Ei tule täysiä pisteitä, haukkuvat kutoskoneen tarpeettomaksi ökyilyksi joka nostaa kulutusta ja huoltokustannuksia.lnaukkar kirjoitti:Eli kun sinne lähettää kutoskoneen, jossa on DDC alusta, niin välittömästi täydet pisteet
G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Moottori-lehti olikin sitten taas sitä mieltä, että muuten ihan paska auto, mut i-drive ja kuutosmoottori ovatten hyviä...
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ia-varten/
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... ia-varten/
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Omituisia kommentteja. Maailmalta tulee niin erilaisia arvioita DDC-alustan ja ohjauksen toiminnasta. Oisko noi talvirenkaat kuitenkin ainakin osasyyllinen tässä. "Yhteys tienpintaan puuttuu täysin" ei kuulosta samalta autolta jonka koeajoin. Itse ajanut toki vain vakioalustalla, kerran kitkoilla ja kerran nastoilla.
TM koeajoi 520dA xDRIVE mallin, lyhyet arviot:
hyvää: ajoasento, tieto-viihdejärjestelmä huonoa: tavaratila, rengasmelu
Rengasmelusta totesivat, että ohjaamo muuttuu ajonopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi.
Toteavat myös, että moottorin ajettavuus ja yhteistyö automaattivaihteiston kanssa
on erittäin mukavaa.
Kannattaa lukea koko juttu uusimmasta TM:n lehdestä
hyvää: ajoasento, tieto-viihdejärjestelmä huonoa: tavaratila, rengasmelu
Rengasmelusta totesivat, että ohjaamo muuttuu ajonopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi.
Toteavat myös, että moottorin ajettavuus ja yhteistyö automaattivaihteiston kanssa
on erittäin mukavaa.
Kannattaa lukea koko juttu uusimmasta TM:n lehdestä
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Pitääpä koeajaa tuo umpisurkea 530d xDrive kun tulee nurkille. Paskaan ohjaukseen olenkin jo valmiiksi tottunut. Taisi olla M-sport mallikin toimittaja-paralle uusi tuttavuus kun M-merkkejä oli aivan liikaa.Wonderi kirjoitti:Tuntuu että Moottorin toimittaja on herännyt päivään ihan väärällä jalalla, kun kaikki on niin vastenmielistä autossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Luin tänään testin TM:stä.Anyway kirjoitti:TM koeajoi 520dA xDRIVE mallin, lyhyet arviot:
hyvää: ajoasento, tieto-viihdejärjestelmä huonoa: tavaratila, rengasmelu
Rengasmelusta totesivat, että ohjaamo muuttuu ajonopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi.
Toteavat myös, että moottorin ajettavuus ja yhteistyö automaattivaihteiston kanssa
on erittäin mukavaa.
Kannattaa lukea koko juttu uusimmasta TM:n lehdestä
Koeajoautossa 19" RFT renkaat M-alustalla. Taitaa olla aika haasteellinen yhdistelmä talven jälkeen karkeille ensikevään teille, että moitteet rengasmelusta eivät yllättäneet.. kiihtyvyys-/kulutuslukemat heittivät valmistajan ilmoituksesta aika paljon. Koeajoauton hinta lähes 80ke - se on paljon 520deestä imo.
Moottori lehden koeajossa hiljainen ja väkevä 530iA.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... -bmw-530i/
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... -bmw-530i/
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jahas, tällä kertaa se on erittäin hyvin äänieristetty ja hiljainen.gestapo kirjoitti:Moottori lehden koeajossa hiljainen ja väkevä 530iA.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... -bmw-530i/
Bonuksena kuvissa ekaa kertaa livenä sama nahkaverhoilu+kojelauta+koristelista kun mitä mulle tulossa! Tuohon kun kuvittelee vielä mustan kattoverhoilun niin, uuh herkullinen!
TM haukkuu ohjausta raskaaksi ja Moottori kevyeksi. Kumpi se nyt sitten on?
TM mainitsee myös meluksi tiiviin kuminan joka muuttuu nopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi. Mitähän se sitten tarkoittaa? Onko kumina tässä tapauksessa tuo dieselin tyypillinen matalataajuinen ääni? (josta jokainen diesel-auto kärsii ja jonka takia en itselleni dieseliä ostaisi)
TM mainitsee myös meluksi tiiviin kuminan joka muuttuu nopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi. Mitähän se sitten tarkoittaa? Onko kumina tässä tapauksessa tuo dieselin tyypillinen matalataajuinen ääni? (josta jokainen diesel-auto kärsii ja jonka takia en itselleni dieseliä ostaisi)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Mun päässä tuo kumina on kuulostaa ihan normaalilta 19" run-flat renkaat + M sport alustalta. Varsinkin jos rengaspaineet on korkealla ja kevään karhea asfaltti ei auta yhtään.TJJ kirjoitti: ...
TM mainitsee myös meluksi tiiviin kuminan joka muuttuu nopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi. Mitähän se sitten tarkoittaa? Onko kumina tässä tapauksessa tuo dieselin tyypillinen matalataajuinen ääni? (josta jokainen diesel-auto kärsii ja jonka takia en itselleni dieseliä ostaisi)
Mutta miksi TM puhuu kuminasta tavallaan eri asiana kuin rengasmelusta? Vai onko G30:ssä sitten ongelmana vielä tavallinen rengasmelukin tuon koriin johtuvan, hyvin yleisen, jyrinän/kuminan lisäksi? Yleensähän hiljaisissa autoissa ongelmana on vain tuo jyrinä joka on Suomen hienon tiestön erikoispiirre...
Eipä moottoria kuule tasaisessa maantievauhdissa ollenkaan, edes mun vähän vanhempaa terävämmin kalkattavaa konetta kevyemmin äänieristetyssä korissa. Samanlainen rengasääni menee kaikesta yli oli sitten diesel, bensa tai vaikka sähkömoottori. Pienissä nopeuksissa sitten onkin asia eri, neloskalkatin kuuluu ja tuntuu, premiumin asteesta riippuen enemmän tai vähemmän.TJJ kirjoitti:TM mainitsee myös meluksi tiiviin kuminan joka muuttuu nopeuden kasvaessa rengasmeluvoittoiseksi. Mitähän se sitten tarkoittaa? Onko kumina tässä tapauksessa tuo dieselin tyypillinen matalataajuinen ääni? (josta jokainen diesel-auto kärsii ja jonka takia en itselleni dieseliä ostaisi)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Liekkö tuolla moottori-lehden toimittajalla jokin asenneongelma testattavaa tuotetta kohtaan? Sellanen mielikuva mulle ainakin jäi tuosta "vuodatuksesta". M-merkitkin oli viitsinyt laskea ja lopussa vertaus E-meseen. Tietysti jokainen voi kokea autot erilaisina, mutta miten eri lehtien arvostelut on noin laidasta laitaan? Parempi kun kokee autot itse ja jättää tyhjäntoimittajien arvostelut omaan arvoonsa, ainakin kotimaiset sellaiset.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
G30 rengasäänet oli mielestäni paljon vaimeammat kuin F10:sä. Parannusta siis. koeajo autossa oli M-sport paketti, nastat renkaissa. Myös tie oli talven raatelema. M-alustan pintakovuudesta johtuvan nypytyksen allekirjoitan. Sekin voi tosin asettua aloilleen kun auto saa metrejä alleen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Joo, mun korvaan myös ero parempaan päin! Koeajoin Autokeskus Airport luxury line -auton, jossa oli nastat. Vanteista päätellen oletin, että bemarin talvirengaspaketilla eli Nokian Hakkapeliitta 8 run-flatit kuten omassakin autossani. En tietenkään muistanut tarkistaa.Mosku kirjoitti:G30 rengasäänet oli mielestäni paljon vaimeammat kuin F10:sä. Parannusta siis. koeajo autossa oli M-sport paketti, nastat renkaissa. Myös tie oli talven raatelema. M-alustan pintakovuudesta johtuvan nypytyksen allekirjoitan. Sekin voi tosin asettua aloilleen kun auto saa metrejä alleen.
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
RepesinJuha kirjoitti:Salmolille ei kannata näyttää tota artikkelia, kun siinä jumalmoottorin (n47) käyntiääntä moitittiin kamalaksi...
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Tämä on hyvä jos näin on. Itse ajoin Luxuryn vakioalustalla, 17" Nokian Hakka kaseilla ja oli melko paljon meluisampi kuin oma F10 Contin IC2 nastoilla, noin 10t ajetut. En ollut tyytyväinen melutasoon, mutta mitähän tuo G30 olisi Conteilla sitten, se pitäisi kuulla.lnaukkar kirjoitti:Joo, mun korvaan myös ero parempaan päin! Koeajoin Autokeskus Airport luxury line -auton, jossa oli nastat. Vanteista päätellen oletin, että bemarin talvirengaspaketilla eli Nokian Hakkapeliitta 8 run-flatit kuten omassakin autossani. En tietenkään muistanut tarkistaa.Mosku kirjoitti:G30 rengasäänet oli mielestäni paljon vaimeammat kuin F10:sä. Parannusta siis. koeajo autossa oli M-sport paketti, nastat renkaissa. Myös tie oli talven raatelema. M-alustan pintakovuudesta johtuvan nypytyksen allekirjoitan. Sekin voi tosin asettua aloilleen kun auto saa metrejä alleen.
Vielä kun olisi VeeMatti-henkilöllä faktat kondiksessa. [emoji23]VeeMatti kirjoitti:RepesinJuha kirjoitti:Salmolille ei kannata näyttää tota artikkelia, kun siinä jumalmoottorin (n47) käyntiääntä moitittiin kamalaksi...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6