksiin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Näyttäisi olevan tuulilasiin heijastava HUD uudessa mallissa. Ja korostetaan, että juuri sellainen. Taitaapa olla niin, että tuo mm. AT:ssa nähty onneton heijastuslevyviritys on saanut kylmää vastaanottoa muiltakin kuin minulta. Sehän on ihan lelu, toisin kuin tuo loistava aito HUD mikä X1:ssä on. Taas yksi syy päivittää autoa. Vähän tässä jo kuume nousee.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Taas lisää etuvetoisia ja vinokoneisia Bemareita.
Mutta ulkonäkö ja koko olisi mulle täydellinen uudessa xDrive20 A mallissa varsinkin sport mallina.
Mutta ulkonäkö ja koko olisi mulle täydellinen uudessa xDrive20 A mallissa varsinkin sport mallina.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
No älä osta etuvetoista vaan äksdraiviRicracing kirjoitti:Taas lisää etuvetoisia ja vinokoneisia Bemareita.
Mutta ulkonäkö ja koko olisi mulle täydellinen uudessa xDrive20 A mallissa varsinkin sport mallina.
Tiedän, että menee tällä foorumilla kiroiluksi, mutta ei tuo MB uusi GLC:kään ole pahan näköinen ollenkaan.
Itsellä ikää jo 44 joten menis toi MB oman iänkin puolesta, että kehtaisi ajella...
http://www.caranddriver.com/news/2016-m ... -info-news
Tossa noi hinnat Saksassa eli varmaan aika samoihin menisi Suomessa, mitä tulee X1 xDrive20d maksamaan Sport varusteilla eli sinne 55-58K€ kantturoille.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Vähän turhan nuori mesen kyytiin olet. Vähintään harmaapää pitää olla, että mersua voisi suositella. Eli 10 vuotta ainakin vielä niin sitten ehkä?kokkopa1 kirjoitti:Tiedän, että menee tällä foorumilla kiroiluksi, mutta ei tuo MB uusi GLC:kään ole pahan näköinen ollenkaan.Itsellä ikää jo 44 joten menis toi MB oman iänkin puolesta, että kehtaisi ajella...
Ihan tyylikäs tuo uusi X1 on ja selkeä parannus vanhaan. Tuo uusi GLC on myös erittäin hyvän näköinen ja onnistunut muotoilultaan, varsinkin kun vertaa edeltäjään. Voi laittaa melko kovasti XC60:lle, Q5:lle ja X3/4:lle kampoihin tuolla ulkonäöllä.
Ex: E60/F10
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Näyttää ainakin pääseväs Saksan BMW sivuilla jo konfiguroimaan uutta X1:stä http://www.bmw.de/vc/ncc/xhtml/start/st ... DEL_ENGINE EI voi kuin kateellisena taas kerran punoittaa ja odotella miten kalliiksi Suomessa noi hinnat karkaa. esim. uusi X1 xDrive25d alkaen rapiat päälle 42000 €. Saahan tuonkin hinnan just yli 50k€, jos ottaa likimain kaikilla herkuilla. Suomessa tuo malli on varmaan perusvarusteilla alkaen 55000 €.
