G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3743
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Antinontoxic » 12 Helmi 2017, 20:45

Nyt kun auto vihdoin virallisesti asiakkaidenkin koeajossa, niin voitaisiin niputella myös kotimaisen lehdistön koeajojuttuja. Miksei tietysti myös samalla asiakkaiden...

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3743
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Antinontoxic » 12 Helmi 2017, 20:45

BMW 5-sarjan viihdejärjestelmän analyysi – ehdottomasti alansa huippua

Tekniikan Maailman koeajossa on parhaillaan uusi BMW 520d. Auton laajemman arvion julkaisemme numerossa kuusi. Yhtenä ja mahdollisesti auton merkittävimpänä uutuutena on info- ja viihdejärjestelmä. Otetaan se suurennuslasin alle.

Ensimmäinen havainto on sisustan sommittelu. Mitään radikaaleja muutoksia ei ole tapahtunut ja esimerkiksi edellisen viitossarjalaisen omistaja tuntee olonsa kotoisaksi. Kaikki on omalla paikallaan, mutta vähän paremmin. Vaihteenvalitsin, katkaisimet, iDrive-ohjain, näytöt ja koko ohjaamon ilme on erittäin viimeistelty.

Ergonomia on kunnossa. Ohjauspyörä tuntuu miellyttävän pehmeältä ja keskellä oleva ohjauspyörän lämmittimen katkaisin saa hymähtämään. Olemme lehdessämme monta kertaa huomauttaneet oudosti ohjauspylvääseen asennetusta katkaisimesta ja nyt se on laitettu fiksuun paikkaan.

Auton käynnistäminen herättää mittariston ja ilme on edelleen moitteeton. Toki keskinäytön koko jää pahasti jalkoihin monen muun valmistajan tarjoaman suhteen. Kysymys tietysti kuuluu onko ”bigger is better” –ajattelutapa aina oikein? Fakta on kuitenkin se, että suurimmillaan viitossarjan näyttö on valittavissa 10,25 tuuman kokoisena. Näytön kuva on kirkas ja terävä.

IDrive-järjestelmää on voinut käyttää edellisissä malleissa pelkästään ohjaimen kautta. Nyt järjestelmän käyttö on mahdollista myös koskettamalla näyttöä. IDrive-ohjaimen päällä on myös pieni piirtoalusta, johon voi kirjoittaa sormella kirjaimia esimerkiksi osoitetta syöttäessä. Järjestelmässä on myös puheohjaus, mutta se ei tue suomen kieltä. Kaikki muu on suomenkielistä.

IDrive-käyttöjärjestelmä on myös päivittynyt uuden 7-sarjan tasolle. Aloitusvalikossa on luovuttu luettelomaisesta valikkorakenteesta ja siirrytty interaktiivisiin kuvakkeisiin. Samaan aikaan näytöllä voi nähdä kolme eri kuvaketta, joissa näkyy esimerkiksi soiva kappale, navigointiohjeet sekä ajotietokoneen tietoja. Yhteensä kuvakkeita on koko järjestelmässä kuusi. Näytössä yhtaikaa näkyviä kuvakkeita voi vaihdella oman maun mukaan siirtelemällä niitä älypuhelimessa olevien kuvakkeiden kaltaisesti.

Koeajoautossa on hieman parannettu HiFi-äänentoistojärjestelmä, jolloin siirrytään vakiosta kuudesta kaiuttimesta kahteentoista. Äänenlaatu on keskivertoa parempi ja varmasti tyydyttää monen tarpeet radiojuontajien sketsejä kuunnellessa.

Mikäli tämä ei riitä, voi rastittaa Harman Kardon- tai timanttisen Bowers & Wilkins –kaiutinjärjestelmän. Viihtyvyyttä on tarjolla takamatkustajillekin kahden 10,2 tuuman näytön muodossa. Näytöistä puheen ollen harvinaisempi näky on auton avaimessa oleva näyttö, jota emme tosin päässeet kokeilemaan, mutta varusteluettelossa sellainen on.

