HUD ja nopeusrajoitusnäyttö mukaan niin sama mikä mittaristo siellä on.jusape kirjoitti:Tehdas luottaa siihen, että rumat vanhanaikaiset mittarit menee vielä faneille.
Nyt kun kilpailijoilla alkaa olla jos jonkinmoista niin vitsihän tuo klassikkomittaristo on, ei kukaan oikeasti sitä halua tuijotella. Laajennettuhan on esim. F10:ssä se, että numeroita hieman levitelty laajemmalle... Black panel pitää vielä F10:nkin mittariston jotenkuten 2010-luvulla.
G30 5-sarja tilaukset
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Auto: 530dA GT xDrive F07 lci
Re: G30 5-sarja tilaukset
Viesti Kirjoittaja ///Marko » 17 Joulu 2016, 21:44
- Antore
- Auto: F30
Viesti Kirjoittaja Antore » 17 Joulu 2016, 21:48
Faija antoi mulle tehtäväksi miettiä sopivaa settiä hänen G30:n tilaukseen ja tuota black panel -mittaristoa olen myös pähkäillyt. Mun mielestä sen saa ihan omana optiona 6WB (410,-/veroton)? Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
- bfi1864
- Auto: F20 M135i xDrive -14
Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 17 Joulu 2016, 22:25
6WB black panel vaatii hinnaston mukaan varusteen 609 = professional navi.Antore kirjoitti:Faija antoi mulle tehtäväksi miettiä sopivaa settiä hänen G30:n tilaukseen ja tuota black panel -mittaristoa olen myös pähkäillyt. Mun mielestä sen saa ihan omana optiona 6WB (410,-/veroton)? Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
- Antore
Viesti Kirjoittaja Antore » 17 Joulu 2016, 22:38

-
- Auto: F31 318dA -14
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 17 Joulu 2016, 23:26
-
- Auto: F30 320i xDrive M Sport -16
ex.F10 520d -12 - Paikkakunta: Mikkeli / Imatra
Viesti Kirjoittaja Eerote » 18 Joulu 2016, 00:25
Minun mielestäni esim. Mersun ja Jaguarin perusmittaristot ovat vielä aneemisemman näköisiä kuin G30:sen. Ja suurin hämmästys tutkimustani tehdessäni oli huomata, että Jaguarin vakiovalot ovat halogeenit.

BMW 5er G30:
Perusmittaristo:

Black Panel (n.3500€ sis.Prof.Navi):

Mercedes-Benz E-sarja W213:
Perusmittaristo:

Widescreen Cockpit, 12,3" (n.5173€ sis.Navi):

Audi A6:
Ainut mittaristovaihtoehto:

Jaguar XF:
Perusmittaristo:

Digitaalinen mittaristo 12,3" (2700€):

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 18 Joulu 2016, 07:04
Se, onko pienellä LCD:llä täydennetty analoginen mittaristo rumemman näköinen on kiinni suunnittelijasta ja tuo G30:n mittaristo näyttää kummassakin muodossa mielestäni oikein hyvältä.
Pro Navi on toki kalliissa autossa hyvin tarpeellinen varuste kun ei kai sitä Carplayta vielä erikseenkään saa? Markkina kyllä pakottanee BMW:n jossain vaiheessa antamaan Googlelle ja Applelle periksi.
-
- Auto: G30 520dA xDrive M-Sport
Viesti Kirjoittaja gestapo » 18 Joulu 2016, 07:46
Kyllä tuon näytön saa näkymään jokaisessa ajodynamiikan muodossa myös ns. normaalina. Elikkäs ei tartte Eco-moodissa tuijottaa häiritsevää sinistä sävyä ja Comfort asennossa sitä suurentuvaa nopusnumeroa, tai Sport asetuksen suurta numeronäyttöä, vaan kaikki numerot näkyy samanlaisina tyylikkäästi.Antore kirjoitti:Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
Se onkin aika siisti, vaikka itse en sitä käytä kuin joskus. Jos nyt edes tarkoitit tätä kysymykselläsi.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..
- Antore
Viesti Kirjoittaja Antore » 18 Joulu 2016, 10:46
Minua ihmetyttää myös kosketusnäyttöjen ja -painikkeiden kanssa intoilu, ettei vaan niidenkin yleistymisessä olisi kysymys kustannussäästöistä. Tuossa IS:n jutussa on kuva ilmastointilaitteen ohjauspaneelista ja kuvateksti "Kosketusnäyttöjä löytyy viihdejärjestelmän lisäksi myös ilmastointilaitteen ohjauspaneelista. Käsineet kädessä käyttö ei luonnollisesti onnistu, mutta rikkoutuvia osia on paljon vähemmän kuin tavanomaisessa mallissa." IS:n autojutut nyt on mitä on mutta tuo perustelu rikkoutuvista osista on aika kaukaa haettu. Mutta ehkä tämäkin ratkaisu on sitten käytettävyyden kannalta parempi kuin perinteiset napit ja olen ihan väärässä. Jää nähtäväksi...
-
- Auto: F31 318dA -14
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 18 Joulu 2016, 11:59

