G30 5-sarja tilaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
En allekirjoita edellistä kommenttia, ehkä jossain kyläpajassa voi olla näin. Ammattilaiset hoitavat homman ilman suhinoita, jälkiä ja röhnötyksiä.
Taitaa mennä monesti ikävä kyllä toistepäin, niitä kyläpajan yksityisyrittäjiä saattaa vaikka kiinnostaa saada se asiakas toistekin kylään eivätkä tee sitä urakkana niinku marmorillaSportySedan kirjoitti:En allekirjoita edellistä kommenttia, ehkä jossain kyläpajassa voi olla näin. Ammattilaiset hoitavat homman ilman suhinoita, jälkiä ja röhnötyksiä.
Naarmujen ja jälkien määrä moninkertaistuu :DWonderi kirjoitti:Ja samat asentajat lokasuojan päällä röhnöttää n. 35tkm välein määräaikaishuolloissakin kuitenkin. Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.
No voi olla, että olen liian tarkka kun en naarmuja autoissani pidä vaan korjaan heti pois (uutenakin piti heti myllyttää kun kotiin asti pääsi), mutta lasin vaihdosta jää aina jälkiä kun kriittisellä silmällä kattoo. Mikään paja ei oo niin proo, että noista välittäis paitsi jos sulla on joku M5, Ferrari tai Possu tms. kallis auto.
Milläs todistat sen suhinan lisääntymisen ellei vika ole täysin selvä? Siinä sitten kuuntelet selitystä tuulisesta ilmasta tai kuinka tällaisia nämä kaikki ovat tai enpäs huomaa mitään suhinaa.Wonderi kirjoitti:Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.
Minä olen sitä mieltä, että peli on aikalailla menetetty kun alkuperäinen lasi (Suomessa) vaihdetaan. Taitaa olla vain muutama prosentti lasinvaihdoista tehty sellaisella laadulla millä tehdas on sen asentanut. Mutta varmaan jossain on korjaamo joka on ne BMW:n mallikohtaiset ohjeet lukenut ja myös noudattaa niitä täydellisesti. Kysehän ei ole rakettitieteestä vaan tunnollisesta työnteosta ja ammattiylpeydestä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Höpö höpö, muutama prosentti laatua? Laita faktat peliin jos parempaa tietoa...TJJ kirjoitti:Minä olen sitä mieltä, että peli on aikalailla menetetty kun alkuperäinen lasi (Suomessa) vaihdetaan. Taitaa olla vain muutama prosentti lasinvaihdoista tehty sellaisella laadulla millä tehdas on sen asentanut.Wonderi kirjoitti:Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Mun autoon laitettiin Laakkosella uusi tuulilasi torstaina. En ole huomannut mitään eroa tehdasasennukseen.SportySedan kirjoitti:Höpö höpö, muutama prosentti laatua? Laita faktat peliin jos parempaa tietoa...TJJ kirjoitti:Minä olen sitä mieltä, että peli on aikalailla menetetty kun alkuperäinen lasi (Suomessa) vaihdetaan. Taitaa olla vain muutama prosentti lasinvaihdoista tehty sellaisella laadulla millä tehdas on sen asentanut.Wonderi kirjoitti:Jos lasi asennetaan suhisevaksi, vaaditaan niin monta uudelleen asennusta että suhina lakkaa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Ensinnäkin se orggis liima on niin kallis, että nää rengas- ja lasiliikkeet ei sitä käytä (vaikka vois käyttää, koska valtaosa vakuutuskeissejä), koska kilpailu on kovaa. Ne käyttää vaan universaalia ns. Pilkingtonin tms. hyväksymää liimaa, samaa joka autoon.
Marmorilla toki just se oikea liima ei oo ongelma, mutta sen levittäminen tasaisesti ja oikeeseen paikkaan on. Ei sitä vaan käsin saa samalaatuiseksi kuin mitä robotti pursottaa sen tehtaalla just oikein ja suoraan ja oikea saumaleveys ja paksuus, jotta saa suunnitellun jäykkyyden. Sit jonnet pistää sen lasin kuitenkin pari milliä väärään kohtaan niin jää vihellysreuna johonkin.
Noita kun on päässyt katteleen, niin aika kovaa runtua saa viereiset rakenteet kun vanhaa lasia otetaan pois. Rutisee, paukkuu, kitisee. Kyl siäl saattaa vääntyä "karmitkin" ja sitten ihmetellään narinoita tms.
Jos joku pikku jälki tai naarmu lasissa, niin ei hemmetissä kannata lasia revityttää veks.
Marmorilla toki just se oikea liima ei oo ongelma, mutta sen levittäminen tasaisesti ja oikeeseen paikkaan on. Ei sitä vaan käsin saa samalaatuiseksi kuin mitä robotti pursottaa sen tehtaalla just oikein ja suoraan ja oikea saumaleveys ja paksuus, jotta saa suunnitellun jäykkyyden. Sit jonnet pistää sen lasin kuitenkin pari milliä väärään kohtaan niin jää vihellysreuna johonkin.
Noita kun on päässyt katteleen, niin aika kovaa runtua saa viereiset rakenteet kun vanhaa lasia otetaan pois. Rutisee, paukkuu, kitisee. Kyl siäl saattaa vääntyä "karmitkin" ja sitten ihmetellään narinoita tms.
Jos joku pikku jälki tai naarmu lasissa, niin ei hemmetissä kannata lasia revityttää veks.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tällänen tuli vaihdettua. Auto jo ajossa.
520da G31 Touring busines sport
-Mineral White
-Dakota cognac nahaat
-Innovation paketti
-Connected paketti
-Driving assistant plus
-Hifit
-M sport alusta
-Winter paketti
-fine wood trim fineline ridge sisälistat
Talvirenkaina nokian hakka 9 nastat. Ne kyllä vähän rallattaa mutta jos ne siitä hiljenisi vähän kilometrien myötä. Muuten kyllä meno maistuu ja joka osa alueella kyllä mennyt eteenpäin verrattuna edelliseen koppaan
Webaston modaus tässä mietinnässä et sais moottorinkin lämpeämään.
520da G31 Touring busines sport
-Mineral White
-Dakota cognac nahaat
-Innovation paketti
-Connected paketti
-Driving assistant plus
-Hifit
-M sport alusta
-Winter paketti
-fine wood trim fineline ridge sisälistat
Talvirenkaina nokian hakka 9 nastat. Ne kyllä vähän rallattaa mutta jos ne siitä hiljenisi vähän kilometrien myötä. Muuten kyllä meno maistuu ja joka osa alueella kyllä mennyt eteenpäin verrattuna edelliseen koppaan
Webaston modaus tässä mietinnässä et sais moottorinkin lämpeämään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ovitaskujen sisäpinnat ja erityisesti se pehmustamaton pikkuluukku siinä ratin vieressä vasemmalla ärsyttää kyllä kovasti. Mutta vanhoja viiksiä en ole ikinä kaivannut.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑15 Maalis 2018, 14:26 Paitsi pehmustamattomat ovitaskujen sisäpinnat,vilkkuviiksi, pyyhinten / tihkukytkimen käyttö ja jeesusteippinäyttöläpyskä kojelaudassa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
No joo se on kyllä tosi et ovi taskut on surkeammat ja varsinkin se pieni lokero siinä ratin vasemmalla puolella. Mutta viiksistä ei kyllä ole ole pahaa sanottavaa. Varsinkin vilkkuviiksi on laadukkaan ja jämäkän oloinen. Sadetunnistimen käyttö oli kyllä vanhassa mallissa parempi. Se ei voinut unohtua päälle toisin kun täs uudes.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Samaa mieltä ovitaskuista ja lokerosta, selvää halpuutusta.
Viikset huonommat, tuskin halvemmat toteutukseltaan. Vilkkuviiksi oli F:ssä hyvä, toteutus toki oli vastoin yleisiä käytäntöjä. Pyyhkimien viiksi on nyt huono. Pyyhkimien toiminnoista riippumaton painonappi toimi loistavasti F:ssä. Nyt jos sadetunnistin on aktivoituna ja halua kertapyyhinnän, täytyy viiksi viedä 0-asennon yli alaspäin ja sen jällkeen takaisin sadetunnistin-asentoon. Ei todellakaan hyvä!