Lisävarusteinen Remote services mahdollistaa älypuhelimen käytön kauko-ohjaimena. BMW Remote -älypuhelinsovelluksen lataaminen ja tietojen syöttäminen käyttövalmiiseen kuntoon on muutaman minuutin tehtävä. Tämän jälkeen puhelimesta näkee auton polttoainetilanteen, sijainnin ja voi kytkeä vaikkapa esilämmityksen päälle, jos autossa on lisälämmitin. Karttatoiminnolla voi syöttää määränpään puhelimeen ja lähettää siitä tiedon autoon, jolloin navigointi on heti valmiina kun istuu autoon.

ConnectedDrive Services -palvelu tuo useita internetpalveluita sekä älypuhelimista tuttuja sovelluksia käytettäväksi keskiruudulta. Sovelluksista löytyy muun muassa sadetutkaa, reaaliaikaisia uutisia ja arvostelupalvelu Yelp.

Osa älypuhelinsovelluksista on myös yhteensopivia palvelun kanssa ja ne toimivat, kun älypuhelin kytketään latauskaapelilla auton usb-porttiin. Näitä ovat esimerkiksi sijaintipalvelu Glympse ja musiikkipalvelu Spotify. Yhteensopivia sovelluksia on tarjolla vielä kovin maltillisesti. ConnectedDrive Services kuuluu vakiona Business-varusteluun ja sisältää kolmen vuoden käyttölisenssin.

Jos joskus tulee tarve lähteä moottoriradalle tai muuten vain haluaa tallentaa omaa ajoa, BMW:ltä löytyy oma BMW M Laptimer -älypuhelinsovellus. Sillä saa tallennettua oman ajosuorituksen, jota voi myöhemmin rauhassa tutkia sekä jakaa kavereille esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Sovelluksessa näkyvät nopeus, g-voimat, sijainti, kaasun ja jarrun käyttö sekä ohjauspyörän asento. Valitettavasti sovellusta ei ole saatavilla Android-älypuhelimille.

Lisävarusteena saatavan eleohjauksen avulla voi ohjata viihdejärjestelmää käsielein. Sisätilan katossa olevan kameran avulla auto tunnistaa käden liikkeet. Valitettavasti tunnistettavia eleitä ei ole vielä kuin käytännössä neljä. Toisaalta ne kaikki toimivat hyvin.

Musiikin äänenvoimakkuus säätyy sormea pyörittämällä. Tulevaan puheluun voi vastata osoittamalla etusormella kohti näyttöä ja hylätä puhelun pyyhkäisemällä kämmenellä oikealle. Kahden sormen osoittaminen ruutua kohden eleelle on mahdollista ohjelmoida muutamia eri toimintoja. Niitä ovat esimerkiksi navigoinnin aloittaminen kotiosoitteeseen tai musiikkikappaleen vaihtaminen.

Eleohjaus voi vaikuttaa aluksi naurettavalta idealta, mutta se toimii kohtuullisen luotettavasti. Eleisiin voi jäädä jopa koukkuun. Ongelmaksi voivat koitua satunnaiset virhekomennot, jos kuljettajalla on tapana puhua käsillä italialaiseen tyyliin.

Uusi 5-sarja on ensimmäisiä autoja, jossa on mahdollista käyttää Apple Carplaytä täysin langattomasti. Yhteys toimii melko moitteettomasti ja yhdistäminen infojärjestelmään on helppoa. Puhelin tarvitsee liittää vain kerran ja yhteys muodostuu sen jälkeen aina automaattisesti, kun astuu puhelimen kanssa autoon.

Toiminnon ongelmaksi voi muodostua hieman kasvanut puhelimen virrankulutus. Lisävarusteena saatava langaton latausalustakaan ei auta asiaa, sillä Applen puhelimet eivät tue vakiona langatonta latausta. Jälkimarkkinoilla on tähänkin ratkaisu eli puhelimen kuori, jossa on kyseinen lataussysteemi.

Screen Mirroring -ominaisuutta tukevilla Android-puhelimilla voi heijastaa puhelimen ruudun sisällön reaaliaikaisesti auton näytölle. Tämä ominaisuus toimii vain auton olessa paikoillaan.

Surroud view – ympäristökamerajärjestelmää voi myös käyttää eleohjausella, mutta sitä emme päässeet kokeilemaan, koska järjestelmää ei autossa ole.