Audin tapauksessa tulee esiin kysymys että kun kartan ja infotainmentin kerran saa päämittaristoon, miksi keskellä kojelautaa edes on ruma törrötysnäyttö enää?
-
Viesti Kirjoittaja gestapo » 18 Joulu 2016, 12:09
- Antore
Viesti Kirjoittaja Antore » 18 Joulu 2016, 12:34
Neljän nollan skooda -kommentti jääköön omaan arvoonsa...
Ehkä tätä keskustelua pitäisi jatkaa tuolla yleisessä G30-aiheessa?
-
- Auto: Bimmer
Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 23 Joulu 2016, 00:00
-
- Auto: G30 530e
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Joulu 2016, 10:56
-
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Viesti Kirjoittaja Mosku » 23 Joulu 2016, 16:13
Tulossa siis: G30 520dA xDrive BusinessComfort luxury-line.
Em. pakettien lisäksi muutamia varusteita:
-musta ulkoväri
-18" vanteet (sis. lux)
-Mukautuvat Led-ajovalot sis. kaukovaloassarin ym.
-vetokoukku, sähköisesti auton alle taittuva
-Dynamic Damber Control -säätyvä iskunvaimennus
-nahkasisusta dakota ivory white exclusive stitching(sis. lux-pakettiin)
-puupaneelit walnut dark burled pearl chrome-korostuksin.(sis. lux)
-ambient valot (sis. lux.)
-nahkainen koelauta (sis. lux)
-individual tumma sisäkatto
-urheiluohjauspyörä(sis lux), vaihteenvalitsimilla
-urheiluistuimet
-hifi-kaiutinjärjestelmä 12 kaiutinta
-automaattinen ilmastointi 4-kanavainen
-ratin lämmitys (sis.BC)
-peruutuskamera (sis.BC)
-BMW display key kosketusnäytöllinen monitoimiavain
Mietinnässä vielä:
-prof.navi
-black panel
-josko sisusta olisikin se konjakin värinen?
Viesti Kirjoittaja Bjork » 23 Joulu 2016, 19:47
Mulla on black panel -mittaristo (f10 v.2016 pro navi jne. varustein), mutta en ole kyllä keksinyt, miten mittaristoa voisi säätää - vaihtuu ajotilan mukaan kyllä, mutta siinä vaihtoehdot. Ehkä pitää kaivaa manuaali esiin?gestapo kirjoitti:Kyllä tuon näytön saa näkymään jokaisessa ajodynamiikan muodossa myös ns. normaalina. Elikkäs ei tartte Eco-moodissa tuijottaa häiritsevää sinistä sävyä ja Comfort asennossa sitä suurentuvaa nopusnumeroa, tai Sport asetuksen suurta numeronäyttöä, vaan kaikki numerot näkyy samanlaisina tyylikkäästi.Antore kirjoitti:Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
Se onkin aika siisti, vaikka itse en sitä käytä kuin joskus. Jos nyt edes tarkoitit tätä kysymykselläsi.

-
Viesti Kirjoittaja gestapo » 23 Joulu 2016, 20:10
Helppo homma:Bjork kirjoitti:
Mulla on black panel -mittaristo (f10 v.2016 pro navi jne. varustein), mutta en ole kyllä keksinyt, miten mittaristoa voisi säätää - vaihtuu ajotilan mukaan kyllä, mutta siinä vaihtoehdot. Ehkä pitää kaivaa manuaali esiin?Enimmäkseen ajan comfort -moodissa ja mittaristo on ihan ok, tykkään tuosta suurentuvasta nopeusnäytöstä - kun navi ei varoittele nopeusrajoituksista.
- Menu valikosta painat Mittariston infonäyttö.
- Sitten Ajotila näkymästä ja Suurennuslasitoiminnosta ruksit pois, niin kaikissa ajomoodeissa sama näyttö.
Jos poistat ruksin pelkästä suurennuslasitoiminnosta, niin Comfort moodissa vain näkymät ilman suurennusta. Eco ja Sport näytöt kuten ennenkin.
Näin menee ainakin ilman navia olevasta värkistä.

- Pitkis
- Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti Kirjoittaja Pitkis » 23 Joulu 2016, 21:45
Oon noita G30:n mittaristoja tuijottanut nyt kuvista ja en kertakaikkiaan pysty sanomaan, kumpi on jotenkin parempi. Nehän on molemmat oikein hyviä. Toinen vähän erilainen, molemmat oikein hyviä.ssalmela kirjoitti:Itse en maksaisi juuri mitään nestekidenäytöstä mittaristona. Mitä sillä tekee kun HUD on keksitty?
Se, onko pienellä LCD:llä täydennetty analoginen mittaristo rumemman näköinen on kiinni suunnittelijasta ja tuo G30:n mittaristo näyttää kummassakin muodossa mielestäni oikein hyvältä.
- Antore
Viesti Kirjoittaja Antore » 23 Joulu 2016, 22:19
Palaa sivulle “5-sarja [ G30 ]”
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet