G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G30 520dA M Sport, E90 320iA
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja haba » 19 Huhti 2017, 11:44

Omassa on nyt kesärenkaina Contin sport contact 6 normaalirenkaina 20" 245/35 ja 275/30. Ei vetele, menee kun juna. Rengasmelua toki enemmän kun jossain vakio 17". Aktiiviohjaus hyvän tuntuinen, todella ketterä kaupungissa ja ahtaissa paikoissa. Ei pelkkä servotronickaan omasta mielestä huono ollut. Talveksi sitten auton mukana tulleet 18" ja niihin jotkut laadukkaat kitkat normaali versiona. Monella tuntuu olevan kovin hankalaa näitten renkaiden kanssa pelaaminen ja melkein syy olla tilaamatta autoa jos ei sitä saa normi kumein ym... :blink:

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1658
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja gestapo » 19 Huhti 2017, 13:36

Itsellä taas alla M-sportin mukana tulleet Michelin Primacy 3:t RunFlatit (e 245/45/18 ja t 275/40/18).
Ei minkäänlaista vetelyä urissa, menee kuin juna. Melua tietenkin jonkinverran, mutta ei paha ottaen lämpötilan ja tien kunnon missä ajan.
Autossa DDC jos se nyt jotain vaikuttaa.

Vois olla normirenkaana jo pirun hyvä myös melun suhteen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1658
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja gestapo » 27 Huhti 2017, 11:35

Tuossa alkaa olemaan jotain järkeä, langaton lataus:

http://www.bimmertoday.de/2017/04/27/bm ... vem-laden/
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 584
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 27 Huhti 2017, 12:24

Juuri näin ja mersu on myös menossa tuota kohti. Vanhenee nykyiset latauspisteet kovin nopeasti..
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 806
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 27 Huhti 2017, 13:16

Keksisivät vaan pian yhteisen standardin induktiolatureille, niin äkkiäkös niitä asentelee latauspisteille. Käytettävyydestä pisteet!

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1692
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 27 Huhti 2017, 13:20

gestapo kirjoitti:Tuossa alkaa olemaan jotain järkeä, langaton lataus:

http://www.bimmertoday.de/2017/04/27/bm ... vem-laden/
Kuvagalleriasta päätellen olisi hyvä olla kamerajärjestelmä (Parking assistant plus) ympäri auton jos hankkii tuollaisen latausaseman.

Toimiikohan tämä langaton lataus mallivuoden 2017 ja sitä vanhemmissa autoissa? :conf:

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1658
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja gestapo » 29 Huhti 2017, 14:24

///Marko kirjoitti:
Kuvagalleriasta päätellen olisi hyvä olla kamerajärjestelmä (Parking assistant plus) ympäri auton jos hankkii tuollaisen latausaseman.

Toimiikohan tämä langaton lataus mallivuoden 2017 ja sitä vanhemmissa autoissa? :conf:
Eiköhän tuo vaadi sen Parking assistant plussan. Näkyy olevan siinä näytöllä erillinen "täppi" tuota latausta varten, ja ajolinjakin moottoritilan kohdalle että osuu oikeaan kohtaan.

Veikkaampa että ei toimi nykyisessä. Vaati jonkimmoisen "käämin" tuonne moottoritilan alle jotta lataus onnistuu. Mutta aika näyttää.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

jaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2017, 17:02

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja jaja » 13 Kesä 2017, 17:15

xxxxxxxxx
Viimeksi muokannut jaja, 05 Tammi 2018, 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G30 520dA M Sport, E90 320iA
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja haba » 13 Kesä 2017, 19:42

Itsellä takavetoinen aktiiviohjauksen kera. 20" normirenkailla. Suoraaan menee, en huomaa vetelyä. Loistava ajettava ja todella ketterä auto 5 kokoiseksi. Ei ole xDriveä ikävä, talvella tulee niin vähän kilsoja ja nekin lähes kaikki kaupungissa niin en nähnyt järkeä investoida nelikkoon tällä kertaa.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 806
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 14 Kesä 2017, 16:58

Auto Zeitung vertaili 530d Touring vastaan Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro, Mersu E350d ja Volvo V90 D5 AWD. Autot saksalaiseen tyyliin hyvin varusteltuja, tosin BMW ja Mersu ilman nelivetoa. Rengastus BMW ja Mersu tuuman vakiota urheilullisempi, Audi ja Volvo kaksi tuumaa vakiota urheilullisempi.
Bemarissa on testin mukaan muihin verrattuna:
- Halvin perushinta, halvin hinta myös testissä olleine lisävarusteineen. Yllättäen Volvo Saksassa näistä kallein.
- Kevyin
- Mukavin jousitus (BMW:ssä DDC+aktiiviohjaus, ilmajouset vain takana, Mersussa ja Audissa ilmajouset myös edessä)
- Paras ohjaus
- Paras istuinmukavuus
- Paras melutaso (erikseen mainitaan hiljaiset tuuli- ja rengasäänet)
- Lyhin jarrutusmatka
- Paras sisätilan laatuvaikutelma
- Helppokäyttöisin infotainment
- Paras vaihteisto
Selkeä kokonaispistevoitto BMW:lle.