Tällä hetkellä uuden BMW viitossarjalaisen infojärjestelmä edustaa alansa huippua. Lukuisat erilaiset ja uudet tavat käyttää järjestelmää tarjoavat jokaiselle mahdollisuuden löytää mieluisa ja turvallinen käyttötapa.

Järjestelmän monipuoliset sovellukset ja yhteysmahdollisuudet ovat tämän hetken kärkeä. Selkeät valikot sekä sulavasti toimivat grafiikat helpottavat järjestelmän käyttöä. BMW saavuttaa monipuolistuneella infojärjestelmällään tämän hetkisen paalupaikan järjestelmien kovassa kilpailussa.

https://tekniikanmaailma.fi/autot/bmw-5 ... 4bd016-500

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3743
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Antinontoxic » 12 Helmi 2017, 20:49

Kuva

Koeajo: huippuunsa jalostettu seitsemäs sukupolvi – BMW 520d A
xDrive Business M-Sport


BMW:n viitossarjan uudistuminen on aina tapaus. Koeajossamme esiintyi edukseen BMW 520d A. Hyvää: ajettavuus, mukavuus, kuskin paikka, viimeistely, taloudellisuus. Huonoa: rivikuutosten hintalisä, elekielen vaikeus.
AJONEUVOT | KOEAJO | 22.1.2017

Kuva

BMW:n viitossarjan uudistuminen on aina huomiota herättävä tapaus, vaikka mitään mullistavaa ei ole odotettavissa. Koeajossamme kunniakasta perinnettä edustaa versiona BMW 520d A xDrive Business M-Sport.

Kaikkia ominaisuuksia on vain viilattu paremmiksi, 45 vuoden jalostus ei ole mennyt hukkaan. Nytkin olemus ja mittasuhteet ovat ennallaan, maski on suurempi ja vekit kyljissä on piirretty voimakkaammin vedoin.

Kuva

Onnistunut dieetti

Kori on pidentynyt ja leventynyt joitakin millejä, mutta sutjakka muotoilu saa sen näyttämään todellista sirommalta. Ällistyttävän alhainen ilmanvastuskerroin 0,22 todentaa menevyyden. Kun samalla alumiinirakenteiden osuutta lisäämällä painoa on karsittu satakunta kiloa, on lupa odottaa parantunutta ajokäytöstä ja suoritusarvoja.

Kuva

Mullistuksia ei ole sisäpuolellakaan. Bemarikuski tuntee olonsa kotoisaksi välittömästi. Perinteinen mittarinäkymä on tosin toteutettu 12-tuumaisella kuvaruudulla. Kojelaudan päällä oleva toinen kymmentuumainen ruutu osaa totella eleohjausta. Sen käyttämiseksi joudun varmaan nöyrtymään ohjekirjan puoleen, nyt eleet päättyivät aina keskisormeen.

Kuva

Tuttu perusmoottori

Moottorivaihtoehtoja on aluksi neljä, teholukemia ja mallimerkintöjä on viilailtu ylöspäin. Nelisylinteriset moottorit ovat kaksilitraisia 520d (190 hv), 530i (252 hv) ja kuusisylinteriset kolmilitraisia 530d (265 hv), 540i (340 hv).

Kaikkiin malleihin saa kahdeksanvaihteisen automaatin, kuten myös nelivedon hybridiä lukuun ottamatta.

BMW 520d A xDrive M-SportHuippumalli 550i 4,4-veekasilla (462 hv) ja 530e-bensiinihybridi (252 hv) antavat odottaa itseään kesään asti. M5 saapuu syksyllä samoihin aikoihin farmarikorin kanssa.

Nyt ajettu 520d-perusmoottori tullee olemaan suosituin ainakin meidän markkinoillamme. Eikä syyttä, tehonpuutetta ei esiinny normaalissa liikenteessä ja kulutus pysyy alle seitsemän litran. Isommista moottoreista jää kaipaamaan ainakin rivikuutosen sulosointuja.

Erinomainen alusta

Viitossarjan alusta jaksaa hämmästyttää aina vain uudelleen. Perusratkaisut on toteutettu aivan kuten edeltäjässä tai kilpailijoissa, edessä kaksoistukivarret ja takana monivarsituenta. Kuitenkin vain BMW osaa rakentaa alustasta yhtä aikaa sekä urheilullisen että mukavan. Nyt ajettu tiukin M-sport -urheilualustakaan ei ole liian kova, jopa meidän roudan pahoinpitelemät päällysteemme siliävät alla.

Ohjaus on nopea ja tarkka, vaikkakin turhan kevyeksi tehostettu. Liukkaalla pinnalla jää kaipaamaan parempaa tuntumaa tiehen. Tehostusta voi säätää ajotilavalinnalla ja myös alustaan on tarjolla säädettävä iskunvaimennus, aktiivinen kallistuksenvaimennus ja nelipyöräohjaus.

Kuva

Mikäli ajaminen ei silti maistu, voi sompaamista sälyttää aiempaa etevämmille avustimille. Kaistalla pysymisen ja kaiken muun liikenteen huomioimisen lisäksi BMW osaa hoitaa ruuhka-ajon, nopeusrajoitusten noudattamisen, ohitukset ja pysäköinnin itse.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... mw-520d-a/

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 12 Helmi 2017, 21:22

Herää kysymys miksi (taas) maristiin liian kevyestä ohjauksesta, kun ilmeisesti kyseessä oli auto jonka ohjaustehostuksen jäykkyys on säädettävissä nappulasta.

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 01 Maalis 2017, 20:38

Makeat arviot sai 530i xDrive IL:ssä.
http://m.iltalehti.fi/autotestit/201702 ... 3_at.shtml

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 650
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Havis » 05 Maalis 2017, 15:10

bfi1864 kirjoitti:Makeat arviot sai 530i xDrive IL:ssä.
http://m.iltalehti.fi/autotestit/201702 ... 3_at.shtml
Ja autobildin vertailussa (E-sarjan MB:een) BMW sai risuja turhan kovasta ja täristävästä M-sport jousituksesta, epätäsmällisestä ohjauksesta, vain keskinkertaisista istuimista, varusteiden hinnoittelusta, muun muassa.

Aika nolo juttu että "kuljettajan auton" ohjaustunto jää nykyisin jopa pappa-mersuille. Toista oli ennen...

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1694
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 05 Maalis 2017, 15:36

^Toki lisärahalla saa comfort-penkit ja säädettävän ddc-alustan. Olisi varmaan astetta parempi noilla varusteilla.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 05 Maalis 2017, 20:11

Onko Autobildin vertailussa todella ollut M-Sport jousinen auto peruslättänäpenkeillä? Toimittaja voisi ymmärtää olla marisematta kovasta jousituksesta jos autossa on lisävarusteinen epämukavuusjousitus.

Avatar
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 251
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: F30
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Antore » 05 Maalis 2017, 21:23

Wonderi kirjoitti:Onko Autobildin vertailussa todella ollut M-Sport jousinen auto peruslättänäpenkeillä? Toimittaja voisi ymmärtää olla marisematta kovasta jousituksesta jos autossa on lisävarusteinen epämukavuusjousitus.
Hyvä pointti ja ohjaustuntumaan vaikuttaa varmasti myös run flätit.

traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 476
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja traveller » 05 Maalis 2017, 21:43

Wonderi kirjoitti:Onko Autobildin vertailussa todella ollut M-Sport jousinen auto peruslättänäpenkeillä? Toimittaja voisi ymmärtää olla marisematta kovasta jousituksesta jos autossa on lisävarusteinen epämukavuusjousitus.
Näytti olevan tuossa Suomen AutoPiltin "vertailussa" M-Sport varusteltu G30 vastaan mukavuuspainotteisella alustavaihtoehdolla varustettu Eemeli, eivätkä tykänneet BMW:n urheiluistuimen istuinosasta yhtä paljon kuin Mersun Premium Business keinonahka/kangaspenkistä.

