Sivu 4/6

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 19 Huhti 2017, 11:44
Kirjoittaja haba
Omassa on nyt kesärenkaina Contin sport contact 6 normaalirenkaina 20" 245/35 ja 275/30. Ei vetele, menee kun juna. Rengasmelua toki enemmän kun jossain vakio 17". Aktiiviohjaus hyvän tuntuinen, todella ketterä kaupungissa ja ahtaissa paikoissa. Ei pelkkä servotronickaan omasta mielestä huono ollut. Talveksi sitten auton mukana tulleet 18" ja niihin jotkut laadukkaat kitkat normaali versiona. Monella tuntuu olevan kovin hankalaa näitten renkaiden kanssa pelaaminen ja melkein syy olla tilaamatta autoa jos ei sitä saa normi kumein ym... :blink:

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 19 Huhti 2017, 13:36
Kirjoittaja gestapo
Itsellä taas alla M-sportin mukana tulleet Michelin Primacy 3:t RunFlatit (e 245/45/18 ja t 275/40/18).
Ei minkäänlaista vetelyä urissa, menee kuin juna. Melua tietenkin jonkinverran, mutta ei paha ottaen lämpötilan ja tien kunnon missä ajan.
Autossa DDC jos se nyt jotain vaikuttaa.

Vois olla normirenkaana jo pirun hyvä myös melun suhteen.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 11:35
Kirjoittaja gestapo
Tuossa alkaa olemaan jotain järkeä, langaton lataus:

http://www.bimmertoday.de/2017/04/27/bm ... vem-laden/

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 12:24
Kirjoittaja Kuudensuora
Juuri näin ja mersu on myös menossa tuota kohti. Vanhenee nykyiset latauspisteet kovin nopeasti..

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 13:16
Kirjoittaja Wonderi
Keksisivät vaan pian yhteisen standardin induktiolatureille, niin äkkiäkös niitä asentelee latauspisteille. Käytettävyydestä pisteet!

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 13:20
Kirjoittaja ///Marko
gestapo kirjoitti:Tuossa alkaa olemaan jotain järkeä, langaton lataus:

http://www.bimmertoday.de/2017/04/27/bm ... vem-laden/
Kuvagalleriasta päätellen olisi hyvä olla kamerajärjestelmä (Parking assistant plus) ympäri auton jos hankkii tuollaisen latausaseman.

Toimiikohan tämä langaton lataus mallivuoden 2017 ja sitä vanhemmissa autoissa? :conf:

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 29 Huhti 2017, 14:24
Kirjoittaja gestapo
///Marko kirjoitti:
Kuvagalleriasta päätellen olisi hyvä olla kamerajärjestelmä (Parking assistant plus) ympäri auton jos hankkii tuollaisen latausaseman.

Toimiikohan tämä langaton lataus mallivuoden 2017 ja sitä vanhemmissa autoissa? :conf:
Eiköhän tuo vaadi sen Parking assistant plussan. Näkyy olevan siinä näytöllä erillinen "täppi" tuota latausta varten, ja ajolinjakin moottoritilan kohdalle että osuu oikeaan kohtaan.

Veikkaampa että ei toimi nykyisessä. Vaati jonkimmoisen "käämin" tuonne moottoritilan alle jotta lataus onnistuu. Mutta aika näyttää.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 13 Kesä 2017, 17:15
Kirjoittaja jaja
xxxxxxxxx

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 13 Kesä 2017, 19:42
Kirjoittaja haba
Itsellä takavetoinen aktiiviohjauksen kera. 20" normirenkailla. Suoraaan menee, en huomaa vetelyä. Loistava ajettava ja todella ketterä auto 5 kokoiseksi. Ei ole xDriveä ikävä, talvella tulee niin vähän kilsoja ja nekin lähes kaikki kaupungissa niin en nähnyt järkeä investoida nelikkoon tällä kertaa.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 14 Kesä 2017, 16:58
Kirjoittaja Wonderi
Auto Zeitung vertaili 530d Touring vastaan Audi A6 Avant 3.0 TDI Quattro, Mersu E350d ja Volvo V90 D5 AWD. Autot saksalaiseen tyyliin hyvin varusteltuja, tosin BMW ja Mersu ilman nelivetoa. Rengastus BMW ja Mersu tuuman vakiota urheilullisempi, Audi ja Volvo kaksi tuumaa vakiota urheilullisempi.
Bemarissa on testin mukaan muihin verrattuna:
- Halvin perushinta, halvin hinta myös testissä olleine lisävarusteineen. Yllättäen Volvo Saksassa näistä kallein.
- Kevyin
- Mukavin jousitus (BMW:ssä DDC+aktiiviohjaus, ilmajouset vain takana, Mersussa ja Audissa ilmajouset myös edessä)
- Paras ohjaus
- Paras istuinmukavuus
- Paras melutaso (erikseen mainitaan hiljaiset tuuli- ja rengasäänet)
- Lyhin jarrutusmatka
- Paras sisätilan laatuvaikutelma
- Helppokäyttöisin infotainment
- Paras vaihteisto
Selkeä kokonaispistevoitto BMW:lle.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 16 Kesä 2017, 11:59
Kirjoittaja SportySedan
Miten autot sijoittuvat ja pisteet??