Viikset huonommat, tuskin halvemmat toteutukseltaan. Vilkkuviiksi oli F:ssä hyvä, toteutus toki oli vastoin yleisiä käytäntöjä. Pyyhkimien viiksi on nyt huono. Pyyhkimien toiminnoista riippumaton painonappi toimi loistavasti F:ssä. Nyt jos sadetunnistin on aktivoituna ja halua kertapyyhinnän, täytyy viiksi viedä 0-asennon yli alaspäin ja sen jällkeen takaisin sadetunnistin-asentoon. Ei todellakaan hyvä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 15 Helmi 2017, 20:45
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Se hätäisesti kojetauluun heitetty näyttö, josta näkee esim. radiokanavat. Ennenvanhaan se oli tyylikkäästi integroitu kojetauluun, mutta nyt trendipetterit ovat pilanneet niin penarit kuin muutkin autot noilla järkyttävän näköisillä ”tableteillaan”
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 15 Helmi 2017, 20:45
Itseä ei niin pahasti häiritse, on siinä kuitenkin muotoilua olemassa. Business-navi tosin on aika ruma. Paljon epäonnistuneempi toteutus on esim. Mersun C-sarjassa - siinä näyttö on kuin kojelautaan liimattu lasten leikkiabletti.Juha kirjoitti: ↑17 Maalis 2018, 18:59Se hätäisesti kojetauluun heitetty näyttö, josta näkee esim. radiokanavat. Ennenvanhaan se oli tyylikkäästi integroitu kojetauluun, mutta nyt trendipetterit ovat pilanneet niin penarit kuin muutkin autot noilla järkyttävän näköisillä ”tableteillaan”
Sinne pohjalle voi kai ite laittaa jotain vaimentavaa materiaalia jos kolinat kovin ärsyttää. Toki turhaan tehdas on niistä tinkinytSportySedan kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 09:59 Samaa mieltä ovitaskuista ja lokerosta, selvää halpuutusta.
Eikös tossa voi käyttää samaa tapaa ku vanhemmissa 5-sarjalaisissa: Ei siirrä viikseä mihinkään toiseen asentoon, mutta muuttaa sadetunnistimen herkkyysasentoa. Sen pitäis tehdä yksi pyyhkäsy heti. Näin ainakin ite oon tottunut tekemään kertapyyhkäsyn jos sadetunnistin on aktivoitu.SportySedan kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 09:59
...Nyt jos sadetunnistin on aktivoituna ja halua kertapyyhinnän, täytyy viiksi viedä 0-asennon yli alaspäin ja sen jällkeen takaisin sadetunnistin-asentoon. Ei todellakaan hyvä!
Ja ainakin minun autossa kertapyyhkäisy tulee myös kun kytkee sadetunnistimen pois ja napsauttaa taas päälle.Havis kirjoitti: ↑18 Maalis 2018, 16:51Eikös tossa voi käyttää samaa tapaa ku vanhemmissa 5-sarjalaisissa: Ei siirrä viikseä mihinkään toiseen asentoon, mutta muuttaa sadetunnistimen herkkyysasentoa. Sen pitäis tehdä yksi pyyhkäsy heti. Näin ainakin ite oon tottunut tekemään kertapyyhkäsyn jos sadetunnistin on aktivoitu.SportySedan kirjoitti: ↑16 Maalis 2018, 09:59 ...Nyt jos sadetunnistin on aktivoituna ja halua kertapyyhinnän, täytyy viiksi viedä 0-asennon yli alaspäin ja sen jällkeen takaisin sadetunnistin-asentoon. Ei todellakaan hyvä!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Ja sulla oli G30? Taitaa toimia eri tavalla tässä uudemmassa autossa... toi vaatisi viiksen vekslaamista alas ja ylös, että sadetunnistin pysyy päällä... huoh...
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
Tarkoitin, että ei tarvitse viedä 0-asennosta alas, jos ymmärsin miten tuo toimii. Eli deaktivoi sadetunnistimen ja laittaa takaisin. Käsittääkseni G-sarjassa viiksellä yksi pykälä päälle ja pois, F-sarjassa nappulalla päälle-pois. Eli kytkettäessä pyyhkäisee.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6