G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Petteri75 kirjoitti: 14 Joulu 2022, 13:58 Jatkotakuun hinta on noussut 34%, esim. 1v oli 937€ ja 1.11.2022 alkaen 1254€. Onko BMW:lle sitten tullut odotettua enemmän takuutapauksia vai onko kolmanneksen hinnannosto vain katteen parantamista? Olin jo hankkimassa vanhaan hintaan, tämä alkaa olemaan jo aika kova.. Autolla on ajettu 58tkm, takuu päättyy tammikuun alussa.
Joo kävi hyvä tuuri kun kysyin jatkotakuulle (4 vuosi) hintaa Autokeskukselta 3.11. (takuu umpeutui 2.12). Sain tarjouksen vanhalla hinnalla, 500€. Onneksi pyysin kirjallisena, joka oli kuukauden voimassa. Päivää ennen umpeutumista jatkotakuun hinta oli noussut 800€ tuntumaan. Möivät kuitenkin vanhalla hinnalla kun oli paperilla. Jää kyllä 5.vuosi hankkimatta.....
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Ei ole yhtään linjassa G20:n jatkotakuuseen, jota ostin kuun vaihteessa juuri vuodeksi lisää. Auto nyt 3 vuotta vanha ja vuoden jatko oli 414 € (jos oikein muistan). Edellinen vuosi oli jotain 3:lla alkavaa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Jasp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 241
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 18:13
Auto: X3 30e 2022

Jos oikein katoin niin 5-sarjan jatkotakuu on myös kalliimpi kuin X3:n, ainakin 2 vuotta mitä katsoin...
Ex: G01 X3 20xda, G30 520xda, F25 X3 20da, F10 520xda, F10 520da, E60 520ia, E39 520i, E36 318i, E30 318i. Mp:t BMW K1300S, K1200S.
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 193
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

JKK kirjoitti: 14 Joulu 2022, 20:32
Petteri75 kirjoitti: 14 Joulu 2022, 13:58 Jatkotakuun hinta on noussut 34%, esim. 1v oli 937€ ja 1.11.2022 alkaen 1254€. Onko BMW:lle sitten tullut odotettua enemmän takuutapauksia vai onko kolmanneksen hinnannosto vain katteen parantamista? Olin jo hankkimassa vanhaan hintaan, tämä alkaa olemaan jo aika kova.. Autolla on ajettu 58tkm, takuu päättyy tammikuun alussa.
Joo kävi hyvä tuuri kun kysyin jatkotakuulle (4 vuosi) hintaa Autokeskukselta 3.11. (takuu umpeutui 2.12). Sain tarjouksen vanhalla hinnalla, 500€. Onneksi pyysin kirjallisena, joka oli kuukauden voimassa. Päivää ennen umpeutumista jatkotakuun hinta oli noussut 800€ tuntumaan. Möivät kuitenkin vanhalla hinnalla kun oli paperilla. Jää kyllä 5.vuosi hankkimatta.....
Mutta nythän kyseessä olevan jatkutakuun hinta oli eri Laakkosella ja Autokeskuksella lähtökohtaisestikin? Jos jatkotakuun myöntää maahantuoja, niin eikö hinnan pitäisi olla kohtuudella sama? Tässä kohtaa oli 4. vuoden jatkotakuu, auton alkup. tilaaja oli jo ruksinut 3-vuoden jatkotakuun Saksasta.

Kyllähän se taas mietitytti, kun hyvin moneen ns. volyymiautoon saa 4 vuoden ja korealaisilla on vuosia ollut 7 vuoden takuu voimassa. Tuo vain alkaa menemään hiukan kalliiksi, käytännössä n. satanen kuussa takuusta. Vikoja on ollut kyllä vähemmän kuin edellisessä F30 320iA:ssa, se taisi olla vähän tiistaikappale joka tuli viimeistelyä Espoon Laakkosella sitten omistajuuden aikana seuraavalle omistajalle.

Sijaisautona oli 530e xDrive farmari.
- Talviajo on oikein kivaa 4-vedolla. En tule ikinä vaihtamaan takaisin nastarenkaisiin, mutta jäällä 19-tuumaisilla on parempi pito ja ajo vakaampaa. No, kunhan loskakelit tulevat ja tiet sulavat, niin ei tarvitse ropinaa kuunnella..
- Auto maksaa uutena reilusti yli 60k€, kaukovaloavustin on jo asennettu, mutta siitä pitää vielä maksaa..?
- LCI:n uudet takavalot näköjään keräävät lunta/jäätä siihen keskiuraan, ainakaan samanlaista ei ole koskaan tullut omaan vanhanmalliseen.
- Sport-penkit olivat varmasti ihan OK:t, mutta Comfort-istuimiin on näköjään tullut totuttua. Tai siihen, että ratti ei liikukaan sähköllä.
- Kuten myös täysturhuuteen, eli kojelaudan alcantara-tms -päällystykseen. Vakio on todella muovisen tuntuinen autossa, joka maksaa sen yli 60k€ uutena..
- Kattokaiteet farmarissa vaikeuttavat lumen harjausta suunnattomasti. Siksi varmaan sen sijaisauton katolla oli se vajaa 10cm hyvin pakkautunutta valkoista tavaraa odottamassa.
- Moottori lämpeni ed. kohtaa suorittaessa yllättävän nopeasti!
- Uudemmassa iDrivessä saa moottorin öljynlämpötilan, saako tätä päivitettyä vanhempiin??
- G30 on iso, G31 vielä isompi.. jos ikinä tulee vielä autoa vaihdettua, niin 3-sarjalainen on varmaan valintana. Paitsi jos tottuu tähän ison ylellisyyteen vieläkin enemmän.

Ao sijaisauto oli ollut siis lumihangessa ainakin muutaman päivän, ajoakku täysin tyhjä. Millaisia vaikutuksia pakkasilla voi olla korkeajänniteakkuun, jos niitä ei melkein koskaan ladata täyteen?
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Täytyy kyllä sen verran hehkuttaa että tämä 530e x-drivena saattaa olla paras talviauto mikä minulla on ollut. Renkaina on napsun ylikokoiset 245/45R19" GoodYearin uudet nastat. Kyyti on kyllä tukevaa ja vakaata. Mielestäni kyyti tällä talvirengastuksella on jopa tukevammman ja turvallisemman tuntuista kuin edellisessä X4:ssä.

Jollain tavalla tämä auto on mielestäni talvella huomattavasti vakuuttavampi kuin kesällä. Mitä talvisempi keli, sitä parempi. Kesällä kyseisen mallin ohjaukseen liittyvät valuviat pääsevät hieman korostumaan, joka syö osaltaan kesäajon fiilistä.
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Jasp kirjoitti: 16 Joulu 2022, 13:15 Jos oikein katoin niin 5-sarjan jatkotakuu on myös kalliimpi kuin X3:n, ainakin 2 vuotta mitä katsoin...
Lokakuun puolessa välissä ostettu 330 e 4. Vuosi jatkotakuu maksoi 386 euroa. Syyskuun viimeisellä viikolla ostettu 530 e 3. Vuosi maksoi 428 euroa.
PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: 530eX LCI M Sport 2021
Paikkakunta: Tuusula

Onko muut huomanneet pakkaskeleillä ikkunoiden huurtumista, kun lämpötila laskee maagisen -10˚C rajan alle? Omassa autossa kaikki pelaa -9.5˚C asti, mutta kun mittariin pyörähtää -10˚C, niin heti alkaa huurtua sivu- ja takaikkunat. Huurteenpoistoasetuksella huurteet häviää hetkessä, mutta kaikilla muilla asetuksilla alkaa heti huurtua uudestaan. Oliskohan tuo softapuolen juttuja, eli tiputtaako ilmastoinnin (kosteuden poiston) pois päältä juurikin tuossa lämpötilassa?