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 16 Kesä 2017, 20:47
Kirjoittaja Wonderi
BMW 3297 pistettä, Mersu 3255 pistettä, Audi 3253 pistettä ja Volvo 3197 pistettä.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 10:10
Kirjoittaja jaja
xxxxxxxx

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 10:55
Kirjoittaja salmol
Kiitos kun jaatte näitä, kiva lukea. Vähän oli turhan negatiiviseen sävyyn taloustaito kirjoittanut artikkelin.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 12:22
Kirjoittaja lnaukkar
Taloustaidon arvostelussa taas häiritsi alusta ja istuimet. Sen suhteen voin huomauttaa, että Sport-istuimia ei ole pakko valita, comfortit on juurikin artikkelissa kaivatut pehmeämmät ja leveämmät. Mun omaan makuun myös paremmat.

Ja sitten siitä alustasta... Mun autoa ajoi eilen eräs henkilö, joka oli huomannut 530d-koeajokin pintakovaksi. Tykkäsi kuitenkin erittäin paljon tästä DDC-alustasta. Samalla kehuja sai 530e voimalinja.

Ja sitten tuo Moottori-lehden artikkeli .. autoahan pääosassa kehuttiin, paitsi alustaa, mutta mainittiin että auton perusalusta on parempi kuin mukautuva. Omituista. Ja autossa oli kuitenkin 19" run-flat renkaat.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 15:52
Kirjoittaja jaja
xxxxxx

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 16:05
Kirjoittaja lnaukkar
Myöskään pehmeä jarrutuntuma ei edusta hybridiautojen kärkipäätä, mutta ongelmaan tottuu nopeasti.
Mitähän tämä jarrutuntumahommeli tarkoittaa? Onko joku muu huomannut 530e jarruissa tuollaista huonoutta tai pehmeyttä?

Ekaa kertaa autoa ajaessani osui silmään vain, että 530e moottorijarruttaa voimakkaammin pelkän kaasun nostamalla kuin ei-hybridi. Kaupungissa voi ajaa yhdellä polkimella kunnes haluaa pysähtyä paikalleen. Jarrua painamalla moottorijarrutus (sähkömoottorilla) voimistuu entisestään ja lopulta myös oikeat jarrut puuttuvat peliin. Mutta jarrutuntumassa en huomannut mitään hyvää, huonoa tai oikeastaan edes mainittavia eroja edelliseen bemariin verrattuna.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 16:13
Kirjoittaja Markku J
Minusta 530e:n jarruissa ainoa "tavallisesta" poikkeava ilmiö on se, että kun moottorijarrutustilanteessa jarrupoljinta hipaisee, voimistuu moottorijarrutus/lataus ennen varsinaisten jarrujen toiminnan alkamista. Tuntuisi siis energian talteenotto olevan kaksitehoinen. Hyvin nuo jarrut minusta toimivat.

Meidän 530e:stä ei ole moitittavaa löytynyt. Reilut 2 tkm on vasta ajeltu. Toki akkujen kantama voisi aina isompikin olla.

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 28 Heinä 2017, 17:59
Kirjoittaja Autotohtori
Markku J kirjoitti:Minusta 530e:n jarruissa ainoa "tavallisesta" poikkeava ilmiö on se, että kun moottorijarrutustilanteessa jarrupoljinta hipaisee, voimistuu moottorijarrutus/lataus ennen varsinaisten jarrujen toiminnan alkamista. Tuntuisi siis energian talteenotto olevan kaksitehoinen. Hyvin nuo jarrut minusta toimivat.

Meidän 530e:stä ei ole moitittavaa löytynyt. Reilut 2 tkm on vasta ajeltu. Toki akkujen kantama voisi aina isompikin olla.
Juuri näin, tai ainakin 330e:ssä omien kokemusteni mukaan. Ei tämä ole mikään ongelma vaan oninaisuus...

Re: G30 5-sarja kotimaiset koeajojutut

Lähetetty: 03 Syys 2017, 18:40
Kirjoittaja gestapo
Tänään napsahti tasan 10 000km mittariin.

Koko matkan keskikulutus(laskettu) ollut 5,05l/1000km. Ja kaikin puolin olen ollut erittäin tyytyväinen autooni.

Ainut mistä vois valittaa, on kuljettajan oven "räminä" joskus suljettaessa. Oven ulkopuolella sen kuulee, ei auton sisällä ovea suljettaessa. Ei aina kuulu, mutta joskus. Jotain varmaan löystynyt.
Täytynee joskus huollossa valittaa ko.asiasta.

Eka huolto näyttäis tulevan n.32 000km/2v kohdalla näillä ajoilla.

Tuulilasiin on lentänyt muutamia kiveniskemiä, mutta halkeamia ei vielä kuitenkaan ole ja iskemät ns."valkoisia", ei voi korjata.

Matka jatkuu.. :thuup: