Uusi F48 BMW X1
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Ricracing » 26 Tammi 2016, 01:02
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Ludwig » 11 Helmi 2016, 15:13
Kello vastaan ajettaessa lumipintaisella radalla ajonvakautus kytkettynä jopa Toyota Prius veteli etuvetoisena nopeampia aikoja.
Ok. Tulos kohtalaisen tasainen arvosanojen valossa, vain lämmityslaite oli heikko ja ajettavuus maantiellä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 333
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 11 Helmi 2016, 18:40
- ilpo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 225
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
- Auto: Suzuki Intruder M1500
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja ilpo » 11 Helmi 2016, 22:43
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2775
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja J1978 » 13 Helmi 2016, 20:42
Joo tosiaan Aisinin laatikko, etuvetopainotteinen neliveto, joka sekään ei ole ilmeisesti päällä kuin tarvittaessa ja tosiaan surkea lämmityslaite ainakin dieseleissä...Surkeaan suuntaan on menossa nuo 3-sarjaa pienemmät bemarit. Jos suunta on tämä, niin jatkossa ihan sama ajaa vaikka Audilla, Opelilla tai Volvolla, jos uuden auton vielä joskus hankin.BMW e90 kirjoitti:Joo talvitestin luettuani ei kovin vakuuttava tulos uudelta X1:ä. Jotenkin sellainen tunne alkanut olemaan bemarin viimmeisimpien mallien kohdalla että jonkinlainen säästölinja on menossa. Esim sisustojen laatuvaikutelma halpa ja meluisuus. Meluisuus pitää uuden X1 kohdalla erittäin hyvin paikkaansa! Nyt on sitten vielä kylmä talvella ja ajettavuuskin ei mikään huippu. Jos uusi 5-sarja syksyllä jatkaa samalla linjalla niin ei hyvin mee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2775
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja J1978 » 13 Helmi 2016, 20:46
BMW e90 kirjoitti:Joo talvitestin luettuani ei kovin vakuuttava tulos uudelta X1:ä. Jotenkin sellainen tunne alkanut olemaan bemarin viimmeisimpien mallien kohdalla että jonkinlainen säästölinja on menossa. Esim sisustojen laatuvaikutelma halpa ja meluisuus. Meluisuus pitää uuden X1 kohdalla erittäin hyvin paikkaansa! Nyt on sitten vielä kylmä talvella ja ajettavuuskin ei mikään huippu. Jos uusi 5-sarja syksyllä jatkaa samalla linjalla niin ei hyvin mee.
5-sarja tulee olemaan jatkossakin laadukas ja vielä entistä laadukkaampi. Jakaa paljon tekniikkaa ja innovaatioita 7-sarjan kanssa. Eiköhän bemulla ole nyt sama linja kuin mersulla, että etuvetoiset ja halvemmat mallit on ns. wannabe-bemuja ja mallit joita tarjotaan ja joiden kohderymä on ns. nuoret aikuiset parit tai ne menee perheen rouvalle kauppakassiksi.
- salmol
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3761
- Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
- Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
- Paikkakunta: Helsinki
Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja salmol » 13 Helmi 2016, 21:23
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Pitkis » 14 Helmi 2016, 00:14
Olen jonkin verran saanut tietoa siitä, minkä verran edes 5-sarjan ja vastaaviin autoihin (X5/6) oikeasti tilataan noita kalliimpia varusteita, joiden hinnat ovat luokkaa 3k -> ylöspäin. Lukemat ovat sellaista muutamaa prosenttia kokonaistilausmäärästä per varuste tässä maassa. Itse ainakin hämmästyin tätä, mutta noin se on. Muista maista en osaa sanoa, jossain varmasti tulee täyttä listaa enemmän, mutta tällaisia kotimaan kaltaisia rupulandioita on autojen kohdalla ihan kohtuullisesti ja kun ne laskee yhteen, lukemaa kertyy. Samoin taas sitten kohtuullisemmin verotetuissa maissa autojen hinta on normaalimpi, ketään 2 AT:n ostajaa ei kiinnosta alkaa tunkemaan Comfort-penkkejä tai B&O audiota listalle tuon kaltaiseen autoon. Jos joku hankkii kärryn missä on kaikki herkut, kuoretkin pitää olla noissa maissa kunnossa. Ja kun ei siis noita juuri kukaan ostaisi oikeasti, valmistaja ei ole hölmö ja nosta kärryn perushintaa sen vuoksi, että modifioi siihen soveltumaan ihan kaikki varusteet mitä laidasta laitaan löytyy. Mersulla on jopa S-sarjan sisällä puutteita tässä kohdin, eli pitää olla vähintään S500 jotta saa osan parhaista varusteista edes lisävarusteina. BMW:llä asia ei sentään noihin huonosti ole.
