G30 viat ja ominaisuudet

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 08 Loka 2019, 09:42

BMW e90 kirjoitti:
07 Loka 2019, 08:44
Nämä koristelistat kyllä tuntuu olevan aika halpuuttamalla toteutettuja. Ja näköjään sitten aivan uusissakin aina vaan naksuu, eli ei oo parannusta tullut sen suhteen. Mulla kyllä hiljeni melkein täysin kun vaihdettiin kojelaudan koristelista. Kylläkin eri syistä kuin naksumisen.
Saako udella mitkä olivat nämä syyt listan vaihtoon?

Omassa naksumista tuntuu tulevan jokaisesta listasta, myös ovista. En ole varma naksuuko se iDriven näytön takana oleva kaiutinritiläkin, mikä on täälläkin herättänyt keskustelua.

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 08 Loka 2019, 10:07

Koristelistan yläreunassa menee se ledi nauha, niin se ei istunut kunnolla paikoilleen. Suurinpiirtein keskikohdasta nauhaa näkyi vähemmän kuin reunoilta. Aika pikku juttu joo mutta pisti silmään. No koko lista vaihdettiin mutta uusi ei ollut sen kummempi :blink: Tähän sitten todettiin että ominaisuus ja se oli sitten siinä. No jotakin hyvää niin uusi koristelista ei juurikaan naksu enää. Vanha naksui kovastikkin lämpötila vaihteluissa.

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 08 Loka 2019, 10:12

Niin ja siihen kaiutinritilään PUMA. Jos ei oo vaihdettu niin kannattaa valittaa siitä. Mulla kans naksu se ja vaihdettiin. Markun autossa olevat matta pintaiset listat on kyllä tyylikkäät :thuup: Omassani samalla kuviolla mutta kiiltäväpintaiset, olikohan joku fineline ridge nimenä niille. Näistä tulee jotenkin halvempi vaikutelma kuin nuosta mattapintaisista.

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 08 Loka 2019, 19:24

Joo. Täytyy nyt hetki seurailla ja kuunnella, josko nuo napsumiset häviäisivät vaikka itsestään. Kovin mielelläni en koko kojelautaa antaisi huollon purkaa, ties vaikka tulee uusia hälyääniä esiin.

Mielenkiintoinen tuo kaiutinritilän puma, se kun on tainnut olla voimassa jo pitkän aikaa. Outoa, ettei paranneltu osa muka olisi sitten päätynyt jo tehtaalla 04/2019 valmistettuun autoon.

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 08 Loka 2019, 23:30

Niin joo täytyyhän noin uudes olla jo se parempi ritilä, tai ainaki niin luulis. Kyllä ne naksumiset taitaa kuulua niistä koristelistoista.

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 09 Loka 2019, 13:23

Juu, noista listoista tulee. Pahin rutisija on tuo kojelaudan pitkä lista. Naksuu äänekkäästi, kun sitä vähän hipaiseekin. Onko muilla samanlaisia tapauksia? Edes musiikki ei kunnolla tuota peitä.

Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Antore » 09 Loka 2019, 20:23

EkaBMWKoskaan kirjoitti:
09 Loka 2019, 13:23
Juu, noista listoista tulee. Pahin rutisija on tuo kojelaudan pitkä lista. Naksuu äänekkäästi, kun sitä vähän hipaiseekin. Onko muilla samanlaisia tapauksia? Edes musiikki ei kunnolla tuota peitä.
Trimmit on kyllä ihan hiljaiset mutta jos vähänkään TI-henkeä löytyy niin itse tekemällä tulee varmasti paras. Tuo paneelihan lähtee ihan nykäisemällä irti, alareunan alta saa otteen ihan sormin ilman mitään työkaluja. Kiinnikkeetkään ei voi mennä rikki, eivät siis ole sellaiseisa lukittuvia (vrt. ovipaneelien kiinnikkeet) vaan hyvin pehmeästi kumiholkkiin tapilla kiinnyttiviä. Vänkärin tuulettimesta ilmastoinin ohjauksen piuhat irti ja paneeli kotiin tarkempaan tarkasteluun. Sekä se varsinainen listan pinta ja sen alapuolella kulkeva ohuempi lista on kiinnitetty listan runkoon sellaisilla muovi klipsuilla eikä niitä ole tarkoitettu listan rungosta irrotettaviksi. Niissä saattaa kuitenkin olla juuri sen verran 'klappia' että pääsevät liikkumaan aavistuksen ja aiheuttavat todennäköisesti naksumista. Tippa pikaliimaa jokaiseen kiinnikkeeseen niin loppuu aika varmasti kaikki äänet.

