G30 viat ja ominaisuudet

Joonasr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Heinä 2016, 07:13
Auto: 530e

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Joonasr » 07 Tammi 2018, 08:13

Löytyy varustelistalta S6WBA Multifunctional instrument display.
Auto on Marraskuussa luovutettu 530e.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 729
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 07 Tammi 2018, 11:18

Joonasr kirjoitti:Löytyy varustelistalta S6WBA Multifunctional instrument display.
Auto on Marraskuussa luovutettu 530e.
Jep, kyllä silloin pitäisi autossa olla ominaisuus vaihtaa kellon tyyppiä. Kerro ihmeessä mitä huollosta sanovat tämmöiseen ongelmaan.

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 07 Tammi 2018, 13:25

Sama täällä, autossa on tuo kattavin mittaristo..
Lisäksi tällainen vika, toinen perusavaimista ei toimi, avaa kyllä ovet mutta auto ei käynnisty ellei laita avainta ohjauspylvääseen. Paristonkin vaihdoin, ei auttanut.

Qjanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Touko 2017, 19:27

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Qjanne » 11 Tammi 2018, 13:09

Mulla on mennyt toisen takaoven kahva vaihtoon kun se ei avannut automaattisesti ovea lukituksesta. Nyt se toimii, mutta samalla alkoi olemaan vikaa etten saa lukittua hipaisunäppäimellä kuskin ovesta. Ärsyttävää... pitänee taas ajaa huoltoon.

Viimeksi huollossa säädettiin ovea suhinoiden takia... taisi mennä hieman paremmaksi, muttei vielä poistunut. Aion kyllä kiikuttaa auton sinne niin monta kertaa että suhina poistuu. Ei oo vastaavia suhinoita kyllä 90 luvun jälkeen esiintynyt mun autoissa.

Vasen takaovi muuten jäätyy tosi usein kiinni. Ei oo tuollaistakaan ilmiötä ennen sattunut... mietin vaan että tuleeko suhina siitä että siellä on välystä ja sitten kura lentää sinne ja jäätyy kiinni. Tästäkin tulee mieleen mun 90-luvun autot ja lukkosulat ja muut, joita ei oo nyt 15 vuoteen tarvinnut :)

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 729
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 24 Tammi 2018, 09:07

Jonkin verran pitkin talvea auto tärrännyt. Joko ottaa todella herkästi epätasapainon tai sitten muuta ongelmaa vanteen/renkaan kanssa. Mitä huonompi tienpinta (lunta, jäätä, polanteita yms.) niin sitä tasaisemmin auto kulkee ja pikemminkin leijuu. Mutta sitten sulalla asfaltilla tuntuu tärinää ja värinää. Nappaan viikonloppuna renkaat irti ja pesen vanteet viimeisen päälle. Jos se ei auta, niin seuraavaksi talvitassut tasapainotukseen.

Kesärenkailla en tämmöistä huomannut missään vaiheessa.

Vähän hassusti vielä iskunvaimentimien (DDC-alusta) asennosta riippuen, comfort-moodissa ongelma ehkä vaivaa enemmän kuin sportilla.

Tulipa samalla mieleen, että viime talvena oli paljon näitä "nypyttää" koeajokommentteja.

TeeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 09:45
Auto: BMW 530e

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja TeeQ » 24 Tammi 2018, 10:29

lnaukkar kirjoitti:Jonkin verran pitkin talvea auto tärrännyt. Joko ottaa todella herkästi epätasapainon tai sitten muuta ongelmaa vanteen/renkaan kanssa. Mitä huonompi tienpinta (lunta, jäätä, polanteita yms.) niin sitä tasaisemmin auto kulkee ja pikemminkin leijuu. Mutta sitten sulalla asfaltilla tuntuu tärinää ja värinää. Nappaan viikonloppuna renkaat irti ja pesen vanteet viimeisen päälle. Jos se ei auta, niin seuraavaksi talvitassut tasapainotukseen.

Kesärenkailla en tämmöistä huomannut missään vaiheessa.

Vähän hassusti vielä iskunvaimentimien (DDC-alusta) asennosta riippuen, comfort-moodissa ongelma ehkä vaivaa enemmän kuin sportilla.

Tulipa samalla mieleen, että viime talvena oli paljon näitä "nypyttää" koeajokommentteja.
Itse tuon saman asian kanssa taistelin (tästä marraskuun alussa kirjoittelinkin) ja kaikenkaikkiaan talvirenkaita on hierottu pyöreiksi ja painoihin useaan otteeseen. Tuntuu siltä, että auto on todella herkkä sekä tasapainotuksen että pystyheiton suhteen. Omasta mielestäni tuo tuli lähes kuntoon, mutta kesärenkaiden tasolle ei ole päästy siltikään. Itsellä tuntuu siltä että ulkolämpötila vaikuttaa myös suuresti asiaan ja ilmiö esiintyy ehkä pahimmillaan tuossa 60-70 km/h vauhdissa. Mulla myös DDC ja tuntuu että silloin kun nypytystä tuntee niin adaptive-moodi tuo esille sen kaikista julmimmalla tavalla...tai sitten vain kuvittelen :thdw:

PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: F10 520d Sport A Business 2012
Paikkakunta: Tuusula

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja PAT » 24 Tammi 2018, 20:43

G30 taitaa olla samalla tavalla tarkka renkaiden pystyheiton suhteen, kuin F10. Jos pääkapunkiseudulla asustelee tai kulkee, niin kannattaa piipahtaa Herttoniemen Vianorilla. Siellä on laitteet, joilla tulee kuntoon. Itsekin oman F10 kanssa tuon ongelman kanssa painiskelin ja tuonne Herttoniemeen ne sitten loppuivat. Ovat korjanneet näitä kuulemma useinkin ja ainakin tämän F10 vaatimukset tiesivät hyvin. Normitoleranssit ei kuulemma näille riitä. Minun tapauksessa ongelmaksi paljastui renkaan pystymittaheitto, joka sinällään oli kuulemma normitoleranssin sisällä, mutta ei riittävä F10:lle. Autoliike vaihtoi renkaan takuuseen mukisematta, Vianor tarjoutui vielä auttamaan tarvittaessa Autoliikkeen suuntaan.

El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja El_Ucca » 26 Tammi 2018, 00:39

Qjanne kirjoitti:Mulla on mennyt toisen takaoven kahva vaihtoon kun se ei avannut automaattisesti ovea lukituksesta. Nyt se toimii, mutta samalla alkoi olemaan vikaa etten saa lukittua hipaisunäppäimellä kuskin ovesta. Ärsyttävää... pitänee taas ajaa huoltoon
Meidän autossa oli samaa vikaa satunnaisesti. Mistään kahvasta ei saanut sormella lukittua. Toimi välillä ja välilä ei. Korjaantui ohjelmistopäivityksellä.

Toinen vika oli tavaratilan automaattisessa näkösuojassa. Joskus laskeutui joskus ei millään vaan jäi ylös. Korjaantui ohjelmistopäivityksellä.

Kolmas vika oli parkkien (rinkulat) jääminen päälle. Valot paloivat aamuun asti jos ovia ei lukinnut. Vika oli molemmissa autoissa. Korjaantui kai ohjelmistopäivityksellä.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-sport 2018,

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017

Dna82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:26
Auto: 530e G30 M-sport
Ex-F20 118da M-sport -16
Paikkakunta: Oulu

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Dna82 » 26 Tammi 2018, 09:53

Tuota rengas ongelmaa ollut itselläkin. Alla alkuperäiset M-sport vanteet 18” contin nastoilla. Wetteri on renkaat kerran tasapainottanut uudelleen ja vika ei täysin korjaantunut. Toisessa rengasliikkeessä käynti auttoi asiaan. Olen huomannut et ks.vanteet ovat todella herkät kerää itseensä likaa ja lunta jolloin tärinää taas tulee. Ilman lämmintä hallia tuon kans olis kokoajan pulassa. Kesärenkaista minulla ei vielä auton kanssa ole kokemuksia.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 729
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 26 Tammi 2018, 10:14

En omia vanteita yhtään sen paremmaksi väittäisi lian tai lumen suhteen:

Kuva

Kuva

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 729
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 27 Tammi 2018, 19:31

Nappasin renkaat irti ja pesin vanteet sisäpuolelta. Nyt taas menee kevyesti ja kauniisti :thup:

Mun normaalit pesut eivät ole putsanneet vanteen sisäpuolta tarpeeksi, vaikka kyyti on pesun jälkeen usein ollut tasaisempaa. Varsinkin etuvanteisiin oli kerääntynyt paakkuuntunutta likaa sinne tänne. Takarenkaisiin lika oli jakaantunut tasaisemmin ja ohuemmin, joten ehkä pelkästään etuvanteet pesemällä ongelma olisi jo poistunut.

Avatar
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 530d xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja tmikki » 02 Helmi 2018, 17:48

No niin G30 530d xDrive ajossa ja ensimmäiset 100km ajettu ja vähän ensihuomioita vs F10 530d.

Plussat:
Hiljaisempi, vaikka tänään tuulinen päivä niin suhinat loistivat poissaolollaan ja rengasäänet olemattomat (Contin kitkat) Myös moottorin ja alustan äänet vaimeammat.
Jämäkämpi, tukevamman tuntuinen ja vakaampi (xDrive?)
Viihdelaitteisto on nyt tätäpäivää, B&W, carplay, iDrive...
Yleinen laadukkuus ja tyyli, valaistut kaiuttimet, ambient valaistus, softclose, blackpanel...
Hierovat comfortpenkit :thup:
Miinukset:
Hinta :mus:

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 732
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja TJJ » 02 Helmi 2018, 18:07

tmikki kirjoitti:
02 Helmi 2018, 17:48
valaistut kaiuttimet
Oikeasti? Miksi ihmeessä? Saako ne valot pois?

