G30 viat ja ominaisuudet

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 07 Elo 2019, 15:10

Antore kirjoitti:
06 Elo 2019, 21:19
EkaBMWKoskaan kirjoitti:
30 Heinä 2019, 20:33
Omalla 530e:llä ajettu nyt reilut 9000km ja nyt pidempää työmatkaa motarilla ajaessa olen pannut merkille ajoittaisen ärsyttävän vapinan ratissa 120km/h:sta ylöspäin. Tuntuu ajoittain myös penkkiin asti. Pajalle varattu aika tutkimuksiin reilun parin viikon päähän. Onkohan muilla ollut samanlaista? Rengastus minulla on vakio M Sport: edessä 245/45/18 ja takana 275/40/18. Misukan Runflatit alla.
Kaksi kertaa vaihdettu oem-vanteet uusiin (joka nurkassa 245/45/18) vanteiden pystyheiton takia. Yleinen vika, ilmeisesti ominaisuus. Jotenkin ihan uskomatonta laadun valvomattomuutta. Nyt on varmasti suorat ja pyöreät vanteet alla ja myös tasapainossa mutta edelleen ajoittain täristää ja vapina tuntuu juurikin hanurissa. Eikä kysymys ole mistään tienpinnan epätasaisuudesta johtuvasta nypytyksestä. Alkaa olla suht. uudeksi autoksi niin pitkä vikahistoria, ettei oikein vakuuta. Nämä vapinat on tietysti sellaisia asioita joita toinen ei edes huomaa ja toista se vaivaa todella paljon (lue; tietää miten paljon nätimmin auto voi rullata). Siskon mies on täysin tyytyväinen autoonsa ja mulla meinasi tulla välilevytyrä kun auto oli mulla ajossa.
Muuttiko tuo vanteiden vaihto siis mitään? Oletko reklamoinut tuosta tärinäistä vaihdon jälkeen? Itse en kyllä millään muotoa tule hyväksymään tuollaista ajokäytöstä 70k € autolta.

Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 265
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Antore » 07 Elo 2019, 20:43

EkaBMWKoskaan kirjoitti: Muuttiko tuo vanteiden vaihto siis mitään? Oletko reklamoinut tuosta tärinäistä vaihdon jälkeen? Itse en kyllä millään muotoa tule hyväksymään tuollaista ajokäytöstä 70k € autolta.
Muna-vanteet aiheutti sen verran kovan pomputuksen, että kyllä niiden vaihto paransi tilannetta ihan huomattavasti. Mutta tätä jäljelle jäänyttä vapinaa ei viaksi kuulemma lasketa, olen kyllä reklamoinut asiasta. Auto lähtee hyvin pian kiertoon, en jaksa asiasta enempää riidellä. Taisi jäädä F-sarja viimeiseksi jämäkäksi ja semi-laadukkaaksi bemariksi. Näissä uusissa ovetkin pitää sulkea painamalla kiinni, ääni on kuin ladan oven ilman tiivisteitä runttaisi kiinni (vitsivitsi...). Pitkään oli myös G20 ajossa eikä sekään kyllä oikein vakuuttanut, vuorossa lienee loikkaus kokonaan toiseen merkkiin.

suosusi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 07 Joulu 2013, 23:27

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja suosusi » 11 Elo 2019, 18:33

Minulla 125tkm ajettu 520d touring xdrive g31.
Ostin kun oli 120 tkm ajettu. Oli ollut reilun vuoden taksina.

Vikalistaa: penkki vaihdettu takuuna, turvavyö oli hapertunut vaihdettu.

Koko ajan ilmenee uutta: tärisee myös alkaen 100 kmh, ilmastoinnista tulee kummallinen haju autoon sisälle kun käynnistää( ei ole väliä onko ac ollut päällä edellisessä ajossa)

Kuljettajan avustavien järjestelmien rajoitus viesti tulee melkein joka ajolla. Aika varattu autocenterille näiden tutkimiseen/korjaukseen.

Eilen huomasin kun ajelin pimeellä että kun laittaa pitkät jää valokenttääm iso tumma raita joka kiinnittää katseen.Tumma varjo on lähivalojen ja pitkien välissä ja on todella voimakas. Edellinen auto f31 ledeillä, ei vastaavaa.
Onko muilla samaa ollut?

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 12 Elo 2019, 00:22

suosusi kirjoitti:
11 Elo 2019, 18:33
Minulla 125tkm ajettu 520d touring xdrive g31.
Ostin kun oli 120 tkm ajettu. Oli ollut reilun vuoden taksina.

Vikalistaa: penkki vaihdettu takuuna, turvavyö oli hapertunut vaihdettu.