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 09 Loka 2019, 21:09

Antore kirjoitti:
09 Loka 2019, 20:23
EkaBMWKoskaan kirjoitti:
09 Loka 2019, 13:23
Juu, noista listoista tulee. Pahin rutisija on tuo kojelaudan pitkä lista. Naksuu äänekkäästi, kun sitä vähän hipaiseekin. Onko muilla samanlaisia tapauksia? Edes musiikki ei kunnolla tuota peitä.
Trimmit on kyllä ihan hiljaiset mutta jos vähänkään TI-henkeä löytyy niin itse tekemällä tulee varmasti paras. Tuo paneelihan lähtee ihan nykäisemällä irti, alareunan alta saa otteen ihan sormin ilman mitään työkaluja. Kiinnikkeetkään ei voi mennä rikki, eivät siis ole sellaiseisa lukittuvia (vrt. ovipaneelien kiinnikkeet) vaan hyvin pehmeästi kumiholkkiin tapilla kiinnyttiviä. Vänkärin tuulettimesta ilmastoinin ohjauksen piuhat irti ja paneeli kotiin tarkempaan tarkasteluun. Sekä se varsinainen listan pinta ja sen alapuolella kulkeva ohuempi lista on kiinnitetty listan runkoon sellaisilla muovi klipsuilla eikä niitä ole tarkoitettu listan rungosta irrotettaviksi. Niissä saattaa kuitenkin olla juuri sen verran 'klappia' että pääsevät liikkumaan aavistuksen ja aiheuttavat todennäköisesti naksumista. Tippa pikaliimaa jokaiseen kiinnikkeeseen niin loppuu aika varmasti kaikki äänet.
Kiitos paljon vinkistä! Täytyypä tutkia asiaa. Luuletko, että lämpötilavaihteluista johtuvat nakseet voisivat myös johtua noista väljistä kiinnikkeistä?


Edit: videon mukaan kojelaudan päädystä täytyy ottaa ruuvi pois, ennen kuin lista irtoaa. Ja johtoja on puhaltimen lisäksi toinen keskellä, hätävilkun kytkimen takana.

kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja kaijarto » 09 Loka 2019, 22:44

Minulla oli auto huollossa napsumisen takia. Huolto paikallisti syyksi kojetaulun ison koristepaneelin. Paneeli vaihdettiin ja siihen laitettiin jotakin geelimäistä voiteluainetta valmistajan ohjeen mukaisesti. Napsuminen poistui lähes kokonaan. Silloin tällöin kuulen jotakin pientä ääntä, mutta se ei häiritse. Toinen huoltokohde oli pitkien ajovalojen keilassa näkyvä suorakaiteen muotoinen tumma alue. Samasta asiasta joku kirjoitti täällä foorumilla. Huollossa eivät hallissa saaneet tummaa aluetta näkyviin. Täytyy ottaa kuvia ja tehdä uusi reklamaatio. Jäi mainitsematta, että koristepaneelin vaihdon yhteydessä vioittui ainakin yläpuolinen ledilistavalo. Alapuolisesta valosta en ole varma. Se ei ainakaan nyt jatku kojetaulusta
symmetrisenä ovelle. Nyt on siis kojetaulun alavalo selvästi himmeämpi kuin oven alavalo. No, eiköhän tuo selviä parin viikon päästä kun auto menee uudelleen pajalle.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 793
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 10 Loka 2019, 20:34

Ennen ku revitytätte paneelejanne irti, niin voidelkaa paikoillaan ollessa Carbaflo ksp 105 sauman alta tikulla/neulalla/huumeruuskulla tai sienen palalla. Sitä ne tunkee asennusvaiheessa tehtaallakin väliin hiljentimeksi ainaki paremmissa autoissa. Voi niitä sienen palojakin törkkiä neulalla oikeisiin väleihin jos joku paneeli resonoi.