Todellisuudessa toimittelijoilla taisi olla vain tarvetta ilmaiselle kuljetuskalustolle Lapin reissulleen. Muuten on aika vaikea perustella parivertailua ottamatta arvostelussa huomioon tuollaisia ääripään varuste-eroja matkustusmukavuuden kannalta. Mainitsivat kuitenkin tekstissä: Onneksi myös M-sport-varustellun auton saa ilman lisähintaa perusalustalla.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 06 Maalis 2017, 19:54

Ylipäänsä toimittajat voisivat enemmän perehtyä automallien lisävarustevalikoimaan ja muihin vaihtoehtoihin. Paljon kivoja lisävarusteita jää kansalta täysin tuntemattomaksi, kun lehtijutut ei tiedä niistä mitään. Tai sitten pahimmillaan haukutaan koko auto vai siksi että siihen on satuttu valitsemaan vaalea verhoilu, joka lapsiperhelasien läpi katsovan silmissä on maailmanlopun ratkaisu.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja gestapo » 12 Maalis 2017, 12:38

Maanantaina 13.3 klo.22:35 MTV3, alkaa Teknavin uudet jaksot.
Risto Virtasen koeajossa uusi G30.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 411
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja melperri » 23 Maalis 2017, 10:44

Uudessa TM:ssä 520Xd koeajossa jälleen osoitus siitä , miten mikä tahansa auto saadaan pilattua jäykällä alustalla ja RF kumeilla. Moitteet rengasmelusta tämän tason kulkimella !

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja gestapo » 23 Maalis 2017, 11:22

melperri kirjoitti:Uudessa TM:ssä 520Xd koeajossa jälleen osoitus siitä , miten mikä tahansa auto saadaan pilattua jäykällä alustalla ja RF kumeilla. Moitteet rengasmelusta tämän tason kulkimella !
Näin on.
Ja testiauto oli vielä 19" RunFlat-renkailla, jotka TMn mukaan kuuluvat M-sport pakettiin.
No siinä lisävaruste osiossa on kuitenkin merkattu ne lisävarusteeksi.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1162
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Juha » 23 Maalis 2017, 11:44

Salmolille ei kannata näyttää tota artikkelia, kun siinä jumalmoottorin (n47) käyntiääntä moitittiin kamalaksi...

Sporttipenkit näyttää kyllä kuvissa aika jees, verrattuna F10 sportteihin.
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 352
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 23 Maalis 2017, 12:14

Ei oo enää hetkehen ollu n47 moottoria 5-sarjas. Nykyinen on b47. Eikä se mielestäni oo mitenkään karkea käyntinen.
Paljon sievemmin käy kuin vanha n47.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Maalis 2017, 12:24

Haukkuiko TM B47 käyntiääntä? Mun mielestä parhaimman kuuloinen R4-diesel. Varsinkin Volvon R4 otti tosi pahasti korvaan oman B47 jälkeen.
Viimeksi muokannut lnaukkar, 23 Maalis 2017, 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1126
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 23 Maalis 2017, 12:26

Juha kirjoitti:Sporttipenkit näyttää kyllä kuvissa aika jees, verrattuna F10 sportteihin.
Vahva sama :thuup:

Tosin eiväthän ne vielä kunnon penkit ole, vaikka hyvältä näyttävät (vallankin tikatulla tummanruskealla nahalla)

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1162
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Juha » 23 Maalis 2017, 12:29

lnaukkar kirjoitti:Haukkuiko TM B47 käyntiääntä? Mun mielestä parhaimman kuuloinen R4-diesel. Varsinkin Volvon R4 otti tosi pahasti korvaan oman B47 jälkeen.
Juu, pariin otteeseen. Vaikka se onkin parhaimman kuuloinen rivinelosdiesel, ei semmonen käy koskaan nätisti.
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Maalis 2017, 12:53

Juha kirjoitti:
lnaukkar kirjoitti:Haukkuiko TM B47 käyntiääntä? Mun mielestä parhaimman kuuloinen R4-diesel. Varsinkin Volvon R4 otti tosi pahasti korvaan oman B47 jälkeen.
Juu, pariin otteeseen. Vaikka se onkin parhaimman kuuloinen rivinelosdiesel, ei semmonen käy koskaan nätisti.
Eli kun sinne lähettää kutoskoneen, jossa on DDC alusta, niin välittömästi täydet pisteet :mus: