Alustaa mietin kaikista varusteista pisimpään. Nykyisessä 535xd M-Sportissa on Adaptive Drive -herkut alustassa, mutta en ole kokenut niistä juurikaan saavani hyötyä. Koeajoin G31 530d:tä, jossa oli kiinteä M-Sport -alusta ja 19" RFT-renkaat, ja se oli mielestäni erittäin hyvä. Omaan makuun sopivan napakka olematta kuitenkaan pintakova. Sen kokemuksen rohkaisemana jätin säädettävät alustat tällä kertaa rauhaan. Varsinkin, kun ensiasennus-RFT:t lähtee saman tien jonkhaan ja tilalle tulee normirengasta. Se ei ainakaan voi pahentaa tilannetta...lnaukkar kirjoitti:tomij: linjasi ei petä, auton varustelua voin vain ihailla. Varmasti verottajallakin värähtää. Meinasit jättää M-sport alustan paikalleen vai tuliko tuohonkin vielä lisää kivaa?
G30 5-sarja tilaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Kerrassaan upea auto tulossa Tomij:lle! Onnittelut ! Ei muutaku odottamisen iloa, jonka jälkeen koittaa se tuttu slogan "ajamisen iloa".
Tosiaan nuo paketit tuovat paljon varusteita ja uutta vitosta ei kannata tilata ilman noita. Tosin kukin tavallaan, mutta kyllähän HUD, Pro.navi, black panel ym. nostaa yleisilmettä paljon nykyaikaisempaan vs. perusvarusteinen.
DDC-alusta vielä mukaan ehdottomasti!
Ja ulkoväristä suurta plussaa, tuo kivasti kontrastia ja harvinaisuutta katukuvaan sen ainaisen perusvalkoisen sijaan, joka on kyllä erittäin suosittu jopa trendi-väri nykyään autossa kuin autossa. Pohjaväri sanon mä (ei herneitä)
Runcrapit kannattaa tosiaan heivata helevataan.
Tosiaan nuo paketit tuovat paljon varusteita ja uutta vitosta ei kannata tilata ilman noita. Tosin kukin tavallaan, mutta kyllähän HUD, Pro.navi, black panel ym. nostaa yleisilmettä paljon nykyaikaisempaan vs. perusvarusteinen.
DDC-alusta vielä mukaan ehdottomasti!
Ja ulkoväristä suurta plussaa, tuo kivasti kontrastia ja harvinaisuutta katukuvaan sen ainaisen perusvalkoisen sijaan, joka on kyllä erittäin suosittu jopa trendi-väri nykyään autossa kuin autossa. Pohjaväri sanon mä (ei herneitä)
Runcrapit kannattaa tosiaan heivata helevataan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Nyt tulee kerrankin kunnon kone! Ei mitään pikkubensaa hiustenkuivaajalla... Vieläkö comfort-jakkarat olis menneet budjettiin, jos oikein koettais?tomij kirjoitti:Tänään lähti tilaukseen 540xd Touring Business Comfort M-Sport -varustuksella, väri Bluestone Metallic. Varusteiksi mm:
*Innovation-paketti
*Connected-paketti
*Nahat Dakota Black w/ contrastiching blue
*Tummennetut taka- ja takasivulasit
*Etuistuinten sähkösäätö ristiselän tuella
*Adaptiivinen vakkari
*Harman/Kardon Surround-systeemi
Varustelista näyttää vaatimattomalta, mutta nuo Innovation- ja Connected-paketithan pitää sisällään kaikkea kivaa. Toimitusajaksi povasivat lokakuuta. Nyt vain aggressiivista odottelua...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Olen varmaan jollain tapaa kieroutunut, mutta itse pidän sporttijakkaroista enemmän kuin comfort-penkeistä.Juha kirjoitti:Nyt tulee kerrankin kunnon kone! Ei mitään pikkubensaa hiustenkuivaajalla... Vieläkö comfort-jakkarat olis menneet budjettiin, jos oikein koettais?tomij kirjoitti:Tänään lähti tilaukseen 540xd Touring Business Comfort M-Sport -varustuksella, väri Bluestone Metallic. Varusteiksi mm:
*Innovation-paketti
*Connected-paketti
*Nahat Dakota Black w/ contrastiching blue
*Tummennetut taka- ja takasivulasit
*Etuistuinten sähkösäätö ristiselän tuella
*Adaptiivinen vakkari
*Harman/Kardon Surround-systeemi
Varustelista näyttää vaatimattomalta, mutta nuo Innovation- ja Connected-paketithan pitää sisällään kaikkea kivaa. Toimitusajaksi povasivat lokakuuta. Nyt vain aggressiivista odottelua...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Nyt taas tekis mieli jatkaa yhden miehen pro penkkien ilmastointi kampanjaa [emoji857]tomij kirjoitti:Juha kirjoitti:tomij kirjoitti: Olen varmaan jollain tapaa kieroutunut, mutta itse pidän sporttijakkaroista enemmän kuin comfort-penkeistä.