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 16 Kesä 2017, 11:59

Miten autot sijoittuvat ja pisteet??

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 806
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 16 Kesä 2017, 20:47

BMW 3297 pistettä, Mersu 3255 pistettä, Audi 3253 pistettä ja Volvo 3197 pistettä.

jaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2017, 17:02

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja jaja » 28 Heinä 2017, 10:10

xxxxxxxx
Viimeksi muokannut jaja, 05 Tammi 2018, 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3902
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja salmol » 28 Heinä 2017, 10:55

Kiitos kun jaatte näitä, kiva lukea. Vähän oli turhan negatiiviseen sävyyn taloustaito kirjoittanut artikkelin.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 712
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 28 Heinä 2017, 12:22

Taloustaidon arvostelussa taas häiritsi alusta ja istuimet. Sen suhteen voin huomauttaa, että Sport-istuimia ei ole pakko valita, comfortit on juurikin artikkelissa kaivatut pehmeämmät ja leveämmät. Mun omaan makuun myös paremmat.

Ja sitten siitä alustasta... Mun autoa ajoi eilen eräs henkilö, joka oli huomannut 530d-koeajokin pintakovaksi. Tykkäsi kuitenkin erittäin paljon tästä DDC-alustasta. Samalla kehuja sai 530e voimalinja.

Ja sitten tuo Moottori-lehden artikkeli .. autoahan pääosassa kehuttiin, paitsi alustaa, mutta mainittiin että auton perusalusta on parempi kuin mukautuva. Omituista. Ja autossa oli kuitenkin 19" run-flat renkaat.

jaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2017, 17:02

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja jaja » 28 Heinä 2017, 15:52

xxxxxx
Viimeksi muokannut jaja, 05 Tammi 2018, 14:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 712
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 28 Heinä 2017, 16:05

Myöskään pehmeä jarrutuntuma ei edusta hybridiautojen kärkipäätä, mutta ongelmaan tottuu nopeasti.
Mitähän tämä jarrutuntumahommeli tarkoittaa? Onko joku muu huomannut 530e jarruissa tuollaista huonoutta tai pehmeyttä?

Ekaa kertaa autoa ajaessani osui silmään vain, että 530e moottorijarruttaa voimakkaammin pelkän kaasun nostamalla kuin ei-hybridi. Kaupungissa voi ajaa yhdellä polkimella kunnes haluaa pysähtyä paikalleen. Jarrua painamalla moottorijarrutus (sähkömoottorilla) voimistuu entisestään ja lopulta myös oikeat jarrut puuttuvat peliin. Mutta jarrutuntumassa en huomannut mitään hyvää, huonoa tai oikeastaan edes mainittavia eroja edelliseen bemariin verrattuna.

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Markku J » 28 Heinä 2017, 16:13

Minusta 530e:n jarruissa ainoa "tavallisesta" poikkeava ilmiö on se, että kun moottorijarrutustilanteessa jarrupoljinta hipaisee, voimistuu moottorijarrutus/lataus ennen varsinaisten jarrujen toiminnan alkamista. Tuntuisi siis energian talteenotto olevan kaksitehoinen. Hyvin nuo jarrut minusta toimivat.

Meidän 530e:stä ei ole moitittavaa löytynyt. Reilut 2 tkm on vasta ajeltu. Toki akkujen kantama voisi aina isompikin olla.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja Autotohtori » 28 Heinä 2017, 17:59

Markku J kirjoitti:Minusta 530e:n jarruissa ainoa "tavallisesta" poikkeava ilmiö on se, että kun moottorijarrutustilanteessa jarrupoljinta hipaisee, voimistuu moottorijarrutus/lataus ennen varsinaisten jarrujen toiminnan alkamista. Tuntuisi siis energian talteenotto olevan kaksitehoinen. Hyvin nuo jarrut minusta toimivat.

Meidän 530e:stä ei ole moitittavaa löytynyt. Reilut 2 tkm on vasta ajeltu. Toki akkujen kantama voisi aina isompikin olla.
Juuri näin, tai ainakin 330e:ssä omien kokemusteni mukaan. Ei tämä ole mikään ongelma vaan oninaisuus...

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1658
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Viesti Kirjoittaja gestapo » 03 Syys 2017, 18:40

Tänään napsahti tasan 10 000km mittariin.

Koko matkan keskikulutus(laskettu) ollut 5,05l/1000km. Ja kaikin puolin olen ollut erittäin tyytyväinen autooni.

Ainut mistä vois valittaa, on kuljettajan oven "räminä" joskus suljettaessa. Oven ulkopuolella sen kuulee, ei auton sisällä ovea suljettaessa. Ei aina kuulu, mutta joskus. Jotain varmaan löystynyt.
Täytynee joskus huollossa valittaa ko.asiasta.

Eka huolto näyttäis tulevan n.32 000km/2v kohdalla näillä ajoilla.

Tuulilasiin on lentänyt muutamia kiveniskemiä, mutta halkeamia ei vielä kuitenkaan ole ja iskemät ns."valkoisia", ei voi korjata.

Matka jatkuu.. :thuup:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..