JohnB
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Syys 2010, 20:57

Re: RE: Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja JohnB » 11 Loka 2017, 13:30

JeanMichell kirjoitti:
SportySedan kirjoitti:
kebis kirjoitti:
Tuo onnistui itsellekin hyvin 2014 F10:ssä, silloin siihen oli tehtaan tuki ja prosessi. Miten G30:ssä, myyjä kertoi, että enää ei tehdas tue, joten lienee sovittu sakemannivalmistajien kartellipalaverissa? Lupasi teettää epävirallisella koodarilla, kun totesin tilaavani vain auton jossa takavalot palavat jatkuvasti. Onko sinulle koodattu jo G30 vaiko edellisiä?


Kysyin omaan F30 ja vastaus oli, että joutuvat tilaamaan jonkun mystisen "paperin" jossa tämä kirjataan virallisesti auton varusteeksi (varuste: takavalot palaa???) ja hintalappu muistaakseni 250e. Mitäpä tuohon sanomaan...

kebis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Elo 2017, 17:12
Auto: F10 520d, F20 116i, G30 530e tulossa
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja kebis » 11 Loka 2017, 18:05

Tähän tuli juuri tänään tuoretta tietoa myyjältä; G30:een ei saa koodattua virallisilla tai epävirallisilla koodareilla takavaloja jatkuvasti palamaan. Kuulemma tehtaan uusi linjaus, perusteet varsin kestämättömät. Tuon kun olisi tiennyt varmaksi ennen tilausta niin olisi ehkä jäänyt tilaamatta. Tehdas ei välitä pätkääkään asiakkaidensa turvallisuudesta!

Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 178
Liittynyt: 30 Touko 2016, 13:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja penttim » 11 Loka 2017, 18:19

Näissä asioissa kannattaa kyllä viimeisenä luottaa myyjään. Jälleenmyyjä kertoo asian siten, kuin BMW Suomi käskee, sikäli mikäli myyjä on osannut edes kysyä asiaansa oikein.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3408
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja salmol » 11 Loka 2017, 18:27

kebis kirjoitti:Tähän tuli juuri tänään tuoretta tietoa myyjältä; G30:een ei saa koodattua virallisilla tai epävirallisilla koodareilla takavaloja jatkuvasti palamaan. Kuulemma tehtaan uusi linjaus, perusteet varsin kestämättömät. Tuon kun olisi tiennyt varmaksi ennen tilausta niin olisi ehkä jäänyt tilaamatta. Tehdas ei välitä pätkääkään asiakkaidensa turvallisuudesta!

Siis eikö G30:ssä voi kääntää ajovaloja päälle, eli 1-asentoon? Kyllä kaikissa minun autoissani on ihan päiväsaikaankin palanut takavalot kun valokytkin on 1-asennossa eli valot pakotettuna päälle. Eihän tuo nyt sama asia ole kuin takavalot päivävalojen kanssa, mutta turvallisuus mielessä tuo toimii noinkin.
Viimeksi muokannut salmol, 11 Loka 2017, 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 11 Loka 2017, 18:34

penttim kirjoitti:Näissä asioissa kannattaa kyllä viimeisenä luottaa myyjään. Jälleenmyyjä kertoo asian siten, kuin BMW Suomi käskee, sikäli mikäli myyjä on osannut edes kysyä asiaansa oikein.


Samaa mieltä. Eiköhän ne saa koodattua päälle, mutta jälleenmyyjä ei sitä tee.

Ohjekirjassa sanotaan, että ajovalojen adaptiivisuus ja kaukovaloavustin menee päälle vain valot pyöräytetty automaattiasentoon. Mutta veikkaan että toimii ajovalot päälle pakotettunakin.

kebis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Elo 2017, 17:12
Auto: F10 520d, F20 116i, G30 530e tulossa
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja kebis » 11 Loka 2017, 18:57

Rahumetsservice oli yrittänyt, ei ollut onnistunut vaikka jonkinlaista koodausosaamista pitäis olla. Jos on tietoa onnistuneista G30-takavalokoodauksista niin laittakaa ihmeessä tietoa.

Haluaisin pitää takavalot jatkuvasti kytkettyinä, ettei kersojen tarvi lumisateessa saada muita niskaansa, eivät kuitenkaan huomaisi käännellä kytkimiä. Jos jatkuvat valot hävittää valojen adaptiivisuuden kuten Inaukkar mainitsi, niin eipä toimi. Ja tuntuu turhalta käyttää vähiä akku-kWh:ta päävaloihin kun pienempitehoiset päivävalotkin olisivat OK

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 14:44

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lortti » 11 Loka 2017, 20:13

Eipä ole itsellä F36lla vielä tullut vastaan sellaista tilannetta että automatiikka ei kytke valoja päälle kun olosuhteet sitä vaativat. Luulisi että g30 on uudempana vielä paremmin toteutettu.

Jos nyt kyseessä on joku erikoislumipyry niin olettaisin että ne valot muistaa kytkeä samalla kuin sumuvalotkin.