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 10 Loka 2019, 21:15

masaf1 kirjoitti:
10 Loka 2019, 20:34
Ennen ku revitytätte paneelejanne irti, niin voidelkaa paikoillaan ollessa Carbaflo ksp 105 sauman alta tikulla/neulalla/huumeruuskulla tai sienen palalla. Sitä ne tunkee asennusvaiheessa tehtaallakin väliin hiljentimeksi ainaki paremmissa autoissa. Voi niitä sienen palojakin törkkiä neulalla oikeisiin väleihin jos joku paneeli resonoi.
Mistähän tuota ainetta saa? Bemarin tiskiltä?

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 793
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 12 Loka 2019, 12:16

Joo vaikka marmorilta. Varaosanro 83230309627. 35 € tingitty hinta :D Saahan tota ebaysta, schmiedmannilta, amazonista jne.

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 22 Loka 2019, 21:10

Palataanpas vielä tähän tärinäasiaan. Laitatin tänään alkup. 18" M Sport-vanteille nastat (Conti IceContact 2 245/45/18, non-runflat). Lähdin rengasliikkeestä motarille ja totesin värinöitten ja tärinöitten olevan edelleen läsnä. Kotona katsoin iDrivesta rengaspaineet, ja joka nurkassa oli 3.4 bar rengasliikkeen jäljiltä :wassat:

Liikkeellä ei minun tietääkseni Roadforce-konetta ollut, mutta paineet pudottaessani eteen 2.5bar ja taakse 2.6bar nurkille, värinät hävisivät liki olemattomiin. Kun ajoin renkaat kunnolla lämpimiksi siten, että iDrive näytti rengaspaineiden nousseen n. 2.9bar nurkille, tärinät pikkuhiljaa palasivat.

Voiko tosiaan olla niin, että nuo ovat näin absoluuttisen tarkkoja noista paineista, vai yritänkö tällä painekikkailulla peitellä jotain todellista vikaa? Huoltoa on asiasta informoitu.

Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -17
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Wäinö » 26 Loka 2019, 14:28

EkaBMWKoskaan kirjoitti:
22 Loka 2019, 21:10
Palataanpas vielä tähän tärinäasiaan. Laitatin tänään alkup. 18" M Sport-vanteille nastat (Conti IceContact 2 245/45/18, non-runflat). Lähdin rengasliikkeestä motarille ja totesin värinöitten ja tärinöitten olevan edelleen läsnä. Kotona katsoin iDrivesta rengaspaineet, ja joka nurkassa oli 3.4 bar rengasliikkeen jäljiltä :wassat:

Liikkeellä ei minun tietääkseni Roadforce-konetta ollut, mutta paineet pudottaessani eteen 2.5bar ja taakse 2.6bar nurkille, värinät hävisivät liki olemattomiin. Kun ajoin renkaat kunnolla lämpimiksi siten, että iDrive näytti rengaspaineiden nousseen n. 2.9bar nurkille, tärinät pikkuhiljaa palasivat.

Voiko tosiaan olla niin, että nuo ovat näin absoluuttisen tarkkoja noista paineista, vai yritänkö tällä painekikkailulla peitellä jotain todellista vikaa? Huoltoa on asiasta informoitu.
Itse olen omien kokemusteni perusteella todennut etten viitsi edes vaivautua vaihdattamaan uusia renkaita vanteille mikäli liikkeessä ei ole kunnon hunteria tms. joka tekee hommat kunnolla. Muuten on ollut ihan tuurikauppaa, istuuko se rengas kunnolla vanteella vaiko ei. Jos alustan puslat ovat kunnossa ja renkaat on asennettu vanteelle kunnolla, niin eipä pitäisi olla tärytystä tms vaikka paineet hieman vaihtelisivatkin (korkea vs hieman matalampi).
Jos taas alustan puslat ovat alkaneet hieman pehmenemään tai jopa halkeilemaan, niin mitkään paineet eivät toimi, vaan aina täristää jollain nopeudella.
Ex: E39 530dAT -03, E87 116d -10, F20 118dA -13

Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Antore » 26 Loka 2019, 22:51

Onko vika sitten autossa vai liikkeessä, jolla ei ole vielä varsin harvinaista hunteria käytössä? Kun auto on selvästi yliherkkä pyörän tasapainolle niin luulisi olevan itsestäänselvyys, että ainakin jokaisesta valtuutetusta merkkihuollosta löytyisi vehkeet tarjoamaan tärinättömän ajokokemuksen varsin arvokkaalle autolle? Näistä vehkeistä kun moni on liisareita, joihin uudet renkaat tai pomputtavien ensiasennuskumien uudelleen tasapainotus onnistuu vain ns. valtuutetuissa huolloissa. Erikoista minusta on myös se, että auto lähtee tehtaalta vibraattorina.

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 27 Loka 2019, 11:39

Voisi olettaa, että 5kk vanhassa ja 20tkm ajetussa autossa alusta on vielä fyysisesti ehjä. Auto menossa kuun alusta päiväksi Helsinkiin ihmeteltäväksi, jossa heillä on kuulemma asianmukaiset laitteet.

Asiasta kukkaruukkuun: Lahden Laakkosella palvelu on ollut niin umpisurkeaa niin tämän asian hoidossa, kuin muissakin asioissa, etten voi heidän palveluitaan suositella kenellekkään millään tasolla. Eikä sieltä hunteriakaan löydy.

Beemvee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 96
Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:40
Auto: G31 520dA xDrive M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Beemvee » 27 Loka 2019, 15:10

Tänään auton valikkokieli oli vaihtunut englanniksi ja kilsat maileiksi... mielenkiintoista. Joku päivitys?? :conf:

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1085
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Aero » 28 Loka 2019, 20:53

^Olisiko niin yksinkertainen tapaus, että eri avaimissa eri asetukset ja nyt siis käytössä eri avain kuin yleensä?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Avatar
macceS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Touko 2019, 06:30
Auto: G31 520d A Business 2017
Paikkakunta: Lammi
Viesti:

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja macceS » 29 Loka 2019, 19:15

Pari kertaa käynnistettäessä on käynyt niin, että startti "sahaa" 2 sekuntia ennenkuin moottori käynnistyy. Yhden kerran kävi jopa niin, että kävi hetken 3:lla pytyllä, ja sitten sammui. Starttasi normaalisti kyllä sitten heti perään...
Vikakoodit on luettu ja löytyi "273C00 Camshaft sensor, signal no signal". -Tämä sensorin häiriö lienee syynä moiseen ongelmaan vai voiko olla jotain muuta?
Auto on menossa viikon päästä Laakkoselle tutkittavksi, ja toivottavasti myös korjattavaksi!
macceS
BMW 520d G31 Touring (2017)
BMW 418d F36 (2017)

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4143
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja salmol » 29 Loka 2019, 20:25

macceS kirjoitti:
29 Loka 2019, 19:15
Pari kertaa käynnistettäessä on käynyt niin, että startti "sahaa" 2 sekuntia ennenkuin moottori käynnistyy. Yhden kerran kävi jopa niin, että kävi hetken 3:lla pytyllä, ja sitten sammui. Starttasi normaalisti kyllä sitten heti perään...
Vikakoodit on luettu ja löytyi "273C00 Camshaft sensor, signal no signal". -Tämä sensorin häiriö lienee syynä moiseen ongelmaan vai voiko olla jotain muuta?
Auto on menossa viikon päästä Laakkoselle tutkittavksi, ja toivottavasti myös korjattavaksi!
No vaikuttaa juuri, että tuosta anturista on homma kiinni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Vastaa Viestiin