Mitä tulee X1:n suhteen, ainakin bensakoneella se pysyy kyllä hyvinkin lämpimänä talvella. Kummasti tuntuu porukka täällä tuosta narisevan, vaikka omistajat ja lehdistö on kehunut kärryä läpeensä minkä ehtii. Kohta on 3000 km takana, joka ei ole paljon, mutta törkeän hyvä auto se on. Ainoa lapsus on paljastunut iDriven ohjaimen ergonomiasta, joka kyynärnoja nostettuna on erittäin heikko. En tiedä mitä tässäkin on ajateltu...ehkä vaan todettu, että susi on mutta ei voi mitään. Muutoin pelaa kuin unelma ja loistava ajaa. Sedaniin ajo-ominaisuuksia ei tietenkään yleensä voi verrata tällaisessa maasturissa. Totta kai sedan on stabiilimpi ihan painopisteestä johtuen, aina, ikuisesti. Mutta jos maasturin haluaa, sen asian kanssa pitää elää. Kärry on niin viimeisen päälle laadukkaasti tehty, että jos joku mutisee sen olevan "riittämätön", ihan vapaasti voi käydä sen Bentleyn tai vastaavan hakemassa kaupasta. Tuohan on ihan normaali käyttöauto, johon mennään kuraisilla kengillä ja jossa itse ainakin kuljetin joulukuusen ihan sellaisenaan penkkien väliin tungettuna yms. Ei X1 ole luxus-auto eikä siitä sellaista pidä olettaa. 7-sarja on. Pitäähän BMW:llä ajavan olla mahdollista hankkia joku ihan normi käyttis, mikä on päivittäiseen kulutukseen tarkoitettu? Mun mielestä se on etu, että valmistaja tarjoaa tällaisia autoja, mitkä kuitenkin ovat yhtä hyvää laatua muutoin kuin huippumallit.
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja melperri » 14 Helmi 2016, 12:17
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Ludwig » 15 Helmi 2016, 10:48
Bentleyn?Pitkis kirjoitti: Kärry on niin viimeisen päälle laadukkaasti tehty, että jos joku mutisee sen olevan "riittämätön", ihan vapaasti voi käydä sen Bentleyn tai vastaavan hakemassa kaupasta. Tuohan on ihan normaali käyttöauto, johon mennään kuraisilla kengillä ja jossa itse ainakin kuljetin joulukuusen ihan sellaisenaan penkkien väliin tungettuna yms. Ei X1 ole luxus-auto eikä siitä sellaista pidä olettaa.
Ainakin TM:n vertailun mukaan talviajoon paremmin sopivan auton saa, kun käy hakemassa puolet halvemman FIATin tai Mazdan. Mieti. FIAT.
Meillä oli yhtenä vaihtoehtona vaihtaa tämä F25 uuteen X1:een, mutta eipä näiden Suomessa tulleiden testien valossa vaihto kiinnosta yhtään. Odotellaan G01.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Pitkis » 15 Helmi 2016, 21:13
Mulla on X1:ssä H8 renkaat, jotka tunnetusti meluisat. Ihan hyvä silti ajaa eikä melu häiritse yhtään. 90% talviajosta ajan kuitenkin kitkoilla. Niillä pärjää erinomaisesti. Jos ne pistää alle, varmasti hiljenee mikä vaan kärry. Melulla ei mulle oo väliä, joten en ole jaksanut kaikkiin autoihin niitä laittaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 16 Helmi 2016, 10:15
Käsi ylhäällä! Enkä ikinä enää ota omaa ykkösautoa ilman noita.Pitkis kirjoitti: Käsi pystyyn vaan, kuka täällä on speksannut Comfort-penkit jäähdytyksellä ja hieronnalla omaan _uuteen_ autoonsa? Onko kukaan? Muistelisin, että joku ehkä joskus?.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
- Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja heifetz » 16 Helmi 2016, 16:36
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 17 Helmi 2016, 13:23
- Auto: E53, E46, E39, 2x E36, E30
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja M.D. » 17 Helmi 2016, 14:22
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Bimmerfanc » 18 Helmi 2016, 21:57
Onhan nykyinen 3-sarja jo aika pohjanoteeraus,puhumattakaan 2- ja 1-sarjasta.Sisustan muotoilu ei onnistunut,kovan muovin käyttö lisääntynyt,sekä mieluisuus sisällä kasvanut.Toivottavasti 5-,6- ja 7-sarja pitää laadullisesti tasonsa,mihin kohottiin flopatun E6x sarjan jälkeen.Noihin pikku bemareihin en itse sekaannu ainakaan mitä nyt on ulos tullut.BMW e90 kirjoitti:Joo talvitestin luettuani ei kovin vakuuttava tulos uudelta X1:ä. Jotenkin sellainen tunne alkanut olemaan bemarin viimmeisimpien mallien kohdalla että jonkinlainen säästölinja on menossa. Esim sisustojen laatuvaikutelma halpa ja meluisuus. Meluisuus pitää uuden X1 kohdalla erittäin hyvin paikkaansa! Nyt on sitten vielä kylmä talvella ja ajettavuuskin ei mikään huippu. Jos uusi 5-sarja syksyllä jatkaa samalla linjalla niin ei hyvin mee.