Koko ajan ilmenee uutta: tärisee myös alkaen 100 kmh, ilmastoinnista tulee kummallinen haju autoon sisälle kun käynnistää( ei ole väliä onko ac ollut päällä edellisessä ajossa)

Kuljettajan avustavien järjestelmien rajoitus viesti tulee melkein joka ajolla. Aika varattu autocenterille näiden tutkimiseen/korjaukseen.

Eilen huomasin kun ajelin pimeellä että kun laittaa pitkät jää valokenttääm iso tumma raita joka kiinnittää katseen.Tumma varjo on lähivalojen ja pitkien välissä ja on todella voimakas. Edellinen auto f31 ledeillä, ei vastaavaa.
Onko muilla samaa ollut?
10tkm ajettu 530e ja tärinää myös moottoritienopeuksissa. Reklamoitu ja viikon päästä tutkimuksiin. Varjo pitkien ja lyhkäisten välissä myös minun autossa, mutta lukemani perusteella on ominaisuus eikä vika. Korjatkaa, jos olen väärässä. Lisäksi bensalla käydessä auto hytkyy satunnaisesti aavistuksen tyhjäkäynnillä ja erittäin voimakkaasti paikallaan kierrättäessä n. 1500rpm kohdalla. Viimeisenä takaoven toinen ambient-valoraita pimeni äskettäin. Semmoinen vikalista omassa.

Farkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Elo 2019, 19:32

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Farkku » 14 Elo 2019, 16:55

Minulla on ollut Xenon ja Led valoilla varustettuja Baijerilaisia. Ei muissa kyllä ole ollut tällaisia varjostumia valoissa. Tämä on mielestäni enemmän omituisuus kuin ominaisuus. Enkä jaksa uskoa, että BMW olisi tällaisia valoja suunnitellut tarkoituksella. Ainakin autonvaraosat24.fi sivuston mukaan ajovaloumpiot ovat heiltä loppuneet, lisää on tulossa myyntiin. Mitä tämä sitten kuvanneenkaan? Jossakin on sattunut suunnittelussa moka - se on aikalailla selvää. Ongelma ei liene keski-Euroopassa vakava, kun eivät ajele lumisissa maisemissa...

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 886
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 14 Elo 2019, 20:23

Farkku kirjoitti:
14 Elo 2019, 16:55
Minulla on ollut Xenon ja Led valoilla varustettuja Baijerilaisia. Ei muissa kyllä ole ollut tällaisia varjostumia valoissa. Tämä on mielestäni enemmän omituisuus kuin ominaisuus. Enkä jaksa uskoa, että BMW olisi tällaisia valoja suunnitellut tarkoituksella. Ainakin autonvaraosat24.fi sivuston mukaan ajovaloumpiot ovat heiltä loppuneet, lisää on tulossa myyntiin. Mitä tämä sitten kuvanneenkaan? Jossakin on sattunut suunnittelussa moka - se on aikalailla selvää. Ongelma ei liene keski-Euroopassa vakava, kun eivät ajele lumisissa maisemissa...
Tuo sama varjo näkyy myös lähivaloilla ajettaessa parkkihallissa tms. siellä ajovalojen päällä. Huomasin G31 sijaisautolla ajaessani sen heti kun ekaa kertaa parkkihalliin sujahdin. Ei ole oman auton lisävarustevaloissa samaa efektiä. Tää varjo siis esiintyy vain perusajovaloilla.

El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 202
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja El_Ucca » 19 Elo 2019, 11:19

Viime viikolla vm. 2018 530e ei yhtäkkiä liikkunut mihinkään moottorilla tai sähköllä.

Peruutin sähköllä pihasta tielle ja vaihdoin D:lle. Sitten sähkö tippui pois ja auto alkasi tärisemään, eikä mitään tapahtunut kun painoi kaasua.

Sammutin ja käynnistin uudelleen. Sen jälkeen toiminut moitteettomasti.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-sport 2018,

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017

kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja kaijarto » 20 Elo 2019, 20:56

Meidän perheeseen tuli ensimmäinen vitossarjalainen viime viikolla. Samoin ensimmäinen diesel auto. Malli on 520da x-drive 2017 g31. Autolla on ajettu 30 tkm. Koeajolenkillä huomasin täällä foorumilla mainitun kojetaulun napsumisen. Täytyy kiikuttaa huoltoon jossakin vaiheessa. Odotan vielä hetken aikaa josko ilmestyy uusia vikoja. Muutoin auto on mielestäni todella hyvä ajaa. Tykkään alustasta, joka on selvästi pehmeämpi kuin edellisessä f34 m-sportissa (takaveto). Kun laittaa sportin päälle, on ajamisen iloa :)

Vastaa Viestiin