Harvemminhan täällä etelässä noin kylmiä kelejä on, mutta ärsyttävää venkslaamistahan tuo silloin on, kun huurteenpoistoasetuksella alkaa varpaita palella.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1846
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kosteudenpoisto putoaa pois päältä kaikissa autoissa yleensä +4°C:n asteen paikkeilla, ettei kondenssivedet jäädy vääriin paikkoihin. Kuinka suurella pidät puhallinnopeudenrajoitinta, paraneeko jos laitat puoliväliin tai vähän yli?
PAT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
Auto: 530eX LCI M Sport 2021
Paikkakunta: Tuusula

Ei auta puhallinnopeus eikä muutkaan asetukset. Paitsi huurteenpoistoasetus, jolla puhallinnopeutta voi huoletta pudottaa reippaastikin maksimista ja silti huurteet lähtee hetkessä.
teemuvee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Helmi 2023, 15:34

Hei,

Mitä raati mieltä, pannaanko adblue tankki tilaukseen?
Liitteet
IMG-20230212-WA0001.jpg
IMG-20230212-WA0001.jpg (294.55 KiB) Katsottu 6941 kertaa
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

teemuvee kirjoitti: 12 Helmi 2023, 17:01 Hei,

Mitä raati mieltä, pannaanko adblue tankki tilaukseen?
Itsellä meni vaihtoon 3 vuoden kohdalla, kilometrejä taisi olla 130tkm paikkeilla.
X3 30e M-Sport 2022
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

voi olla myös ADBlue syöttölinjasto (annostelulinja) - niitä menee joissain kuin näkkileipää (itseasiassa sieltä syöttölinjastosta palaa se saattovastus joka pitää linjan sulana).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
teemuvee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Helmi 2023, 15:34

Tere,
Vaihtelin tuossa jakolaatikkoon ölpät ja auton laskettua maahan vasentakakulma jäi ylös. Melkeen kaks nyrkkiä mahtuu renkaan ja kaaren väliin. Auto ilmassa ollessaan murautteli ilmoja välillä pusseihin. Voiko paineita käyttää jotenkin pois tai resetoimaan takapusseja. Varmaan tasosäätö jotenkin meni sekaisin kun oli renkaat ilmassa? Mitään icc viestiä ei auto anna asiasta.
teemuvee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Helmi 2023, 15:34

Jos jollain kiinnostaa, niin tuo adblue homma tuli kuntoon tankin vaiholla! Oli nopea ja helppo vaihtaa💪 tarvi vain kunnon testeria että sai ajettua testit/parittaa yms se tankki.
Digi78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Marras 2010, 20:59
Auto: 530e (G30)
ex 520d (F10)

46tkm ajettu 530e (2018) ja ilmastointiputkisto vuotaa. Vaihtokustannus Hedin Automotivelta yli 2000€.

Normaali AC/ilmastointi myös jäähdyttää akustoa ja kun se alkaa vuotaa, niin sekä akusto että sisätila lämpenee. Auto jo käynyt kahdesti huollossa. Ensimmäisen kerran laitettiin lisää nestettä ja vuotoa ei havaittu. Toisella kerralla vaihdettii o-renkaat, täytettiin nesteet ja taas meni pari päivää hyvin kunnes ilmastointi lakkasi toimimasta jälleen.

Tämä akustoa varten tehty jäähdytys ei kuulu takuun piiriin ja kustannusarvio yli 2k€. Kuulostaa hieman oudolta, että ilman tätä akuston olemassa oloa ilmastointi toimisi mainiosti ja maahantuoja pesee kätensä asiasta. Onko normaalia 46tkm ajetussa autossa ja onko samanlaisia kokemuksia?
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 384
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Eihän toi tietenkään normaalia ole. Asiallisesti vaadit vielä kirjallisesti korjausta maahantuojan piikkiin, ja jos ei onnistu, niin sitten reklua kehiin ja niin edelleen.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/
jeijei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 09 Heinä 2013, 16:10

Digi78 kirjoitti: 21 Kesä 2023, 14:27 46tkm ajettu 530e (2018) ja ilmastointiputkisto vuotaa. Vaihtokustannus Hedin Automotivelta yli 2000€.

Normaali AC/ilmastointi myös jäähdyttää akustoa ja kun se alkaa vuotaa, niin sekä akusto että sisätila lämpenee. Auto jo käynyt kahdesti huollossa. Ensimmäisen kerran laitettiin lisää nestettä ja vuotoa ei havaittu. Toisella kerralla vaihdettii o-renkaat, täytettiin nesteet ja taas meni pari päivää hyvin kunnes ilmastointi lakkasi toimimasta jälleen.

Tämä akustoa varten tehty jäähdytys ei kuulu takuun piiriin ja kustannusarvio yli 2k€. Kuulostaa hieman oudolta, että ilman tätä akuston olemassa oloa ilmastointi toimisi mainiosti ja maahantuoja pesee kätensä asiasta. Onko normaalia 46tkm ajetussa autossa ja onko samanlaisia kokemuksia?
Keskustelin tästä omamekaanikkoni kanssa (frendi merkkihuollossa) ja tuo on ollut hieman haasteellinen kohta. Se putki menee akustolta vasenta laitaa pitkin pohjassa aina moottoritilaan asti. Voit vain kuvitella, millainen duuni on vaihtaa se.
Ongelma on se, että vas ponttoonin alla olevien pohjapanssarien päälle jää paskaa ja se hinkuttaa tuota putkea ajon aikana lopulta se syöden.
Omassa tapauksessa vähän korinsuoja-ainetta ja muistaa putsata sieltä silloin tällöin, niin tuskin tulee olemaan ongelma.
repsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Syys 2011, 16:39

PAT kirjoitti: 11 Tammi 2023, 22:43 Onko muut huomanneet pakkaskeleillä ikkunoiden huurtumista, kun lämpötila laskee maagisen -10˚C rajan alle? Omassa autossa kaikki pelaa -9.5˚C asti, mutta kun mittariin pyörähtää -10˚C, niin heti alkaa huurtua sivu- ja takaikkunat. Huurteenpoistoasetuksella huurteet häviää hetkessä, mutta kaikilla muilla asetuksilla alkaa heti huurtua uudestaan. Oliskohan tuo softapuolen juttuja, eli tiputtaako ilmastoinnin (kosteuden poiston) pois päältä juurikin tuossa lämpötilassa?

Harvemminhan täällä etelässä noin kylmiä kelejä on, mutta ärsyttävää venkslaamistahan tuo silloin on, kun huurteenpoistoasetuksella alkaa varpaita palella.
badabumm *tshiihh* kuule tämä ihan sama havainto täällä Nääsvillen korkeudellakin.

Lattiat on satakuivat, muovimatot ja sisustakin on kuiva - auto seisonut lämpimässä tallissa ovet auki, siten että ilmankosteus on 25-30%. Lämpötila tallissa 18-20C. Eli sellaisen ilmiön kuin jäännöskosteus laskisin huoletta pois laskuista.

Lasit on puhtaat, pesty, koska helpoin homma. Ja raittari vaihdettu myös, koska toisiksi helpoin homma.

Tulisko kuntoon softapäivityksellä, vai oisko jotain asetusta mitä voisi säätää jostain ?

Ista ei yllättäen löydä mitään vikakoodeja.
Yksittäisten antureiden lukemia en kyllä ole tajunnut lukea.. Mutta tuskin se siitä lie, kun tuo lasi pysyy kyllä puhtaana juuri tuollain kääntämällä sen tuulilasiasennon päälle - sit kun laittaa mihin tahansa moodiin -> pum lasit heti huuruun. Ihan yksittäisissä sekunneissa siis.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 705
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

repsa kirjoitti: 06 Tammi 2024, 18:59
PAT kirjoitti: 11 Tammi 2023, 22:43 Onko muut huomanneet pakkaskeleillä ikkunoiden huurtumista, kun lämpötila laskee maagisen -10˚C rajan alle? Omassa autossa kaikki pelaa -9.5˚C asti, mutta kun mittariin pyörähtää -10˚C, niin heti alkaa huurtua sivu- ja takaikkunat. Huurteenpoistoasetuksella huurteet häviää hetkessä, mutta kaikilla muilla asetuksilla alkaa heti huurtua uudestaan. Oliskohan tuo softapuolen juttuja, eli tiputtaako ilmastoinnin (kosteuden poiston) pois päältä juurikin tuossa lämpötilassa?

