530e M-Sport madallus

ttkanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Syys 2015, 12:41

530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja ttkanen » 31 Touko 2018, 09:38

Tuoreena 530e omistajana hiukan häiritsee tuo 530 M-sportin korkeus ja sitä myötä aikamoinen niiailu mm. jarrutellessa. En ole löytänyt vielä keneltäkään valmistajalta 530e-malliin sopivaa madallusjousisettiä, ja sitä myötä rupesin pohdiskelemaan seuraavaa ratkaisua. Eli jos hankkisi kaksi madallusjousisettiä esim. Eibachilta, joissa maksimi etu-/taka-akselipainot osuvat kohdalleen 530e:n vastaavien kanssa.

Hyvin lähelle menisi kilojen perusteella, jos eteen laittaisi 530d sedanin jouset, ja taakse 520i Touringin jouset, sedan malleissa ei taka-akselipainon kanssa edes 550 xdrive mene lähellekään 530e:tä. Mutta kysymys kuuluu, onko sedanissa ja touringissa muuten samanlaiset alustat, että noita jousia voisi ristiin laittaan. Tai tuleeko muita ongelmia? Ja joo, tiedän että menee vähän kikkailuksi, mutta sellaista se välillä on :)


530e
Sallittu akselipaino edessä/takana kg
1120/1405

530d
Sallittu akselipaino edessä/takana kg
1125/1310

520i Touring
Sallittu akselipaino edessä/takana kg
1055/1400

ttkanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Syys 2015, 12:41

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja ttkanen » 31 Touko 2018, 09:53

... tähän tulikin jo lisätietoa kun kyselin: "e-mallissa on omanlaisena takajousi, halkaisija erilainen, eikä siten sedanin tai farkun jousi sovi sinne."

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 712
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 31 Touko 2018, 10:16

Sulla varmaan siis vakioalusta eikä DDC? Jälkimmäisessä iskarit sportilla jämäköittää kummasti. Se ei tietysti korkeuteen auta yhtään.

Tuolla bimmerpostin puolella olen nähnyt useitakin madallettuja 530e autoja, tässä esim H&R sporttijousilla vakioalustan kanssa. Ei nyt välttämättä ole ajateltu loppuun asti näitä akselipainoja mutta kuitenkin.

Kuva

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 818
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Aero » 31 Touko 2018, 18:47

ttkanen kirjoitti:
31 Touko 2018, 09:38
Tuoreena 530e omistajana hiukan häiritsee tuo 530 M-sportin korkeus ja sitä myötä aikamoinen niiailu mm. jarrutellessa. En ole löytänyt vielä keneltäkään valmistajalta 530e-malliin sopivaa madallusjousisettiä, ja sitä myötä rupesin pohdiskelemaan seuraavaa ratkaisua. Eli jos hankkisi kaksi madallusjousisettiä esim. Eibachilta, joissa maksimi etu-/taka-akselipainot osuvat kohdalleen 530e:n vastaavien kanssa.
Kun kaksi settiä maksaa jonkin verran rahaa ja turhaa roskaakin tulee, niin vaihtoehto voisi olla kysyä suoraan custom-settiä. Ei välttämättä tule kahta valmista sarjaa kalliimmaksi (en kuitenkaan lupaa, en ole hintoja kysynyt) ja saanee halutessaan määritellä progressioita ja jäykkyyksiä vähän tarkemminkin. Ainakin Vallilan Takomo noita Suomessa tarjoaa.
Vallilan Takomo kirjoitti: Tarvittaessa valmistamme kierrejouset omana tuotantona asiakaan tarpeen ja ajoneuvon erityisvaatimusten mukaan. Korkealaatuiset kierrejouset kestävät pitkään ja parantavat auton ajo-ominaisuuksia, maavaraa ja kuormakantavuutta.
https://www.vallilantakomo.fi/tuotteet/ ... arjat/109/
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 263
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 31 Touko 2018, 19:05

Mukava nähdä että "punkka" tekee edelleen jousia. Joskus ennen muinnoin siellä teetettiin eräskin jousi kun kaupasta ei löytynyt, autosta ja jousen arvoista riippuen siihen aikaan he pystyi tekemään madallusjouset omista jousista ilman jousien lyhennystä.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 807
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 01 Kesä 2018, 01:52

Touringin takajousista (jotka on aina ilmajouset) tuli mieleen, että valmistaakohan joku näihin sopivia ilmajousisarjoja, saisi matalan ja korkean alustan hyvät puolet yhdessä?