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja TJJ » 19 Helmi 2016, 09:05
On aika surkeaa, että BMW:n vaihtoehdot ovat joko meluisa muoviauto tai valtava laiva. (Huonokuuloiset/pakettiauton mittoihin tottuneet kertovat varmaankin nyt eriävät mielipiteensä tästä asiasta...)Bimmerfanc kirjoitti:Onhan nykyinen 3-sarja jo aika pohjanoteeraus,puhumattakaan 2- ja 1-sarjasta.Sisustan muotoilu ei onnistunut,kovan muovin käyttö lisääntynyt,sekä mieluisuus sisällä kasvanut.Toivottavasti 5-,6- ja 7-sarja pitää laadullisesti tasonsa,mihin kohottiin flopatun E6x sarjan jälkeen.Noihin pikku bemareihin en itse sekaannu ainakaan mitä nyt on ulos tullut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 18 Huhti 2015, 21:16
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja bmwindividual » 22 Helmi 2016, 23:22
En kuitenkaan ottaisi enää vanhaa F25 X3:sta takaisin. Sen Jenkkilässä tehdyt halvat Kiinanpojan kovamuovisisustat, kapea akseliväli yhdistettynä korkeaan painopisteeseen, ovista puuttuva Bemarin sulkemisääni jne. Nyt jälkikäteen huomaa vasta kuinka surkea X3:n ajo-ominaisuuksiltaan oli vaikka muuten tilava ja leppoisa auto olikin.
Nyt kun uudet kitkat ovat saaneet hieman asfalttia niin en kyllä osaa pitää autoa mitenkään melukkaana. Nastoilla homma on varmasti toinen. Jännä nähdä miltä auto kuulostaa keväällä kun saa non-RunFlat kesänakit alle. Ja jos Bemari tekisi X1:stä yhtä hiljaisen kuin X5:sta niin kuka idiootti enää ostaisi X5:sia??

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 23 Helmi 2016, 07:06
Tässä ei ole sitten provon-häivääkään (siis itselläni), vaan kysyn kun en ole ehtinyt uutta X1:stä tyyppaamaan. Onko siinä siis laadukkaampi sisusta kuin F25:ssa?bmwindividual kirjoitti: En kuitenkaan ottaisi enää vanhaa F25 X3:sta takaisin. Sen Jenkkilässä tehdyt halvat Kiinanpojan kovamuovisisustat
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Ludwig » 23 Helmi 2016, 16:06
Akseliväli, arvaa kumpi on F25 ja arvaa kumpi F48?bmwindividual kirjoitti: En kuitenkaan ottaisi enää vanhaa F25 X3:sta takaisin. Sen Jenkkilässä tehdyt halvat Kiinanpojan kovamuovisisustat, kapea akseliväli
a) 2670 mm
b) 2810 mm
Vai tarkoititko raideleveyttä?
a) 1485 mm
b) 1632 mm
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Uusi F48 BMW X1
Viesti Kirjoittaja Pitkis » 23 Helmi 2016, 23:12
Itse aikanaan vertasin F25:n omaan E84:aan ja ei vähääkään kiinnostanut. Ajofiilis tötterömäinen ja jo lyhyen ajon jälkeen kiinnostus lopahti nopeasti. Ihan ok, mutta jotenkin kärry ei ole balanssissa niin hyvin kuin E84. No, sitten tähän F48:iin ihan turha verrata, uusi X1 on aivan toisesta maailmasta joka suhteessa.bmwindividual kirjoitti:En kuitenkaan ottaisi enää vanhaa F25 X3:sta takaisin. Sen Jenkkilässä tehdyt halvat Kiinanpojan kovamuovisisustat, kapea akseliväli yhdistettynä korkeaan painopisteeseen, ovista puuttuva Bemarin sulkemisääni jne. Nyt jälkikäteen huomaa vasta kuinka surkea X3:n ajo-ominaisuuksiltaan oli vaikka muuten tilava ja leppoisa auto olikin.
Palaa sivulle “X1 / X2 (F48, F39)”
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut