G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut
Omassa on nyt kesärenkaina Contin sport contact 6 normaalirenkaina 20" 245/35 ja 275/30. Ei vetele, menee kun juna. Rengasmelua toki enemmän kun jossain vakio 17". Aktiiviohjaus hyvän tuntuinen, todella ketterä kaupungissa ja ahtaissa paikoissa. Ei pelkkä servotronickaan omasta mielestä huono ollut. Talveksi sitten auton mukana tulleet 18" ja niihin jotkut laadukkaat kitkat normaali versiona. Monella tuntuu olevan kovin hankalaa näitten renkaiden kanssa pelaaminen ja melkein syy olla tilaamatta autoa jos ei sitä saa normi kumein ym...
Itsellä taas alla M-sportin mukana tulleet Michelin Primacy 3:t RunFlatit (e 245/45/18 ja t 275/40/18).
Ei minkäänlaista vetelyä urissa, menee kuin juna. Melua tietenkin jonkinverran, mutta ei paha ottaen lämpötilan ja tien kunnon missä ajan.
Autossa DDC jos se nyt jotain vaikuttaa.
Vois olla normirenkaana jo pirun hyvä myös melun suhteen.
Ei minkäänlaista vetelyä urissa, menee kuin juna. Melua tietenkin jonkinverran, mutta ei paha ottaen lämpötilan ja tien kunnon missä ajan.
Autossa DDC jos se nyt jotain vaikuttaa.
Vois olla normirenkaana jo pirun hyvä myös melun suhteen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tuossa alkaa olemaan jotain järkeä, langaton lataus:
http://www.bimmertoday.de/2017/04/27/bm ... vem-laden/
http://www.bimmertoday.de/2017/04/27/bm ... vem-laden/
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Juuri näin ja mersu on myös menossa tuota kohti. Vanhenee nykyiset latauspisteet kovin nopeasti..
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Kuvagalleriasta päätellen olisi hyvä olla kamerajärjestelmä (Parking assistant plus) ympäri auton jos hankkii tuollaisen latausaseman.gestapo kirjoitti:Tuossa alkaa olemaan jotain järkeä, langaton lataus:
http://www.bimmertoday.de/2017/04/27/bm ... vem-laden/
Toimiikohan tämä langaton lataus mallivuoden 2017 ja sitä vanhemmissa autoissa?
Eiköhän tuo vaadi sen Parking assistant plussan. Näkyy olevan siinä näytöllä erillinen "täppi" tuota latausta varten, ja ajolinjakin moottoritilan kohdalle että osuu oikeaan kohtaan.///Marko kirjoitti:
Kuvagalleriasta päätellen olisi hyvä olla kamerajärjestelmä (Parking assistant plus) ympäri auton jos hankkii tuollaisen latausaseman.
Toimiikohan tämä langaton lataus mallivuoden 2017 ja sitä vanhemmissa autoissa?
Veikkaampa että ei toimi nykyisessä. Vaati jonkimmoisen "käämin" tuonne moottoritilan alle jotta lataus onnistuu. Mutta aika näyttää.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Itsellä takavetoinen aktiiviohjauksen kera. 20" normirenkailla. Suoraaan menee, en huomaa vetelyä. Loistava ajettava ja todella ketterä auto 5 kokoiseksi. Ei ole xDriveä ikävä, talvella tulee niin vähän kilsoja ja nekin lähes kaikki kaupungissa niin en nähnyt järkeä investoida nelikkoon tällä kertaa.
Auto Zeitung vertaili 530d Touring vastaan Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro, Mersu E350d ja Volvo V90 D5 AWD. Autot saksalaiseen tyyliin hyvin varusteltuja, tosin BMW ja Mersu ilman nelivetoa. Rengastus BMW ja Mersu tuuman vakiota urheilullisempi, Audi ja Volvo kaksi tuumaa vakiota urheilullisempi.
Bemarissa on testin mukaan muihin verrattuna:
- Halvin perushinta, halvin hinta myös testissä olleine lisävarusteineen. Yllättäen Volvo Saksassa näistä kallein.
- Kevyin
- Mukavin jousitus (BMW:ssä DDC+aktiiviohjaus, ilmajouset vain takana, Mersussa ja Audissa ilmajouset myös edessä)
- Paras ohjaus
- Paras istuinmukavuus
- Paras melutaso (erikseen mainitaan hiljaiset tuuli- ja rengasäänet)
- Lyhin jarrutusmatka
- Paras sisätilan laatuvaikutelma
- Helppokäyttöisin infotainment
- Paras vaihteisto
Selkeä kokonaispistevoitto BMW:lle.
Bemarissa on testin mukaan muihin verrattuna:
- Halvin perushinta, halvin hinta myös testissä olleine lisävarusteineen. Yllättäen Volvo Saksassa näistä kallein.
- Kevyin
- Mukavin jousitus (BMW:ssä DDC+aktiiviohjaus, ilmajouset vain takana, Mersussa ja Audissa ilmajouset myös edessä)
- Paras ohjaus
- Paras istuinmukavuus
- Paras melutaso (erikseen mainitaan hiljaiset tuuli- ja rengasäänet)
- Lyhin jarrutusmatka
- Paras sisätilan laatuvaikutelma
- Helppokäyttöisin infotainment
- Paras vaihteisto
Selkeä kokonaispistevoitto BMW:lle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Miten autot sijoittuvat ja pisteet??
Kiitos kun jaatte näitä, kiva lukea. Vähän oli turhan negatiiviseen sävyyn taloustaito kirjoittanut artikkelin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Taloustaidon arvostelussa taas häiritsi alusta ja istuimet. Sen suhteen voin huomauttaa, että Sport-istuimia ei ole pakko valita, comfortit on juurikin artikkelissa kaivatut pehmeämmät ja leveämmät. Mun omaan makuun myös paremmat.
Ja sitten siitä alustasta... Mun autoa ajoi eilen eräs henkilö, joka oli huomannut 530d-koeajokin pintakovaksi. Tykkäsi kuitenkin erittäin paljon tästä DDC-alustasta. Samalla kehuja sai 530e voimalinja.
Ja sitten tuo Moottori-lehden artikkeli .. autoahan pääosassa kehuttiin, paitsi alustaa, mutta mainittiin että auton perusalusta on parempi kuin mukautuva. Omituista. Ja autossa oli kuitenkin 19" run-flat renkaat.
Ja sitten siitä alustasta... Mun autoa ajoi eilen eräs henkilö, joka oli huomannut 530d-koeajokin pintakovaksi. Tykkäsi kuitenkin erittäin paljon tästä DDC-alustasta. Samalla kehuja sai 530e voimalinja.
Ja sitten tuo Moottori-lehden artikkeli .. autoahan pääosassa kehuttiin, paitsi alustaa, mutta mainittiin että auton perusalusta on parempi kuin mukautuva. Omituista. Ja autossa oli kuitenkin 19" run-flat renkaat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Mitähän tämä jarrutuntumahommeli tarkoittaa? Onko joku muu huomannut 530e jarruissa tuollaista huonoutta tai pehmeyttä?Myöskään pehmeä jarrutuntuma ei edusta hybridiautojen kärkipäätä, mutta ongelmaan tottuu nopeasti.
Ekaa kertaa autoa ajaessani osui silmään vain, että 530e moottorijarruttaa voimakkaammin pelkän kaasun nostamalla kuin ei-hybridi. Kaupungissa voi ajaa yhdellä polkimella kunnes haluaa pysähtyä paikalleen. Jarrua painamalla moottorijarrutus (sähkömoottorilla) voimistuu entisestään ja lopulta myös oikeat jarrut puuttuvat peliin. Mutta jarrutuntumassa en huomannut mitään hyvää, huonoa tai oikeastaan edes mainittavia eroja edelliseen bemariin verrattuna.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minusta 530e:n jarruissa ainoa "tavallisesta" poikkeava ilmiö on se, että kun moottorijarrutustilanteessa jarrupoljinta hipaisee, voimistuu moottorijarrutus/lataus ennen varsinaisten jarrujen toiminnan alkamista. Tuntuisi siis energian talteenotto olevan kaksitehoinen. Hyvin nuo jarrut minusta toimivat.
Meidän 530e:stä ei ole moitittavaa löytynyt. Reilut 2 tkm on vasta ajeltu. Toki akkujen kantama voisi aina isompikin olla.
Meidän 530e:stä ei ole moitittavaa löytynyt. Reilut 2 tkm on vasta ajeltu. Toki akkujen kantama voisi aina isompikin olla.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Juuri näin, tai ainakin 330e:ssä omien kokemusteni mukaan. Ei tämä ole mikään ongelma vaan oninaisuus...Markku J kirjoitti:Minusta 530e:n jarruissa ainoa "tavallisesta" poikkeava ilmiö on se, että kun moottorijarrutustilanteessa jarrupoljinta hipaisee, voimistuu moottorijarrutus/lataus ennen varsinaisten jarrujen toiminnan alkamista. Tuntuisi siis energian talteenotto olevan kaksitehoinen. Hyvin nuo jarrut minusta toimivat.
Meidän 530e:stä ei ole moitittavaa löytynyt. Reilut 2 tkm on vasta ajeltu. Toki akkujen kantama voisi aina isompikin olla.
Tänään napsahti tasan 10 000km mittariin.
Koko matkan keskikulutus(laskettu) ollut 5,05l/1000km. Ja kaikin puolin olen ollut erittäin tyytyväinen autooni.
Ainut mistä vois valittaa, on kuljettajan oven "räminä" joskus suljettaessa. Oven ulkopuolella sen kuulee, ei auton sisällä ovea suljettaessa. Ei aina kuulu, mutta joskus. Jotain varmaan löystynyt.
Täytynee joskus huollossa valittaa ko.asiasta.
Eka huolto näyttäis tulevan n.32 000km/2v kohdalla näillä ajoilla.
Tuulilasiin on lentänyt muutamia kiveniskemiä, mutta halkeamia ei vielä kuitenkaan ole ja iskemät ns."valkoisia", ei voi korjata.
Matka jatkuu..
Koko matkan keskikulutus(laskettu) ollut 5,05l/1000km. Ja kaikin puolin olen ollut erittäin tyytyväinen autooni.
Ainut mistä vois valittaa, on kuljettajan oven "räminä" joskus suljettaessa. Oven ulkopuolella sen kuulee, ei auton sisällä ovea suljettaessa. Ei aina kuulu, mutta joskus. Jotain varmaan löystynyt.
Täytynee joskus huollossa valittaa ko.asiasta.
Eka huolto näyttäis tulevan n.32 000km/2v kohdalla näillä ajoilla.
Tuulilasiin on lentänyt muutamia kiveniskemiä, mutta halkeamia ei vielä kuitenkaan ole ja iskemät ns."valkoisia", ei voi korjata.
Matka jatkuu..
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.