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1139
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Juha » 01 Kesä 2018, 07:13

Tourinkien ilmajousiahan on pruukattu säätää ohjelmallisesti oikeaan korkoon. Eikö onnaa enää G-sarjassa?
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 01 Kesä 2018, 08:01

ttkanen kirjoitti:
31 Touko 2018, 09:38
Tuoreena 530e omistajana hiukan häiritsee tuo 530 M-sportin korkeus ja sitä myötä aikamoinen niiailu mm. jarrutellessa.
Kävin pari päivää sitten koeajamassa 530e M-sportin ja minuakin häiritsi auton keulan kumartelu puolelta toiselle käännyttäessä. Ei toimi ollenkaan samalla lailla kuin 330e M-sport. Olin jopa miettinyt että pitää soittaa myyjälle että tarkistaa olisiko ollut mahdollista että koeajoautossa olisi ollut M-sport paketista huolimatta vakioalusta, niin kovin pehmeältä se tuntui. :conf:
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 712
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 01 Kesä 2018, 08:07

ssalmela kirjoitti:
01 Kesä 2018, 08:01

Kävin pari päivää sitten koeajamassa 530e M-sportin ja minuakin häiritsi auton keulan kumartelu puolelta toiselle käännyttäessä. Ei toimi ollenkaan samalla lailla kuin 330e M-sport. Olin jopa miettinyt että pitää soittaa myyjälle että tarkistaa olisiko ollut mahdollista että koeajoautossa olisi ollut M-sport paketista huolimatta vakioalusta, niin kovin pehmeältä se tuntui. :conf:
Vakioalusta se on. 530e malliin on tarjolla vain vakio ja DDC. M-sport paketti tulee 530e tapauksessa ilman alustaa.

Tekee tietysti osaltaan alustan valinnan hyvin helpoksi, pakko ruksia DDC jos haluaa dynaamista ajoa.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 01 Kesä 2018, 16:33

lnaukkar kirjoitti:
01 Kesä 2018, 08:07
Vakioalusta se on. 530e malliin on tarjolla vain vakio ja DDC. M-sport paketti tulee 530e tapauksessa ilman alustaa.

Tekee tietysti osaltaan alustan valinnan hyvin helpoksi, pakko ruksia DDC jos haluaa dynaamista ajoa.
Vau. Tämähän on lohdullinen tieto, kiitos!
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Barbarov
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 19:27

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Barbarov » 13 Kesä 2018, 19:31

Onko joku tehnyt 530e madallusta H&R:llä? Pyysin juuri tarjouksia madalluksesta ja pohdin vielä, miten tuo vaikuttaa ajettavuuteen. Kokemuksia vieläkään kenelläkään?

ttkanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Syys 2015, 12:41

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja ttkanen » 14 Kesä 2018, 13:00

Jos/kun saat noita tarjouksia, niin pistähän infoa tännekin. Itse en edelleenkään ole löytänyt vielä yhtään valmistajaa, joka tekisi jousia erikseen 530e:hen. Tuo tässäkin ketjussa mainittu bimmerpostissa oleva HR-madallus on tehty kirjoittajan mukaan jousilla, jotka ei ole suunniteltu 530e-malliin. Itse sain modificarsilta Eibachin jousia kysyessäni tuon lainaamani kommentin, että e-mallissa jousen halkaisija olisi eri kuin muissa, ja oletin että sen perusteella bensa-/dieselversioiden jouset eivät hybridiin kävisi. Onko jollain tästä lisätietoa?

Barbarov
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 19:27

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Barbarov » 14 Kesä 2018, 14:38

ttkanen kirjoitti:
14 Kesä 2018, 13:00
Jos/kun saat noita tarjouksia, niin pistähän infoa tännekin. Itse en edelleenkään ole löytänyt vielä yhtään valmistajaa, joka tekisi jousia erikseen 530e:hen. Tuo tässäkin ketjussa mainittu bimmerpostissa oleva HR-madallus on tehty kirjoittajan mukaan jousilla, jotka ei ole suunniteltu 530e-malliin. Itse sain modificarsilta Eibachin jousia kysyessäni tuon lainaamani kommentin, että e-mallissa jousen halkaisija olisi eri kuin muissa, ja oletin että sen perusteella bensa-/dieselversioiden jouset eivät hybridiin kävisi. Onko jollain tästä lisätietoa?
Schmiedmannilta pyysin tarjouksen madalluksesta ja mustista munuaisista, kun heidän sivuillaan oli kuvia juuri HR:llä madalletuista 530e mallisista. Tarjous oli 1200€, jota en ainakaan itse pitänyt mahdottomana hintana, kun itsekään en osaa. Käsittääkseni HR:llä madalluksia on siis tehty, joten juuri tämän sinun mainitseman ongelman takia kiinnostaisi kokemukset niiltä, jotka tuollaisilla (mahdollisesti väärillä) jousilla madalletun omistavat.

ttkanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Syys 2015, 12:41

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja ttkanen » 14 Kesä 2018, 16:04

No nyt näyttää H&R:llä tosiaan olevan tarjolla 530e-setti:
https://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-g30/1 ... te=28721-5

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 440
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 530e M-Sport 2018
Paikkakunta: Espoo

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 15 Kesä 2018, 11:25

Barbarov kirjoitti:
14 Kesä 2018, 14:38
ttkanen kirjoitti:
14 Kesä 2018, 13:00
Jos/kun saat noita tarjouksia, niin pistähän infoa tännekin. Itse en edelleenkään ole löytänyt vielä yhtään valmistajaa, joka tekisi jousia erikseen 530e:hen. Tuo tässäkin ketjussa mainittu bimmerpostissa oleva HR-madallus on tehty kirjoittajan mukaan jousilla, jotka ei ole suunniteltu 530e-malliin. Itse sain modificarsilta Eibachin jousia kysyessäni tuon lainaamani kommentin, että e-mallissa jousen halkaisija olisi eri kuin muissa, ja oletin että sen perusteella bensa-/dieselversioiden jouset eivät hybridiin kävisi. Onko jollain tästä lisätietoa?
Schmiedmannilta pyysin tarjouksen madalluksesta ja mustista munuaisista, kun heidän sivuillaan oli kuvia juuri HR:llä madalletuista 530e mallisista. Tarjous oli 1200€, jota en ainakaan itse pitänyt mahdottomana hintana, kun itsekään en osaa. Käsittääkseni HR:llä madalluksia on siis tehty, joten juuri tämän sinun mainitseman ongelman takia kiinnostaisi kokemukset niiltä, jotka tuollaisilla (mahdollisesti väärillä) jousilla madalletun omistavat.
Heidän omaan määriteltyyn max asennusaikaan 2,5h tulee tuntihinnaksi 330€/h joten ei tuo nyt erityisen edulliseltakaan kuulosta :blink: Kuitenkin saavat vielä katteen samalla myydyistä jousista

Edittiä: siinähän oli myös mustien munuaisten asennus ja hinta mukana, mutta silti jää vielä tuntihinta aika korkeaksi
G30 530e M-Sport -18 -- Ford Focus ST Line -17
Ex.F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Barbarov
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 19:27

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Barbarov » 15 Kesä 2018, 22:25

Anssi79 kirjoitti:
15 Kesä 2018, 11:25
Barbarov kirjoitti:
14 Kesä 2018, 14:38
ttkanen kirjoitti:
14 Kesä 2018, 13:00
Jos/kun saat noita tarjouksia, niin pistähän infoa tännekin. Itse en edelleenkään ole löytänyt vielä yhtään valmistajaa, joka tekisi jousia erikseen 530e:hen. Tuo tässäkin ketjussa mainittu bimmerpostissa oleva HR-madallus on tehty kirjoittajan mukaan jousilla, jotka ei ole suunniteltu 530e-malliin. Itse sain modificarsilta Eibachin jousia kysyessäni tuon lainaamani kommentin, että e-mallissa jousen halkaisija olisi eri kuin muissa, ja oletin että sen perusteella bensa-/dieselversioiden jouset eivät hybridiin kävisi. Onko jollain tästä lisätietoa?
Schmiedmannilta pyysin tarjouksen madalluksesta ja mustista munuaisista, kun heidän sivuillaan oli kuvia juuri HR:llä madalletuista 530e mallisista. Tarjous oli 1200€, jota en ainakaan itse pitänyt mahdottomana hintana, kun itsekään en osaa. Käsittääkseni HR:llä madalluksia on siis tehty, joten juuri tämän sinun mainitseman ongelman takia kiinnostaisi kokemukset niiltä, jotka tuollaisilla (mahdollisesti väärillä) jousilla madalletun omistavat.
Heidän omaan määriteltyyn max asennusaikaan 2,5h tulee tuntihinnaksi 330€/h joten ei tuo nyt erityisen edulliseltakaan kuulosta :blink: Kuitenkin saavat vielä katteen samalla myydyistä jousista

Edittiä: siinähän oli myös mustien munuaisten asennus ja hinta mukana, mutta silti jää vielä tuntihinta aika korkeaksi
Saa toki valistaa, mistä saa olennaisesti edullisemmalla (pk-seutu)? Ei puhettakaan, että itse osaisin tuota tehdä. Munuaiset toki saisi itsekin vaihdettua.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 818
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Aero » 16 Kesä 2018, 00:13

Mitä kaikkea tuohon 1200e tarjoukseen sisältyy? Onko summassa mukana pyöränsuuntaus ja muutoskatsastus? Sinällään aiheellista olisi, että laskua vastaan saa ulos katulaillisen auton - ja jos on, niin se vähän tasoittaa tilannetta.

-Jouset 380e
-Munuaiset 180e (yht 560e)
-Pyöränsuuntaus... 100e + 75e/h=... 175e? (735e)
-Muutoskatsastus ~50 ja varmaan konttorilla käynnille tuntihinta... 150e? (885e)

Asennustyötunneille (alkaen 86e/h) jäisi tuosta siis joku 300-400e (3h suoritteella 100-133e/h). Ei se välttämättä halpaa ole, mutta vähän ymmärrettävämmällä tasolla kuin 330e/h.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 440
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 530e M-Sport 2018
Paikkakunta: Espoo

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 16 Kesä 2018, 13:10

itse tuolla asennutin madalluksen 316d aikanaan, pyöränsuuntaus kuului maksettuun hintaan mutta katsastus ei. jotenkin tuntuu, että on vähän yläkanttiin laskettu tarjous, mutta eihän tuo paha hinta ole avaimet käteen periaatteella
Tuossa vielä hinta sähköpostista vuodelta 2013

Jousien asennus maksaa meillä 5 tunia a 70 eur = 350 eur
Kulmien säätö työn yhteydessä maksaa 79 eur

Mihinkähän nuo heidän ohjeajat pätee jos itsekkin laskuttavat tuplat?
G30 530e M-Sport -18 -- Ford Focus ST Line -17
Ex.F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Sakke2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2018, 13:46
Auto: BMW 520 G30 xdrive M-sport -06/18 carbon black.

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja Sakke2018 » 19 Kesä 2018, 13:54

Onkos muihin malleihin kukaan asennellu tai asennuttanut jousisarjoja? Minulla vm18 520 xdrive m-sport jossa DDC 223 säätyvällä alustalla ja kuinka ollakaan se tehdasmadallus -10mm jäänyt pois. Auto on tosi hyvä ajaa jo näinkin mutta ulkonäkö huutaa pientä madallusta. Missä olette näitä asennuttaneet? Ajatuksena ostaa ac schnizerin setti.

haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G30 520dA M Sport, E90 320iA
Paikkakunta: Helsinki

Re: 530e M-Sport madallus

Viesti Kirjoittaja haba » 19 Kesä 2018, 21:14

Sakke2018 kirjoitti:
19 Kesä 2018, 13:54
Onkos muihin malleihin kukaan asennellu tai asennuttanut jousisarjoja? Minulla vm18 520 xdrive m-sport jossa DDC 223 säätyvällä alustalla ja kuinka ollakaan se tehdasmadallus -10mm jäänyt pois. Auto on tosi hyvä ajaa jo näinkin mutta ulkonäkö huutaa pientä madallusta. Missä olette näitä asennuttaneet? Ajatuksena ostaa ac schnizerin setti.
Omassa autossa on ollut uudesta asti nuo schnitzerin jouset ja on todella hyvä ajettava. M alustan pintakovuus hävisi ja juuri sopivasti matalampi kuin vakio M alusta. Paikallinen rengasliike asensi.