Avatar
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 530d xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja tmikki » 02 Helmi 2018, 18:21

TJJ kirjoitti:
02 Helmi 2018, 18:07
tmikki kirjoitti:
02 Helmi 2018, 17:48
valaistut kaiuttimet
Oikeasti? Miksi ihmeessä? Saako ne valot pois?
Noissa B&W:ssä on tosiaan valaistut noi kaiuttimet, en vielä ehtinyt tutkimaan saako valon pois mutta tuossa kuva.
02_1_BMW_7Series.jpg
02_1_BMW_7Series.jpg (110.91 KiB) Katsottu 4271 kertaa

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja melperri » 02 Helmi 2018, 21:14

tmikki kirjoitti:
02 Helmi 2018, 17:48
No niin G30 530d xDrive ajossa ja ensimmäiset 100km ajettu ja vähän ensihuomioita vs F10 530d.

Plussat:
Hiljaisempi, vaikka tänään tuulinen päivä niin suhinat loistivat poissaolollaan ja rengasäänet olemattomat (Contin kitkat) Myös moottorin ja alustan äänet vaimeammat
Kuullostaa hyvältä , vain hiljaisessa autossa on premiumin fiilis ja tunne siitä , että maksetulle hinnalle saa katetta. Jos en joutuisi ajelemaan niin ahtaassa kaupunki ympäristössä , uusi tai lähes uusi 5 varmaan menisi tilaukseen.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 729
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 14 Helmi 2018, 20:25

Nyt ohjelmistopäivityksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että ilmastointiasetukset eivät enää heitä oletusarvoihin kun vaihtaa auton profiilia avaimella peräkkäin. Tai en ainakaan saanut sitä nyt tapahtumaan kun suljin ja avasin autoa vuorotellen eri avaimilla.

Mutta, samalla huomasin että meidän toinen avain avaa auton kauempaa kuin toinen.. Mitä ihmettä?! Toisella täytyy olla pari metriä autosta, toisella kelpaa ties kuinka kaukaa. Vaimo eli tämän oudosti toimivan avaimen haltija tokaisi, että jonkun aikaa ollut tuommoinen, ei kuulemma kauaa :mus:
Viimeksi muokannut lnaukkar, 15 Helmi 2018, 19:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 14 Helmi 2018, 23:04

Joonasr kirjoitti:
06 Tammi 2018, 15:36
Eipä mullakaan kelloa mittaristossa saa analogiseksi.
Joko olet saanut vaihdettua mittariston kellon analogiseksi?

TeeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 09:45
Auto: BMW 530e

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja TeeQ » 23 Helmi 2018, 20:05

lnaukkar kirjoitti:
14 Helmi 2018, 20:25
Nyt ohjelmistopäivityksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että ilmastointiasetukset eivät enää heitä oletusarvoihin kun vaihtaa auton profiilia avaimella peräkkäin. Tai en ainakaan saanut sitä nyt tapahtumaan kun suljin ja avasin autoa vuorotellen eri avaimilla.

Mutta, samalla huomasin että meidän toinen avain avaa auton kauempaa kuin toinen.. Mitä ihmettä?! Toisella täytyy olla pari metriä autosta, toisella kelpaa ties kuinka kaukaa. Vaimo eli tämän oudosti toimivan avaimen haltija tokaisi, että jonkun aikaa ollut tuommoinen, ei kuulemma kauaa :mus:
Onko Inaukkar tuo avainasia selvinnyt? Mulla oli autossa jonkinlainen käyntihäiriö ja heitti tuon saman "voimansiirto - rajoitettu teho - ota yhteyttä huoltoon" herjan nyt pakkasilla. Ongelma poistui itsestään hetken ajon jälkeen, eikä ole enää toistunut. Huollossa sovittiin että jäädään seuraamaan tilannetta ja kyseinen vikailmoitus oli myös avaimesta luettavissa. Kaikkein oudointa on, että nyt tuo käytössä ollut avain toimii vain muutaman metrin säteellä autosta, toinen kymmenien metrien päästä. Luonnollisesti vaihdoin ensitöiksi patterin avaimesta, mutta tuolla toimenpiteellä ei mitään vaikutusta asiaan.

Onko mahdollista että avaimeen jäänyt häiriötieto vaatii jonkun nollauksen jotta avain pelittää taas normaalisti? :conf:

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 729
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Helmi 2018, 21:24

Just tänään yritin soitella Laakkoselle avaimesta ja jätin soittopyynnön, mutta eivät palanneet asiaan... Mulla vaivaa se avain, joka ei ollut mukana huollossa.

TeeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 09:45
Auto: BMW 530e

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja TeeQ » 23 Helmi 2018, 21:56

Okei, sitten nuo ovat vain sattumalta samaan aikaan ilmenneitä vikoja... mulla tuo toinen avain koristaa hyllyä joten vaihtamalla tilanne paranee kyllä :w00t:

Ehkä jään siis odottelemaan tämänkin kanssa ja vien sitten monta ongelmaa kerrallaan huollettavaksi.

Vastaa Viestiin