Harvemminhan täällä etelässä noin kylmiä kelejä on, mutta ärsyttävää venkslaamistahan tuo silloin on, kun huurteenpoistoasetuksella alkaa varpaita palella.
badabumm *tshiihh* kuule tämä ihan sama havainto täällä Nääsvillen korkeudellakin.

Lattiat on satakuivat, muovimatot ja sisustakin on kuiva - auto seisonut lämpimässä tallissa ovet auki, siten että ilmankosteus on 25-30%. Lämpötila tallissa 18-20C. Eli sellaisen ilmiön kuin jäännöskosteus laskisin huoletta pois laskuista.

Lasit on puhtaat, pesty, koska helpoin homma. Ja raittari vaihdettu myös, koska toisiksi helpoin homma.

Tulisko kuntoon softapäivityksellä, vai oisko jotain asetusta mitä voisi säätää jostain ?

Ista ei yllättäen löydä mitään vikakoodeja.
Yksittäisten antureiden lukemia en kyllä ole tajunnut lukea.. Mutta tuskin se siitä lie, kun tuo lasi pysyy kyllä puhtaana juuri tuollain kääntämällä sen tuulilasiasennon päälle - sit kun laittaa mihin tahansa moodiin -> pum lasit heti huuruun. Ihan yksittäisissä sekunneissa siis.
Onko sisäilman kierto A asennossa?
Jos on, vaikuttaako mitää jos sen laittaa hetkeks pakko ulkoilma sentoon.

Jospa se haistelija anturi ei aina toimi kuin torimyyjän ajatus
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 705
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

repsa kirjoitti: 06 Tammi 2024, 18:59
PAT kirjoitti: 11 Tammi 2023, 22:43 Onko muut huomanneet pakkaskeleillä ikkunoiden huurtumista, kun lämpötila laskee maagisen -10˚C rajan alle? Omassa autossa kaikki pelaa -9.5˚C asti, mutta kun mittariin pyörähtää -10˚C, niin heti alkaa huurtua sivu- ja takaikkunat. Huurteenpoistoasetuksella huurteet häviää hetkessä, mutta kaikilla muilla asetuksilla alkaa heti huurtua uudestaan. Oliskohan tuo softapuolen juttuja, eli tiputtaako ilmastoinnin (kosteuden poiston) pois päältä juurikin tuossa lämpötilassa?

Harvemminhan täällä etelässä noin kylmiä kelejä on, mutta ärsyttävää venkslaamistahan tuo silloin on, kun huurteenpoistoasetuksella alkaa varpaita palella.
badabumm *tshiihh* kuule tämä ihan sama havainto täällä Nääsvillen korkeudellakin.

Lattiat on satakuivat, muovimatot ja sisustakin on kuiva - auto seisonut lämpimässä tallissa ovet auki, siten että ilmankosteus on 25-30%. Lämpötila tallissa 18-20C. Eli sellaisen ilmiön kuin jäännöskosteus laskisin huoletta pois laskuista.

Lasit on puhtaat, pesty, koska helpoin homma. Ja raittari vaihdettu myös, koska toisiksi helpoin homma.

Tulisko kuntoon softapäivityksellä, vai oisko jotain asetusta mitä voisi säätää jostain ?

Ista ei yllättäen löydä mitään vikakoodeja.
Yksittäisten antureiden lukemia en kyllä ole tajunnut lukea.. Mutta tuskin se siitä lie, kun tuo lasi pysyy kyllä puhtaana juuri tuollain kääntämällä sen tuulilasiasennon päälle - sit kun laittaa mihin tahansa moodiin -> pum lasit heti huuruun. Ihan yksittäisissä sekunneissa siis.
Onko sisäilman kierto A asennossa?
Jos on, vaikuttaako mitää jos sen laittaa hetkeks pakko ulkoilma sentoon.

Jospa se haistelija anturi ei aina toimi kuin torimyyjän ajatus
Vastaa Viestiin