-

G30 5-sarja tilaukset

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: 530e M-Sport

Re: G30 5-sarja tilaukset

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 09 Marras 2017, 22:16

En allekirjoita edellistä kommenttia, ehkä jossain kyläpajassa voi olla näin. Ammattilaiset hoitavat homman ilman suhinoita, jälkiä ja röhnötyksiä.
530e M-Sport

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F31 318dA -14

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 09 Marras 2017, 22:30

Ja samat asentajat lokasuojan päällä röhnöttää n. 35tkm välein määräaikaishuolloissakin kuitenkin. Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 10 Marras 2017, 07:48

SportySedan kirjoitti:En allekirjoita edellistä kommenttia, ehkä jossain kyläpajassa voi olla näin. Ammattilaiset hoitavat homman ilman suhinoita, jälkiä ja röhnötyksiä.
Taitaa mennä monesti ikävä kyllä toistepäin, niitä kyläpajan yksityisyrittäjiä saattaa vaikka kiinnostaa saada se asiakas toistekin kylään eivätkä tee sitä urakkana niinku marmorilla ;)
Wonderi kirjoitti:Ja samat asentajat lokasuojan päällä röhnöttää n. 35tkm välein määräaikaishuolloissakin kuitenkin. Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.
Naarmujen ja jälkien määrä moninkertaistuu :D

No voi olla, että olen liian tarkka kun en naarmuja autoissani pidä vaan korjaan heti pois (uutenakin piti heti myllyttää kun kotiin asti pääsi), mutta lasin vaihdosta jää aina jälkiä kun kriittisellä silmällä kattoo. Mikään paja ei oo niin proo, että noista välittäis paitsi jos sulla on joku M5, Ferrari tai Possu tms. kallis auto.

TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: E39 528iA

Viesti Kirjoittaja TJJ » 10 Marras 2017, 10:16

Wonderi kirjoitti:Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.
Milläs todistat sen suhinan lisääntymisen ellei vika ole täysin selvä? Siinä sitten kuuntelet selitystä tuulisesta ilmasta tai kuinka tällaisia nämä kaikki ovat tai enpäs huomaa mitään suhinaa.

Minä olen sitä mieltä, että peli on aikalailla menetetty kun alkuperäinen lasi (Suomessa) vaihdetaan. Taitaa olla vain muutama prosentti lasinvaihdoista tehty sellaisella laadulla millä tehdas on sen asentanut. Mutta varmaan jossain on korjaamo joka on ne BMW:n mallikohtaiset ohjeet lukenut ja myös noudattaa niitä täydellisesti. Kysehän ei ole rakettitieteestä vaan tunnollisesta työnteosta ja ammattiylpeydestä.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F31 318dA -14

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 10 Marras 2017, 14:30

Ainakaan mun lasin vaihdosta viime talvena Tampereen Autokeskuksella ei voinut sanoa yhtään mitään negatiivista. Paitsi laina-autona ollut uusi Qashqai oli Bemariin tottuneelle kamala ajaa.

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: 530e M-Sport

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 11 Marras 2017, 18:59

TJJ kirjoitti:
Wonderi kirjoitti:Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.
Minä olen sitä mieltä, että peli on aikalailla menetetty kun alkuperäinen lasi (Suomessa) vaihdetaan. Taitaa olla vain muutama prosentti lasinvaihdoista tehty sellaisella laadulla millä tehdas on sen asentanut.
Höpö höpö, muutama prosentti laatua? Laita faktat peliin jos parempaa tietoa...
530e M-Sport

ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: 2 x F30 330e

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 11 Marras 2017, 19:41

SportySedan kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että peli on aikalailla menetetty kun alkuperäinen lasi (Suomessa) vaihdetaan. Taitaa olla vain muutama prosentti lasinvaihdoista tehty sellaisella laadulla millä tehdas on sen asentanut.
Höpö höpö, muutama prosentti laatua? Laita faktat peliin jos parempaa tietoa...
Mun autoon laitettiin Laakkosella uusi tuulilasi torstaina. En ole huomannut mitään eroa tehdasasennukseen.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i)

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 11 Marras 2017, 19:58

Ensinnäkin se orggis liima on niin kallis, että nää rengas- ja lasiliikkeet ei sitä käytä (vaikka vois käyttää, koska valtaosa vakuutuskeissejä), koska kilpailu on kovaa. Ne käyttää vaan universaalia ns. Pilkingtonin tms. hyväksymää liimaa, samaa joka autoon.

Marmorilla toki just se oikea liima ei oo ongelma, mutta sen levittäminen tasaisesti ja oikeeseen paikkaan on. Ei sitä vaan käsin saa samalaatuiseksi kuin mitä robotti pursottaa sen tehtaalla just oikein ja suoraan ja oikea saumaleveys ja paksuus, jotta saa suunnitellun jäykkyyden. Sit jonnet pistää sen lasin kuitenkin pari milliä väärään kohtaan niin jää vihellysreuna johonkin.

Noita kun on päässyt katteleen, niin aika kovaa runtua saa viereiset rakenteet kun vanhaa lasia otetaan pois. Rutisee, paukkuu, kitisee. Kyl siäl saattaa vääntyä "karmitkin" ja sitten ihmetellään narinoita tms.

Jos joku pikku jälki tai naarmu lasissa, niin ei hemmetissä kannata lasia revityttää veks.

Vastaa Viestiin