No nyt on ensimmäinen tankillinen vasta ajettu.
Kulutus 5,1l/100km. Enimmäkseen matka-ajoa.
Vähällä menee.
Nyt kuitenkin testipyöritystä ja kylmäkäynnistyksiä joka startilla pakkaskeleissä. Ja tiet välillä olleet melkoisen sohjoisia.
Työmatkan keskikulutus n.4,4l/100km vakkari päällä.
Tiedot siis auton oman ajotietokoneen lukemia, mutta lähellä varmaan on todellistakin.
Renkaina nuo jo moneen kertaan mainitsemat vakio koon Contin kitkat.
G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tuulilasi 5/17 samoilla linjoilla AutoBildin kanssa. BMW:n ennen niin kehuttu ohjaus on nykyisin ostajakunnan painostuksesta tehty tunnottomaksi. BMW oli vertailussa (MB E + Volvo S90) vähiten ajajan autoksi luokiteltava. Joten sellaista haluavan täytyy hankkia vaikkapa Jaguarin joku malli.Havis kirjoitti:Ja autobildin vertailussa (E-sarjan MB:een) BMW sai risuja turhan kovasta ja täristävästä M-sport jousituksesta, epätäsmällisestä ohjauksesta, vain keskinkertaisista istuimista, varusteiden hinnoittelusta, muun muassa.bfi1864 kirjoitti:Makeat arviot sai 530i xDrive IL:ssä.
http://m.iltalehti.fi/autotestit/201702 ... 3_at.shtml
Aika nolo juttu että "kuljettajan auton" ohjaustunto jää nykyisin jopa pappa-mersuille. Toista oli ennen...
Muuta hyvää tuossa ei enää taida olla jäljellä kuin ohjaamon laatuvaikutelma sekä erinomainen automaattivaihteisto.
Ohjausta on näköjään kehuttu mikäli autossa nelipyöräohjaus? Arvaa harmittaako kun jätin sen tilauksesta pois
Omien koeajo kokemusten pohjalta ohjaus on ollut tahmanen. Onkohan tuota mahdollisuus parantaa tulevaisuudessa jollain softapäivityksellä?
Omien koeajo kokemusten pohjalta ohjaus on ollut tahmanen. Onkohan tuota mahdollisuus parantaa tulevaisuudessa jollain softapäivityksellä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Omat koeajot on ohjauksen kanssa vähän niin ja näin kun talvirenkailla.Bemmisti kirjoitti:Ohjausta on näköjään kehuttu mikäli autossa nelipyöräohjaus? Arvaa harmittaako kun jätin sen tilauksesta pois
Omien koeajo kokemusten pohjalta ohjaus on ollut tahmanen. Onkohan tuota mahdollisuus parantaa tulevaisuudessa jollain softapäivityksellä?
Mitä arvosteluja maailmalta olen lukenut, niin ei tuota ohjauksen "feedbackkiä" ole sielläkään kehuttu, mutta mm. tarkaksi, luonnolliseksi ja sporttiseksi on luonnehdittu. Tehostettu paras tunto pois, ainakin näistä kansan budjettimalleista. Tämä ostetaan kun E-mersu ei tunnu tarpeeksi nuorekkaalta ja sporttiselta.
Minä sitä (miksi ette tilaa aktiivi/nelipyöräohjausta) taannoin kyselin tuolla G30-tilausketjussa, mutta eipä näyttänyt ketään kiinnostavan. Tuo olisi minun ostoslistalla kyllä aivan kärkipäässä comfort-penkkien ja nelivedon jälkeen.Bemmisti kirjoitti:Ohjausta on näköjään kehuttu mikäli autossa nelipyöräohjaus? Arvaa harmittaako kun jätin sen tilauksesta pois
TJJ: Niinpä luulin, että se toisi ongelmia enemmän kuin hyötyä siksi se lopulta jäi pois. Varmaan takuuajan olisi ollut ok, mutta jotenkin tuo nelipyöräohjaus kuulosti epävarmemmalta. Tämä oli tosin ihan pelkkää arvailua. Nyt siis nelipyöräohjaus olisi ihan ehdoton varuste samoin kuin DDC. Mitä noita ulkomaisia testejä olen lukenut niin tuolla nelipyöräohjauksella oleva Bemmi on ohjauksen osalta ollut paras luokassaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Olen ajanut seiskalla ja siinä nelipyöräohjauksen etu on ketteryys: auto on kadunkulmissa yhtä ketterä kuin 2-sarjalainen. Itse ongelmaan eli ohjaustuntuman puutteeseen en usko sen juurikaan vaikuttavan. Kunnon vertailu vaatisi perä perään ajoa ja vertailua.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Itsekkin kyllä ihmettelen miks nelipyöräohjaus parantaisi ohjaustuntumaa? Ainoa mihin se vaikuttaa on kääntyvyys ja ketteryyden tuntu, ja ehkä ohjausvasteen nopeus joissain tilanteissa. Miks se vaikuttais tuntumaan?Kuudensuora kirjoitti:Olen ajanut seiskalla ja siinä nelipyöräohjauksen etu on ketteryys: auto on kadunkulmissa yhtä ketterä kuin 2-sarjalainen. Itse ongelmaan eli ohjaustuntuman puutteeseen en usko sen juurikaan vaikuttavan. Kunnon vertailu vaatisi perä perään ajoa ja vertailua.
Usein vakiovarusteinen tehdään tahallaan tuntumaan vähän huonommalta kuin olisi tarvis, että saadaan myytyä lisävarusteena kovaan hintaan parempaa ohjausta, jousitusta, valoja, penkkejä jne.
Ohjaustuntuman ohuuden on monesti aiheuttanut uuden mallin kevyemmäksi tehostettu ohjaus. Vasta vähän pidemmällä totuttelulla oppii ottamaan sopivan kevyen otteen ja ohjaus tuntuu toimivan paremmin.
Ohjaustuntuman ohuuden on monesti aiheuttanut uuden mallin kevyemmäksi tehostettu ohjaus. Vasta vähän pidemmällä totuttelulla oppii ottamaan sopivan kevyen otteen ja ohjaus tuntuu toimivan paremmin.
Mielestäni nyt tässä G30:ssä on paras ohjaus ikinä, mitä Bemareilla olen ajanut ja omistanut.
Syy hyvin yksinkertainen: Ohjaukseen ei tartte kiinnittää mitään huomiota, kulkee kerrankin suoraan myös Suomen kurjilla teillä.
Huonoin oli M135iA xDrivessä, kokoajan sai vääntää ohjauspyörästä että tiellä pysyis!
Tietenkin Tuulilasin mukaan tässä oli se erinomainen ohjaus. Nää on näitä.
Eikä nyt mutkissakaan mitään moitittavaa G30 ohjauksessa ole, menee just sinne minne pitääkin rattia sen enempää vatvomatta. Saas nähdä kun alle vaihdan nuo M-sprtin mukana tulleet RunFlatit miten sitten käy. Siis kesäcummit.
Tuosta Tuulilasin testistä vielä: Bemussa tietenkin alla 245/45/18 Nokian R2 RunFlatit ja muissa verrokkautoissa se just oikea talvirengaskoko 225/55/17, tietenkin normirenkaina (R2 ja Contin 6). Kitkarenkaat kaikissa.
Syy hyvin yksinkertainen: Ohjaukseen ei tartte kiinnittää mitään huomiota, kulkee kerrankin suoraan myös Suomen kurjilla teillä.
Huonoin oli M135iA xDrivessä, kokoajan sai vääntää ohjauspyörästä että tiellä pysyis!
Tietenkin Tuulilasin mukaan tässä oli se erinomainen ohjaus. Nää on näitä.
Eikä nyt mutkissakaan mitään moitittavaa G30 ohjauksessa ole, menee just sinne minne pitääkin rattia sen enempää vatvomatta. Saas nähdä kun alle vaihdan nuo M-sprtin mukana tulleet RunFlatit miten sitten käy. Siis kesäcummit.
Tuosta Tuulilasin testistä vielä: Bemussa tietenkin alla 245/45/18 Nokian R2 RunFlatit ja muissa verrokkautoissa se just oikea talvirengaskoko 225/55/17, tietenkin normirenkaina (R2 ja Contin 6). Kitkarenkaat kaikissa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tuleekohan joku päivä vielä havahtuminen että reilusti leveistä renkaista on arkiajossa enemmän murheita kuin hyötyä, etenkin talvella. Edes autolehtien testeihin voisi lähettää vakiorenkaiset autot.
Komppaan Wonderin kommenttia, en ymmärrä, miksi vuodesta toiseen Suomen BMW antaa testeihin M-sport yms. varustelulla olevia autoja (joissa lisävarusteiden hintalappu vähintään 15-20 t€). Lopputulos aina sama, ei oikein toimi näillä teillä...
Se on BMW:ltä järjen valo rengastuksessa, että RF ei ole enää pakollinen. Paitsi M-sportin kanssa? No, en ole koskaan näiden wanna-be ämmien perään haikaillut - oikea M olis toinen laite toki.
