Sivu 6/25

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 01:15
Kirjoittaja Eerote
lnaukkar kirjoitti:
Antore kirjoitti:kun sitä 530e:tä ei nelivetona Suomeen saada.
Kukas/missä näin on sanonut?
Jälleenmyyjän/maahantuojan kanta oli n.3 viikkoa sitten, että 530e xDrive vain Yhdysvaltojen markkinoille ainakin näin alkuvaiheessa. Silloin ei ollut tietoa milloin hybridin xDrive versiot tulevat Eurooppaan.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 01:21
Kirjoittaja Pitkis
No voi hevon sanonko mikä. Tuolla alla linkissä olisi samaa juttua kanssa mainittu. Mikä järki?!?! Haloo! xDrive on hävyttömän suosittu ja nyt sitten ykkösluokan hybridiä ei saa sillä. Jos tuo oikeasti pitää lopulta paikkaansa eikä kyseessä oli mikään 6 kk viivästymä, sanon kyllä että BMW on _niin_ sössinyt nämä elektromobiliteettipuolen kuviot kuin olla ja voi.

http://www.bimmertoday.de/2016/12/05/bm ... ug-hybrid/

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 02:01
Kirjoittaja Putin349
Erittäin epäloogista.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 08:29
Kirjoittaja Aulis
530e hybridin hinnat julkaistaan vasta maaliskuussa, näin eilen automyyjältä kuultuna.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 09:13
Kirjoittaja Antore
Putin349 kirjoitti:Erittäin epäloogista.
Onhan Kanada markkina-alueena tietysti aika valtava vaikka pohjoismaihin verrattuna. Kyllä se xdrive varmasti jossain vaiheessa meillekin saadaan mutta jos nyt on jo autokuumetta pukannut, niin taitaa tulla aika pahasti pitkittynyt tauti.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 09:47
Kirjoittaja static
Pohjasyynä lienee kapasiteettiongelmat. 330e menee todella hyvin kaupaksi, X1 hybridi pitäisi saada ulos ja se tullee myymään hyvin. Erilaisia variantteja ei vaan riitä globaalia kysyntää tyydyttämään.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 11:17
Kirjoittaja lnaukkar
Siltähän tuo vaikuttaa. Valinta joka selkeästi ohjaa kysyntää pois hybridistä.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 15:13
Kirjoittaja Pitkis
Antore kirjoitti:
Putin349 kirjoitti:Erittäin epäloogista.
Onhan Kanada markkina-alueena tietysti aika valtava vaikka pohjoismaihin verrattuna. Kyllä se xdrive varmasti jossain vaiheessa meillekin saadaan mutta jos nyt on jo autokuumetta pukannut, niin taitaa tulla aika pahasti pitkittynyt tauti.
Kyse ei ole pelkästä Pohjoismaista vaan xDrive on hyvin suosittu myös muualla Euroopassa. En osaa sanoa Kanadan asioista tarkemmin, pitäisi tutkia, onko tilastoja olemassa. Kapasiteetti voi olla selitys, mutta todella huono sellainen...

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 15:56
Kirjoittaja Wonderi
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös itse hybridilaitteisto ole periaatteeltaan tasan samanlainen pitkittäiskoneisissa, oli sitten xDrive tai sDrive? Ja nelivedon palikat on melkein tai ihan samanlaiset oli auto hybridi tai ei. On tietysti oma työnsä testsata ja tyyppihyväksyttää jokainen variaatio erikseen, mutta tässä tapauksessa osat saisi ihan suoraan valmiista mallista.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 16:07
Kirjoittaja Autotohtori
Wonderi kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös itse hybridilaitteisto ole periaatteeltaan tasan samanlainen pitkittäiskoneisissa, oli sitten xDrive tai sDrive? Ja nelivedon palikat on melkein tai ihan samanlaiset oli auto hybridi tai ei. On tietysti oma työnsä testsata ja tyyppihyväksyttää jokainen variaatio erikseen, mutta tässä tapauksessa osat saisi ihan suoraan valmiista mallista.
Entäs massa? Kuinka paljon nelivedosta tulee lisääpainoa jo valmiiksi raskaampaan hybridiin?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 16:44
Kirjoittaja Antore
Normi G30 520:ssä neliveto tuo 80 kg lisäpainoa, 520d / 520d xDrive (1615 kg / 1695 kg). 530i on takavetoisena myös 1615 kg mutta nelivetoisena 'vain' 1670 -> lisäpainoa 55 kg.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 24 Joulu 2016, 17:25
Kirjoittaja malinmip
Eikä siinä vielä kaikki, tässä toissaviikolla puhuin Walkenhorst Gruppen myyjälle Saksaan niin sanoi, että alunperin G3x sarjan farkku piti julkaista huhtikuussa.. no ei julkisteta, se on siirretty "määrittelemättömään ajankohtaan 2017" jota he eivät tiedä itsekään.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 25 Joulu 2016, 07:45
Kirjoittaja gestapo
Antore kirjoitti:Normi G30 520:ssä neliveto tuo 80 kg lisäpainoa, 520d / 520d xDrive (1615 kg / 1695 kg)
Jos nyt ihan pilkkuja viilataan, niin vertailuun pitää ottaa automaatilla oleva 520dA (xDrive aina automaatti). Sitten tuota painoeroa on 60kg.
Aika samoissa tuo ero pyörii mallisarjojen kesken.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 25 Joulu 2016, 09:00
Kirjoittaja Antore
Etkä edes viilaa pilkkua vaan hyvä tarkennus. Liian hätäisesti räknäsin noita omapainoja.