Tosi hieno auto tulossa!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Vahva peukku tämän kampanjan puolesta! Mäkin harkitsin hetken. Mutta koska budjetti ei hyvällä omallatunnolla venynyt, niin perustelin itselle, että suomen kesä on lyhyt ja penkkien puhtaanapito vaikeutuu, joten ominaisuus tuntuu kovin kalliilta. Iso etu on kanssa se, että 530e mallin voi etänä viilentää ennen autoon istumista. Mutta täytyy myöntää, että ei mua haittaisi, jos viilennys ja hieronta olisi comfort-penkkien vakio-ominaisuus "myös suomen hinnastossa" tai edes paketoitu jotenkin törkeän houkuttelevasti.VolvostaBemariin kirjoitti: Nyt taas tekis mieli jatkaa yhden miehen pro penkkien ilmastointi kampanjaa [emoji857]
Tilaukset -osaston parasta antia on perustella (muiden) autoihin lisää varusteita
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Selkänojan sivuttaistuki on kyllä parempi sport-penkeissä mitä comforteissa. Vitossarjassa sportit on myös tilavammat istua mitä ykkös- tai kolmossarjassa. Tuota itsekin ihmettelin aiemmin että miten halvempi istuin voi olla itselle parempi, mutta niin se vain on.tomij kirjoitti: Olen varmaan jollain tapaa kieroutunut, mutta itse pidän sporttijakkaroista enemmän kuin comfort-penkeistä.
Penkkien tuuletuksesta vielä sen verran että en tykännyt yhtään kun kokeilin. Tämä varmasti jakaa mielipiteitä eikä ole tarkoitus ärsyttää ketään. Hieronnassa taas voisi olla järkeä jos ajaa paljon pitkiä matkoja.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Sportit on erittäin hyvät penkit ja helposti ymmärrän miten ne sopivat omaan makuun tai vartaloon paremmin kuin comfortit. Uuden sukupolven sportit on vielä paremmat kuin aiemmassa, ihan mun perstuntuman perusteella mutta myös kun sivuttaistukien leveyttä voi nyt uutena ominaisuutena säätää.///Marko kirjoitti:Selkänojan sivuttaistuki on kyllä parempi sport-penkeissä mitä comforteissa. Vitossarjassa sportit on myös tilavammat istua mitä ykkös- tai kolmossarjassa. Tuota itsekin ihmettelin aiemmin että miten halvempi istuin voi olla itselle parempi, mutta niin se vain on.tomij kirjoitti: Olen varmaan jollain tapaa kieroutunut, mutta itse pidän sporttijakkaroista enemmän kuin comfort-penkeistä.
Käytännössähän penkit on lähes saman hintaisia sen jälkeen kun sporttipenkkeihin tuuppaa mukaan ristiseläntuen sekä muistipaikat. Joten helppo valita se kumpi oikealta tuntuu tai näyttää.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Nimenomaan. Jos on aikeissa ottaa nahkaverhoillut penkit muistilla niin hintaero sporttien ja comforttien välillä on käytännössä olematon. Comforteissa on hyvää kaltevuussäätö keskeltä selkänojaa, sitä välillä kaipaisin omaankin autoon.lnaukkar kirjoitti: Käytännössähän penkit on lähes saman hintaisia sen jälkeen kun sporttipenkkeihin tuuppaa mukaan ristiseläntuen sekä muistipaikat. Joten helppo valita se kumpi oikealta tuntuu tai näyttää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
///Marko kirjoitti:
Penkkien tuuletuksesta vielä sen verran että en tykännyt yhtään kun kokeilin. Tämä varmasti jakaa mielipiteitä eikä ole tarkoitus ärsyttää ketään. Hieronnassa taas voisi olla järkeä jos ajaa paljon pitkiä matkoja.