Se on BMW:ltä järjen valo rengastuksessa, että RF ei ole enää pakollinen. Paitsi M-sportin kanssa? No, en ole koskaan näiden wanna-be ämmien perään haikaillut - oikea M olis toinen laite toki.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Sitä en myöskään ymmärrä, että miksi myös kaikki autoliikkeiden koeajoautot pitää olla myös talvirenkailtaan aina run flateilla??? Eikö se jo riitä, että testien autotkin on jo....Autoliikehän tilaa yleensä itse ne koeajoautot liikkeeseen tehtaalta ja myös hommaa ne toiset renkaat. Noiden lehtien testien ja koeajojen autot tulee suoraan BMW-Suomelta.Bjork kirjoitti:Komppaan Wonderin kommenttia, en ymmärrä, miksi vuodesta toiseen Suomen BMW antaa testeihin M-sport yms. varustelulla olevia autoja (joissa lisävarusteiden hintalappu vähintään 15-20 t€). Lopputulos aina sama, ei oikein toimi näillä teillä...
Se on BMW:ltä järjen valo rengastuksessa, että RF ei ole enää pakollinen. Paitsi M-sportin kanssa? No, en ole koskaan näiden wanna-be ämmien perään haikaillut - oikea M olis toinen laite toki.
Sama homma jos ostat uuden bemarin liikkeestä kaksin renkain, niin aina se liikkeen kautta tuleva orkkis-vanteellinen talvirengassetti on väkisin run flateilla jo valmiiksi. Aisiakas ei voi saada BMW-liikkeestä valmista talvirengaspakkaa normikumeilla. Ainoastaan sitten voi, kun ostaa renkaat ja vanteet irtokamana.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Voi saada talvirenkaat normaalikumeilla, mutta se vaatii paljon onnekkaita sattumia. Myyjä meni puolivahingossa nämä minulle lupaamaan ja maahantuoja yritti laittaa vastaan. Sopimuspaperilla luki normaalirenkaat ja ne lopulta sain.J1978 kirjoitti:Aisiakas ei voi saada BMW-liikkeestä valmista talvirengaspakkaa normikumeilla. Ainoastaan sitten voi, kun ostaa renkaat ja vanteet irtokamana.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Hemmetin moni bemukuski ottaa talvikumit ja lämppärit autoliikkeestä. Ehkä ne on rahoissaan tai niin avuttomia kysymään niitä muualta. Halvempaa se on muualta ne ottaa, mutta monelle siinä on liikaa vaivaa kysellä niitä muualta. Tai sitten monella on tosiaan alla liisaribemu, joihin renkaat tulee kyllä yleensä liisariyhtiön kautta ja yhtiö ottaa sieltä, missä on paras diili tehty.Wonderi kirjoitti:Jos ei liisari ole kyseessä, niin en keksi miksi talvirenkaat pitäisi marmoriliikkeestä ostaa. Yleensä aina halvempaa rengasliikkeissä, paitsi jos on kampanja päällä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Orkkisvanteet on kivat. Ja autoa ostaessa tuo rengassarja liikkuu varsin paljon alle listahinnan.Wonderi kirjoitti:Jos ei liisari ole kyseessä, niin en keksi miksi talvirenkaat pitäisi marmoriliikkeestä ostaa. Yleensä aina halvempaa rengasliikkeissä, paitsi jos on kampanja päällä.
Tarvikevanteet ja kumit saa tietysti halvemmalla, mutta sitten taas orkkisvanteet ja kumit erikseen kalliimpi kuin tuollainen valmispaketti.
Voi myös ostaa merkkiliikkeestä orggisvanteet ja viedä ne rengasliikkeeseen rengastettavaksi. Orggis-talvirengas ei ainakaan käsitteenä ole edes olemassa.
Kesärenkaita alle vaihtaessa silmään osui että orggis-kesävanteissa on maali huonommin pysynyt kunnossa, kuin tarvike-talvivanteissa vaikka talvivanteet näkevät todennäköisesti paljon karumpia olosuhteita.
Kesärenkaita alle vaihtaessa silmään osui että orggis-kesävanteissa on maali huonommin pysynyt kunnossa, kuin tarvike-talvivanteissa vaikka talvivanteet näkevät todennäköisesti paljon karumpia olosuhteita.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Vaihtoehtoja riittää. Itse aion tilata uudet tai vähän käytetyt 19"-20" alkuperäisvanteet Saksasta ja ostaa niille tavalliset kesärenkaat. Auton mukana tulleille 18" vanteille laitan non-rft nastarenkaat. Runfuckeilla joutuu ajamaan noin 2kk. Elokuusta lokakuuhun.