G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 23 Maalis 2017, 13:43

lnaukkar kirjoitti:Eli kun sinne lähettää kutoskoneen, jossa on DDC alusta, niin välittömästi täydet pisteet :mus:
Ei tule täysiä pisteitä, haukkuvat kutoskoneen tarpeettomaksi ökyilyksi joka nostaa kulutusta ja huoltokustannuksia.

Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 23 Maalis 2017, 18:13

Mielestäni Audin 190 hv diesel on hiljaisin nelari tuossa luokassa. Moottoriääniä on saatu hiukan vaimennettua tässä G30 jos verrataan F10. Eli suunta on oikea.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1165
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & e90 325iA
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Juha » 23 Maalis 2017, 19:32

Moottori-lehti olikin sitten taas sitä mieltä, että muuten ihan paska auto, mut i-drive ja kuutosmoottori ovatten hyviä...

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ia-varten/
Ex:
E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA Individual, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Maalis 2017, 20:23

Omituisia kommentteja. Maailmalta tulee niin erilaisia arvioita DDC-alustan ja ohjauksen toiminnasta. Oisko noi talvirenkaat kuitenkin ainakin osasyyllinen tässä. "Yhteys tienpintaan puuttuu täysin" ei kuulosta samalta autolta jonka koeajoin. Itse ajanut toki vain vakioalustalla, kerran kitkoilla ja kerran nastoilla.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 23 Maalis 2017, 20:42

Tuntuu että Moottorin toimittaja on herännyt päivään ihan väärällä jalalla, kun kaikki on niin vastenmielistä autossa.

Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Anyway » 23 Maalis 2017, 20:58

TM koeajoi 520dA xDRIVE mallin, lyhyet arviot:
hyvää: ajoasento, tieto-viihdejärjestelmä huonoa: tavaratila, rengasmelu

Rengasmelusta totesivat, että ohjaamo muuttuu ajonopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi.
Toteavat myös, että moottorin ajettavuus ja yhteistyö automaattivaihteiston kanssa
on erittäin mukavaa.
Kannattaa lukea koko juttu uusimmasta TM:n lehdestä

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1696
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 23 Maalis 2017, 21:00

Wonderi kirjoitti:Tuntuu että Moottorin toimittaja on herännyt päivään ihan väärällä jalalla, kun kaikki on niin vastenmielistä autossa.
Pitääpä koeajaa tuo umpisurkea 530d xDrive kun tulee nurkille. Paskaan ohjaukseen olenkin jo valmiiksi tottunut. Taisi olla M-sport mallikin toimittaja-paralle uusi tuttavuus kun M-merkkejä oli aivan liikaa.

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 23 Maalis 2017, 21:56

Anyway kirjoitti:TM koeajoi 520dA xDRIVE mallin, lyhyet arviot:
hyvää: ajoasento, tieto-viihdejärjestelmä huonoa: tavaratila, rengasmelu

Rengasmelusta totesivat, että ohjaamo muuttuu ajonopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi.
Toteavat myös, että moottorin ajettavuus ja yhteistyö automaattivaihteiston kanssa
on erittäin mukavaa.
Kannattaa lukea koko juttu uusimmasta TM:n lehdestä
Luin tänään testin TM:stä.
Koeajoautossa 19" RFT renkaat M-alustalla. Taitaa olla aika haasteellinen yhdistelmä talven jälkeen karkeille ensikevään teille, että moitteet rengasmelusta eivät yllättäneet.. kiihtyvyys-/kulutuslukemat heittivät valmistajan ilmoituksesta aika paljon. Koeajoauton hinta lähes 80ke - se on paljon 520deestä imo.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja gestapo » 24 Maalis 2017, 11:33

Moottori lehden koeajossa hiljainen ja väkevä 530iA.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... -bmw-530i/
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 24 Maalis 2017, 11:47

gestapo kirjoitti:Moottori lehden koeajossa hiljainen ja väkevä 530iA.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... -bmw-530i/
Jahas, tällä kertaa se on erittäin hyvin äänieristetty ja hiljainen.

Bonuksena kuvissa ekaa kertaa livenä sama nahkaverhoilu+kojelauta+koristelista kun mitä mulle tulossa! Tuohon kun kuvittelee vielä mustan kattoverhoilun niin, uuh herkullinen! :drool:

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 732
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja TJJ » 24 Maalis 2017, 12:33

TM haukkuu ohjausta raskaaksi ja Moottori kevyeksi. Kumpi se nyt sitten on?

TM mainitsee myös meluksi tiiviin kuminan joka muuttuu nopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi. Mitähän se sitten tarkoittaa? Onko kumina tässä tapauksessa tuo dieselin tyypillinen matalataajuinen ääni? (josta jokainen diesel-auto kärsii ja jonka takia en itselleni dieseliä ostaisi)

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 24 Maalis 2017, 12:46

TJJ kirjoitti: ...
TM mainitsee myös meluksi tiiviin kuminan joka muuttuu nopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi. Mitähän se sitten tarkoittaa? Onko kumina tässä tapauksessa tuo dieselin tyypillinen matalataajuinen ääni? (josta jokainen diesel-auto kärsii ja jonka takia en itselleni dieseliä ostaisi)
Mun päässä tuo kumina on kuulostaa ihan normaalilta 19" run-flat renkaat + M sport alustalta. Varsinkin jos rengaspaineet on korkealla ja kevään karhea asfaltti ei auta yhtään.

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 732
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja TJJ » 24 Maalis 2017, 15:20

Mutta miksi TM puhuu kuminasta tavallaan eri asiana kuin rengasmelusta? Vai onko G30:ssä sitten ongelmana vielä tavallinen rengasmelukin tuon koriin johtuvan, hyvin yleisen, jyrinän/kuminan lisäksi? Yleensähän hiljaisissa autoissa ongelmana on vain tuo jyrinä joka on Suomen hienon tiestön erikoispiirre...

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 24 Maalis 2017, 17:16

TJJ kirjoitti:TM mainitsee myös meluksi tiiviin kuminan joka muuttuu nopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi. Mitähän se sitten tarkoittaa? Onko kumina tässä tapauksessa tuo dieselin tyypillinen matalataajuinen ääni? (josta jokainen diesel-auto kärsii ja jonka takia en itselleni dieseliä ostaisi)
Eipä moottoria kuule tasaisessa maantievauhdissa ollenkaan, edes mun vähän vanhempaa terävämmin kalkattavaa konetta kevyemmin äänieristetyssä korissa. Samanlainen rengasääni menee kaikesta yli oli sitten diesel, bensa tai vaikka sähkömoottori. Pienissä nopeuksissa sitten onkin asia eri, neloskalkatin kuuluu ja tuntuu, premiumin asteesta riippuen enemmän tai vähemmän.

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 748
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Mosku » 25 Maalis 2017, 10:06

Liekkö tuolla moottori-lehden toimittajalla jokin asenneongelma testattavaa tuotetta kohtaan? Sellanen mielikuva mulle ainakin jäi tuosta "vuodatuksesta". M-merkitkin oli viitsinyt laskea ja lopussa vertaus E-meseen. Tietysti jokainen voi kokea autot erilaisina, mutta miten eri lehtien arvostelut on noin laidasta laitaan? Parempi kun kokee autot itse ja jättää tyhjäntoimittajien arvostelut omaan arvoonsa, ainakin kotimaiset sellaiset.

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 748
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Mosku » 25 Maalis 2017, 10:12

G30 rengasäänet oli mielestäni paljon vaimeammat kuin F10:sä. Parannusta siis. koeajo autossa oli M-sport paketti, nastat renkaissa. Myös tie oli talven raatelema. M-alustan pintakovuudesta johtuvan nypytyksen allekirjoitan. Sekin voi tosin asettua aloilleen kun auto saa metrejä alleen.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 25 Maalis 2017, 10:43

Mosku kirjoitti:G30 rengasäänet oli mielestäni paljon vaimeammat kuin F10:sä. Parannusta siis. koeajo autossa oli M-sport paketti, nastat renkaissa. Myös tie oli talven raatelema. M-alustan pintakovuudesta johtuvan nypytyksen allekirjoitan. Sekin voi tosin asettua aloilleen kun auto saa metrejä alleen.
Joo, mun korvaan myös ero parempaan päin! Koeajoin Autokeskus Airport luxury line -auton, jossa oli nastat. Vanteista päätellen oletin, että bemarin talvirengaspaketilla eli Nokian Hakkapeliitta 8 run-flatit kuten omassakin autossani. En tietenkään muistanut tarkistaa.

Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F10 530dA
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja VeeMatti » 25 Maalis 2017, 16:59

Juha kirjoitti:Salmolille ei kannata näyttää tota artikkelia, kun siinä jumalmoottorin (n47) käyntiääntä moitittiin kamalaksi...
Repesin :drool:
Exät:
F10 520DA Business, F10 520DA xDrive Business Exclusive Edition
Mopot:
Kawasaki ZZR1400 Gen2 "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"

jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 148
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja jusape » 25 Maalis 2017, 21:13

lnaukkar kirjoitti:
Mosku kirjoitti:G30 rengasäänet oli mielestäni paljon vaimeammat kuin F10:sä. Parannusta siis. koeajo autossa oli M-sport paketti, nastat renkaissa. Myös tie oli talven raatelema. M-alustan pintakovuudesta johtuvan nypytyksen allekirjoitan. Sekin voi tosin asettua aloilleen kun auto saa metrejä alleen.
Joo, mun korvaan myös ero parempaan päin! Koeajoin Autokeskus Airport luxury line -auton, jossa oli nastat. Vanteista päätellen oletin, että bemarin talvirengaspaketilla eli Nokian Hakkapeliitta 8 run-flatit kuten omassakin autossani. En tietenkään muistanut tarkistaa.
Tämä on hyvä jos näin on. Itse ajoin Luxuryn vakioalustalla, 17" Nokian Hakka kaseilla ja oli melko paljon meluisampi kuin oma F10 Contin IC2 nastoilla, noin 10t ajetut. En ollut tyytyväinen melutasoon, mutta mitähän tuo G30 olisi Conteilla sitten, se pitäisi kuulla.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3929
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja salmol » 25 Maalis 2017, 21:37

VeeMatti kirjoitti:
Juha kirjoitti:Salmolille ei kannata näyttää tota artikkelia, kun siinä jumalmoottorin (n47) käyntiääntä moitittiin kamalaksi...
Repesin :drool:
Vielä kun olisi VeeMatti-henkilöllä faktat kondiksessa. [emoji23]
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6