Tuohan se oma tilanne on. Työmatka on 75 km. Ja itse tuuletan penkkejä kesät-talvet. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin hiki selässä!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Samoin mulla oli penkintuuletus päällä kesät talvet kun työautossa toiminto oli. Vuosimalli oli muuten '97, ei se ole uusi keksintö. Periaatteessa siinä ei ole mitään kalliita osiakaan, outoa ettei ole yleisempi.
Ihan mielenkiinnosta, miten sellainen rei'itetty nahka ja nahanhoitoaineet tulee keskenään toimeen? Eli kun sitä penkkiä hölväilee (jos hölväilee) silloin tällöin nahanpesuaineilla ja/tai hoitoaineilla, niin eikö ne mömmöt tuki rei'ityksen?Wonderi kirjoitti:Samoin mulla oli penkintuuletus päällä kesät talvet kun työautossa toiminto oli. Vuosimalli oli muuten '97, ei se ole uusi keksintö. Periaatteessa siinä ei ole mitään kalliita osiakaan, outoa ettei ole yleisempi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Normaali pesu ja hoito kelpaa, mutta vähän enemmän työtä se vaatii. Paitsi että tietysti kosteus pitäisi pitää pois penkin sisältä. Pesun jälkeen penkin saa kuivaksi kun iskee auton käyntiin, lämmitys täysille ja penkkien tuuletus (ja lämmitys) päälle. Lian kanssa sitten onkin toinen tarina, rakoset on kieltämättä huimasti haastavampi puhdistaa jos/kun sinne uppoaa jotain tomua tai nestettä. Myös fyysinen tuho on herkemmässä, repeytyy ja kuluu puhki herkemmin kuin yhtenäinen nahka.tomij kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miten sellainen rei'itetty nahka ja nahanhoitoaineet tulee keskenään toimeen? Eli kun sitä penkkiä hölväilee (jos hölväilee) silloin tällöin nahanpesuaineilla ja/tai hoitoaineilla, niin eikö ne mömmöt tuki rei'ityksen?Wonderi kirjoitti:Samoin mulla oli penkintuuletus päällä kesät talvet kun työautossa toiminto oli. Vuosimalli oli muuten '97, ei se ole uusi keksintö. Periaatteessa siinä ei ole mitään kalliita osiakaan, outoa ettei ole yleisempi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juuri noin. Eli hoidon päälle auto käyntiin ja lämmöt + tuuletukset päälle. Ja kun puhdistaa niin usein kuuluu niin puhtaana pysyy. Ja tuohan on perferoitua nahkaa (reiät) joten pysyy muutenkin parempanalnaukkar kirjoitti:Normaali pesu ja hoito kelpaa, mutta vähän enemmän työtä se vaatii. Paitsi että tietysti kosteus pitäisi pitää pois penkin sisältä. Pesun jälkeen penkin saa kuivaksi kun iskee auton käyntiin, lämmitys täysille ja penkkien tuuletus (ja lämmitys) päälle. Lian kanssa sitten onkin toinen tarina, rakoset on kieltämättä huimasti haastavampi puhdistaa jos/kun sinne uppoaa jotain tomua tai nestettä. Myös fyysinen tuho on herkemmässä, repeytyy ja kuluu puhki herkemmin kuin yhtenäinen nahka.tomij kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, miten sellainen rei'itetty nahka ja nahanhoitoaineet tulee keskenään toimeen? Eli kun sitä penkkiä hölväilee (jos hölväilee) silloin tällöin nahanpesuaineilla ja/tai hoitoaineilla, niin eikö ne mömmöt tuki rei'ityksen?Wonderi kirjoitti:Samoin mulla oli penkintuuletus päällä kesät talvet kun työautossa toiminto oli. Vuosimalli oli muuten '97, ei se ole uusi keksintö. Periaatteessa siinä ei ole mitään kalliita osiakaan, outoa ettei ole yleisempi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
VolvostaBemariin kirjoitti:Juuri noin. Eli hoidon päälle auto käyntiin ja lämmöt + tuuletukset päälle. Ja kun puhdistaa niin usein kuin kuuluu niin puhtaana pysyy. Ja tuohan on perferoitua nahkaa (reiät) joten pysyy muutenkin parempanalnaukkar kirjoitti:Normaali pesu ja hoito kelpaa, mutta vähän enemmän työtä se vaatii. Paitsi että tietysti kosteus pitäisi pitää pois penkin sisältä. Pesun jälkeen penkin saa kuivaksi kun iskee auton käyntiin, lämmitys täysille ja penkkien tuuletus (ja lämmitys) päälle. Lian kanssa sitten onkin toinen tarina, rakoset on kieltämättä huimasti haastavampi puhdistaa jos/kun sinne uppoaa jotain tomua tai nestettä. Myös fyysinen tuho on herkemmässä, repeytyy ja kuluu puhki herkemmin kuin yhtenäinen nahka.tomij kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miten sellainen rei'itetty nahka ja nahanhoitoaineet tulee keskenään toimeen? Eli kun sitä penkkiä hölväilee (jos hölväilee) silloin tällöin nahanpesuaineilla ja/tai hoitoaineilla, niin eikö ne mömmöt tuki rei'ityksen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 07 Loka 2011, 17:54
- Auto: G30 530e M-Sport 2017
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Myyjän mukaan varuste on saatavilla ja tulee autoon, jos se konfiguraattorissa on ruksittu mukaan tilaukseen.lnaukkar kirjoitti:Varuste on ainakin i3 ja i8 hinnastossa, siellä se on ylimääräinen "sähköinen humina" joka autosta kuuluu kun ajat hitaasti. Saa auton asetuksista pois päältä jos haluaa. Tässä pätkässä esitetty sen toimintaa: https://www.youtube.com/watch?v=xv4BXD6MhWsMapewe kirjoitti: Onko kenelläkään tietoa konfiguraattorissa olevasta “Varoitus ääni jalankulkijoille” toiminnasta. Nimestä päätellen kyseessä lienee ‘jonkinlainen moottorin keinotekoinen pärinä’? Se ilmestyy lisävarusteiden alle kohtaan Teknologia, kun valitsee moottoriksi 530e. Saako äänen tasoa säädettyä jollain tavalla ja saako sen kytkettyä tarvittaessa pois päältä?
En maksaisi euroakaan..
Ei näy 5-sarjan hinnastossa, onko oikeasti saatavilla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Mapewe: kiitos tiedosta!
Mitähän muita varusteita suomi-autoon saa "hinnaston ulkopuolelta" .. Monessa maassa on vakiona Wi-Fi-hotspot, jota Suomessa ei näy. Ja tietysti concierge-palvelu. Muita ei nyt heti tule mieleen.
Mitähän muita varusteita suomi-autoon saa "hinnaston ulkopuolelta" .. Monessa maassa on vakiona Wi-Fi-hotspot, jota Suomessa ei näy. Ja tietysti concierge-palvelu. Muita ei nyt heti tule mieleen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Oman auton luovutuksessa juttelin myyjän kanssa tilauksista ja toimitusajoista. Sanoi, että kaikki bensat saapuvat myöhässä ja tuotantopaikat ovat erittäin kiven alla. 530e mallia myydään nyt helmikuun luovutusarviolla eli jo yli 6kk toimitusajalla. 520-diiselin saa tilattua ajoon alle kolmessa kuukaudessa. Sanoi myös, että 530e tilauksia lähtee nyt paljon suuremmalla prosentilla, käytännössä siitä lähtien kun koeajoauto pihaan ilmestyi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Just... mulle luvattu kesäkuun lopussa 530e valmistus elokuun alussa ja luovutus syyskuun puolivälissä... saas nähdä tuleeko viivästyksiä.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business