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 26 Joulu 2016, 09:55
Kirjoittaja Autotohtori
gestapo kirjoitti:
Antore kirjoitti:Normi G30 520:ssä neliveto tuo 80 kg lisäpainoa, 520d / 520d xDrive (1615 kg / 1695 kg)
Jos nyt ihan pilkkuja viilataan, niin vertailuun pitää ottaa automaatilla oleva 520dA (xDrive aina automaatti). Sitten tuota painoeroa on 60kg.
Aika samoissa tuo ero pyörii mallisarjojen kesken.
Painoero neli- ja takavedon välillä on siis samaa luokkaa kuin lihavalla ja laihalla kuljettajalla... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 02 Tammi 2017, 12:43
Kirjoittaja gestapo
Muutin autoni nelivetoiseksi, 520dA->520dA xDrive, ja juttelin autokauppiaani kanssa niitä näitä.
Autoni on jo viikolla 10 täällä. Luovutus ja samalla tuotanto nopeutunut n.4 viikolla.
Suomessa myydään G30:stä tällä hetkellä paremmin kuin muissa pohjoismaissa, ja tehdas on lisännyt kapasiteettia Suomeen.
Mahdollisesti muidenkin autot on aiemmin ilmoitettua nopeammin täällä. :thuup:

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 08:11
Kirjoittaja Mosku
No nyt oli hyvä uutinen! Mulle luvatiin luovutus toukokuulle kun joulun aatonaattona tilasin. Kuukausi odotusajan vähenemiseen tekisi nannaa. Pitääpä jututtaa myyjää....

Hyvä valinta tuo nelikoksi muuttaminen. tuskin tulet katumaan :thuup:. Ainakin mulla nelikosta vajaa vetoiseen siistyminen olisi voinut pientä kadutusta aiheuttaa, toki mielipide-ja tarve asioita nämä. Tänäkin talvena mulla on nelivedolle ollut kovasti tarvetta, varsinkin viikonloppuisin koilismaan suunnalla mökilläni, jossa syrjätiet saatetaan aurata vasta vuorokausi lymimyräkän jälkeen :wassat:

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 08:56
Kirjoittaja Raaseri
Tarkoitukseni ei ole hiekoittaa. Kilpailevan merkin myyjä kuitenkin oikein touhotti minulle viime perjantaina kuinka "parijonossa" marssii eemeliä tilaamaan entiset bemukuskit, kun eivät olleet ilahtuneita uudistuksen tasoon. En tiedä enkä ota kantaa asiaan, sorahtaa vain tuo saatavuuden parantaminen Suomeen. Tämän maan myyntimäärillä kun ollaan yleensä pinkan pohjimmaisena. Parille tutulle on V90set tulossa ja toimitus siirtynyt kuukausia eteenpäin kun Amerikka vetää ja kahmii Suomenkin kiintiöt. Tähtimerkillä on monessa mallissa jopa 10kk jonot samasta syystä.

Uskon että 5srj on erinomainen, mutta kilpailun läpi tsekanneena tuntuu entistä oudommalta miten maltilliseksi siinä jätettiin näkyvä muutos.

Olipa kiva suhata töihin, kun saatiin nelivetokeliä tällekin talvelle!

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 09:31
Kirjoittaja VolvostaBemariin
Raaseri kirjoitti:Tarkoitukseni ei ole hiekoittaa. Kilpailevan merkin myyjä kuitenkin oikein touhotti minulle viime perjantaina kuinka "parijonossa" marssii eemeliä tilaamaan entiset bemukuskit
Itseasiassa ymmärrän tämän. Itselle pelkästään tuo Eemelin iso digitaalinen näyttö onnistui saamaan isomman wow-efektin kuin G30 :mad:

Muutos F10 --> G30 on tosiaan aika lievä; jos härsikisti pelkistää niin uutta on läpyskä-keskinäyttö. Nelivetosähköä pitkällä rangella ja halvalla hinnalla vaan kehiin niin alkaa kauppa käymään...

Re: G30 5-sarja tilaukset

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 10:41
Kirjoittaja Mosku
Niin tai näin...Itselle valinta oli helppo G30 vs E-Class. Itse asiassa mulla oli vaihtoehtona josko laittais emelin, S90 vollekin kävi mielessä (korostan kävi-sanaa) ja sen kävin pikasesti koeajamassakin, mutta ei jatkoon, kumpikaan, noista kahesta mersu ennemmin, muttei siltikään. Mersua saan koko rahan edestä ässällä ajaessa, jopa enemman kuin uudella eemelillä, väittäisin.
Mersun infonäyttö pesee kyllä G30:sen vastaavan, mutta auton ulkonäössä mennään sata nolla bemarin eduksi. Eemeli on "pulla",etenkin perästä ja sivuprofiilista ja näin ollen pullamaisuus saa E:n näyttämään jopa luokkaansa pienemmältä. 5-series taas on heti dynaamisemman ja isonauton näköinen kuten tämän luokan auton kuuluukin olla.
Tässä linkkamallani videolla voi kukin itse nähdä miten asiat on: Jos video nyt sattus toimimaan...
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=RFLIQrCfpuI[/YouTube]