BMW X1 xDrive20i
Automatic Getriebe Steptronic
Benzin141 kW [192 PS]6,4 - 6,3 l/100km [1] CO2-Emission 149,0 - 146,0 g/km [1] 37.600,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Benzin141 kW [192 PS]6,4 - 6,3 l/100km [1] CO2-Emission 149,0 - 146,0 g/km [1] 37.860,00 €
BMW X1 xDrive25i
Automatic Getriebe Steptronic
Benzin170 kW [231 PS]6,6 - 6,4 l/100km [1] CO2-Emission 152,0 - 149,0 g/km [1] 42.500,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Benzin170 kW [231 PS]6,6 - 6,4 l/100km [1] CO2-Emission 152,0 - 149,0 g/km [1] 42.760,00 €
BMW X1 sDrive18d
Manuell
Diesel110 kW [150 PS]4,3 - 4,1 l/100km [1] CO2-Emission 114,0 - 109,0 g/km [1] 32.900,00 €
Automatic Getriebe Steptronic
Diesel110 kW [150 PS]4,5 - 4,3 l/100km [1] CO2-Emission 119,0 - 114,0 g/km [1] 35.000,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Diesel110 kW [150 PS]4,5 - 4,3 l/100km [1] CO2-Emission 119,0 - 114,0 g/km [1] 35.260,00 €
BMW X1 xDrive20d
Automatic Getriebe Steptronic
Diesel140 kW [190 PS]5,1 - 4,9 l/100km [1] CO2-Emission 133,0 - 128,0 g/km [1] 40.200,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Diesel140 kW [190 PS]5,1 - 4,9 l/100km [1] CO2-Emission 133,0 - 128,0 g/km [1] 40.460,00 €
BMW X1 xDrive25d
Automatic Getriebe Steptronic
Diesel170 kW [231 PS]5,2 - 5,0 l/100km [1] CO2-Emission 137,0 - 132,0 g/km [1] 42.500,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Diesel170 kW [231 PS]5,2 - 5,0 l/100km [1] CO2-Emission 137,0 - 132,0 g/km [1] 42.760,00 €
BMW X1 xDrive20i
Automatic Getriebe Steptronic
Benzin141 kW [192 PS]6,4 - 6,3 l/100km [1] CO2-Emission 149,0 - 146,0 g/km [1] 37.600,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Benzin141 kW [192 PS]6,4 - 6,3 l/100km [1] CO2-Emission 149,0 - 146,0 g/km [1] 37.860,00 €
BMW X1 xDrive25i
Automatic Getriebe Steptronic
Benzin170 kW [231 PS]6,6 - 6,4 l/100km [1] CO2-Emission 152,0 - 149,0 g/km [1] 42.500,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Benzin170 kW [231 PS]6,6 - 6,4 l/100km [1] CO2-Emission 152,0 - 149,0 g/km [1] 42.760,00 €
BMW X1 sDrive18d
Manuell
Diesel110 kW [150 PS]4,3 - 4,1 l/100km [1] CO2-Emission 114,0 - 109,0 g/km [1] 32.900,00 €
Automatic Getriebe Steptronic
Diesel110 kW [150 PS]4,5 - 4,3 l/100km [1] CO2-Emission 119,0 - 114,0 g/km [1] 35.000,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Diesel110 kW [150 PS]4,5 - 4,3 l/100km [1] CO2-Emission 119,0 - 114,0 g/km [1] 35.260,00 €
BMW X1 xDrive20d
Automatic Getriebe Steptronic
Diesel140 kW [190 PS]5,1 - 4,9 l/100km [1] CO2-Emission 133,0 - 128,0 g/km [1] 40.200,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Diesel140 kW [190 PS]5,1 - 4,9 l/100km [1] CO2-Emission 133,0 - 128,0 g/km [1] 40.460,00 €
BMW X1 xDrive25d
Automatic Getriebe Steptronic
Diesel170 kW [231 PS]5,2 - 5,0 l/100km [1] CO2-Emission 137,0 - 132,0 g/km [1] 42.500,00 €
Sport-Automatic Getriebe Steptronic
Diesel170 kW [231 PS]5,2 - 5,0 l/100km [1] CO2-Emission 137,0 - 132,0 g/km [1] 42.760,00 €
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Ulkoisesti auto on suhteellisen hieno, mutta perusvarusteilla halvin xdrive automaatti on taas niin lähellä tulevan e mersun tai tulevan vitosen hintoja että ei tule kauppoja. Nämä autot ovat kuitenkin sisätiloiltaan ja ajomukavuudeltaan ihan eri tasolla (pure speculation tosin ). Etuvetoista en tule ostamaan ja sisätiloissa tuo näyttää 20 teur miniltä.