Turhaa narinaa.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 12 Loka 2017, 05:14

lortti kirjoitti:Eipä ole itsellä F36lla vielä tullut vastaan sellaista tilannetta että automatiikka ei kytke valoja päälle kun olosuhteet sitä vaativat. Luulisi että g30 on uudempana vielä paremmin toteutettu.

Jos nyt kyseessä on joku erikoislumipyry niin olettaisin että ne valot muistaa kytkeä samalla kuin sumuvalotkin.

Turhaa narinaa.


Samaa mieltä. Näin myös oma kokemus aiemmasta F11 autosta ja nyt G30. Valot on päällä todella herkästi. Koskien kaikkia tilanteita hämärää, sadetta ja yleisesti talvea. Ei ne päiväajovalot ole montaa kertaa talvikuukausina päällä.

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 280
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 06:59
Auto: F22 218d Business sport A 2014
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja TurboKoo » 12 Loka 2017, 06:00

Sama homma myös E91 ja F22:n kohdilla. Valot ovat herkästi päällä eikä niitä tarvi ikinä miettiä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 12 Loka 2017, 06:20

kebis kirjoitti:Rahumetsservice oli yrittänyt, ei ollut onnistunut vaikka jonkinlaista koodausosaamista pitäis olla. Jos on tietoa onnistuneista G30-takavalokoodauksista niin laittakaa ihmeessä tietoa.


Harmi kun en ole tuupannut omaa G30 vielä piuhaan. Voihan se olla että enää ei ole tarjolla sellaista VO-koodia eli "tehdaslisävarustetta", jonka autoon koodaamalla takavalot palaa. Silloin täytyy koodata suoraan ECUn parametrejä (FDL). Olen aika toiveikas, että sellainen parametri yhä autosta löytyy.

Mulla kyllä ei ole muita koodauksia omaan autoon mielessä kuin ehkä tuupata pitkien valojen assari aina päälle suoraan käynnistyksestä.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 214
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 08:20
Auto: 330e

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja toukopouko » 12 Loka 2017, 06:36

lnaukkar kirjoitti:Mulla kyllä ei ole muita koodauksia omaan autoon mielessä kuin ehkä tuupata pitkien valojen assari aina päälle suoraan käynnistyksestä.


Hieman offtopic, kun kyseessä F30 ja adaptiiviset ledit, mutta tiedät(te)kö onnistuuko tuota adaptiivista valohärveliä säätämään jotenkin? Nykyisellään ainakin omassani pitkien valojen aktivoituminen vaatii että ajat yli 40kmh (voisi laskea vaikka 20-25kmh kohdille tuon rajan), että on liki säkkipimeää (saisi aktivoitua jo kun on riittävän hämärää) ja lisäksi sei aktivoidu jos alueella on *minkäänlaiset* katuvalot. Joku kituva tolppa 20m sivussa pyörätien varressa estää adaptiivisten pitkien aktivoitumisen -> käytännössä nuo toimii syrjäisiä maantietaipaleita lukuunottamatta TODELLA harvoin.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 12 Loka 2017, 06:52

toukopouko kirjoitti:Hieman offtopic, kun kyseessä F30 ja adaptiiviset ledit, mutta tiedät(te)kö onnistuuko tuota adaptiivista valohärveliä säätämään jotenkin? Nykyisellään ainakin omassani pitkien valojen aktivoituminen vaatii että ajat yli 40kmh (voisi laskea vaikka 20-25kmh kohdille tuon rajan), että on liki säkkipimeää (saisi aktivoitua jo kun on riittävän hämärää) ja lisäksi sei aktivoidu jos alueella on *minkäänlaiset* katuvalot. Joku kituva tolppa 20m sivussa pyörätien varressa estää adaptiivisten pitkien aktivoitumisen -> käytännössä nuo toimii syrjäisiä maantietaipaleita lukuunottamatta TODELLA harvoin.


Päälle/pois nopeusrajat helppo juttu. Tuo jälkimmäinen ei.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 214
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 08:20
Auto: 330e

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja toukopouko » 12 Loka 2017, 06:59

lnaukkar kirjoitti:Päälle/pois nopeusrajat helppo juttu. Tuo jälkimmäinen ei.


Toimiiko tuo adaptiivinen valaistus G30:ssä samalla tavalla kuin F30? Eli siis vaatii että on liki säkkipimeää ja alueella ei saa olla mitään valaistusta?

Hämärällä, ja varsinkin sateella, kaipaisi tuota reuna-alueiden valaisua jotta esim. kävelijät ja pyöräilijät olisi helpompi havaita - myös jonkinlaisilla katuvaloilla varustetuilla alueilla.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 720
Liittynyt: 08 Elo 2010, 06:34
Auto: G30 520dA xDrive luxury -17
Paikkakunta: Uleåborg

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Mosku » 12 Loka 2017, 07:41

lortti kirjoitti:Eipä ole itsellä F36lla vielä tullut vastaan sellaista tilannetta että automatiikka ei kytke valoja päälle kun olosuhteet sitä vaativat. Luulisi että g30 on uudempana vielä paremmin toteutettu.

Jos nyt kyseessä on joku erikoislumipyry niin olettaisin että ne valot muistaa kytkeä samalla kuin sumuvalotkin.

Turhaa narinaa.


Samaa mieltä.
G30:n laittaa myös ajovalot päälle kun sadetunnistin on aktivoitu. Ei tarvitse kuin pari pyyhkäisyä tunnistin päällä sateessa kuin sateessa ja ajovalot näpätään päälle automaattisesti. Huima parannus f10:n verrattuna, jossa pystyi myös pakottamaan päiväajovalot päälle nolla-asennolla. Tässä uudessahan sitä valintaa ei ole. Muutenkin olen huomannut, että moni puute tai ärsyttävä ominaisuus on g30:ssä parannettu verrattuna f10:n.
Ainoa haaste valoautomatiikalle ja etenkin takavalojen palamiselle tai palamattomuudelle koen, kun on kirkas talvinen päivä ja tiellä auton takana voimakkaasti pöllyävä lumi.
Ex: F10 520xda lci, e60 530iA jne. aina ollut BMW...

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 12 Loka 2017, 07:46

toukopouko kirjoitti:Toimiiko tuo adaptiivinen valaistus G30:ssä samalla tavalla kuin F30? Eli siis vaatii että on liki säkkipimeää ja alueella ei saa olla mitään valaistusta?

Hämärällä, ja varsinkin sateella, kaipaisi tuota reuna-alueiden valaisua jotta esim. kävelijät ja pyöräilijät olisi helpompi havaita - myös jonkinlaisilla katuvaloilla varustetuilla alueilla.


Jaahs. Kyllä ne pitkät mun silmän mukaan jo kohta hämärällä lähtee päälle. Ja esim. keskeltä valaistulla motarilla näyttää usein pitkiä puskaan päin. En ole huomannut G30 pitkien valojen herkkyydessä mitään eroa F11 adaptiiviset led-ajovalot verrattuna.

Onkohan sulla jotenkin anturi liian herkällä, voisko merkkihuolto korjata tämmöstä.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 214
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 08:20
Auto: 330e

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja toukopouko » 12 Loka 2017, 08:44

lnaukkar kirjoitti:Jaahs. Kyllä ne pitkät mun silmän mukaan jo kohta hämärällä lähtee päälle. Ja esim. keskeltä valaistulla motarilla näyttää usein pitkiä puskaan päin. En ole huomannut G30 pitkien valojen herkkyydessä mitään eroa F11 adaptiiviset led-ajovalot verrattuna.

Onkohan sulla jotenkin anturi liian herkällä, voisko merkkihuolto korjata tämmöstä.


Vaikea sanoa - kun ei ole oikein vertailukohtaa. Sain auton kesällä 2016, ja syksyn tullen huomasin ettei nuo adaptiiviset valot toimi ollenkaan. Käynti merkkiliikkeen huollossa sai ne toimimaan (nykyisellä tavalla). Kuulemma "kamera oli jotenkin jumissa". Kyselin jälkikäteen tuosta herkkyydestä yms, mutta eipä ne siellä luonnollisesti tienneet yhtään mitään. Eivät osanneet sanoa miten pitäisi toimia jne.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 17:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja mj1973 » 12 Loka 2017, 16:11

Onko joku onnistunut päivittämään navin kartat usb:n kautta? Latasin uudet USB:lle ja tökkäsin autoon, mutta mitään ei tapahdu... Pitäisi kai automaattisesti kysellä jotain...

edit: Ja siis 64Gt FAT32 tikulla yritin.
F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 08:40
Auto: F11 530dA XD
VW Touareg
BMW K1600 GTL
Paikkakunta: Kaarina

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Juha » 12 Loka 2017, 16:17

Onkos G:ssäkin sama, että pitää se tikku tökätä hanskalokeroon, eikä siihen käsinojan USB-töspeliin?
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3408
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja salmol » 12 Loka 2017, 16:19

toukopouko kirjoitti:Sain auton kesällä 2016, ja syksyn tullen huomasin ettei nuo adaptiiviset valot toimi ollenkaan.

Mitä tarkoittaa ettei toiminut ollenkaan? Eli ei vaihtanut pitkille ollenkaan vai ei kääntyillyt kurvien suuntaan? Vai jotain muuta?
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 17:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja mj1973 » 12 Loka 2017, 16:31

No, just! Pitää näköjään täällä kitistä, niin alkaa toimia... :lol:

Ainut ero aikaisempaan kokeiluun oli se, että tsekkasin tietokoneella, että tikulla edes on mitään... en tiedä vaikuttiko vai mistä oli kyse. Nyt siis tikun laitettua ilmoitti, että "uudempaa sisältöä saatavilla, päivitetäänkö?"

Hansikaslokerossa ei taida olla porttia G:ssä, mutta vaihdekepin etupuolella olevan lokeron porttiin laitoin nyt. Toinen on kyynärnojan lokerossa.
F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa